Dah berjaya dapat pekerjaan yang diidamkan sejak dari kecik lagi tapi disebabkan buat side income ni terus rasa bersalah sampai sekarang. Rupanya ini yang jadi dengan pramugari ni sepanjang dia bekerja hingga terdetik perasaan bersalah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua. Tolong jangan kritik luahan aku, mungkin agak keterlaluan luahan aku ni. Hi readers out there, just a simple introduction of me, i’m Rita, 25 years old and currently working as a stewardess for one airline company in Malaysia. Hampir 3 tahun bergelumang dengan kerjaya ini yang asalnya terbit daripada […]

Continue Reading

Sampai sekarang tak boleh lupa. Satu hari tu bila balik sekolah je mama suruh bacakan quran untuk dia. Akhirnya ini yang jadi dengan mama lepas hasratkan permintaannya itu dan membuatkan aku menyesal.

Assalamualaikum and hai.. Aku nak cerita pasal penyesalan aku yg buat aku menangis sebelum tidur setiap hari. Aku ada 5 orang adik beradik. Aku anak yang ke tiga. Aku tinggal dengan mama hanya 6 tahun sahaja. Selepas itu aku duduk dengan makcik dan pakcik aku dari 7 tahun sehingga 12 tahun. Aku dijaga oleh mereka […]

Continue Reading

Satu hari ada terbaca diari akak masa dia jual aiskrim. Kakak ni jenis seorang yang kuat bekerja sampai suaminya naik rimas. Akhirnya kakak terus berubah lepas apa yang suami dia buat

Assalamualaikum semua. Aku harap confession aku dapat disiarkan.. terima kasih admin jika disiarkan. Aku terpanggil untuk menulis ketika lepas bersahur ni sebab igauan kakak kesayangan aku.. yang dah berbulan bulan tidak bertemu suami kesayangannya! Dari kandungan tak nampak hingga menanti hari… So, korang boleh bayangkan berapa lama kan? Kalau family dia atau abang ipar aku […]

Continue Reading

Adik beradik ada ramai sampaikan mak ayah pulaukan aku dan pentingkan seseorang ini sahaja. Satu hari tu dah sampai terdetik dalam hati aku tak nak kawin gara gara sesuatu ini.

Assalamualaikum semua. Aku Temah. Aku ada 10 orang adik-beradik. 7 laki-laki, 3 perempuan. Bunyi macam meriah kan? Tapi aku sunyi. 10 cuma angka. Korang biasa dengar atau tahu orang dulu2 sememangnya adik beradik memang ramai. Family akan riuh rendah suara anak2. Dengan suara mak, suara ayah tempik anak2 lagi. Kalau anak2 belari begegar 1 rumah, […]

Continue Reading

Kahwin muda tak seenak yang disangka. 4 tahun berkahwin je dah banyak masalah sampai tertekan dengan mak mertua dan akhirnya ini yang jadi dengan rumahtangga kami.

Assalamualaikum.Lately, aku banyak baca pasal budak2 yg tengah belajar sibuk nak kahwin dekat thailand kononnya nak menghalalkan apa yg hram. Tak silap aku baru2 ni pun ada juga luahan kat sini pasal dia dah pun kahwin dekat thailand dengan suami dia masa tengah belajar tanpa pengetahuan keluarga. Nak kahwin dekat thailand dengan bf sebab family […]

Continue Reading

Terlampau baik hati sampai suami buat apa pon biarkan je. Satu hari isteri tekad buat perjanjian dengan suami sebab tak tahan dah dan akhirnya ini yang terjadi dengan rumahtangga mereka.

So aku nak cerita dulu macam mana aku boleh dapat title ‘isteri kedua’. Umur aku ni nak masuk 25 tahun. Jadi mesti korang nak tau macam mana aku dapat title isteri kedua tu kan?. Mula-mulanya suami aku ni kena tangkap basah dengan madu aku iaitu kawan kerja dia sedangkan kitaorang dh bertunang dan tinggal lagi […]

Continue Reading

Lepas je abang kahwin tiba tiba dia berubah sampaikan mak dan ayah terpaksa tido di ruang tamu. Akhirnya ini yang terjadi dengan keluarganya.

Kisah yang aku nak share ni, mungkin biasa2, tapi konflik ni selalu menganggu kehidupan para wanita sekalian. Jadi, jom mulakan penggembaraan ke dalam dunia aku. Aku anak ketiga daripada empat orang adik beradik. Aku ada kakak, ada abang, ada adik. Lengkaplah kiranya hidup aku ni. Sepatutnya aku bersyukur, yes aku bersyukur sangat. Cuma kat sini […]

Continue Reading

Isteri yang selalu bagi duit dekat suami setiap bulan. Satu hari suami tekad untuk buat sesuatu ini sampai satu keluarga pulaukan dia. Akhirnya ini yang terjadi dengan rumahtangganya.

Assalamualaikum buat pembaca,berikut merupakan kisah yang ingin dikongsi bersama. Saya berusia awal 30-an, berkahwin dengan seorang pegawai di sebuah syarikat swasta yang sangat sibuk dan berjawatan tinggi. Namanya, Suraya (bukan nama sebenar). Kami dikurniakan tiga orang anak, seorang perempuan dan dua lelaki berusia antara dua hingga lapan tahun. Sebelum bernikah dengan Suraya, saya bekerja di […]

Continue Reading

Isteri sebak bila doktor kata dia tak boleh hamil. Sampai satu tahap si suami kahwin dengan janda anak dua. Tapi bila dah restu ini pula yang terjadi dengan isteri nombor dua

Aku suri rumah sepenuh masa. Baru 3 tahun mendirikan rumahtangga. Aku kahwin masa umur 20 tahun. Suami pilihan keluarga yang di anggap pelindung yang terbaik untuk aku. Suami umur 34 tahun. Dia tak pernah tolak permintaan aku. Aku dengan dia bahagia je. Aku masakkan untuk dia, tunggu dia balik kerja. Aku memang bahagia dengan dia. […]

Continue Reading

Sampai satu hari beranikan diri buka telefon suami. Akhirnya isterinya jumpa ini sampai luluh hati si isteri dan tekad untuk buat sesuatu ini.

Ini kisah aku, Si Wanita yg menyangka hidupnyaa dulu telah habis dan tamat, di sini bermula kisah coretan hidupku. Tanggal dec (tahun ku rahsiakan) aku telah di Nikahi oleh seorg lelaki yg berumur 15 tahun lebih Tua driku, ya Lelaki itu suamiku.. Aku cuma seorg gdis kampung yg sgt kampungan, remaja desa yg cuma tahu […]

Continue Reading