Tajuddin sekali lagi kena kompaun. Terkejut selamba je tak patuh sop dengan tak pakai pelitup muka di Parlimen.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Beh Eng Lai mengesahkan satu kompaun dikeluarkan terhadap ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman, kerana tak patuhi prosedur operasi standard (SOP). Tajuddin didapati bersalah kerana tidak memakai pelitup muka ketika berada di bangunan Parlimen, pada Isnin lalu. Beh Eng Lai, berkata kompaun dikeluarkan selepas jam 10 […]

Continue Reading

Pemuda graduan bidang elektrik terus berniaga di pasar selepas tamat belajar. Sekali tak sangka raih perhatian ramai.

Amin yang juga graduan bidang elektrikal mula bekerja sebagai penjual ikan sejak setahun yang lalu. Graduan bidang elektrikal ini ternyata tak memilih kerja apabila dia sudah setahun bergelar peniaga ikan di Pasar Chow Kit, Kuala Lumpur. Menurut Amin Iqram Atan, 22, dia sebelum ini mengikuti pengajian di Kolej Komuniti Sungai Siput, Perak sebelum mengambil keputusan untuk […]

Continue Reading

Usaha jangnan malas dan nak harap bantuan bendera putih. Niat nasihat golongan yang terjejas pendapatan sekali ini komen yang Dsv dapat dari warganet.

Berikutan penularan kempen mengibar bendera putih baru-baru ini, usahawan terkenal Datuk Seri Vida tampil menasihati golongan pendapatan terjejas sewaktu pandemik COVID-19 ini. Pemilik nama Hasmiza Othman itu berkongsi nasihat tersebut menerusi aplikasi TikTok yang mana dia dilihat singgah membeli makanan di sebuah gerai kecil milik peniaga muda. Difahamkan lagi, tujuan video berkenaan dimuat naik adalah […]

Continue Reading

Negara ini kenalkan peraturan baru buat pemilik kucing. Rupanya sebabkan dah ada kes macam ni.

Kucing peliharaan tidak lagi dibenarkan keluar dari pekarangan rumah di dalam kawasan pentadbiran Majlis Perbandaran Knox, timur Melbourne mulai Oktober depan. Sebuah majlis perbandaran di timur bandar raya Melbourne Australia memperkenalkan peraturan melarang kucing peliharaan daripada berkeliaran di luar kediaman pemilik haiwan itu mulai Oktober depan. Majlis Perbandaran Knox itu memperkenalkan peraturan tersebut bagi melindungi […]

Continue Reading

China hidupkan Garlic dan ini antara kucing klon pertama di dunia. Sekali tak sangka boleh pulak jual sampai cecah ratus ribu.

Beijing: Tujuh bulan selepas haiwan peliharaan seorang lelaki di China telah pergi buat selamanya, seekor kucing baka ‘British shorthair’ kini dihidupkan kembali apabila berjaya diklon. AFP melaporkan, kucing baru bernama Garlic II itu kucing pertama diklon Sinogene yang berpangkalan di Beijing, China pada 21 Julai lalu, malah syarikat berkenaan dilaporkan sudah mengklon lebih 40 anjing […]

Continue Reading

Pada mulanya niat nak hilangkan kutu. Tapi tak sangka sampai boleh bertukar jadi lebah pula.

Lolo dimandikan dengan air kunyit untuk menghilangkan kutu pada badannya. Buntu melihat kutu beranak pinak ‘menumpang hidup’ pada badan kucing kesayangan, Afiffah Rozlan, 31, memilih untuk mencuba rawatan tradisional yang dibaca di media sosial. Hasilnya, kucing jantan yang pada asalnya berwarna tompok hitam putih itu kini bertukar menjadi warna seekor lebah! Berkongsi gambar si bulus kesayangannya […]

Continue Reading

Setelah sekian lama terpisah antara negara selama berbulan bulan. Akhirnya kucing ni kembali ke pemiliknya dengan cara ni.

Liputan6.com, Jakarta – Lucie Bénévise dan suaminya Devin Lane kembali menemukan kucing peliharaannya yang hilang selama berbulan-bulan. Pasangan asal Georgia itu kehilangan kucingnya saat bertugas di Korea Selatan. Mereka dengan terpaksa kembali ke negara asalnya tanpa kucing itu. Dikutip dari Fox News, Selasa (16/02/2021), Lucie dan Devin adalah anggota Angkatan Darat Amerika Serikat. Keduanya pindah ke Korea Selatan pada […]

Continue Reading

Sampai macam ni sekali bapa sayang akan Aladdin. Sekali ramai pula yang sebak dengan reaksi dari bapa.

Siapa je yang tak sayangkan kucing atau haiwan peliharaan lain. Aksi dan rupa mereka yang comel tu memang boleh buatkan kita hilang stress. Tapi apa perasaan korang bila dapat tahu haiwan kesayangan kita tu dah tak ada? “Aladdin kami dah pergi selamanya..” Kesedihan seorang lelaki ini membuatkan warganet turut sama sebak, lebih-lebih lagi mereka yang […]

Continue Reading

Tular oyen yang sentiasa berwajah sedih ini dapat perhatian ramai. Sampai dapat puluhan ribu pengikut di IG.

Jika di Malaysia kita juga mempunyai kucing yang popular seperti Bujibu Chempel iaitu kucing peliharaan selebriti terkenal Hanis Zalikha dan Hairul Azreen yang mempunyai lebih sejuta follower di Instagram. Di Jepun juga, seekor kucing dengan follower yang mencecah 70 ribu di Instagram dikenali sebagai Kikoalan telah menarik perhatian warganet. Macam nak nangis je muka tu Mukanya yang tidak ceria […]

Continue Reading

Disebabkan rasa kucing menyusahkan ibu bapanya. Gadis ini boleh pula harap Malaysia tubuhkan group ini.

Media sosial sepatutnya digunakan dengan baik dan bukannya digunakan dengan tujuan meluahkan perasaan geram melampau sehingga mencetuskan rasa kurang senang warganet.  Mungkin remaja perempuan ini masih muda dan berfikiran singkat ketika memuat naik status mengenai kegeramannya terhadap kucing dan pemilik haiwan itu yang didakwa telah menyusahkan ibu bapanya.  Dalam status tersebut, remaja itu berharap ada […]

Continue Reading