Baru je tular pasal rumah, kini Kak KM dedah belikan kereta buat ibu secara cash buat ramai terharu

Viral

Usahawan yang juga anak dramatis terkenal Normah Damanhuri, Liana Rosli menarik perhatian ramai apabila membeli sebiji kereta untuk ibunya yang dibayar secara tunai. Menerusi platform Tiktok, momen bahagia berdurasi lebih dua minit itu dikongsi untuk tatapan umum.

“Kereta mak ni, saya dah niat nak beli cash untuk mak. Alahh apalah sangat, ini pun tak terbalas jasa mak,” kata liana atau lebih mesra disapa sebagai Kak KM. Dalam perkongsian itu lagi, Kak KM dilihat membayar jumlah tertera RM102,000 untuk sebiji kereta berjenama Honda. Dalam pada itu juga, Normah dilihat menangis sebak sewaktu Kak KM menawarkan untuk membayar kereta tersebut lalu mereka saling berpelukan. Sementara itu di ruangan komen, ia dihujani dengan kata-kata pujian di mana rata-rata wargamaya kagum dan respek dengan sikap Kak KM yang sering mengutamakan kehendak ibunya. Tidak kurang juga ramai yang mahu mencontohi sifat baik Kak KM yang suka bersedekah dan memuliakan ibu.

@Hzleen Shalihin:Jangan pandang benda yang buruk kak KM buat, pandang apa yang baik dia buat: tahniah kak.” “@Mama Ziela:walaupun dia macam ni…aku sangat yakin pengakhiran mereka sekeluarga pasti baik-baik..insyaAllah aminn.” “@Mazira:dia selalu bahagiakan mak dia… itulah rezekinya murah selalu.” “@Official.dhiafarehan:Patutlah rezeki Kak KM melimpah ruah sebab dia bahagiakan mak dia MasyaAllah. Semoga suatu hari nanti aku pon dapat bahagiakan mak aku sama macam ni.”

@Fifymakngah:macam mana orang kritik Allah beri juga, sebab demi mak segalanya. Allah maha pemurah.” “@aisyaomar:Satu jela aku respect gile Kak KM ni sebab dia kalau dengan mak dia memang tiptop layan dia. Lepastu hubungan adik-beradik and cara dia layan anak-anak dia.” Sehingga kini, perkongsian tersebut telah menerima hampir 1.6 juta tontonan kurang dari tempoh 24 jam video tersebut dimuat naik. Terdahulu, nama Kak KM sekali lagi menjadi perhatian apabila membeli sebuah banglo ala villa dengan nilai RM5 juta. Sumber, Gempak

Sampai Tiada Daya Nak Buat Kerja, Kak KM Dedah Merayu Anak Supaya Cepat Pulang Ke Rumah

Baru-baru ini Kak KM ada berkongsi video sedih semasa menghantar anak sulungnya, Nabila sambung belajar di Universiti Malaya. Ramai yang faham dengan perasaan sebak Kak KM yang terpaksa berpisah dengn anak. Terbaru Kak KM sekali lagi mencuri perhatian selepas memuat naik videonya sedang memasak sahur.

Rindu sangat lagi2 bila masak lauk kegemaran

Menerusi perkongsian terbaru anak kepada dramatis terkenal, Normah Damanhuri itu lagi, dia telah memuat naik video meluahkan rasa rindu terhadap anaknya sambil memasak juadah bersahur kesukaan remaja itu.Dalam kapsyen yang ditinggalkan, dia menyatakan yang anak perempuannya sangat suka meratah kentang goreng yang ada di dalam lauk ringkas tersebut.

Kak KM juga akui tidak kuat menanggung rindu ini dan meminta agar anaknya segera pulang memandangkan dia tidak dapat melakukan kerja harian hanya kerana anak tersayang tidak ada di depan mata. Katanya dia rindu dengan Nabila sambil memasak juadah sahur kesukaan anaknya itu.

“Masak sahur 4 pagi. Mama masak kesukaan akk kentang & ikan bilis masak cili. Salu akk datang ratah kentang tu. Mama tak kuat la kak…Balik laaaa anak ku@nabilamalu. Selerak habih kerja mama smua. Mama tak bole buat apa pun jadi bodo,”tulisnya sebagai kapsyen. Di ruangan komen ramai yang turut sedih dan menasihati Kak KM supaya cekalkan hati.

Sabar kak, kita doakan yang terbaik untuk anak belajar

Perkongsian daripada usahawan itu nyata mendapat perhatian warganet yang rata-rata memahami hati seorang ibu apabila berjauhan dengan anak. Mereka juga sempat meninggalkan komen dengan berharap supaya Kak KM kuat menghadapi situasi ini dan sempat berkongsi kisah yang terjadi kepada diri mereka sendiri dalam melihat anak-anak berjaya menggapai impian masing-masing. Anak pergi belajar, bukan pergi mana pun kata mereka. Walaupun selalu dikritik tapi tak dapat dinafikan ikatan cinta dan kasih sayang mereka sekeluarga memang utuh. Tak gitu? Sumber :www.dnq.pw

Leave a Reply

Your email address will not be published.