Pemuda ini akui pernah lakukan 2 kerja sambil belajar. Sekali tak sangka dengan usahanya pemuda ini raih jualan ribuan ringgit dan ini rupanya rahsianya.

Aidil bermula semuanya dari bawah. Pemuda ini bekerja dari tukang isi minyak, berniaga sehinggalah peroleh nilai jualan sebanyak puluhan ribuan ringgit dalam sebulan. Ianya sangat memberansangkan buat umurnya. Daripada pekerja juruwang di sebuah pusat beli belah ini kini bergelar usahawan. Perubahan dirinya ini mendapat perhatian warganet setelah Aidil berkongsia sebuah video di laman Tiktok. Aidil […]

Continue Reading

Pemuda ini sebak bila memasuki satu bilik di rumah sewanya. Rupanya bilik itu mempunyai kenangan dengan seseorang ini.

Siapa yang tidak sedih apabila mengenangkan insan tersayang yang telah tiada setiap kali memandang sesuatu yang boleh mengingatkan kita kepada dia. Menangis kenang isteri tersayang Dalam satu muat naik yang dibuat oleh seorang pengguna Tiktok dikenali sebagai Syed Mohd Izzuddin, dia telah berkongsi momen menyedihkan apabila kembali ke rumah sewanya yang didiami dengan isteri tercinta sebelum […]

Continue Reading

Tular pemuda ini buat show pusing 360 darjah hanya didalam ruang ini. Sekali dia selamba tangkap bilah kipas sewaktu lakukan show.

Sharm berkongsi pengalamannya membuat video TikTok ala ‘Jemimah Challenge’. “BANG, pening bang.” Demikian antara komen warganet yang menyaksikan satu klip video menunjukkan seorang pemuda yang menyahut cabaran yang tular iaitu ‘Jemimah Challenge’. Cabaran yang menjadi perhatian selepas seorang peserta Indonesian Idol 2021, Jemimah Cita menyanyikan lagu Cinta Dalam Hati dendangan asal kumpulan Ungu, dan pengguna […]

Continue Reading

Pemuda ini borong nasi lemak di gerai pak cik ini. Turut pinta pak cik itu lakukan ini pada orang susah.

Setiap orang yang berniaga pasti akan berniat setiap kali ingin memulakan kerjanya mahukan apa yang dijualnya habis dan laku dijual sebagai menambah pendapatannya. Namun, setiap rezeki itu datang daripada Allah SWT dan kita harus percaya dengan rezeki diberikan. Menerusi perkongsian seorang pemuda di aplikasi TikTok, dia berkongsi kisah mengenai seorang pakcik yang memulakan perniagaan makanan […]

Continue Reading

Pemuda ini menceritakan pengalamannya yang hampir dikenakan kompaun. Sekali ini yang berlaku.

Amr berkongsi pengalamannya mengenai pasukan polis membuat pemeriksaan di sebuah restoran, beberapa hari PKP dilaksanakan di Terengganu. Bukan semua orang mampu membayar kompaun sebanyak RM1,000 kerana ingkar arahan mendaftar nama dan nombor telefon apabila memasuki mana-mana premis. Namun, semua orang boleh mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang wajib untuk dilakukan ketika pandemik Covid-19 selain memakai pelitup […]

Continue Reading

Pemuda ini terus ke hospital apabila dia kerap sakit perut. tapi tak sangka sekali Doktor ini sahkan dirinya mengandung.

Ramai yang takut untuk mendapatkan rawatan atau buat check-up di hospital kalau menghidapi sebarang penyakit kan. Admin bukan setakat nak pergi hospital, nak kena inject pun takut.  Namun, untuk seorang lelaki dari China ini pula, dia jadi makin risau pula selepas buat pemeriksaan kesihatan di hospital. Menurut Global Times, lelaki yang bernama Wu dari Zhongshan, selatan China, wilayah Guangdong […]

Continue Reading

Pemuda ini mempunyai masalah penglihatan warna. Sekali dia sanggup pilih kerjaya jurufoto tapi hasilnya sangat mengagumkan.

Azwan mula menyedari masalah buta warna sejak berusia 18 tahun. Sentuhan kreatif dalam setiap karya yang dihasilkan membuatkan segelintir individu tidak percaya bahawa jurufoto ini sebenarnya mengalami masalah penglihatan pada warna. Menurut Azwan Ali Ahmad Zainal Latifi, 26, masalah penglihatan itu disedari sewaktu dia dalam proses memohon lesen memandu, sekitar lapan tahun lalu. Bercerita kepada mStar, dia […]

Continue Reading

Sebelum ini tular pemuda pakai baju bersalin di pusat kuarantin. Kini dia jelaskan dirinya dah bebas covid 19.

Umum mengetahui kes positif Covid-19 semakin meningkat sehingga menyebabkan kerajaan terpaksa melaksanakan kembali Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 2.0. Sebelum ini, tular di media sosial mengenai pusat kuarantin di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS), Serdang yang dikatakan terlalu padat dan tidak teratur. Namun, seorang pengguna Twitter bernama @RaffilJamir memuat naik ciapan berkongsi mengenai kisah sebenar untuk […]

Continue Reading

Tular video seorang pemuda menarik sesuatu ini yang tersangkut di dalam tandas. Macam macam andaian yang dibuat oleh warganet.

Habitat ular biasanya terletak di hutan atau semak samun. Jarang kita dapat tengok ular berlegar-legar di bandar atau kawasan perumahan. Lain pula dengan cerita yang admin nak share dengan korang kali ni. Ada seekor ular besar dipercayai telah sesat dan masuk ke dalam tandas rumah. Menurut @antharxxxx,  kejadian yang berlaku di Singapura itu membuatkan ramai netizen terkejut. […]

Continue Reading

Pemuda ini baru memeluk islam dan tak mampu gambarkan perasaannya. Tapi tak sangka sebelum ini dia pernah bermimpi sebegini dan pernah amalkan perkara ini sewaktu diganggu.

Iwan memeluk Islam di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin atau lebih dikenali sebagai Masjid Besi di Putrajaya pada Februari 2019. Setiap individu ada kisah perjalanan hidup masing-masing. Begitu juga dengan Harlister Iwan Sate, dari Sibu, Sarawak yang baru sahaja memeluk Islam pada Februari tahun lalu. Kisah pemuda berusia 23 tahun yang lebih mesra disapa Iwan tular […]

Continue Reading