Ramai yang terkedu bila tengok menu berpantang isteri Fizo Omar, sampai ada warganet yang komen macam ni

artis

Petaling Jaya – Pelakon dan usahawan selebriti, Fizo Omar, 37,mengaku meski sudah pernah bergelar seorang bapa sebelum ini, namun air matanya tetap mengalir saat menyambut kelahiran puteri keduanya. Menurut Fizo, dia juga tidak sanggup melihat isteri tersayang, Fazeera Nazri Azrai, menanggung kesakltan ketika proses melahirkan tetapi tetap menemani isterinya di disi sepanjang proses tersebut. “Gugur air mata jntan. Gngstr macam mana pun si suami dan ayah. Isteri saya di masukkan ke wad bersalin pada jam 3 petang pada 24 Jun lalu dan hampir 10 jam bersedia untuk melahirkan. Kami memilih untuk bersalin secara normal. Nasib baik buat keputusan yang tepat untuk mengambil blus epidural. “Kalau tak, saya pun tak sanggup nak tengok dia menanggung kesakitan contraction sebelum nak bersalin. Sepuluh jam, bukan sekejap dan hampir 3 jam meneran sampailah bayi keluar.

“Ggur air mata jntan seorang suami bila tengok orang yang kita sayang menahan kesakitan dan bertarng nyawa demi melahirkan zuriat kita,”katanya. Fizo berkata demikian dalam satu hantaran yang dimuat naik dalam Instagramnya hari ini. Selain itu, kata Fizo, air matanya juga sekali lagi gvgur apabila menatap wajah anakanda mereka dan ia merupakan satu perasaan yang sukar digambarkan. “Menggigil tangan ini bila doktor minta pegang gvnting untuk p0tong tali pusat anak. Perasaan saya macam okey, ini adalah momennya. Awak akan memulakan hidup sebenar awak selepas keluar dari kandungan ibu dan terptusnya sambungan dengan ibu di dalam kandungan. Masa saya krt tali pusat itu, wujudnya satu bisikan, ini zuriat kau, kau kene jadi ayah yang baik, suami yang baik dan contoh yang baik kepada keluarga dan semua orang. Sebab, datangnya seorang bayi bukan sahaja untuk kita raikan kegembiraan.

“Tetapi bersama tanggungjawab untuk membesarkan dan mendidik dan juga motivasi kepada si ayah untuk menjadi seorang pemimpin yang lebih baik dari sebelum ini,”katanya. Ramai juga yang tegur pasal menu makanan isteri Fizo Omar. Antara reaksi orang ramai, nama je berpantang tapi tak macam berpantang. Makan entah apa apa. Pantang ikut orng dulu-dulu amalkan sampai sekarang mana budaya melayu semua nak ikut barat je lagi senang xpayah pantang la macam tu nama je melayu. Lebih baik ikut berpantang macam orang dulu dulu terpulang pada individu masing tak boleh nak komen lebih lebih.

Ni bukan berpantang, ni pantang nampak dalam makanan ada telur ada butter, cookies, kek jenis sejuk sejuk semua tibai. Berpantang moden sangat ni jika berpantang zaman dulu ikan bakar, serbuk lada hitam tumbuk air rebusan. Dalam pada itu, Fizo juga sampat menitipkan pesanan buat para suami dan bakal bapa lain supaya sentiasa mencuba untuk menemani isteri saat melahirkan. “Ambillah momen ini bukan sahaja untuk cuma berada di sisi isteri, tapi lebih kepada untuk diri kita sendiri. Bukan senang nak buang ego sebagai lelaki dan ketua keluarga. Adakalanya, menerusi pengalaman kita lebih faham apakah mesej yang nak disampaikan dari Allah SWT buat kita semua yang bergelar ayah dan suami. “Alhamdulillah syukur semuanya selamat dan terima kasih kepada semua yang mendoakan saya dan isteri. Semoga doa yang berterusan dari anda semua akan membara barakah dalam rumah tangga kami,”katanya. Sumber, Kosmo/FB

Leave a Reply

Your email address will not be published.