Macam macam cara dah guna tapi tkde rezeki lagi. Penantian hampir 2 tahun untuk ada anak. Akhirnya wanita ini disahkan hamil sebab laki selalu minta kucing doakan.

TIDAK dinafikan anak pelengkap ikatan perkahwinan namun bukan semua pasangan yang berkahwin dimurahkan rezeki dengan kehadiran cahaya mata. Jika minggu lalu kisah seorang pemuda beri kucing makan dikejutkan dengan tawaran pekerjaan, minggu ini kisah seorang wanita dikurniakan zuriat pula kerana perbuatan sama dan ia menghangatkan timeline media sosial. Tampil berkongsi detik indah itu, wanita menggunakan Tweethandle @heerawahab atau […]

Continue Reading

Lama menyepi Janna Nick muat naik gambar terbaru. Tapi benda ni yang warganet nampak sampai ada yang risau tengok penampilan baru Janna Nick.

Pelakon dan pengacara Janna Nick memuat naik gambar terbaru  memperlihatkan dirinya memakai pakaian serba hitam menerusi laman sosial Instagram miliknya. Menerusi perkongsian tersebut, jelaslah ia bertujuan untuk mempromosikan jenama minyak wangi terkenal apabila pelakon itu dilihat memperagakan botol minyak wangi tersebut. Namun apa yang jadi perhatian peminat ialah tubuh badan pemilik nama Nurul Jannah Muner […]

Continue Reading

Ketahuilah pemilik haiwan boleh didenda tak lebih dari 1k kalau haiwan peliharaan melepas di rumah jiran. Rupanya ini cara yang ramai tak tahu.

Tidak dinafikan setiap individu mesti mempunyai pengalaman yang pahit dalam kehidupan berjiran. Malahan, kehidupan dalam sesebuah komuniti berjiran memerIukan seseorang itu bertolak ansur dan mempunyai common sense dalam sesuatu aspek. Namun, terdapat situasi di mana haiwan peliharaan yang dibela jiran dilihat secara sesuka hati membvang air kecil mahupun air besar di hadapan rumah kita. Perkara […]

Continue Reading

Graduan bidang kulinari tunjukkan minatnya terhadap ini. Sekali ada pula yang katakan perkara itu kasar.

Syahirah banyak berkongsi video dia bersama motosikalnya menerusi aplikasi TikTok sejak Mei lalu. SIAPA kata kaum hawa tak sesuai mempunyai hobi permotoran? Lihat sahaja gadis berusia 22 tahun ini yang tenang meluncur di jalan raya sambil mengemudi superbike Yamaha MT-07 miliknya. Menurut Nur Syahirah Mohd Faizal, minatnya terhadap hobi lasak itu bermula sejak beberapa tahun lalu. […]

Continue Reading

Antara sakit kucing yang wajib diketahui oleh pecinta kucing. Ianya mungkin berlaku pada si bulus anda.

Sakit kucing merupakan sesuatu yang jarang diperhatikan sebagai pemilik. Padahal, sekarang ini begitu banyak orang yang hobi memelihara kucing. Mulai dari kucing-kucing langka sampai kucing-kucing yang biasa kita temui di jalanan. Sebenarnya memelihara kucing bukanlah hal yang sulit, namun bukan bererti kucing juga tidak lepas dari bahaya sakit baik dari virus mahupun bakteria. Penyebab sakit kucing yang […]

Continue Reading

Pelajar bidang fesyen kongsi detik duka dalam dirinya. Boleh pula guru rentap baju rekaannya.

Video tahun 2017 memaparkan Fuza ‘catwalk’ sambil memakai baju Jalur Gemilang turut dikongsi di TikTok baru-baru ini sehingga tular. Setiap individu pastinya menyimpan seribu satu kenangan ketika zaman persekolahan. Bagi Fuza Ruslan, 21, ada satu peristiwa yang berlaku pada tahun 2017 yang mana ia segar di ingatan sehingga hari ini. Mesra disapa Fuza, penuntut bidang Fesyen […]

Continue Reading

Niat wanita ini cuma nak memudahkan mak ambil vaksin. Sekali tak sangka pula ramai yang tempah baju mesra vaksin.

Kisah baju kurung mesra vaksin itu tular di laman Twitter Husna. APABILA sudah tiba giliran untuk menerima vaksin, pasti banyak perkara yang bermain di fikiran kita. Paling penting tentunya pakaian yang sesuai untuk dipakai bagi memudahkan proses suntikan nanti. Begitu juga wanita ini yang meraih perhatian warganet ini apabila dia menghasilkan baju kurung ‘mesra vaksin’ buat […]

Continue Reading

Disebabkan hilang punca rezeki. Ibu tunggal ini sanggup jual sesuatu ini hanya untuk beri makan anak anak.

Ramai insan yang terkesan sejak pelaksanaan Per1ntah KawaIan Pergerakan yang diarahkan oleh pihak kerajaan bagi membendvng penuIaran C0VID-19. Lebih menyed1hkan apabila ada yang hiIang pvnca pendapatan dan terpaksa meng1kat pervt kerana tidak berkemampuan untuk membeli barang keperluan. Begitulah seperti kisah sebuah keluarga yang kehiIangan pvnca pendapatan dik0ngsikan oleh seorang pengguna TikTok yang dikenali sebagai Shahril. […]

Continue Reading

Pemuda tersebut menang saman sebanyak ini terhadap Hospital Melaka. Tetapi pemuda ini tetap tidak puas hati dan rupanya ini yang menimpa dirinya.

Mahkamah Sesyen Ayer Keroh memerintahkan Hospital Melaka membayar ganti rugi bernilai RM1.3 juta kepada seorang lelaki, Abu Baharin Abu Bakar akibat kecu4ian sehingga hilang kaki kanannya. Hakim Mahkamah Seksyen Elisabet Paya Wan memerintahkan hospital terbabit membayar ganti termasuk p4mpasan bagi perbelanjaan anggota palsu dan kehilangan pendapatan selepas tuntutan s4man dikemukakan plaintif. Walau bagaimanapun, lelaki berusia […]

Continue Reading

Kini kaki travel sudah pun bertemu jodoh dengan tour guide. Sekali gadis ini dedahkan cara perkenalan mereka.

Setiap yang berlaku ada hikmahnya, begitu juga dengan soal jodoh. Seorang wanita rakyat Malaysia bertemu jodoh selepas menjejakkan kaki buat pertama kali di bumi Kashmir dekat India. Siapa sangka, wanita berkenaan kini bergelar isteri kepada warga Kashmir yang merupakan pemandu pelancongnya sewaktu berkunjung ke negeri di utara India itu. Berkongsi pengalaman, wanita berkenaan, Nurul Aini Osman […]

Continue Reading