Mengejutkan kucing ini bekerja di kedai salon rambut sepanjang 4 tahun tak pernah ambil cuti walaupun 1 hari.

Kucing Bekerja Di Sebuah Salun Rambut, Tak Pernah Cuti Walaupun Sehari Sepanjang 4 Tahun. Pada tujuh tahun yang lalu, seekor anak kucing yang terbiar ini telah berjaya menambat hati seorang wanita. Wanita ini yang merupakan seorang pendandan rambut dari Melbourne, Australia telah menyelamatkan anak kucing itu. Bagi membalas jasa tuan barunya itu, kucing tersebut telah mengambil keputusan untuk […]

Continue Reading

Lelaki ini nekad dekati kucing jalanan. Tak sangka ini permintaan si comel ini buat lelaki ini terkejut.

Seorang lelaki ini cuba menghampiri seekor kucing jalanan, Namun dia terkejut dengan permintaan dari kucing tersebut..Ada video.. Lelaki Ini Menghampiri Seekor Kucing Jalanan & Dia Terkejut Dengan ‘Permintaan’ Kucing Itu. Setiap individu akan melalui pengalaman yang berbeza semasa percutian. Ada pengalaman yang menyeronokkan dan ada juga pengalaman yang akan memberikan pengajaran seumur hidup kepada kita. […]

Continue Reading

Muat naik foto si comel makan guna tangan minum air guna paip mencuit hati warganet.

Boleh dikatakan kucing adalah salah satu haiwan peliharaan pilihan ramai kerana miliki fizikal dan gelagat yang menghiburkan. Malah ia juga spesis haiwan yang agak setia dengan tuannya. Baru-baru ini tul4r di sosial media dengan satu perkongsian video yang memaparkan gelagat seekor kucing. Rakaman itu dikongsikan oleh salah seorang pengguna Twitter, danialalif145 dan raih 192,800 tontonan […]

Continue Reading

Selalu nampak mak guna kunyit untuk goreng ikan kali ini gajah pulak dilumurkan dengan 7kg kunyit. Tak sangka rupanya ini sebabnya.

Biasanya orang gunakan kunyit untuk masak ayam goreng kunyit atau makanan yang bergoreng. Tapi siapa pernah terfikir sebenarnya kunyit boleh digunakan sebagai bahan perubatan. Untuk pengetahuan anda, serbuk kunyit bukan sahaja boleh digunakan untuk memasak ya. Ianya juga boleh dijadikan sebagai bahan perubatan untuk haiwan. Hebat tak hebat kunyit ini? Wah. Baru-baru ini pihak Adabi telah memuat […]

Continue Reading

Menangis dua beranak bila kehilangan kucing kesayangan. Tak sangka hampir setiap hari ank tanya soalan ini pada ibunya.

“MER4UNG kami dua beranak,” luah seorang wanita mengenai kisah duk4 dia dan anaknya kehilangan haiwan kesayangan mereka pada Jumaat lalu. Kisah itu bertambah p1lu apabila Rohainor Muzamir, 30, memuat naik foto anak bongsunya, Sayangku Qaisara Muhammad Nazaruddin, 4, yang sedang memangku bangkai haiwan berkenaan sambil menangis. Orang yang pernah ada kucing kesayangan je pernah rasa mcm […]

Continue Reading

Jangan bimbang kalau kucing anda tidur berdengkur kuat. Ketahuilah ini beberapa sebab dia tidur berdengkur.

Kucing salah satu haiwan peliharaan yang paling banyak dipelihara dan disukai ramai orang. Mungkin ramai antara anda pencinta haiwan yang perasan atau tidak, bahawa kucing kuat berdengkur ketika tidur. Bukan sahaja kuat berdengkur malahan suka mengiau terutama ketika lapar. Kucing memiliki vokal suara yang luas dan inilah sebab mereka sering mengiau dengan manusia untuk memberikan […]

Continue Reading

Gelagat si comel ni tidur sambil minum botol susu buat warganet terhibur. Sampai bertanda macam misai susu tu.

Seperti yang kita sedia maklum, terdapat beberapa fasa dalam kehidupan seekor kucing – bermula daripada anak kucing, remaja, dewasa dan tua. Oleh yang demikian, walaupun semakin menginjak usia, mungkin tidak banyak tabiat kucing yang akan berubah. Sama seperti manusia, kucing juga mempunyai tabiat dan perangai tersendiri. Jika menyentuh aspek pemberian susu misalnya, ada segelintir kucing […]

Continue Reading

Terkejut pemuda ini menemui peranti Gps pada bdan burung. Hampir pengsan bila lelaki itu dapat bongkarkan peranti tersebut.

Helang merupakan makhluk ciptaan Tuhan yang sangat hebat bukan sahaja disebabkan oleh rupanya tetapi juga kepintaran serta kemahiran helang dalam melakukan aktiviti pembruan.Jadi, tidak hairanlah mengapa burung helang seringkali dijadikan sebagai maskot mahupun simbol kepada sesebuah negara. Lelaki Temui GPS Di Badan Seekor Helang, Lihatlah Rekod Perjalanan Helang Dalam Tempoh Setahun Itu. Baru-baru ini tular […]

Continue Reading

Jangan main main dengan orang yang takut kucing. Ini bahayanya yang ramai tak tahu.

Meskipun kucing adalah binatang yang comel dan manja, hakikatnya terdapat ramai yang takut terhadap kucing. Bahkan, pelbagai kes orang yang takut atau fobia terhadap kucing ini mengakui mereka panik dan stres sehinggakan ada yang hsteria bila berhadapan dengan haiwan ini seperti yang dikongsikan Sabrina Baharin dalam video ini. “Mohon jangan main-main dengan perasaan ketakutan dia.” Bagi […]

Continue Reading

Jangan pelik kalau anda selalu tengok si comel anda tidur. Rupanya ini beberapa sebab yang ramai tak tahu.

Kucing sememangnya pakar tidur pada bila-bila masa, di mana sahaja dan tak kira apa keadaannya lena sahaja tidur si kucing ni. Ketahui fakta mengenai tidur kucing… 1. Dah memang lumrah kucing Kenapa kucing tidur banyak? Apabila menjawab persoalan ini kita ketahui dulu berapa lama kucing tidur. Kucing boleh tidur sehingga 16 jam sehari dan kucing […]

Continue Reading