Selalu memberi kata semangat untuk warganet. Aisyah Hijanah sudah selamat bersalin.

Semalam, telah berakhir penantian selama beberapa tahun bagi pasangan suami isteri ‘Instafamous’ iaitu Alif Teega dan isterinya Aisyah Hijanah apabila mereka selamat menimang cahaya mata sulung perempuan. Berita gembira tersebut dikongsi kepada pengikut mereka menerusi sebuah posting berbentuk video di laman sosial Instagram milik Alif sendiri. Dalam video tersebut, kelihatan lelaki berusia 28 tahun itu […]

Continue Reading

Kini ramai anak jadi kurang ajar dan tak dengar cakap. Ini Dato Dr Fadzilah Kamsah tampil tegur 5 kesalahan ibu bapa didik anak.

Aku ada seorang kenalan ni, anaknya sangat dengar kata, tak melawan cakap. Sejuk saja hati tengok. Aku pelik, nak kata kawan aku ni garang, tak juga. Tak pernah aku tengok dia jerit pada anak dia. Aku pun cuba korek rahsia dia. Sebab aku tengok anak-anak orang lain, menjerit menangis melawan tu perkara biasa. Tapi anak […]

Continue Reading

Pagi baru tanya nak nikah tak. Sekali petang terus sah suami isteri. Gurauannya menjadi kenyataan.

usulan pengumuman pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) oleh kerajaan tempoh hari, ramai pasangan mengambil kesempatan untuk melangsungkan perkahwinan secepat mungkin sebelum PKP dikuatkuasa. Sehinggakan pejabat agama di beberapa tempat sesak dengan kehadiran pasangan pengantin Seperti kisah perkongsian pasangan ini, mereka mengambil membuat keputusan untuk menikah sehari sebelum PKP dilaksanakan. Semuanya bermula hanya dengan satu pertanyaan. […]

Continue Reading

Noh Hujan membuat perkongsian kisah hidupnya selama ini. Nina akui ini semua untuk Allah.

Pasangan  ini banyak memberi inspirasi dan menjadi idola pada pasangan muda lain. Hidup diulit kemewahan namun mereka cukup simple dan tidak pernah ri4k jauh sekali somb0ng dengan harta dunia. Pengisian hidup mereka banyak menjurus kepada membantu mereka yang memerlvk4n. Malah, masa dihabiskan ke luar negara terutama berkunjung ke negara-negara bergol4k untuk menyalurkan sumbangan. Baru-baru ini […]

Continue Reading

Mulanya Saharul Ridzwan mahu suprisekan isteri tapi tiba tiba ini pula yang terjadi. Warganet turut terhibur melihat Saharul bersama anaknya.

Baru-baru ini pelakon dan juga model terkenal, Saharul Ridzwan membuat kejutan untuk isterinya, Qaabila Deena Emir Mohammed Akif Emir atau pun lebih dikenali dengan Deena Emir sempena ulangtahun kelahirannya yang ke 33 tahun. Malah, pelakon yang popular dengan drama Cinta Sekali Lagi itu turut memuat naik satu video membuat kejutan bersama anak lelakinya, Muhammad Luth […]

Continue Reading

Cahaya biru gajet sangat membahayakan mata kanak kanak. Ini antara perkara yang ibu bapa perlu ambil tahu.

Mata adalah organ anugerah Pencipta yang sangat berharga. Justeru, kesihatan mata perlu diambil serius dan itu semua bagi memastikan kita dapat menikmati penglihatan yang baik dan berpanjangan. Tidak kiralah berapa usia kita, penjagaan rapi perlu dititik beratkan. Apatah lagi warga emas, bayi dan kanak-kanak. Golongan inilah yang sangat sensitif. Bercerita tentang mata, seorang pegawai perubatan, Dr […]

Continue Reading

Pemuda ini pasrah bila belum masuk tapi dah kena buang kerja. Sekali kuasa twitter buatkan jadi macam ini pula.

Rais baru menamatkan pengajian dalam Diploma Komunikasi Massa di UiTM, Alor Gajah. (gambar kecil) Ciapan Rais di laman Twitter. Seperti yang kita sedia maklum Malaysia diletakkkan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula 13 hingga 26 Januari 2021. Pelaksanaannya yang dibuat dalam tiga peringkat iaitu PKP, PKP Bersyarat (PKPB) dan PKP Pemulihan (PKPP) mengikut negeri-negeri […]

Continue Reading

Wanita ini mulai rasa seram sejak percutian sekeluarganya bertukar jadi kenangan pahit. Rupanya ini yang terjadi.

Kelibat ‘wanita’ yang bertenggek di atas pokok membuatkan Munirah sekeluarga berasa seram. Percutian ke Kelantan baru-baru ini sepatutnya menjadi kenangan manis buat Munirah sekeluarga apatah lagi selepas beberapa bulan tidak dapat ke mana-mana akibat pandemik Covid-19 yang melanda negara. Paling teruja adalah anak-anaknya memandangkan ini adalah kali pertama mereka ke negeri Cik Siti Wan Kembang itu. […]

Continue Reading

Baru baru ini ramai pasangan pengantin yang tidak mahu lepaskan peluang untuk bernikah sebelum PKP. Termasuklah juga pasangan pelajar tingkatan 5 ini dan ini komen dari warganet.

Setiap pasangan yang bercinta sudah pastinya mengimpikan untuk berumah tangga dan mempunyai cahaya mata. Tambahan pula, akhir-akhir ini ramai pengantin mengambil keputusan untuk berkahwin secara last minute sebelum bermulanya Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dilaksanakan bermula 13 Januari 2021. Seperti video seorang gadis muda dikenali sebagai AmyraHanifah di laman TikTok, berkongsi foto-foto hari bahagianya bergelar seorang isteri. Apa yang […]

Continue Reading

Wanita ini akui dulu sering makan buah kembar. Sekali tak sangka pula bila bersalin dapat anak triplet.

Bayi kembar tiga Nor Haniffah Omar menjadi perhatian ramai selepas wanita itu berkongsi kisahnya di Facebook. “Saya tak pernah terfikir langsung untuk dapat anak kembar, apatah lagi kembar tiga.” Demikian kata Nor Haniffah Omar ketika bercerita mengenai kisahnya yang dikurniakan tiga cahaya mata kembar, kesemuanya perempuan. Wanita ini memuat naik satu perkongsian di laman Facebook sekadar […]

Continue Reading