Pemuda graduan bidang elektrik terus berniaga di pasar selepas tamat belajar. Sekali tak sangka raih perhatian ramai.

Amin yang juga graduan bidang elektrikal mula bekerja sebagai penjual ikan sejak setahun yang lalu. Graduan bidang elektrikal ini ternyata tak memilih kerja apabila dia sudah setahun bergelar peniaga ikan di Pasar Chow Kit, Kuala Lumpur. Menurut Amin Iqram Atan, 22, dia sebelum ini mengikuti pengajian di Kolej Komuniti Sungai Siput, Perak sebelum mengambil keputusan untuk […]

Continue Reading

Negara ini kenalkan peraturan baru buat pemilik kucing. Rupanya sebabkan dah ada kes macam ni.

Kucing peliharaan tidak lagi dibenarkan keluar dari pekarangan rumah di dalam kawasan pentadbiran Majlis Perbandaran Knox, timur Melbourne mulai Oktober depan. Sebuah majlis perbandaran di timur bandar raya Melbourne Australia memperkenalkan peraturan melarang kucing peliharaan daripada berkeliaran di luar kediaman pemilik haiwan itu mulai Oktober depan. Majlis Perbandaran Knox itu memperkenalkan peraturan tersebut bagi melindungi […]

Continue Reading

Tular oyen yang sentiasa berwajah sedih ini dapat perhatian ramai. Sampai dapat puluhan ribu pengikut di IG.

Jika di Malaysia kita juga mempunyai kucing yang popular seperti Bujibu Chempel iaitu kucing peliharaan selebriti terkenal Hanis Zalikha dan Hairul Azreen yang mempunyai lebih sejuta follower di Instagram. Di Jepun juga, seekor kucing dengan follower yang mencecah 70 ribu di Instagram dikenali sebagai Kikoalan telah menarik perhatian warganet. Macam nak nangis je muka tu Mukanya yang tidak ceria […]

Continue Reading

Tular si bulus yang yang boleh pulak menari macam ni. Sekali ramai pula yang tertarik dan mencuit hati.

Kini haiwan pun mampu menjadi viral dilaman sosial seperti satu trend apabila diupload di media sosial pasti ramai yang akan tidak lepas untuk tonton dan memberi reaksi yang pelbagai jika ia menarik perhatian mereka.Termasuklah perkongsian video seekor kucing yang tidak pasal-pasal viral menerusi laman sosial selepas satu rakaman yang memaparkan si comel ini menari tarian […]

Continue Reading

Dulu abang yang gemuk dan manja kini berubah sampai macam ni sekali. Ramai sebak dengan perubahan abang yang kehilangan tuannya.

Bagi pencinta haiwan peliharaan seperti kucing, mereka menganggap kucing itu sebagai kawan baik dan sebahagian daripada keluarga. Tidak hairanlah jika haiwan peliharaan ini dimanja-manja dan dibelai seperti anak kecil. Selain daripada menjadi peneman, kucing merupakan satu terapi untuk menenangkan. Lebih 10k perkongsian di facebook, kisah sedih kasih sayang seekor kucing kepada tuannya yang telah meninggal […]

Continue Reading

Rider sanggup berpanas dari KL ke Kuala Pilah. Semata mata untuk gembirakan ibu mentua uzur.

Seorang penghantar makanan membuat penghantaran dari Kuala Lumpur ke Dangi dekat Kuala Pilah, Negeri Sembilan Perjalanan seorang penghantar makanan ini merupakan pengalaman yang jarang-jarang berlaku kepada rider lain, tidak seperti kebiasaan. Menerusi satu video di aplikasi TikTok, lelaki berkenaan sanggup menunggang motosikal sejauh lebih 120 kilometer (km) dari Kuala Lumpur ke sebuah kampung di Kuala Pilah, […]

Continue Reading

Tular semangat betul si cilik ini nak buat tugasan PDPR. Sampai tarik perhatian ramai.

Memandangkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) penuh masih diteruskan, maka pelajar sekolah mahupun institut pengajian tinggi perlu menjalani pembelajaran Kaedah Pembelajaran dan Pengajaran di Rumah (PDPR) di rumah masing-masing. Ternyata perkara ini bukan saja memberi cabaran kepada warga pendidik, malah oleh pelajar itu sendiri bagi memberikan tumpuan mereka supaya mereka tak ketinggalan dalam pembelajaran. Tugasan anak […]

Continue Reading

Ibu dedah anak lari ketakutan semata mata sebab kening. Rupanya ini yang berlaku sampaikan ibu tidak tahu nak respon apa.

Kanak-kanak berusia enam tahun ini mencukur keningnya beberapa hari sebelum sambutan Aidilfitri. Bayangkan hanya tinggal beberapa hari lagi nak raya, tapi kening hilang sebelah! Itulah yang terpaksa dihadapi Nur Auni Saffiya Kameri yang berusia enam tahun apabila sifat ingin tahu akhirnya memberi pengajaran dalam dalam hidupnya. Berkongsi kisah ini, ibu kanak-kanak berkenaan, Nur Farhana Kathan, 25, […]

Continue Reading

Pemuda ini tetap setia jaga sahabat yang sakit di wad hospital. Sekali tak sedar dah banyak tanda yang dia tunjuk seakan akan bakal pergi.

Gelagat seorang rakan yang sedang menukarkan baju Allhyrham menyentuh hati warganet. SATU dalam seribu! Itulah kata-kata yang sesuai bagi menggambarkan usaha seorang pemuda yang sanggup bersusah payah dan bersengkang mata menjaga sahabatnya yang terlantar sakit. Perkongsian itu yang tular di media sosial baru-baru ini memaparkan pemuda berkenaan sedang menukar pakaian sahabatnya di wad dengan sangat berhati-hati […]

Continue Reading

Ramai yang kagum lihat kanak kanak ini yang mahir lakukan ini. Siap bantu keluarga meniaga lagi.

Ibu bapa digalakkan membentuk anak-anak ketika kecil kerana di waktu itu minda kanak-kanak mudah untuk menerima teguran serta belajar perkara baru. Umpama pepatah melentur buluh biarlah dari rebungnya, begitulah seperti kisah seorang kanak-kanak yang rajin menolong keluarganya berniaga di sebuah gerai roti canai tepi jalan ini. Menerusi sebuah video yang dikongsi di aplikasi TikTok oleh […]

Continue Reading