Isteri banyak kali dah mengadu selalu kena marah dengan mertua tapi suami buat tak tahu je. Sekali ada satu hari suami terkejut bila balik rumah mak tengah jerit marah kan isteri.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum kepada semua pembaca. Saja aku kongsikan kisah ini kerana baru-baru ni apabila PM menyatakan kita mungkin tidak akan beraya, secara spontan isteriku memberikan respond, “Ayang ok je kalau tak raya, kalau raya pun selalu penuh drama je”. Aku sebnarnya terkedu dengan apa yang diperkatakan oleh isteriku. Berhari hari rasanya tidak tidur […]

Continue Reading

Suami gaji cecah RM15k tapi nafkah isteri termasuk anak hanya RM500. Sekali rupanya bagi mak mertuanya hampir RM4k sebulan.

Foto sekadar hiasan. Tujuan saya menulis di sini hanyalah untuk meluahkan perasaan saya kerana saya tiada tempat mengadu. Saya seorang isteri sepenuh masa. Mempunyai seorang anak lelaki 4 tahun dan sekarang sedang mengandung 2 bulan. Sebelum ini saya bekerja tetapi diberhentikan atas alasan syarikat rugi. Nasib baik suami saya masih mampu menampung keluarga kami. Sebelum […]

Continue Reading

Tahu bakal suami gaji rendah wanita ni nekad letak hantaran Rm700 je. Masa nak akad nikah tu terkejut bila dengan suami sebut jumlah mas kahwin.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Berbunga hati rasa. Memang wujud lelaki lelaki gentleman baik yang bekerja kuat. Selain confessor, salah seorangnya suami ku. Jangan risau ya sahabat sahabat ku yang masih bujang. Masa kalian, dengan orang yang tepat akan tiba. Sebelum berkahwin, memang terlalu banyak ujian. Sering jugak aku menangis, tetapi bukan kerana K. Tetapi kerana susahnya […]

Continue Reading

Minta hantaran 22k tapi pengantin lelaki tetap turutkan. Sekali selesai je nikah ini yang isteri buat sampai suami terus ambil mic dan lepaskan dengan tlak 3.

Assalamualaikum. Lama juga aku bekerja sendiri sebagai ph0tographer wedding. Macam-macam aku dah tempuh dan lalui. Ini aku nak kongsi sikit cerita yang pernah terjadi di depan aku suatu masa dahulu. Mas hantaran kahwin, mak ayah perempuan ini letak RM22,222.22. Memang mahal sangat wehh, tetapi si lelaki ini telah bersetuju. Aku teng0k yang lelaki ini pun […]

Continue Reading

Mak selalu mengadu isteri jarang sangat datang bantu bila ada kenduri belah keluarga suami. Lepas hilang sabar ini yang suami buat sampai dia menyesal seumur hidup.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Salam semua. Aku buntu. Apa tips untuk ambil hati bekas isteri semula? Dia nampak lebih happy lepas pisah dengan aku. Aku sorang saja ke yang rindu dia? Aku rindu manja dia. Rindu suara […]

Continue Reading

4 tahun bercinta 1 tahun perkahwinan. Gadis dedah suara suami lafaz pisah secara online buat ramai yang tumpang sebak.

Bagi kaum wanita, lafaz pisah ketika alam perkahwinan menjadi perkara ‘ngeri’ untuk didengari selepas rumah tangga gagal menemui jalan penyelesaian terbaik. Bagaimanapun, seorang wanita ini reda menghadapi situasi tersebut apabila suaminya melafazkan pisah talak satu secara dalam talian selepas setahun mendirikan rumah tangga.@azieysabell “Allah adalah sebaik-baik perancang. Empat tahun bercinta, setahun perkahwinan,” tulisnya menerusi satu video […]

Continue Reading

Lepas 10 tahun kahwin tiba tiba pagi tu suami minta sesuatu kat isteri dengan alasan yang tak masuk akal. Terkedu isteri bila dengar apa yang suami minta.

Hai salam kepada semua pembaca. aku baru dilepaskan.. alhamdulillah aku dilepaskan dengan cara baik. kisah bermula sehari sebelum raya baru2 ni pagi sebelum raya orang lain sibuk nak melemang Merendang Buat ketupat laki aku pulak pagi tu dok ketar kepala tegedk2 nak mintak kawin sorang lagi. sebagai seorang isteri. sapa tak marah. Sapa tak kecewa. […]

Continue Reading

Sedihnya bila isteri sanggup bergadai barang kemas demi nak bantu suami. Tapi akhirnya ini pilihan suami buat isteri menyesal seumur hidup.

Gambar Hanya Sekadar Hiasan. Salam semua saya nak luah perasaan saya, sekarang keadaan saya kembali murung saya taktau bila akan baik, tersiksa btin saya bila saya diuji lagi dengan suami. Ujian sebegini buat saya tersksa dan takut. terasa diri teraniaya sangat, saya korban kerjaya saya untuk berbakti pada suami ketika dia dalam kesempitan. jawatan dalam […]

Continue Reading

Wanita ni nekad letak hantaran Rm700 sebab bakal suami gaji rendah. Masa akad nikah tu terkedu bila dengar bakal suami sebut kan jumlah mas kahwin.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Berbunga hati rasa. Memang wujud lelaki lelaki gentleman baik yang bekerja kuat. Selain confessor, salah seorangnya suami ku. Jangan risau ya sahabat sahabat ku yang masih bujang. Masa kalian, dengan orang yang tepat akan tiba. Sebelum berkahwin, memang terlalu banyak ujian. Sering jugak aku menangis, tetapi bukan kerana K. Tetapi kerana susahnya […]

Continue Reading

Tuhan uji pengantin ni sekelip mata tergamam bila bapa pengantin perempuan berdiri terus tangguhkan majlis nikah gara gara tok kadi nak tengok duit hantaran.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Bersatulah dua jiwa dalam melayari bahtera rumahtangga. Namun, cuba bayangkan di mana majlis yang diimpikan tidak menjadi kenyataan. Ini bukan cerita cinta putus di tengah jalan, bukan dua minggu lagi mahu kahwin majlis cncel. Tapi realitinya si lelaki sudah bersedia di depan tok kadi mahu melafazkan akad aku terima nikahnya, si gadis […]

Continue Reading