Terkini pakar ini telah buat kajian dan menafikan kesan Vitamin C pada demam dan sakit lain. Ini yang dibongkarkan selanjutnya oleh Dr Magaret

RAMAI yang anggap kononnya vitamin C dapat merawat demam dan selsema. Namun demikian, tegas Dr Magaret Sivapragasam, ia tidak benar sama sekali. “Vitamin C (askorbik asid) adalah nutrien yang larut dalam air dan diketahui mengandungi sifat antioksida yang tinggi. “Antioksida adalah bahan yang melindungi sel badan daripada patogen dan radikal bebas di mana bahan ini adalah […]

Continue Reading

Ramai orang sanggup beli reject perfume. Penjual minyak wangi ini bongkarkan sesuatu tentang reject perfume yang tidak diketahui umum

Seperti yang kita maklum.produk minyak wangi yang berjenama jni harganya agak mahal di pasaran. Bagaimanapun,ada pihak yang cuba ambil kesempatan dengan memprdaya pelanggan untuk menyakinkan bahawa produk palsutirvan itu aladah tulen,dijual dengan sedikit murah kerana mereka mengatakan itu adalah barang reject bagi melariskan produk perniagaan mereka. Ada yang lebih teruk lagi,ada juga pihak yang jual […]

Continue Reading

Gula gula dan coklat bukan penyebab kanak kanak jadi hiperaktif tapi benda lain. Mengejutkan Dr Ahmad Samhan Awang bongkarkan mengenai mitos yang sering dipercayai ibu bapa sekarang dan ini yang ibu bapa perlu tahu.

PERLU diketahui bahawa ‘idea’ kanak-kanak akan menjadi hiperaktif selepas memakan benda manis seperti gula-gula dan coklat timbul berdasarkan pemerhatian ibu bapa dan ia tidak disahkan oleh mana-mana teori sains. Kata Pegawai Perubatan di Jabatan Kecemasan dan Trauma Hospital Kuala Lumpur, Dr Ahmad Samhan Awang, ia berkemungkinan besar kerana kebanyakan makanan yang disediakan di majlis hari jadi […]

Continue Reading

Terlalu leka dengan gajet sehingga menganggu waktu tidur. PU Rahmat kongsikan tips kepada ibu bapa bagi menghadkan masa anak anak dengan gajet.

Pada zaman kini, anak-anak kecil juga tidak boleh lari daripada menggunakan gajet sebagai alat ‘permainan’ baharu mereka. Ada yang suka main game, ada yang suka tengok kartun di Youtube, malah ada yang sudah ada akaun Instagram sendiri lagi. Walaupun nampak macam ok, tapi hakikatnya pasti ada ibu bapa yang bimbang dengan kegiatan ini kerana anak […]

Continue Reading

Ramai takut menggunakan pengangkutan awam disebabkan takut penularan wabak covid 19. Oleh itu ini penjelasan mengenai penggunaan pengangkutan awam ketika musim covid 19 sekarang.

Sejak penularan wabak COVID-19 di seluruh dunia pada awal tahun ini, masyarakat dinasihatkan untuk tidak disarankan untuk berkumpul dan bersesak-sesak terutamanya di tempat awam. Hal ini menyebabkan pengguna tetap pengangkutan awam lebih cenderung merasa takut untuk menggunakan perkhidmatan tersebut kerana sering berada dalam situasi sesak dan padat dengan para penumpang. Tambahan pula, angka kes jangkitan […]

Continue Reading

Sehingga menimbulkan kerisauan dengan perisian animasi yang ditayangkan sekarang. Disebabkan hal itu ini inisiatif Diana Amir bagi membendung perkara itu terutamanya bagi golongan kanan kanak.

Sebagai seorang ibu, siapa sahaja yan tidak risau dengan perkembangan anak-anak. Lebih lebih lagi bila hidup di zaman serba maju yang segalanya dihujung jari. Oleh yang demikian, BIMBANG dengan kandungan animasi yang kadangkala agak berlebihan di kaca televisyen, mendorong aktivis, pengacara dan pelakon, Diana Amir membangunkan sebuah kandungan program kanak-kanak berciri Islamik dan patuh syariah. Menurut […]

Continue Reading

Bimbang kes Covid 19 semakin meningkat dan memberi kesan kepada anak kecil. Terkini doktor kongsikan tips supaya imuniti badan anak anak kecil akan kekal kuat.

Keadaan COVID-19 di Malaysia masih lagi berada pada tahap membimbangkan dengan rekod yang dicatatkan baru-baru ini sangat tinggi sejak virus tersebut melanda negara. Susulan itu, orang ramai mula risau terhadap kesihatan masing-masing. Paling menakutkan apabila memikirkan jika virus itu merebak kepada anak-anak kecil. Dalam keadaan ini, pastinya ramai ibu bapa yang risau untuk melepaskan anak […]

Continue Reading

Sangat mendalam nasihat Ustaz Ebit Lew sehingga menyentuh hati orang ramai. Ini tips yang dikongsikan kepada pasangan yang berkahwin bagi mengekalkan kebahagiaan dalam rumah tangga.

Memang sedih apabila perpisahan yang berlaku dalam sesebuah rumah tangga. Rumah tangga yang dibina akhirnya terlerai di tengah jalan. Mengharapkan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Lebih memilukan apabila sesebuah rumah tangga itu musnah angkara orang ketiga. Berikut catatan Ebit Lew untuk dijadikan panduan bersama. Sedih pilu menangis sangat bila terbaca kisah […]

Continue Reading

2 tahun berusaha dan akhirnya berjaya. Pemuda ini berjaya hilangkan 60 kg berat badan dengan hanya melakukan aktiviti ini sahaja dan tanpa ragu kongsi tips untuk kurus

Tak ada yang mustahil, itu lah yang ditunjukkan oleh pemuda ini dalam misinya untuk menurunkan berat badan. Yang menariknya, pemuda ini menggunakan hobi menari lagu K-pop sebagai exercise! Siapa kata lelaki tak boleh menari?Gunakan hobi suka menari lagu K-pop sebagai senaman untuk kurus Menurut Wawan, menari lagu korea tu memang hobi dia.2 tahun misi, bermula dari […]

Continue Reading

Terjumpa dan teringin nak bela anak kucing terbiar tapi serba serbi tak tahu untuk langkah seterusnya. Berikut 5 perkara dan persediaan yang anda boleh lakukan

Sebenarnya, langkah-langkah selamatkan kucing ni mudah je. Meh admin ajar. Yang penting, korang ikhlas nak tolong kucing tu.At least check dulu ibu dorang ada ke tak. Kadang-kadang ibu nya sesat, kadangdah hembus nafas (selalunya kena lnggar kereta lah), kadang kena ambil orang (ada yang ambil, maybe tak tau kucing tu ada anak) dan sebab-sebab lain yang tak dijangka. […]

Continue Reading