Gadis ini berani tampil hanya untuk selamatkan haiwan ini. Sekali dia dapat perasan sesuatu ini pula.

Sifat berani Nur Syahira yang membantu seekor biawak pada Khamis menerima pujian warganet. Keberanian seorang gadis membantu seekor biawak yang dijerat dengan tali ternyata menerima pujian ramai. Kisah mengenai Nur Syahira Natasya Abd Hamid, 21, tular selepas ia dikongsi di laman TikTok oleh majikannya, Nur Atiqah Mohd Fadzil, 23, yang juga seorang peniaga pakaian pada Khamis. […]

Continue Reading

Tak sangka niat baik gadis ini ingin bantu kucing dikatakan seperti ini pula. Sampai ada yang ingatkan peminta sedekah.

Setiap pecinta kucing pasti sudah biasa dengan perasaan yang sanggup buat apa sahaja walaupun ianya cuma kucing jalanan. Pasti ini merupakan satu perkara biasa buat diri mereka. Tidak mustahil sampai sanggup sediakan makanan hampir tiap hari hanya untuk beri makan buat kucing jalanan. Kotor adalah perkara biasa buat kucing seperti ini. Ianya dilakukan hanya atas […]

Continue Reading

Nenek kata ayah sudah tiada tapi tak pernah beritahu tempat ayah dia berada. Gadis ini luah perasaannya tentang ketiadaan ayahnya di sisi

Bak kata orang,kasih ibu membawa ke syurga manakala kasih ayah kekal selamanaya. Namun begitu, kata kata ini mungkin agak agak janggal buat gadis ini memandangkan dia tidak pernah bertemu dengan bapanaya. Noor Yusriena Mahmud, 22, dia juga tidak tahu sekiranya insan penting dalam hidupnya itu masih ada di muka bumi atau sudah dijemput ilahi. “Sejak […]

Continue Reading

Gadis ini tidak menyangka dapat kumpul duit sehingga peroleh sesuatu ini. Akhirnya dia buktikan aplikasi ini dapat jana wang.

Hasil yang dilakukan kerja kerasnya sebelum ini, Nurin akhirnya berjaya peroleh kereta keduanya pada minggu lepas. Impak popularitinya diraih di laman Tiktok. Seorang pelajar akhirnya menunjukkan hasil aplikasi itu rupanya boleh menjana wang sekiranya digunakan dengan sebaiknya. Menurut Nurin Lofa Adrianna Kirana, 17, hasil ulasan berbayar yang dibuat selama ini, dia sudah berjaya membeli dua […]

Continue Reading

Gadis ini hadapi masalah pertuturan dan tetap beri kata semangat agar terus rasa bersyukur.

Setiap insan di dunia pasti menginginkan kesempurnaan buat diri mereka. Memiliki kesempurnaan yang diinginkan pasti akan dapat membantu diri seseorang untuk tampil dengan lebih yakin. Namun, lain pula kisah yang tular di aplikasi TikTok mengenai satu video memaparkan seorang gadis Indonesia mempunyai masalah pertuturan yang memberi kata-kata semangat kepada pengikutnya. Jangan patah semangat Menerusi video […]

Continue Reading

Tular apabila gadis ini makan ais dalam freeezer di pasar raya. Sehinggakan warganet sifatkan gadis ini sebegini.

Tidak dinafikan lagi, terdapat pelbagai cabaran dan kelakuan pelik yang dikongsi di TikTok oleh pengguna aplikasi Tersebut. Malah ada di antara mereka sekadar menghasilkan video untuk meraih kritikan ramai. Seperti perkongsian seorang pengguna dikenali sebagai Kaka Azman ini, dia berkongsi satu video yang telah meraih pelbagai kecaman warganet. Korang ada kawan macam ni tak? Menerusi […]

Continue Reading

Tular gambar yang dikongsi oleh gadis ini yang terhumban dalam longkang. Sekali ini respon dari mak ciknya buatkan semua terhibur dengan kejadian yang berlaku.

Amira berkongsi detik-detik lucu sebelum dia dan ibu saudaranya terhumban ke dalam longkang. Kenangan lucu yang tidak akan dilupakan sehingga bila-bila. Mana tidaknya, keterujaan menaiki basikal ala beca bersama ibu saudara, berakhir dengan kejadian lucu apabila kedua-duanya terhumban ke dalam longkang. “Mula-mua berlagak, last-last kecundang,” demikian ciapan yang ditulis oleh seorang gadis pada perkongsian di Twitter […]

Continue Reading

Gadis Subang Jaya adalah salah seorang rakyat yang terkena banjir di Kelantan. Dia perjelas foto yang sedang seronok main air banjir di Kelantan.

Foto Intan bersama pelampung dan memakai pelitup muka ketika banjir mencuri tumpuan warganet. Banjir yang melanda di Kelantan sejak minggu lalu secara tidak langsung menyebabkan seorang gadis mendapat tumpuan. Beberapa foto menunjukkan seorang gadis sedang menggunakan pelampung sambil tersenyum sinis di kawasan perumahan ketika banjir mencecah paras pinggang. Salah satu daripada empat gambar tersebut menunjukkan gadis […]

Continue Reading

Gadis ini sering dikritik oleh rakan kerana mata julingnya . Dia sanggup lakukan ini untuk tidak berjumpa dengan rakan rakan kerana tidak sanggup diejek.

Kebelakangan ini, isu mempermainkan paras rupa seseorang semakin kerap dilakukan. Hal ini boleh memberi kesan kepada emosi  hingga menyebabkan seseorang mengalami masalah kemurungan. Walaupun perit untuk melupakan segala hinaan yang diterima, itulah gambaran dilalui oleh gadis ini. Tak datang sekolah secara berturut-turut…Kata hinaan orang punca kekal kuat sampai sekarang Menerusi aplikasi Tiktok, saudari Irdina Sofiya […]

Continue Reading

Gadis ini kecewa apabila ada lelaki cuba ngorat hanya bawa kereta Bezza. Ini penjelasannya kenapa dia kecewa.

Zaman sekarang ni, kalau seseorang tu mampu miliki sebuah kereta pun dah kira beruntung. Tak kisahlah kereta apa sekali pun, baru ke second hand ke atau jenama apa sekali pun asalkan ada kenderaan nak ke mana-mana. Tapi, bagi sesetengah orang jenama kereta itu penting dan melambangkan status atau kekayaan seseorang. Seperti seorang wanita ini yang kecewa bila […]

Continue Reading