Pasti ramai yang ingin untuk si comel anda memahami apa yang anda cuba sampaikan. Kini 4 tips untuk latih si bulus anda faham bahasa kita.

Siapalah tak nak Si Comel yang jinak dan manja dengan kita kan? Ia dah menjadi satu terapi minda buat kita jika Si Comel itu datang ke tempat kita dan meminta untuk dimanjakan. Apatah lagi bila kita dapat lihat gelagat Si Comel ini yang boleh memecahkan kesunyian kita. Boring juga kalau ada Si Comel tapi dia […]

Continue Reading

Banyak perkara yang dibenci oleh kucing. Mungkin ini dapat bantu kucing anda daripada stres.

Kucing tidak suka ditinggalkan bersendirian kerana ia boleh membuatkannya berasa tertekan. Menunjukkan rasa sayang kepada si bulus seperti memeluk, mencium dan mendukungnya adalah perkara biasa bagi pemilik kucing. Bagaimanapun kasih sayang yang ditunjukkan boleh ditafsirkan sebagai perkara berbeza oleh kucing. Malah ada beberapa perbuatan kita sebenarnya boleh membuatkan si bulus berasa marah dan jengkel. Pakar dalam […]

Continue Reading

Tular di laman sosial media aksi seekor monyet ini yang lakukan sesuatu ini semasa bantu potong sayur. Ia buatkan ramai terhibur.

Monyet adalah salah satu haiwan yang menjadi pilihan sesetengah individu untuk dijadikan sebagai haiwan peliharaan. Malah dalam budaya masyarakat Melayu khususnya di kawasan kampung, monyet dibela dengan tujuan sebagai pembantu di kebun termasuklah memanjat pokok untuk memetik buah. Baru-baru ini, tular rakaman video memaparkan seekor monyet belaan yang kelihatan sedang membantu tuannya di dapur. Namun […]

Continue Reading

Haiwan peliharaannya sampai merajuk sebab tahu memang nak kena tinggal. Tuannya pun lebih sedih dan akui memang rindukan Rocky.

Video TikTok yang menunjukkan seekor beruk kelihatan seperti merajuk. Danil begitu sayangkan beruk bernama Roky. Seekor anak beruk yang memakai lampin menjadi perhatian di media sosial kerana gelagatnya seolah-olah merajuk dengan tuannya. Video yang dimuat naik menerusi aplikasi TikTok danil_abl123 itu menunjukkan anak beruk berkenaan mendekati seorang pemuda sebelum memeluknya. Namun, video tersebut disusuli pula rakaman […]

Continue Reading

Lepas sahaja abah pergi mak pula baru bersalin. Bila dia lapar nenek dia akan bagi sisa makanan haiwan peliharaannya pada dia.

Cerita hidupku yang aku kira, tiada seorang manusia pun layak diperlakukan seperti aku dan keluargaku. Cerita bermula di tahun 1996. Tahun 1996 ini tahun permulaan derita buat keluarga aku. Untuk pengetahuan korang, mak bukanlah menantu pilihan. Dari mula2 kawin, keluarga abah memang tak suka mak. Entahlah aku pun tak paham kenapa tak suka mak. Mak […]

Continue Reading

Kucing kesayangan anda sentiasa mengiau. Ini antara 4 sebab kenapa ianya sentiasa mengiau.

Ada pelbagai sebab mengapa kucing mengiau kepada anda. Setiap kali kucing mengeluarkan bunyi atau mengiau, pasti ramai daripada kita menyangka si bulus lapar dan mahukan makanan daripada tuannya. Tahukah anda, sebab kucing mengiau ini juga bergantung kepada jenis dan usianya – dan bukanlah semata-mata ia mahukan makanan. Adakalanya, si bulus mengeluarkan suaranya sebagai bentuk komunikasi sesama […]

Continue Reading

Berbagai cara sudah digunakan untuk halau lipas di dalam rumah. Tapi cara ini juga paling berkesan.

Dalam banyak-banyak serangga, ramai yang takut dan berasa jijik dengan lipas meskipun ia makhluk berbadan kecil. Tetapi ia tetap digeruni apatah lagi jika ia menyelinap dan terbang di atas kepala – memang boleh membuatkan sesiapa sahaja panik dan terjerit-jerit meminta tolong. Bagaimanapun, jangan bimbang ada cara menghalau atau menghalang pembiakan lipas di dalam rumah anda. Jika […]

Continue Reading

Ayam antara pilihan yang paling popular di Malaysia. Kini ada jawapannya kenapa ayam dijual di pasar ada yang bewarna kuning.

Ayam sememangnya pilihan yang paling popular di Malaysia kerana mempunyai pelbagai cara masakan dan rasanya bersesuaian dengan cita rasa orang ramai. Tahukah anda bahawa ukiran-ukiran Babylon sekitar 600SM menampilkan ayam sebagai sumber makanan mereka? Merupakan daging yang paling laris ketika zaman pertengahan, iaitu kira-kira dari abad ke-5 Masihi hingga abad ke-15 Masihi, daging ayam menjadi pilihan […]

Continue Reading

Tular video seorang pemuda menarik sesuatu ini yang tersangkut di dalam tandas. Macam macam andaian yang dibuat oleh warganet.

Habitat ular biasanya terletak di hutan atau semak samun. Jarang kita dapat tengok ular berlegar-legar di bandar atau kawasan perumahan. Lain pula dengan cerita yang admin nak share dengan korang kali ni. Ada seekor ular besar dipercayai telah sesat dan masuk ke dalam tandas rumah. Menurut @antharxxxx,  kejadian yang berlaku di Singapura itu membuatkan ramai netizen terkejut. […]

Continue Reading

Ibu bayi cemas apabila anaknya 5 bulan nyaris dibawa lari oleh haiwan. Ternyata ini yang berlaku.

Johor Bahru: “Zara asyik menangis dan saya terpaksa tidurkannya secara meniarap supaya tidak terasa sangat sakit itu,” kata Siti Nur Asikin Sulaiman, 42, berhubung kejadian monyet l1ar mencakar belakang badan bayinya sehingga cedera. Siti Nur Asikin adalah ibu kepada bayi perempuan, Aisyah Nur Zara Mohd Azmi, lima bulan, berkata kejadian berlaku pada 11.00 pagi Ahad lalu. Menurutnya, […]

Continue Reading