Sakit sampai tak boleh gerak, terkejut ini keadaan terkini Uyaina buat ramai yang simpati

artis

Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad yang kini sedang hamil trimester kedua selamat menjalani operasi membuang apendiks sekitar jam 10 malam tadi. Uyaina bersyukur apendiks yang dialami tidak pecah dan merebak ke bahagian lain. Dia memohon orang ramai mendoakan kesejahteraan diri dan juga kandungannya. Semalam Uyaina baru je kena operasi sebab Appendix. I’m lucky sebab Appendix tu belum rupture. Kalau tak, tak tahu lah. Pagi semalam, bangun tidur terus rasa sakit sangat2 belah bawah kanan perut. Sakit yang takleh gerak tu. Kalau gerak lagi sakit. Syahiran ajak Yana pergi hospital terus untuk check up. Dr terus tahan ward.

Alhamdullilah operasi semalam pukul 10 malam. Semuanya berjalan lancar. Terima kasih kepada semua doktor dan nurse di avisena specialisthospital sebab jaga Uyaina sebaik mungkin. Mohon doa dari semua supaya Uyaina sembuh cepat. Dan semoga Baby sihat kesian Baby Aaminn. Rata-rata warganet dan selebriti menitipkan ucapan mendoakan kesembuhan menerusi perkongsian Uyaina menerusi paparan di Instagram sebentar tadi. online malaya

Dalam Diam Rupanya Ada Isi, Akhirnya Uyainaa Tampil Bongkarkan Tengah Hamil Anak Pertama. HAMPIR empat bulan mendirikan rumah tangga, pelakon dan pengacara Uyaina Arshad mengumumkan bahawa dia kini hamil cahaya mata pertama. Melahirkan rasa syukur atas nikmat Allah, Uyaina atau nama penuhnya Saidatul Naseha Uyaina Arshad berkata, dia dan suaminya iaitu penyanyi rap Raja Syahiran teruja bakal bergelar ibu bapa. “Alhamdullilahhh terlalu banyak nikmat yang Allah kurniakan untuk Syahiran dan Uyaina. Insya-Allah tak lama lagi keluarga kecil kami akan bertambah. We are pregnant! “Syukur pada-Mu Ya Allah. Sejujurnya, kami masih tak percaya yang kami berdua bakal menjadi ibu dan ayah. We can’t wait to see you our Little One,” kongsi Uyaina.

Pelakon berusia 30 tahun itu berkongsi berita gembira tersebut dengan memuat naik foto Raja Shahiran meletakkan kepala di perutnya di laman Instagram pada Sabtu. Rata-rata warganet serta rakan selebriti turut mengucapkan tahniah kepada pasangan tersebut dan mendoakan agar segala urusan mereka dipermudahkan. Dalam pada itu, Uyaina berharap semua orang dapat mendoakan keselamatannya bersama bayi sepanjang tempoh kehamilan hingga kelahiran.

“Kami mohon doa dari kalian semua untuk kesejahteraan dan keselamatan Uyaina serta baby sepanjang tempoh mengandung dan melahirkan nanti. “Semoga segala urusan dipermudahkan. Semoga kami dapat memikul tanggungjawab dan amanah ini sebaik mungkin. Ramadan kali in imembawa seribu satu kemanisan buat Syahiran dan Uyaina. “Pertama kali menyambut Ramadan sebagai suami isteri, dan pertama kali juga menyambut Ramadan dan Syawal sebagai bakal ibu bapa. Semoga kita semua memperoleh keberkatan dalam bulan mulia ini,” katanya. Untuk rekod, pasangan itu mendirikan rumah tangga pada 21 Disember tahun lalu Colony Star Boulevard, KLCC, Kuala Lumpur selepas lebih tahun pengenalan.

Jangan Berlagak Macam Tuhan. Terkejut Bila Uyaina Arshad Cakap Macam Ni. Rupanya Ini Yang Terjadi Sampai Dia Marah Sangat. Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad menerima srngan peribadi selepas berkongsi kapsyen yang berbunyi, ‘Bayangkan orang yang tak ambil vaksin langsung? Yang antivax? Tak tahu macam mana haywire lah badan dorang.’ Kenyataan itu ditulis menerusi entri yang memaklumkan dirinya dan suami, penyanyi Raja Syahiran telah dijangkiti virus CVD-19 sejak beberapa hari lalu. Enggan mendiamkan diri, Uyaina, 30, menegaskan dia tidak boleh mengabaikan komen daripada golongan anti vaksin kerana merasakan ia sudah keterlaluan. Saya kerap abaikan banyak komen negatif dalam hidup saya. Hal itu satu kebahagiaan. Apabila ia sekadar srngan peribdi terhadap saya, tak apa saya boleh abaikan tapi tidak kali ini.

Kalau apa yang saya tulis menynggng anda, tak sehaluan dengan pemikiran anda, anda tak suka, anda nak menang, nak paksa ikut pendapat anda, ‘unfollow’ dan ‘block’ saya. Terima kasih. Uyaina turut memuat naik beberapa tangkapan skrin (screenshot) daripada warganet yang menylr pendapatnya mengenai vaksin. Tambah pemilik nama Shaidatul Naseha Uyaina Arshad, dia tidak peduli sekiranya golongan tersebut tidak mahu mengambil suntikan vaksin namun tegasnya jangan bersikap angkuh dan berlagak terhadap perkara yang bukan kepakaran diri.

“Anda tak nak vaksin, terpulang. Tapi jangan berlagak dan berlagak Tuhan. Ilmu pun tak setara mana, jangan nak mendabik dada. Silap-silap satu hari nanti, dah ludah jilat balik. Dunia ni dah banyak sangat bencna, malaptka dan benda buruk yang terjadi. Ditambah lagi dengan orang ba*doh. Bertambah burk jadinya dunia ni. Islam ajar kita untuk cari ikhtiar dalam apa-apa hal sekalipun. Pakar dalam setiap bidang belajar bertahun-tahun lamanya mengkaji dan menyelidik. Awak yang buat ‘research online’ atau pun dengar cakap ‘mak teh’, tak payah nak buat palatao (berpura-pura tahu). Sekurang-kurangnya bukan di ‘ruang’ saya. Saya tak perlu.

Dalam pada itu, pelakon drama Perempuan Tanpa Dosa berasa kecewa kerana bukan doa yang diterima tetapi dirinya pula dipersalahkan selepas menekankan pengambilan vaksin. Saya dan suami masih lagi dalam fasa pemulihan, ramai lagi ahli keluarga yang dijangkiti. Berapa ramai lagi yang sedang bertrung dengan CVD-19 Berapa ramai yang kehilangan insan tersayang sebab CVD-19? Jangankan doa untuk cepat sembuh, salahkan kita pula sebab ambil vaksin? Kamu biar betul? Pada Jumaat lalu, Uyaina memberitahu dia terpaksa ditahan di wad kerana mengalami tekanan bp rendah dan badan menjadi lemah selepas positif CVD-19. Menerusi hantaran yang sama, pengacara program Wanita Hari Ini akui tidak dapat membayangkan keadaan orang yang tak ambil vaksin dan anti vaksin yang dijangkiti virus merbahaya itu. Sumber Oh bulan

Leave a Reply

Your email address will not be published.