Arif Aiman kini jadi bualan warganet sampai ada yang minta diacari calon isteri ustazah, sekali ini pulak respon Tmj

Viral

Pemain bola pasukan Johor Darul Takzim (JDT), Arif Aiman yang kini menjadi bualan ramai kerana jasa beliau dalam membawa pasukan nya merangkul juara baru baru ini. Memetik satu wawancara bersama Duli Yang Amat Mulia Tunku Ismail Idris Abdul Majid Abu Bakar Iskandar ibni Sultan Ibrahim atau lebih mesra dengan panggilan TMJ menjawab beberapa persoalan yang diajukan oleh wartawan. TMJ juga difahamkan memberi sedikit ulasan mengenai kemenangan didalam dan diluar padang pasukan JDT dan juga berkongsi tips buat pemain bola sepak terutamanya pemain muda agar sentiasa fokus.

Namun, apa yang menarik perhatian orang ramai apabila wartawan sendiri yang mengajukan kenyataan agar pemain muda iaitu Arif Aiman seharusnya memilih calon isteri yang berstatus ustazah dan jangan memilih artis. “Kalau dia nak cari bini tanya saya dulu. Tengok sesuai ke tak” TMJ juga bersetuju dengan pandangan warganet supaya Arif Aiman pergi mencari ustazah dari artis. Lihat juga apa kata orang ramai: @TeemuPukie:Bagus tmj, majikan yg menjaga hampir 80% kebajikan player. Contoh Son Heung Min tapi bapak dia yg jaga karier dan jodoh Son. @Azlan Marlan:Ya Allah, Bila YAM TMJ cakap mcm ni, Rasa mcm ckp dgn member2 je. Smart Boss.

@user5881235774334:ye sy sokong klu nk khwen bg thu tmj dulu.. tmj da dianggap bapa kepada player jdt. @MoonMars:TMJ ni dh mcm Ayah utk si Arif. Setuju jgn kawen dgn artis. Bge yg ada ilmu dunia & akhirat.. @pokwe313:JDT di bawah TMJ adalah salah satu contoh keputusan bijak yg telah keluar drpd takuk lama bola Malaysia..tahniah JDT. @Kalam Dunia:kini baru tahu yg TMJ ni punya sikap begitu baik sangat hebatnya peribadi TMJ ni. @_Leo:Betul lah tu ap tmj ckp. Korang tngok lah nnti nama aiman tgh letop ni. Nnti ad geng retis tergedik2 haha. @Shafiq:Kepada ariff aiman..nak buat apa2 keputusan mintak restu drpd mak ayah dan juga mintak nasihat dan pandangan drpd TMJ. Sumber, Tiktok LegendaryVideo & IG Daebakingz

Harith Iskander Pertikaikan Pasal Isu Baikal Lajak, Sekali Tmj Komen Buat Ramai Yang Terkedu. Kes lnggr 8 remaja ber basikal lajak mendapat reaksi dari pelbagai pihak termasuklah pelakon, pelawak dan pengacara, Harith Iskander yang mempersoalkan ke adilan di antara pemandu wanita dan 8 remaja basikal lajak yang telah pergi menghadap illahi akibat pemandu wanita itu. Menerusi hantaran di Instagram, Harith menyata kan bahawa dirinya tidak memahami di manakah keadilan dan meminta orang ramai yang memahami dengan kes tersebut untuk memberi penjelasan padanya bagaimana pemandu wanita itu didapati bersalah. “Minta maaf, Dalam isu ini saya tidak faham di terletak nya ‘justice’ atau keadilan. Seberapa yang saya tahu dari laporan yang ada Cik Sam Ke Ting tidak membawa kenderaan dengan cara ‘reckless’ atau cuai. Minta tolong siapa-siapa yang faham dengan kes ini cuba terangkan bagaimana dia didapati bersalah.?”-Harith Iskander

Tambahnya lagi, dia turut berpendapat kanak-kanak itu tidak sepatutnya keluar menunggang basikal dengan cuai di atas jalan pada lewat malam. “Bagi ibubapa mereka. saya pun tidak tahu nak cakap apa. Warganet dah banyak cakap dah. Kanak-kanak tidak sepatutnya keluar menunggang basikal di atas jalan pada lewat malam.”-Harith Iskander. Hantaran yang dimuatnaik oleh Harith mendapat pelbagai reaksi warganet termasuklah Tunku Mahkota Johor, TMJ, Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang turut memberikan pendapat di ruangan komen. “Ibu bapa perlu bertanggungjawab dan mendidik anak-anak kita. Kepada pemandu pula mereka harus berhati-hati dan memperbaiki kesedaran mereka.”-TMJ

Dalam pada itu, TMJ turut berpendapat kanak-kanak itu tidak seharusnya berada di situ dan meminta orang ramai untuk berfikir secara rasional berdasarkan fakta dan bukan memberikan kenyataan mengikut trend. “Kanak-kanak itu tidak sepatutnya berada di situ, saya setuju. Tetapi untuk melnggr 8 0rang kanak-kanak, bukan seorang, apa yang anda akan gelar? ‘Memandu secara cuai’. Pada masa kini mengenai setiap isu, semua 0rang merasakan keperluan untuk membela pihak yang menudh. Bagaimana pula dengan sasaran? Siapa yang membela mereka? Berfikir secara rasional dan bukan membuat kenyataan mengikut trend.”-TMJ

Dipetik dari laporan Harian Metro, Mahkamah Tinggi memerintahkan kerani wanita ditahan enam tahun dan didenda RM6,000 kerana memandu secara melulu, hingga menyebabkan pemergian lapan remaja berbasikal lajak, lima tahun lalu. Responden, Sam Ke Ting,27, turut diper1ntah menjalani hkman enam bulan ditahan jika tidak membayar denda selain hilang kelayakan memandu selama tiga tahun yang berkuatkuasa selepas selesai ditahan.

Petisyen desak pembebasan Ke Ting raih 400,000 tandatangan

Satu petisyen bagi mendesak pembebasan pemandu wanita, Sam Ke Ting, 27, yang dijatuhkan hukuman ditahan enam tahun oleh Mahkamah Tinggi Johor Bahru semalam di laman Change.org telah mendapat sokongan daripada 416,212 sokongan setakat pukul 3 petang, hari ini. Petisyen berkenaan diwujudkan setelah wanita itu dijatuhkan hukuman berkenaan ekoran nahas basikal lajak yang mengalun lapan penunggang basikal pergi menghadap illahi di Johor Bahru pada 18 Februari 2017. Antara komen yang ditinggalkan menyatakan sokongan kepada wanita berkenaan dan mengatakan hukuman yang dikenakan terlampau berat sedangkan wanita terbabit hanyalah sasaran keadaan.

“Wanita itu tidak berada dibawah pengaruh bahan terlarang, tidak menggunakan telefon bimbit selain memakai tali pinggang keledar semasa memandu, itu bukti dia pemandu yang bertanggungjawab,” menurut salah satu komen yang ditinggalkan pengguna laman sosial. Selain itu, antara komen lain termasuklah keputusan mahkamah berkenaan tidak adil selain berharap ada pihak yang akan tampil untuk membantu wanita berkenaan.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghibur kan di bawah ini yang dikongsi kan seperti berikut.

Leave a Reply

Your email address will not be published.