Lepas sahaja abah pergi mak pula baru bersalin. Bila dia lapar nenek dia akan bagi sisa makanan haiwan peliharaannya pada dia.

Cerita hidupku yang aku kira, tiada seorang manusia pun layak diperlakukan seperti aku dan keluargaku. Cerita bermula di tahun 1996. Tahun 1996 ini tahun permulaan derita buat keluarga aku. Untuk pengetahuan korang, mak bukanlah menantu pilihan. Dari mula2 kawin, keluarga abah memang tak suka mak. Entahlah aku pun tak paham kenapa tak suka mak. Mak […]

Continue Reading

Suami siap bawa anak untuk tidur di rumah janda lepas gaduh dengan isteri. Sekali tak sangka perkara ini pula berlaku.

Terpaksa menumpang tidur kerana bergaduh dengan isteri. Itu alasan seorang penjawat awam apabila dia ditahan penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Kulim (PADK) di Padang Serai, Kulim kira-kira jam 3.40 pagi semalam. Menurut Utusan, lelaki berusia 32 tahun yang berstatus suami orang itu ditahan bersama seorang ibu tunggal berusia 39 tahun di rumah wanita berkenaan. Difahamkan, pihak […]

Continue Reading

Pasangan ini pernah merancang untuk tambah anak tapi belum ada rezeki. Tapi belum tambah anak lagi ini pulak cara keluarga belah lelaki lakukan pada isteri.

Assalamualaikum warga KRT. Admin mohon hide profil saya. Saya dah brkhwin selama 5 tahun dan mempunyai sorang anak. Sejak dulu saya masih tinggal dirumh mertua, Saya dan suami merancang untuk tambah anak dan saya dah stop ambik pil perancang sejak 3 tahun lalu tapi masih belum dikurniakan zuriat lagi. Mungkin sebab saya takut untuk mepunyai […]

Continue Reading

Suami gaji rendah dan sentiasa habiskan wang demi keluarga. Bila tiada wang isteri turut membantu tapi bila ada salah faham begini pula jadi.

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum admin dan semua. Saya nak minta sikit pendapat dan nasihat. Saya seorang suami dan mempunyai 4 orang anak. Usia perkahwinan saya dan isteri sudah mencecah 12 tahun lebih. Saya dan isteri saling tidak mengenali sebelum ini dan hanya berkahwin disebabkan masing2 pernah kecewa. Kami berdua bekerja sebagai kakitangan awam, cuma dari […]

Continue Reading

Anak ini seperti sudah terkedu dengan tindakan ayah yang pengotor dan tak bertanggungjawab dan selalu perlakukan sebegini pada anak dan isteri. Ayah cuma akan berubah bila kakak mahu pulang.

Seorang gadis bernama Nana meluahkan rasa kecewa kerana terasa diperlakukan seperti pembantu rumah oleh bapa sendiri. Siapa yang mampu bersabar apabila melihat rumah yang penat-penat dikemas bertukar menjadi tunggang langgang sekelip mata? Boleh dikatakan situasi berkenaan terpaksa dihadapi setiap hari oleh gadis ini sehingga membuatkan dirinya tertekan. Menulis luahan di laman IIUM Confession, gadis yang hanya mahu dikenali […]

Continue Reading

Isteri kesal dengan sikap suaminya. Disebabkan itu anak anak pula terkena tempiasnya dan tak sangka hanya sebabkan ini dia sanggup layan isteri dan anaknya macam ni.

Baca perlahan lahan, semoga dapat pengajaran dari kisah ini. Assalam semua pembaca, nak tanya orang yang tengah bermadu sebab yang berada disituasi ini sahaja yang akan faham. Macam mana ye nak pujuk hati untuk redha bila suami diam2 dah kahwin lain. Setiap malam saya akan rasa cemas risau takut dan saya langsung tidak boleh bertenang […]

Continue Reading

Suami kerap pergi hiking tiap minggu sendirian. Rupanya pergi mendaki dengan perempuan sampai boleh pergi chck in.

Gambar sekadar hiasan. PerkenaIan Fiza dengan seorang leIaki ketika menuntut di sebuah universiti di utara Semenanjung akhirnya membawa mereka ke jnjang peIamin. Setelah tamat pengajian dan masing-masing mendpat pkerjaan, mereka memiIih untuk menghaIalkan hbungan mereka itu di usia pertngahan 20-an. Sejak di zaman universiti lagi, suaminya amat meminati aktiviti Iasak dan menyertai keIab kmbara dan […]

Continue Reading

Tak sangka baju kelawar boleh menjadi salah satu masalah besar buat satu pasangan ini. Warganet mula berang apabila tahu punca wanita ini berpisah.

Dalam kesibukan kerja ditambah dengan tugas menjaga anak, ada masanya para isteri tidak sempat untuk berhias. Namun siapa sangka, hanya kerana isteri memakai baju kelawar boleh menjadi punca berpisah. Baru-baru ini, tular di laman Twitter isu pemakaian baju kelawar yang menjadi topik perbualan hangat warganet. Menerusi satu paparan skrin perbualan, seorang wanita mend4kwa dia bergelar […]

Continue Reading

Si suami ini kononnya sombong katakan mampu nikah 4. Sekali diuji dengan kejadian tak diingini lepas kantoi menduakan isteri.

Lambakan kisah keruntuhan rumah tangga yang berpunca daripada sikap tidak setia, kadangkala membuatkan para isteri merasa insecure dengan suami masing-masing. Walaupun konsep ‘poligami’ salah satu perkara yang dianjurkan dalam agama, namun golongan lelaki tidak seharusnya mengambil kesempatan. Betul ke, tak ada istilah selingkuh sebab lelaki boleh kahwin 4? Terpanggil mengenai hal itu, saudara Firdaus Shakirin tampil berkongsi […]

Continue Reading

Wanita 3 anak ini sanggup sembunyi di dalam almari kerana diserbu oleh pihak berkuasa. Sekali kantoi berdua-duaan di dalam rumah lelaki bujang ini.

Dalam menjalani bahtera rumah tangga pasti berhadapan dengan perkara yang tidak diduga. Ada pasangan yang ingin berpisah, ada pula menyimpan ‘kekasih’ secara senyap-senyap. Inilah terjadi kepada seorang wanita yang sanggup menyorok dalam almari di rumah sewa kekasihnya di Taman Selasih, Kulim kerana tidak mahu kantoi dengan perbuatan terkutuknya itu. Memetik laporan Sinar Harian, wanita yang […]

Continue Reading