24 tahun terpisah rupa rupanya abang jadi gelandangan. Mengejutkan Buletin Utama jadi punca adik beradik ini kembali bersama setelah sekian lama terpisah

Siapa sangka disebalik penularan C0VID-19, ada hikmah disebaliknya apabila sebuah keluarga di Johor menemui semula ahli keluarga mereka yang terpisah sejak 1996 menerusi laporan berita yang disiarkan di kaca TV. Difahamkan, baru-baru ini Buletin Utama ada menemubual golongan gelandangan di ibu kota bagi membincangkan nasib mereka selepas tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tamat. Menerusi perkongsian […]

Continue Reading

Pentingnya anak sulung dalam keluarga. Terima kasih untuk segala pengorbanan dan tanggungjawab.

Betapa Mahalnya Harga Seorang Anak Sulung Dalam Keluarga. Kasih sayang adik beradik sama ada anak sulung sehinggalah anak bongsu sememangnya pasti ada dalam sesebuah keluarga dan rasa kasih itu telah dipupuk oleh ibu bapa semenjak mereka masih kecil sehinggalah dewasa. Semua ibu bapa mengharapkan semua anakya berkasih sayang dan mengharapkan anak mereka akan kekal sayang […]

Continue Reading

Tak sangka ini sebab Suami taubat tidak akan keluar lepak malam malam. Hanya bila ada perkara penting sahaja dan akan cuba pulang lebih awal.

Peristiwa hitam yang berlaku pada pertengahan September kira-kira lima tahun lalu sekelip mata mengubah sikap seorang suami yang dahulunya suka keluar malam. Rumahnya kena pecah masuk oleh sekumpulan orang tidak dikenali dan ketika kejadian dia tiada di rumah, hanya isteri yang sarat mengandung anak ketiga dan dua cahaya mata perempuan yang masih kecil. Suami berkenaan, […]

Continue Reading

Abah pergi menghadap ilahi saat mak tengah sarat. Kami tumpang rumah atuk nenek. Kami dilayan seperti kera haiwan peliharaan nenek.

GAMBAR HANYA SEKADAR HIASAN. Ceritera hidupku yang aku kira, tiada seorang manusia pun layak diperlakukan seperti aku dan keluargaku. Aku mohon maaf, andai apa yang aku share ini mengusik emosi sohabat2 kat sini, tapi aku rasa, andai aku luahkan, aku makin tenang. Lama aku simpan rapi cerita2 ini, malah psy doc ku pun aku tak […]

Continue Reading

Ini 7 sebab mengapa anak sulung perempuan istimewa di mata lelaki sebagai calon isteri.

GAMBAR SEKADAR HIASAN. Menjadi anak perempuan pertama dari sebuah keluarga sangat berat, di samping sebagai tulang belakang keluarga, anak pertama juga biasanya sangat kuat dan tegar motivasi dirinya. Tak ada yang tahu bagaimana proses perjuangannya yang terlihat kuat dan tegar itu dan dia kadang-kadang menangis sendirian, dia tertatih berusaha melawan keterbatasan, ia bekerja keras demi […]

Continue Reading

Anak anak nanti nak makan apa kalau bagi duit dekat mak. Tak sangka ini yang berlaku selepas suaminya tetap beri mak duit.

Hi nama saya Julia. Saya adalah seorang ibu kepada 2 org anak dan bekerja biasa2 sahaja sebagai admin yg pendapatannya tak lebih daripada 30K setahun, Suami saya pula seorang pekerja di bahagian stor dan jumlah gaji yg hampir sama dengan saya. Saya bukan lah seorang student malah lepas SPM saya terus kerja, lepastu jumpa jodoh, […]

Continue Reading

Jangan ingat lepas kahwin akan bahagia sentiasa. Hadapi ujian lepas berkahwin dengan tenang dan sabar.

Setelah berkahwin tentunya anda akan menjadi orang yang lebih sempurna apabila ditemani orang yang tersayang. Malah kehidupan selepas berkahwin juga akan lebih indah dan bahagia. Setelah berkahwin tentunya anda akan menjadi orang yang lebih sempurna apabila ditemani orang yang tersayang. Malah kehidupan selepas berkahwin juga akan lebih indah dan bahagia. Namun anda perlu sedar bahawa kehidupan […]

Continue Reading

Ketahuilah wahai suami dengan bawa isteri keluar bersiar siar dapat hilangkan penat dan tekanan. Sekejap pun cukup untuk hilangkan penatnya.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Isteri tertekan memang isu yang tak boleh lari dalam rumah tangga. Tapi kalau suami bijak dan faham nak bahagiakan hati isteri yang tertekan, pasti lebih mudah dan aman rumah tangga anda. Suami ramai yang tidak faham mengapa isteri cepat tertekan. Mana tidaknya, isteri anda itu pasti akan penat, bosan dan stress jika […]

Continue Reading

Tidak akan ada keberkatan dalam hidup seseorang suami jika selalu menyakiti hati isteri.

“Suami Yang Sakitkan Hati Isteri, Allah Akan Tarik Berkat dalam Hidupnya”, Isteri Adalah Amanah “Suami Yang Sakitkan Hati Isteri, Allah Akan Tarik Berkat dalam Hidupnya”. Isteri adalah amanah Allah kepada suami, begitu juga sebaliknya. Apabila disebut sebagai amanah bermakna ia bakal ditanya dan disoal di akhirat kelak. Mengikut Imam al-Ghazali perkara yang paling berat untuk […]

Continue Reading

Tak sangka rupanya kalau bergurau macam ni boleh jatuh talak.

GAMBAR SEKADAR HIASAN FIRMAN Allah SWT yang bermaksud: “Sesungguhnya Kami telah jadikan manusia sentiasa dalam keadaan menghadapi kesulitan dan kesukaran ( jasmani dan rohaninya).” (Surah Al-Balad, ayat 4) Kehidupan adalah satu perjalanan yang getir dan dipenuhi kesukaran serta kesusahan. Pasti tidak ada manusia yang terlepas daripada berasa sedih berhadapan dengan kepayahan. Hakikatnya orang yang beriman […]

Continue Reading