Pasangan ini pernah merancang untuk tambah anak tapi belum ada rezeki. Tapi belum tambah anak lagi ini pulak cara keluarga belah lelaki lakukan pada isteri.

Assalamualaikum warga KRT. Admin mohon hide profil saya. Saya dah brkhwin selama 5 tahun dan mempunyai sorang anak. Sejak dulu saya masih tinggal dirumh mertua, Saya dan suami merancang untuk tambah anak dan saya dah stop ambik pil perancang sejak 3 tahun lalu tapi masih belum dikurniakan zuriat lagi. Mungkin sebab saya takut untuk mepunyai […]

Continue Reading

Isteri kesal dengan sikap suaminya. Disebabkan itu anak anak pula terkena tempiasnya dan tak sangka hanya sebabkan ini dia sanggup layan isteri dan anaknya macam ni.

Baca perlahan lahan, semoga dapat pengajaran dari kisah ini. Assalam semua pembaca, nak tanya orang yang tengah bermadu sebab yang berada disituasi ini sahaja yang akan faham. Macam mana ye nak pujuk hati untuk redha bila suami diam2 dah kahwin lain. Setiap malam saya akan rasa cemas risau takut dan saya langsung tidak boleh bertenang […]

Continue Reading

Suami sampai sanggup pecahkan cermin hanya untuk selamatkan isteri yang sedang hamil. Rupanya ini yang berlaku pada mereka.

Kluang: Seorang lelaki terpksa mencecahkan cermin kereta Proton Waja yang dinaiki untuk menyelamatkan isteri sebelum dia hanyut bersama kenderaan itu dalam kejadian bnjir di Batu 18 Jalan Kluang-Kahang, petang semalam. Ketua PoIis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Low Hang Seng berkata, kejadian dilap0rkan oleh isterinya, Khairunnisa Ibrahim, 24, jam 5.30 pagi tadi di Balai PoIis Kahang. […]

Continue Reading

Suami gaji tinggi tapi lebihkan pada kereta. Bila isteri minta cheese cake pun dia kata mahal sampai sanggup bawa ke sini bila isteris sakit.

Salam admin, aku nak kongsi kisah manis hidup aku dengan korang. Cukup manis kalau dikenang semula. Aku seorang suri rumah sepenuh masa, jana duit dengan jual barangan online je. Dalam banyak – banyak kejadian, aku nak cerita satu ni je kat korang. Satu hari aku teringin sangat nak makan cheese cake leleh yang orang duk […]

Continue Reading

Si suami ini kononnya sombong katakan mampu nikah 4. Sekali diuji dengan kejadian tak diingini lepas kantoi menduakan isteri.

Lambakan kisah keruntuhan rumah tangga yang berpunca daripada sikap tidak setia, kadangkala membuatkan para isteri merasa insecure dengan suami masing-masing. Walaupun konsep ‘poligami’ salah satu perkara yang dianjurkan dalam agama, namun golongan lelaki tidak seharusnya mengambil kesempatan. Betul ke, tak ada istilah selingkuh sebab lelaki boleh kahwin 4? Terpanggil mengenai hal itu, saudara Firdaus Shakirin tampil berkongsi […]

Continue Reading

Si isteri menangis apabila gagal keluarkan wang KWSP suami yang telah tiada. Bila tunjuk surat apa pun semuanya dah jadi tak laku. Sekali ini respon dari perunding takaful.

Kisah yang dikongsikan oleh seorang perunding takaful mengenai seorang wanita yang gagal mengeluarkan wang EPF arw4h suaminya bertujuan membuka mata orang ramai akan pentingnya melakukan persediaan awal. Tiada siapa yang mampu meneka bilakah mereka akan dijemput menghadap pencipta-Nya. Justeru, adalah digalakkan untuk setiap daripada kita khususnya ketua keluarga untuk melakukan persediaan awal bagi menghadapi apa jua […]

Continue Reading

Suami sengaja kononnya lupa birthday isteri sebab nak buat prank. Sekali tak sangka ini reaksi isteri.

Walaupun sibuk dengan tuntutan tugas sehingga tengah malam, tidak bermakna hari istimewa yang dinanti-nantikan seorang isteri dilupakan oleh suaminya. Begitulah yang dialami seorang lelaki yang sebenarnya telah merancang kejutan demi kejutan sempena hari ulang tahun isteri tersayang. Menerusi video yang dikongsi di laman sosial, lelaki berkenaan membuat kejutan dengan menghadiahkan telefon bimbit tetapi selepas kotak […]

Continue Reading

Usahawan Rozita Ibrahim terkejut dengan pemberian dari suaminya ini. Dia sendiri tidak menyangka pemberian ini kerana dulu suaminya selalu berkata sebegini pada usahawan itu.

Usahawan Rozita Ibrahim mengakui terkejut apabila suaminya sanggup menghadiahkan sebuah telefon pintar mahal sehingga mencecah harga RM7,000.Hal ini kerana, kata Rozita yang juga ibu kepada usahawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri, suaminya dulu cukup menentang penggunaan media sosial yang banyak diakses menggunakan telefon. “Suami hadiahkan iPhone 12, terkejut saya sebab dulu suami sangat marah […]

Continue Reading

Disebabkan suaminya rajin buat sesuatu ini Tasha manshahar berasa serba salah. Warganet turut berkata soal sikap suaminya ini.

Sudah menjadi lumrah hidup bagi pasangan suami isteri bekerjasama dalam menguruskan rumah tangga. Ia merupakan salah satu kunci dalam membentuk keluarga yang bahagia. Bagi bekas penyanyi Tasha Manshahar, dia berasa teruja apabila suaminya Fahrur Raqib Abdul Majid membantunya dalam menguruskan kerja rumah sekali gus memudahkan urusan hariannya. Tasha, atau nama sebenarnya Nadia Natasha Mohd Manshahar […]

Continue Reading

Terlalu banyak pandangan warganet soal isteri tiada hak ke atas KWSP suami jika suami dah tiada. Kini seseorang tampil jelaskannya.

Macam-macam pandangan warganet tentang 2% dari gaji suami masuk KWSP isteri, ada yang setuju dan ada yang tidak setuju. Tetapi kebanyakan wanita mestilah setuju. Lelaki pula ada yang setuju dan ada yang tak setuju. Yang setuju, bagus sebab duit potongan itu nanti adalah tetap milik kita, bukan milik orang lain, tak perlu risau. Itupun masih […]

Continue Reading