Tular oyen dengan aksi nakalnya lagi. Kini boleh pula dia buat begini pada kawannya sampai terus terbaring kaku.

Tak serik-serik buat ‘hal’, telatah nakal oyen sememangnya sentiasa akan mendapat perhatian. Manakan tidak, ia bukan sahaja selalu ‘mencari masalah’ dengan manusia tetapi dengan kucing yang lain juga. Dengan wajahnya yang selamba, terkadang tindakannya tidak boleh dijangka. Seperti video yang tular di Facebook ini, oyen dilihat bagaikan tidak gentar dan tidak mempunyai sekelumit pun perasaan takut apabila […]

Continue Reading

Oyen buat hal lagi. Kali ni reaksi Oyen berjalan atas eskulator jadi perhatian warganet. Rupa rupanya ini punca buat ramai yang terhibur.

Terdapat banyak sebab mengapa haiwan seperti kucing ini sering menjadi perhatian dan popular dikalangan masyarakat untuk dijadikan sebagai haiwan peliharaan. Selain daripada memiliki penampilan fizikal yang comel dan gebu, binatang ini turut membuatkan sesiapa sahaja yang melihatnya terpikat untuk dijadikan sebagai teman istimewa terutamanya mereka yang masih bujang. Di Malaysia, ada sejenis kucing yang menjadi feveret orang […]

Continue Reading

Tular Oyen kekal tenang duduk di atas ini walaupun tak dipegang oleh sesiapa. Siap pakai macam ni lagi.

Kebanyakan orang pasti mengetahui Oyen mempunyai ragam yang tersendiri. Haiwan ini juga sentiasa membuatkan orang ramai gelak hingga tidak ‘kering gusi’ terhadap perangainya yang melucukan. Pun begitu, kadangkala tuan kepada haiwan comel ini juga sering mendapat perhatian apabila memberikan cara layanan yang ‘luar biasa’ terhadap peliharaan kesayangan mereka. Tuan bawa haiwan peliharaan naik motor bawa […]

Continue Reading

Tular oyen ini kerap pilih benda lain selain yang disediakan oleh pemiliknya. Ingatkan air sahaja rupanya ada lagi benda lain.

Ramai daripada kita suka menjadikan kucing sebagai haiwan peliharaan kan? Sifat semulajadi si bulus yang berbulu dan comel itu membuatkan orang ramai berasa ingin membelai mereka. Dalam pada itu, gelagat haiwan ini juga sukar untuk diramal hingga membuatkan orang berasa geram terhadapnya. Dah sediakan bekas air untuk minum tapi pilih lopak air. Seronok minum bersama […]

Continue Reading

Baru je berhajat nak pakaikan songkok pada Oyen. Sekali ayah hantar mesej begini.

Kucing merupakan haiwan yang menjadi kesayangan ramai gara-gara sifatnya yang comel dan manja. Lebih-lebih lagi kepada mereka yang sudah lama membela atau mempunyai banyak kucing di kediaman masing-masing, para pencinta kucing ini sanggup melakukan apa sahaja demi haiwan peliharaan tersebut. Namun perkara yang paling menyakitkan juga akhirnya terpaksa ditanggung oleh mereka apabila ajaInya sudah tiba […]

Continue Reading

Oyen seakan akan pasrah apabila diperlakukan sebegini. Siap letak sesuatu ini lagi pada si oyen.

Seringkali kita lihat mengenai kenakalan kucing-kucing peliharaan yang dimuat naik oleh pencinta kucing terutamanya si oyen yang sangat sinonim dengan ‘gasterismenya‘. Jadi biasanya kita nampak kucing yang selalu buat hal dekat rumah, tapi kali ini, macam terbalik pula. Oyen ni nampaknya macam dah biasa layan perangai tuannya yang masuk air sampai dijadikan individu yang tidak […]

Continue Reading

Disebabkan perasaan tak sabar nak makan itu. Si oyen terpaksa jalani operasi atas sebab ini sehinggakan pemiliknya terpaksa ambil keputusan ini.

Oyen terpaksa dioperasi bagi membuang gumpalan makanan di dalam perutnya. Sebut sahaja Oyen, sudah pasti terlintas di minda masing-masing mengenai gelagat si bulus berwarna oren yang nakal. Ibarat seperti ‘tidak sah’ jika si bulus Oyen tidak memeningkan kepala pemiliknya, sebagaimana perkongsian wanita ini mengenai haiwan peliharaannya. Menerusi satu thread di Twitter, wanita berkenaan berkongsi kejadian yang […]

Continue Reading

Si oyen sering tunggu di sinki dapur untuk minta sesuatu ini pada tuannya. Gelagat dan keberanian si bulus ini menarik perhatian warganet.

Memelihara haiwan comel ini sememangnya memerlukan seseorang itu menjaganya dengan rapi namun apabila tibanya waktu mandi pasti ramai yang merasa kecewa kerana kebanyakan kucing takut dengan air malah akan lari sepantas mungkin jika ingin dimandikan. Walau bagaimanapun, lain pula kisah seekor kucing berwarna oren ini apabila telatahnya ini menarik perhatian warganet sehingga dikatakan unik. Ini kerana menurut […]

Continue Reading

Oyen kini mendapat perhatian sewaktu pandemik ini. Siap disediakan sesuatu ini untuk pemilik oyen.

Kini kucing oyen sering menarik perhatian warganet dengan ragamnya yang sentiasa menghiburkan hati warganet. Malah, kucing tersebut siap digelarkan oyen untuk menunjukkan kucing bewarna oren yang sering menunjukkan perangai peliknya itu. Mungkin tidak tahu nak buat apa lagi semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan, terus keluar satu group di Facebook yang khusus untuk pecinta oyen […]

Continue Reading