Selepas rumah tangga goyah PU dakwa mahu lakukan ini pada rumah bekas isteri. Rupanya ini cerita sebalik rumah tersebut.

Pada Aidilfitri tahun ini ramai yang berkongsi berita gembira termasuklah pendakwah Da’i Farhan yang memuat naik beberapa keping gambar bersama keluarga kecilnya seolah-olah memberitahu beliau sudah kembali rujuk dengan bekas isterinya. Kisah perkahwinan Da’i Farhan sebelum ini telah tular di media sosial apabila beliau telah berkahwin kali kedua dengan seorang wanita yang dikenali sebagai Dr. […]

Continue Reading

Tular si bulus ini dah bongkarkan rahsia besar suami. Tak sangka suami sorok sesuatu ini pada isteri.

Kata orang suami isteri tak seharusnya berahsia kan? Tapi, seorang lelaki baru-baru kantoi dengan isteri dia lepas rahsia dia selama ni terbongkar. Seorang wanita berkongsi di Facebook tentang kucing dia yang tanpa sengaja dah membongkar rahsia suami dia. Kata Bow Kanuengnuch, dia telah menemui satu kotak yang penuh dengan duit dalam rumah dia. Kotak itu sebenarnya adalah milik […]

Continue Reading

Anak mula pelik bila bapa T20 berkira soal duit dengan keluarga. Tapi pemurah bila dengan orang ini.

Bapa Han mengamalkan gaya hidup sederhana dengan membeli baju bundle dan menggunakan kereta Axia. Bukan semua orang dilahirkan dengan kesenangan dan kemewahan. Begitulah senario yang dialami oleh seorang pemuda yang dilahirkan dari keluarga B40 iaitu kumpulan isi rumah berpendapatan 40 peratus terendah dengan pendapatan di bawah RM4,849. “Ayah aku pernah hidup dari golongan B40 berasa miskin […]

Continue Reading

Perbuatan suami ini seolah olah tidak menghormati perasaan isteri. Suami dikritik oleh warganet disebabkan perkongsian ini.

Menduakan adalah satu situasi di mana ada orang ketiga dalam satu hubungan dan tindakan tersebut dilakukan secara sengaja dan ia adalah pilihan yang dibuat oleh si pendua. Kejadian menduakan dalam sesebuah hubungan bukanlah satu perkara yang baru namun ia masih janggal untuk diperkatakan dalam perbualan orang ramai. Kejadian ini boleh berlaku di mana sahaja dan […]

Continue Reading

Disebabkan terlalu letih dengan rutin hariannya. Si ibu sehinggakan melayan anak seperti ini dan sampai ibu tersedar sesuatu perkara ini.

Disebabkan terlalu penat dengan kerja-kerja rumah, wanita ini dengan tidak sengaja melepaskan amarahnya kepada anak-anaknya. Tugas seorang wanita yang bergelar ibu sememangnya mencabar, sama ada yang bergelar suri rumah sepenuh masa ataupun terikat dengan komitmen kerja di pejabat. Beban kerja yang perlu diselesaikan setiap hari kadang kala membuatkan golongan ini kurang rehat, apatah lagi ketiadaan suami […]

Continue Reading

Gadis ini dibesarkan di dalam keluarga yang seperti ini. Tak sangka masih ada yang melayan perempuan seperti ini.

Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Assalamualaikum. Terima kasih admin andai confession aku ni disiarkan. Nama aku Seri. Berumur 27 dan baru sahaja berkahwin setahun lebih. Dalam keluarga aku mempunyai 4 orang lelaki dan 2 orang perempuan termasuk aku.Aku dibesarkan dalam keluarga yang dimana lelaki […]

Continue Reading

Pada mulanya suami nak jaga sendiri anak mereka setelah berpisah. Sekali bila dah sebulan ini pula yang berlaku.

Gambar sekadar hiasan. Aku ni recently single mother. Terngiang2 lagi ucapan berpisah di mhkamah tu. Tapi secara zahirnya, aku dah jadi single mother dari bulan 10 2018 bila ex keluar rumah. Mula2 dia bawak lari anak kami yg sulung, marah jugak la aku walaupun anak sulung dah 6 tahun. Sebulan dia “cuIik” last2 dia pulangkan […]

Continue Reading

Anak kecil perempuan ini tabah dalam mengharungi dugaan yang menimpa mereka sekeluarga. Tak sangka dia sanggup lakukan semua perkara ini dalam umurnya yang baru membesar.

Gambar sekadar hiasan. “Jangan ambil mereka, saya boleh jaga, tolonglah jangan pisahkan kami berlima,” pinta Ana (bukan nama sebenar) berusia 11 tahun. Ana kini mengambil tanggungjawab buat tiga orang adiknya yang baru berusia setahun sehingga enam tahun. Malah, dia turut dibantu dengan seorang abangnya yang berusia 12 tahun. Kedua-dua ibu bapanya ditahan pihak berkuasa setelah […]

Continue Reading

Adik terpaksa menumpang di rumah kakak sebaik sahaja mak dan ayah telah pergi menghadap illahi. Namun ini pula cara adik beradik melayaninya.

Wanita ini diperlakukan seperti hamba oleh kakak sendiri selepas kehilangan ibu bapa. Bertuahnya seseorang jika dikurniakan keluarga yang penyayang dan harmoni. Namun, tidak semua insan bertuah dilahirkan di dalam sebuah keluarga yang sempurna kasih sayangnya, sebagaimana kisah seorang pelayar ini. Menerusi satu coretan di laman Kisah Rumah Tangga, pelayar ini berkongsi luahan hatinya yang kesedihan kerana […]

Continue Reading