Buntu nak hilangkan bau busuk disebabkan makanan kucing. Berikut antara 4 cara untuk atasi masalah tersebut

MEMBELA kucing turut datang dengan pelbagai cabaran seperti perlu sentiasa membersihkan rumah bagi membuang bulunya selain tempat najisnya kerana ia boleh mendatangkan bau kurang menyenangkan.Tidak hanya tempat najis si bulus, makanannya juga boleh mengeluarkan bau busuk dan boleh membuatkan kita berasa tidak selesa dalam rumah sendiri. Atas sebab itu, pemilik kucing juga perlu memberi tumpuan kepada […]

Continue Reading

Bukan pencinta kucing tapi mampu selamatkan 13 kucing dan dipindahkan ke tempat lebih selamat dan cerita pengalamannya selamatkan kucing

Amie ketika menyelamatkan kucing ketika banjir pada 2014 (kiri) dan minggu lalu (kanan).KEADAAN banjir di beberapa negeri masih belum berakhir meskipun jumlah mangsa yang ditempatkan di pusat pemindahan sementara (PPS) dilaporkan semakin berkurangan.Bukan sahaja manusia dan harta benda yang perlu diselamatkan, malah haiwan juga terlibat dan perlu diberikan perhatian. Menerusi video yang tular di media sosial […]

Continue Reading

Dua ekor sahaja dapat diselamatkan dan satu pergi buat selamanya. Pakcik ini sanggup lalui banjir paras pinggang demi selamatkan 2 ekor kucing

Artikel ini diolah & diterbitkan ke Siakap Keli dengan kebenaran dari sumber asal.Kejadian banjir yang melanda di beberapa negeri termasuk di Pahang ini tinggalkan impak yang mendalam kepada penduduk setempat. Kita boleh lihat, selain kerosakan harta benda, kisah haiwan peliharaan yang sudah tiada akibat lems turut menyentuh hati ramai.Berkongsi tentang peristiwa yang menyayat hati ini, […]

Continue Reading

Jualan kurang dapat sambutan semasa awal perniagaan. Wanita ini daripada bukan peminat kucing terus jadi ibu angkat kepada si bulus jalanan

Wanita bernama Siti Rabiyatul tidak pernah lokek menjamu kucing jalanan dengan sup ayam, setiap hari.BUKAN seorang peminat atau pencinta kucing pada awalnya, namun siapa sangka wanita ini akhirnya menjadi ‘ibu angkat’ kepada berbelas-belas ekor anak bulus jalanan. Malah, wanita ini juga langsung tidak lokek atau merasa rugi mengeluarkan belanja bagi menyediakan makanan untuk si bulus setiap […]

Continue Reading

Tular di laman twitter seekor kucing ini panjat tiang dan terkeluar sesuatu yang tak sepatutnya ketika panjat tiang. Warganet terhibur dengan video itu.

Buat pencinta kucing, hampir setiap hari video kucing muncul dekat media sosial. Ada-ada je perangai kucing-kucing ni. Tapi tengok lah setiap hari pun, tetap tak bosan. Ada satu video pasal perangai kucing yang admin nak share dengan korang. Kali ni memang lain sikit dari yang biasa kita tengok. Seekor kucing panjat tiang tinggi, mungkin sebab […]

Continue Reading

Rupanya ada sebab di sebalik telatah kucing yang satu ini. Ini antara punca kucing kesayangan suka tunjuk punggung pada tuannya

Kebanyakan haiwan sering menunjukkan emosi dan kelakuannya melalui ekpresi muka atau pergerakan badannya. Contoh yang paling mudah untuk difahami adalah anjing. Anjing mempunyai emosi yang mudah diketahui dengan melihat ekpresi muka seperti marah, lapar, sedih dan sebagainya. Berbeza pula dengan kucing, haiwan ini sukar untuk mengenal pasti emosinya namun ia memberi petunjuk dengan cara yang […]

Continue Reading

Ada sebab punca kucing gerakkan telinganya secara tiba tiba. Ketahui 4 maksud di sebalik gerakan telinga tersebut

Ada sebab mengapa kucing menggerakkan telinganya. Kucing dikenali sebagai salah satu haiwan peliharaan yang bijak meluahkan perasaannya melalui komunikasi bukan lisan namun ramai tidak menyedarinya.Memelihara seekor kucing akan memberikan anda pengalaman untuk memahami emosi dan perasaan kucing dengan lebih mendalam. Kemungkinan besar ramai yang perasan kucing suka mengerakkan telinganya tetapi tidak ramai yang tahu apa maksud […]

Continue Reading

Warganet langsung cair bila tengok pelbagai jenis fesyen persis model. Telatah kucing dan pakaian yang diperagakan ini terima pujian orang ramai

Kalau anda semua nak tahu, bukan setakat anak kecil sahaja ‘sakan’ memperagakan pelbagai jenis fesyen baju yang cantik dan comel oleh ibu bapa mereka. Malah, ada juga sesetengah pemilik haiwan yang turut memakaikan pelbagai jenis fesyen baju yang ditempah khas untuk haiwan peliharaan mereka agar kelihatan lebih ‘cool’ dan ‘bergaya’. Siap matching-matching lagi baju tuan dengan haiwan […]

Continue Reading

Lelaki ini sanggup berhenti kerja sebagai guru hanya untuk merealisasikan impiannya sebagai pereka fesyen untuk kucing. Gambar yang diambil olehnya mendapat perhatian warganet.

Setiap orang pasti mempunyai minat tersendiri terhadap sesuatu perkara. Ini yang terjadi di Bogor, Indonesia apabila seorang guru meninggalkan bidang pendidikan untuk menceburi bidang fesyen dan menjadi pereka busana. Namun bila menyebut mengenai pereka busana, pasti akan dikaitkan dengan pakaian untuk seseorang individu. Tetapi lain pula yang dilakukan oleh Fredi Lugina Priadi apabila menjadi pereka […]

Continue Reading

Seorang wartawan terpaksa berhenti buat laporan secara tiba tiba sebab ada seekor kucing datang dekat. Telatah kucing ini buat warganet terhibur

Ramai antara kita yang sangat suka akan kucing. Tapi ada juga yang takut dengan kucing. Kalau nampak kucing tu memang nak lari je, taknak duduk dekat-dekat.Cakap pasal takut kucing ni, admin ada satu video nak share dengan korang. Seorang wartawan terpaksa berhenti buat laporan secara tiba-tiba sebab ada seekor kucing datang dekat dengannya. Korang boleh […]

Continue Reading