Tauke kedai dikenakan kompaun hanya kerana beri sesuatu ini semasa PKP. Sekali ini respons pelanggan.

Dua peniaga makanan di sini, dikompaun kerana gagal mematuhi prosedur 0perasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), semalam. Lelaki dan wanita berusia 58 dan 36 tahun itu didapati membenarkan pelanggan makan dan minum di gerai mereka. Ketua Polis Daerah Beaufort, Deputi Superintendan Mohd Azmir Abd Razak berkata, anggota Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Beaufort menjalankan […]

Continue Reading

Jangan ambil barang yang kita tidak buat sebarang pesanan. Sekali peguam ini tampil buka mata orang ramai soal ini.

Jangan terima barangan yang tidak kita pesan. Takut-takut ditipu. Semalam sekitar jam 2 petang, ada syarikat penghantaran yang menghubungi saya. Katanya hendak buat penghantaran di pejabat tetapi pejabat saya tutup kerana PKP. Saya tanya barangan apa yang hendak dihantar? Saya memang ada buat pesanan tetapi bukan dihantar ke pejabat, sepatutnya dihantar ke rumah saya. Saya […]

Continue Reading

Pelajar Malaysia di Universiti Al Azhar berani lakukan ini di negara orang. Sehinggakan viral dan ada orang yang minta hati hati.

Video Muhammad Syukri menegur bahasa Arab orang Mesir menjadi viral di saluran penyiaran terkenal dunia, Al-Jazeera. Gara-gara lantang mengkritik Bahasa Arab yang digunakan di Mesir, pelajar Malaysia di Universiti Al-Azhar ini menjadi tular di media antarabangsa Al-Jazeera. Menerusi video berdurasi lebih daripada seminit itu, Muhammad Syukri Abdullah berhujah dengan menegaskan kepentingan untuk berkomunikasi dalam Bahasa Arab […]

Continue Reading

Dipertemukan dengan jurugambar tak profesional. Pasangan pengantin ini cerita detik mereka dengan jurugambar ini

Menggunakan khidmat jurugambar ketika mengadakan majlis-majlis penting seperti majlis perkahwinan seakan sudah menjadi satu trend dalam kalangan masyarakat masa kini. Momen-momen indah tersebut akan diabadikan dalam bentuk gambar dan video serta boleh disimpan sebagai kenang-kenangan. Tetapi lain pula yang jadinya kepada pasangan pengantin ini apabila mereka didakwa bernasib malang kerana ‘dipertemukan’ dengan jurugambar yang sangat […]

Continue Reading

Selama 21 tahun bela buaya macam bela kucing. Rupanya ada cerita di sebalik cerita tentang tuan dan buaya tersebut

Beberapa tahun lepas, tular tentang sebuah keluarga yang membela seekor haiwan peliharaan yang ‘bukan kelang-kaleng’ dan mendapat perhatian satu dunia.Muhammad Irwan dan keluarga bukan membela kucing seperti kebiasaan yang selalu kita lihat, tetapi sebaliknya mereka menjadikan buaya sebagai haiwan peliharaan. Banyak foto tersebar di internet menunjukkan bagaimana buaya yang dinamakan Kojek itu dalam kehidupan seharian […]

Continue Reading

Hadapi masalah sakit telinga selepas menghabiskan separuh mangkuk ramen . Mengejutkan sekali dalam masa tiga hari ini yang berlaku

Ramai juga rakyat Malaysia yang suka makan pedas kan? Untuk peminat makanan pedas, makan Samyang Ramen iaitu sejenis mi segera dari Korea Selatan bukanlah suatu masalah. Ada jugak yang kata mi ni tak pedas pun. Namun, lain pula ceritanya dengan seorang lelaki dari London ni. Menurut The Sun UK, Reemul Balla yang juga seorang penulis telah menghadapi masalah […]

Continue Reading

Ada yang sanggup menyamar jadi ejen Sambal Nyet Khairul Aming. Khairul Aming buat perkongsian tentang individu yang tak bertanggungjawab tersebut

Siapa je yang tak kenal dengan Khairul Aming kan? Baru-baru ini, sambal jualan Khairul Aming iaitu Sambal Nyet telah habis terjual dalam masa lebih kurang sejam je. Korang bayangkan 10 ribu botol sambal tu sold out, memang hebat lah penangan Khairul Aming ni kan. Admin pun tak sempat nak beli.  Namun, ada pula yang cuba mengambil […]

Continue Reading

Pesakit COVID19 dan frontliner selamba berzumba. Warganet terhibur dengan perkongsian yang dibuat

Seperti yang sedia maklum, bilangan kes Covid-19 di Malaysia masih bertambah saban hari. Usaha kerajaan untuk mengasingkan mereka yang terkena Covid-19 adalah dengan menempatkan mereka di hospital kerajaan atau di dewan yang besar seperti MAEPS, Serdang, Selangor. Walaupun dalam kuarantin, pesakit Covid-19 di MAEPS Serdang masih boleh menghiburkan hati mereka dengan usaha dari barisan frontliner. […]

Continue Reading

Tampal dahulu tiga keping cermin pada pintu almari. Gadis ini kongsi pengalamannya membeli dan guna cermin sehinggakan meraih perhatian warganet

KETERUJAAN seorang gadis untuk berhias di hadapan cermin baharu terbantut apabila cermin tersebut memberikan refleksi yang ‘menakutkan’.Menerusi satu klip video yang dikongsikan di laman sosial, wajah gadis berkenaan kelihatan manis tersenyum sewaktu membuat rakaman awal di bahagian bawah cermin itu. Namun, wajahnya kelihatan aneh sebaik rakaman dialihkan ke bahagian atas cermin yang ditampal pada sebuah almari […]

Continue Reading