Anak pak guard beri laptop untuk membantu pelajar yang kurang kemampuan. Disebabkan terinspirasi dengan Syed Saddiq selepas pernah bersusah payah sebelum ini.

Alia bersama sijil Anugerah Dekan ketika belajar di UTeM. Antara komputer riba terpakai di kedai Alia. Masih ramai pelajar yang tidak mempunyai peranti seperti komputer riba bagi menjalani sesi pembelajaran dalam talian susulan pandemik Covid-19. Menyedari hakikat itu, seorang gadis terdetik untuk menyumbangkan sejumlah komputer riba secara percuma kepada sekumpulan pelajar yang terpilih. “Ya Allah, nak […]

Continue Reading

Tular anak muda tunggu di tepi jalan untuk mengagihkan makanan dan minuman kepada pengguna jalan raya. Tak sangka sampaikan air mineral dan roti di kedai habis stok

Sekumpulan anak-anak muda Felda Lakum mengagihkan makanan dan minuman kepada pengguna jalan raya yang menggunakan laluan alternatif.SEJAK seminggu lalu, beberapa negeri dilanda hujan lebat saban hari sehingga mengakibatkan banjir yang teruk terutamanya di Pantai Timur yang menyaksikan belasan ribu orang terpaksa dipindahkan ke pusat pemindahan sementara. Selain itu, beberapa jalan utama juga telah ditenggelami air antaranya […]

Continue Reading

Kecoh suasana di Bulatan Puchong apabila MBSJ tindak mahu robohkan gerai peniaga kecil. Ini luahana dari salah seorang peniaga dan punca sebenar perkara ini boleh berlaku.

MALAYSIA: Kecoh suasana di Bulatan Puchong Permai pagi semalam apabila Majlis Bandaraya Subang Jaya (MBSJ) bertindak mahu merobohkan gerai mereka. Ada yang bergelut dengan pihak penguatkuasa, dan ada juga yang sampai menangis. Mana taknya, ada antara mereka yang dah usahakan perniagaan dekat kawasan situ sejak 20 tahun lepas. Bahkan sebahagian dari mereka juga akan terus […]

Continue Reading

Tular di media sosial seorang atuk ini minta ambil sesuatu ini sebelum dibawa ambulans kerana disyaki positif covid 19. Warganet turut sebak melihat tindakan dari atuk ini.

Sejak beberapa hari lepas, tular di media sosial video seorang warga emas yang dibawa menaiki ambulans susulan disyaki positif Covid-19. Muat naik yang dilakukan oleh penguna Twitter dikenali sebagai haiqalroslann itu  telah tular di media sosial tersebut setelah warganet berasa begitu sebak melihat situasi yang dilalui oleh wrga emas itu. Menurutnya, salah seorang jemaah Surai […]

Continue Reading

Tular di laman twitter seekor kucing ini panjat tiang dan terkeluar sesuatu yang tak sepatutnya ketika panjat tiang. Warganet terhibur dengan video itu.

Buat pencinta kucing, hampir setiap hari video kucing muncul dekat media sosial. Ada-ada je perangai kucing-kucing ni. Tapi tengok lah setiap hari pun, tetap tak bosan. Ada satu video pasal perangai kucing yang admin nak share dengan korang. Kali ni memang lain sikit dari yang biasa kita tengok. Seekor kucing panjat tiang tinggi, mungkin sebab […]

Continue Reading

Antara tempat paling popular untuk Decorate rumah adalah disini. Semua pilihan anda pasti ada di sini.

Siapa je yang tak nak rumah dan dekorasi dalam rumah sama macam pameran-pameran atau gambar yang selalu kita tengok? Nak jugak merasa bila orang datang rumah, dorang puji rumah kita! Tapi bukan senang nak hias rumah tau! Kadang-kadang tu kita rasa macam dah power nak buat sendiri tapi bila dah beli barang apa semua nak letak mana pun […]

Continue Reading

Tular pelanggan ini tidak membayar selepas makan di kedai sate ini. Pemilik kedai sate ini mahu mengambil satu langkah ini sekiranya dia tidak tampil untuk perjelaskan isu ini.

Sebut sahaja Kajang, pasti ramai tahu ianya merupakan ‘syurga sate’. Kalau teringin nak makan sate, singgah sahaja di Kajang, memang ada bermacam-macam jenis sate di sana. Bagaimanapun, baru-baru ini hangat diperkatakan mengenai satu isu apabila Sate Rono Kajang ada memuat naik perkongsian di Facebook mengenai pelanggan makan ‘lari’ tanpa membuat pembayaran. Difahamkan, kejadian berlaku pada […]

Continue Reading

Pemuda ini buat sesuatu ini di luar jangkaan warganet apabila dia lekatkan resume atas bonet depan kereta hanya untuk menarik perhatian seseorang ini. Tak sangka usahanya mendatangkan tuah untuknya.

Semua orang ada kerjaya yang diimpikan mungkin sejak kecil lagi, tapi dengan keadaan pandemik sekarang peluang untuk mendapatkan kerja pun semakin berkurangan apalagi nak dapatkan kerjaya impian. Namun situasi sekarang bukanlah satu halangan buat lelaki berusia 25 tahun ini. Max Fosh yang juga seorang Youtuber membuat kerja gila bagi membolehkan dia ambil bekerja sebagai penyampai […]

Continue Reading

Menangis budak ini apabila rider seramai 42 orang menghantar makanan di depan rumahnya. Ini yang berlaku sebenarnya.

Cebu: Pesan hanya satu namun 42 penghantar makanan tiba di depan rumah. Itu yang berlaku terhadap seorang kanak-kanak di Filipina yang menerima 42 pesanan makanan gara-gara masalah internet. Kisah itu berlaku terhadap seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun yang terpaksa membuat pesanan makanan menerusi aplikasi kerana ibu bapanya bekerja. Kompas melaporkan laluan sempit di Barangay […]

Continue Reading

Makcik rider dianiaya. Tak tentu arah dibuatnya tapi tetap setia tunggu pelanggan ghaib di lobi bangunan.

Video memaparkan seorang rider wanita menunggu pelanggannya yang tak kunjung tiba tular di aplikasi TikTok. Kewujudan syarikat-syarikat yang menyediakan khidmat penghantaran makanan terus ke rumah pelanggan ternyata memudahkan kehidupan masyarakat. Malah, ia juga membuka banyak peluang pekerjaan buat mana-mana individu yang kini mencari pendapatan dengan bergelar rider penghantar makanan. Namun, acap kali tular pelbagai kisah mengenai […]

Continue Reading