Tak sangka sebenarnya banyak khasiat kelebihan halia. Dan ini sebenarnya rahsia orang tua dahulu.

Rahsia Orang Tua Dahulu Hidup Beratus Tahun, Inilah Kelebihan Halia Yang Ramai Tidak Tahu. Halia adalah antara herba yang paling menyihatkan. Banyak digunakan dalam masakan tetapi sebenarnya halia juga cukup membantu dalam dunia kecantikan dan kesihatan. Berikut adalah kebaikan halia untuk kesihatan wanita dan lelaki yang mungkin anda tak pernah tahu. Pertama, legakan loya terutamanya morning sickness. […]

Continue Reading

Video gelagat Raja Pemaisuri gesek biola di depan Tun Hasmah itu menghiburkan warganet.

Raja Permaisuri Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah binti Almrhum Al-Mutawakkil Alallah Sultan Iskandar Al-Haj sangat dekat dengan hati masyarakat. Segala gerak gerinya akan menjadi bualan rakyat Malaysia. Terbaru, menerusi laman Instagramnya satu video telatah Raja Permaisuri bermain biola milik Tun Hasmah Ali menghiburkan ramai orang. “I was playing golf at The Mines and decided […]

Continue Reading

Gadis ini teruja bila dapat jumpa dengan boyfriend. Tapi ada pulak yang mengaku bahawa lelaki ini adalah tunangan orang.

Selain tips berkaitan masakan dan juga video lawak, ramai juga suka berkongsi kisah cinta masing-masing yang bermacam ragam di aplikasi TikTok. Namun siapa sangka rakaman yang dikongsi seorang wanita ini mendapat perhatian individu lain. Teruja share video dating dengan boyfriend, sekali ada lain mengaku jugak Menerusi perkongsian TikTok @ckinizzilfy, gadis itu sudah pun setahun menjalinkan hubungan cinta dengan seorang lelaki. […]

Continue Reading

Arca penyu di Melaka menjadi tarikan orang ramai. Sekali ada pula yang jadikannya sebagai meja piknik.

Walaupun kita dah memasuki fasa baru kehidupan pada tahun 2021 ni, masih ada lagi yang berpegang pada mentaliti kelas ketiga. Kalau kerajaan sediakan kemudahan, mesti akan ada yang rosakkan kemudahan dengan vandalisme. Kalau macam ni lah rupanya, sampai bila-bila pun negara kita ni takkan maju kan.  Kali ini, arca penyu yang baru sahaja dirasmikan seminggu yang […]

Continue Reading

Seorang pemilik restoran di suatu tempat ini memasang gambar seorang pemimpin K0munis. Disebabkan itu dia kini disiasat.

Baru-baru ini, seorang pemilik restoran makanan di Pulau Pinang didapati memasang serta menghiasi dinding premisnya dengan wajah pemimpin komunis,  Mao Tze Tong.Menurut laporan Astro Awani, pihak polis telah membongkar dua premis restoran iaitu di Pulau Tikus dan Auto City di Juru yang memaparkan gambar berkenaan. Menerusi hasil siasatan polis, restoran tersebut dimiliki oleh seorang lelaki […]

Continue Reading

Pemuda ini sepatutnya bernikah pada hari ini tapi ada kejadian yang menimpa dirinya. Sebelum itu sempat memuat naik gambar di pantai.

Hasrat seorang lelaki untuk melangsungkan pernikahan tidak kesampaian apabila dikhuatiri lemas selepas mandi di Pantai Kelulut di Marang, Terengganu petang semalam. Menurut laporan Harian Metro, mangsa Naim Hariri Kamaruddin dari Cheras datang bersama ahli keluarga untuk diijabkabul dengan Fatin Nabilah Huda Ismail yang sepatutnya berlangsung pagi ini. Bapa pengantin perempuan, Ismail Awang berkata khabar duka […]

Continue Reading

Tular pelanggan ini tidak membayar selepas makan di kedai sate ini. Pemilik kedai sate ini mahu mengambil satu langkah ini sekiranya dia tidak tampil untuk perjelaskan isu ini.

Sebut sahaja Kajang, pasti ramai tahu ianya merupakan ‘syurga sate’. Kalau teringin nak makan sate, singgah sahaja di Kajang, memang ada bermacam-macam jenis sate di sana. Bagaimanapun, baru-baru ini hangat diperkatakan mengenai satu isu apabila Sate Rono Kajang ada memuat naik perkongsian di Facebook mengenai pelanggan makan ‘lari’ tanpa membuat pembayaran. Difahamkan, kejadian berlaku pada […]

Continue Reading

Pemuda ini buat sesuatu ini di luar jangkaan warganet apabila dia lekatkan resume atas bonet depan kereta hanya untuk menarik perhatian seseorang ini. Tak sangka usahanya mendatangkan tuah untuknya.

Semua orang ada kerjaya yang diimpikan mungkin sejak kecil lagi, tapi dengan keadaan pandemik sekarang peluang untuk mendapatkan kerja pun semakin berkurangan apalagi nak dapatkan kerjaya impian. Namun situasi sekarang bukanlah satu halangan buat lelaki berusia 25 tahun ini. Max Fosh yang juga seorang Youtuber membuat kerja gila bagi membolehkan dia ambil bekerja sebagai penyampai […]

Continue Reading

Tular sebuah video di media sosial ini apabila ada wanita yang ingin mengambil gambar sekali mendatangkan kerugian pada peniaga ini. Ramai warganet yang meluahkan komen tentang kejadian yang terjadi.

Sudah menjadi satu kebiasaan bagi korang yang suka bergambar pasti akan singgah sebentar di sesuatu ‘lokasi’ yang dianggap menarik untuk bergambar sebagai kenang-kenangan. Walau bagaimanapun, min nasihatkan korang supaya sentiasalah peka dan ada common sense sebelum ‘syok’ nak bergambar ni supaya tidak mendatangkan musibah bukan sahaja kepada diri sendiri malah orang lain juga. Seperti kejadian […]

Continue Reading