Dikritik warganet pakai baju ketat, Sekali ini respon padu dari Rozita Ibrahim

artis

Siapa tak kenal dengan pengasas kosmetik Rozita Ibrahim ibu kepada usahawan terkenal Alif Syukri. Baru baru ini tular di mana pengasas kosmetik Sendayu Tinggi dan Jamu Ratu Malaya, Rozita Ibrahim atau lebih mesra di sapa Bonda Rozita terpalit dengan fitnah gara-gara gambar yang dimuatnaik di Instagram nya malam semalam.

Minta Orang RamaI Tak Keruhkan Fitnah

Bagi menjawab tuduhan dan fitnah segelintir pengguna media sosial yang mengatakan dia memakai pakaian ketat semasa berbuka puasa di hotel Grand Dorsett Subang Jaya, Rozita memuatnaik video bagi menjelaskan keadaan. Melihat dalam video yang kongsikan, pakaian yang dipakai oleh ibu kepada Aliff Syukri ini tidak kelihatan ketat seperti yang didakwa orang ramai. Selain video, Rozita juga menulis kapsyen bagi menjawab isu berbangkit dan minta agar orang ramai tidak mengeruhkan lagi ftnah tersebut. “Baju ni longgar, jangan keruhkan ftnah saya pakai ketat sebab gambar saya pos malam tadi dengan anak bongsu tu”. Sebab ada yang komen kata saya pakai ketat !! Ni saya tunjuk videonya !! Menjelaskan keadaan.

Insya Allah saya ada ramai guru agama saya buat rujukan, saya insya Allah masih tahu malu pada umur – penat nak menjawab. Kesihatan aman itu adalah nikmat termahal kalau cantik adalah ujian berat tentang hati masuk 60 tahun tu hujung-hujung usia. Ukhuwah sesama staf dan muslim menjadikan kami bahagia walau kami bekerja dihutan -” tulisnya. Melihat video yang dikongsikan ramai yang memberi komen dengan mengatakan pakaian yang dipakai Rozita tidak ketat dan sesuai dengan penampilan usahawan tersebut. “Elok cantik.. Tak ketat pun” .“Tak tahulah tang mana orang cakap ketat tu.. Bagi saya ok je bonda.. Tahu lah bonda tu nak jaga penampilan dia.. Ada-ada je warganet ni.. Makin muda ada lah bonda” komen mereka.

Minta Tips Kurus

Dalam pada itu, melihat perubahan Rozita semakin cantik dan langsing ramai yang meminta tips serta rahsia usahawan kosmetik tersebut menjaga bentuk badannya. “Saya nampak bonda pakai pun tahu dah baju tu tak ketat dan longgar.. Kurusnya bonda.. Tapi kenapa saya susah sangat nak turunkan berat badan.. Tengok orang lain mudah je turun berat badan” ucap salah seorang warganet. Bagi menjawab soalan yang diajukan, Rozita mendedahkan dia menjaga cara pemakanan dan elak pengambilan gula serta perlu rajin bersenam. “Cara pemakanan dan juga elakkan ambil yang bergula puan dan jangan pernah tinggal untuk bersenam setiap hari” ujar Rozita. Patutlah cantik sebab jaga pemakanan dan rajin bersenam. Sumber, murai

Leave a Reply

Your email address will not be published.