Warganet geli hati dalam masa yang sama seram tengok gelagat kucing ini.

Setiap kali melihat kucing melakukan perkara di luar jangkaan, pastinya ramai tertanya-tanya apa sebenarnya yang berada di dalam fikiran mereka. Sama macam gelagat seekor kucing ini yang dilihat dengan selambanya duduk bersantai di tempat tinggi. Bukan sahaja tidak takut dengan ketinggian, malah kucing tersebut juga langsung tidak menghiraukan pemiliknya yang merakamkan aksinya ini. Video tular […]

Continue Reading

Dah lewat malam pun masih lagi semangat bekerja. Warganet terhibur lihat gelagat frontliner hilangkan tekanannya.

Menjadi frontliner bukanlah perkara yang mudah. Mereka terpaksa tinggalkan kehidupan mereka demi menjaga pesakit-pesakit bagi pekerja penjagaan kesihatan. Ada yang terpaksa memakai pakaian perlindungan peribadi (PPE) yang panas untuk melindungi diri mereka daripada dijangkiti Covid. Bukan semua orang mampu jadi frontliner. Tapi lain pula dengan cerita kalini. Dalam kepayahan yang dihadapi oleh mereka, ada juga pekerja garis hadapan […]

Continue Reading

Ingatkan kucing tahu makan tidur je. Sekali gelagat ini buat ramai yang terhibur.

Kucing adalah binatang peliharaan yang sangat comel. Biarpun tidak diberi akal fikiran, namun jangan terkejut, kucing ini sebenarnya haiwan yang sangat bijak! Tak percaya? Lihatlah perkongsian Mas Mona di laman Tiktok beliau ini. Kucing-kucing peliharaannya pandai memanjat dan menekan pemegang untuk membuka pintu. Lebih mencuit hati, kucing itu rupanya membawa sekeluarga untuk masuk ke dalam […]

Continue Reading

Tular gelagat si bulus yang sedang kehausan. Siap tekan butang ini lagi dan tarik perhatian ramai.

Satu rakaman memaparkan seekor kucing kehausan yang setia menunggu kehadiran manusia untuk menolongnya minum daripada sebuah ‘mesin air’ menjadi tular di media sosial. Video yang dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter bernama @hash_1993 itu yang diambil daripada pengguna tiktok bernama jarrah fix menunjukkan seekor kucing yang dipercayai sedang kehausan meminta tolong kepada orang yang melalui kawasan […]

Continue Reading

Ramai warganet yang suka dengan gelagat Shukri Yahya dan Sharnaaz. Sekali Shukri sempat bocorkan suatu rahsia Sharnaaz.

Ada antara kita akan mempunyai rakan baik yang tidak jemu ‘mengusik’ kita lebih-lebih lagi apabila sedang ‘m4buk’ bercinta. Baru-baru ini, IG live pelakon terkenal Sharnaaz Ahmad mencuit hati pengikutnya apabila dia di ‘bahan’ oleh Shukri Yahaya mengenai desas-desus percinta’ Sharnaaz dan penyanyi De Fam, Azira Shafinaz. Semasa IG live sedang berlangsung, ramai pengikut Sharnaaz yang mention Azira […]

Continue Reading

Tular gelagat kucing ini fasih bercakap dengan pemiliknya. Sampai minta sesuatu ini dari pemiliknya.

Siapa yang tak suka kucing? Gelagatnya yang comel dan lincah ke sana ke mari buat kita hilang stress dan kurang tension tambah-tambah kepada mereka yang penat dibebani hal kerja. Baru-baru ni, percaya atau tidak viral sebuah video di Facebook mengenai seekor kucing yang dikatakan boleh bercakap. Nak airrr nakk airrrrr nak airrrr kalau dia mintak McD pitam aku,” tulis caption empunya kucing tersebut di Facebook. […]

Continue Reading

Pemuda ini dedahkan gelagat pelik Bob apabila di rumah. Sekali lain pula yang tarik perhatian warganet.

Kucing bernama Bob peliharaan keluarga Arash Muaz sangat aktif malah diajar untuk membuat aksi ‘high-five’. Foto: Arash Muaz “Selain kucing, sangat-sangat seronok tengok keluarga ni, sama-sama beribadah berjemaah.” Demikian antara komen yang dilontarkan warganet terhadap perkongsian seorang remaja yang memuatnaik video gelagat kucingnya yang aktif. Posting tersebut yang pada asalnya dibuat sekadar suka-suka untuk berkongsi gelagat […]

Continue Reading

Warganet Terhibur Apabila Melihat Gelagat Si Bulus Ini. Ini Rupanya Yang Si Bulus Ini Lakukan.

Korang yang bela kucing mesti pelik dan jealous kan tengok dorang tidur je memanjang kat rumah tu. Entah apa yang penat sangat dia buat seharian sampai tidur je kerjanya. Cerita pasal kucing tidur ni, admin ada satu video dari @cattitudecsrvs nak share dengan korang kali ni. Seekor kucing yang tengah sedap tidur kat rak TV tiba-tiba mengigau sampai jatuh ke bawah. […]

Continue Reading

Gelagat si bulus ini bikin susah tuannya. Boleh pula tiap hari bawa balik sesuatu ini.

Sebelum ini, kita mungkin sering mendengar kisah anjing peliharaan membawa pulang barangan pelik ke rumah tuannya. Namun bukan sahaja anjing, sesetengah kucing juga mempunyai tabiat yang sama. Berdasarkan perkongsian seorang wanita bernama Monica di Tiktok, seekor kucing peliharaannya yang diberi nama China bertindak mengangkut barang-barang jiran ke rumahnya. Dalam video itu, kelihatan kucing itu menggonggong pelbagai barang […]

Continue Reading

Si oyen sering tunggu di sinki dapur untuk minta sesuatu ini pada tuannya. Gelagat dan keberanian si bulus ini menarik perhatian warganet.

Memelihara haiwan comel ini sememangnya memerlukan seseorang itu menjaganya dengan rapi namun apabila tibanya waktu mandi pasti ramai yang merasa kecewa kerana kebanyakan kucing takut dengan air malah akan lari sepantas mungkin jika ingin dimandikan. Walau bagaimanapun, lain pula kisah seekor kucing berwarna oren ini apabila telatahnya ini menarik perhatian warganet sehingga dikatakan unik. Ini kerana menurut […]

Continue Reading