Ramai yang nak tahu bagaimana pemuda ini jalani rutin hariannya tanpa tangan. Rupanya ini tujuan dia ingin buka akaun TikTok.

Zul pernah menyertai acara olahraga (larian) di Temasya Sukan Para SUKMA XIX Perak 2018. Setiap insan dilahirkan berbeza-beza, tapi kita semua tetap sempurna disisi-Nya. Di aplikasi TikTok, tular video-video memaparkan kehidupan harian seorang jejaka yang kudung kedua-dua belah tangannya. Muhammad Zulkifli Nordin, 25, ketika dihubungi mengakui baru sahaja tiga minggu aktif di platform itu. Namun katanya, […]

Continue Reading

Pemuda ini berani tampil untuk uruskan urusan kucing ini. Rupanya ianya sudah dilakukan sejak 13 tahun lalu.

Meskipun sering diperlekeh, ia tidak menghalang Mohd Amin Fuad Ramli dari Kampung Solok Dekat, Pengkalan Balak, Melaka ini untuk terus menerus melakukan apa yang dianggap tidak membawa faedah oleh penduduk setempat. Pemuda berusia 25 tahun yang bekerja sebagai seorang nelayan ini melakukan kebaikan dengan ‘menguruskan setiap kucing yang telah tiada nyawa dijumpainya di tepi jalan […]

Continue Reading

Pemuda ini tidak menyangka ini yang dibalas dengan tindakannya yang memberi sesuatu ini pada kucing itu. Rupanya ini yang berlaku sebelum ini.

Rezeki adalah rahsia Allah dan ia selalunya datang tanpa diduga. Tambahan pula kalau kita lakukan sesuatu perkara yang mulia tanpa meminta apa-apa balasan dari-NYA. Baru-baru ni, viral di Twitter kisah seorang lelaki yang beroleh rezeki yang hebat selepas memberi kucing jalanan makan dengan hanya membelanjakan RM4.50 sahaja. Wahhh syukur alhamdulillah!  “Dua bulan takde kerja sana sini hantar resume […]

Continue Reading

Pemuda kurang upaya ini sanggup merangkak hanya untuk selamatkan sesuatu ini.Tak sangka pemuda ini sanggup lakukan.

Orang kata bermacam-macam cara untuk kita kumpul pahala kan? Dengan bersedekah, menolong mereka yang memerlukan, menyampaikan ilmu yang bermanfaat dan banyak lagi lah. Macam apa yang dilakukan Abu Fathiyyaturahma Menk AbdunMujtahid ini, walaupun dia merupakan Orang Kelainan Upaya, namun itu tidak menghalangnya untuk menyelamatkan seekor anak kucing yang terperangkap di longkang besar. Video berdurasi 2 minit 09 […]

Continue Reading

Tak sangka ibu kucing panggil untuk pinta selamatkan anaknya. Sekali pemuda ini tampil dan ini yang dia buat.

Kucing merupakan antara haiwan yang menjadi peliharaan sesetengah individu di rumah. Sifat manja dan tidak takut dengan manusia membuatkan haiwan comel ini disenangi tinggal dalam persekitaran orang awam. Namun, bukan semua kucing bernasib baik dijaga dan disayangi serta tinggal di tempat yang selesa. Ada ketika, sesetengah individu bersikap kejam dengan membuang sahaja haiwan tersebut apabila […]

Continue Reading

Pemuda ini sanggup berkongsi rezeki dengan kucing jalanan. Sekali pandang macam sedang lakukan sesuatu ini.

Setiap rezeki yang kita perolehi itu bukanlah semuanya milik kita. Pasti ada juga bahagian orang lain. Setiap apa yang kita dapat, kita mesti memberi sedikit pada orang lain. Setiap kebaikan yang kita lakukan itu, akan kembali pada kita dengan pelbagai bentuk kebaikan dimana kadang-kala kita sendiri tidak sedar akan perkara tersebut.Seperti sebuah posting di Facebook, […]

Continue Reading

Pemuda ini tak sangka pertemuan di KLIA bersama bapa itu adalah kali terakhir. Sekali bila dengar suara ini baru dia percaya.

Zahid mengimbas kembali mengenai bapanya dijemput Ilahi ketika menunaikan umrah di tanah suci Makkah. Kita hanya mampu merancang, tetapi Allah SWT yang menentukan segala-galanya. Itulah pengalaman yang dilalui oleh seorang pemuda yang mengimbas semula kejadian yang tak diingini yang menyayat hati, membabitkan salah seorang ahli keluarganya. Berkongsi kisahnya, pemuda berkenaan, Mohd Zahid Baharom berkata, kejadian berlaku […]

Continue Reading

Pemuda ini sanggup lakukan kerja sambilan ini hanya untuk ubahsuai bilik. Tak sangka kosnya sebanyak ini sahaja.

Azim membuat ubah suai demi merealisasikan hasratnya untuk memiliki bilik tidur seperti sebuah ‘home studio’ di kediamannya. Kelapangan waktu pada November tahun lalu tidak dipersiakan pelajar ini apabila dia secara berperingkat membuat transformasi bilik tidur sehingga semuanya selesai pada awal tahun 2021. Mengambil masa selama beberapa bulan, Muhammad Azim Che Noor Azeman, 21, berpuas hati dengan […]

Continue Reading

Pemuda ini sebak bila ibu terdesak nak gunakan wang. Minta wang walaupun belum musim gaji dan rupanya ini yang berlaku pada ibunya.

baru-baru ini perbualan laman WhatsApp Amin dan ibunya tular di laman sosial media Twitter. Situasi pandemik yang tidak berpenghujung ini bukan sahaja meragut banyak nyawa, malah turut memberi impak pada mata pencarian masyarakat di negara ini. Di laman Twitter, tular paparan skrin perbualan WhatsApp antara seorang anak lelaki bersama ibunya sehingga mernyentuh hati warganet. “Mak dah […]

Continue Reading