Baru je tular hadiahkan kereta Bezza, kali ni UEL tampil hadiahkan Proton Saga buat pasangan kurang upaya ni

Viral

Ebit menghadiahkan sebuah kereta buat pasangan kurang upaya ini. Rakaman tular memaparkan seorang lelaki yang sedang menolak isterinya menggunakan kerusi roda di persimpangan lampu isyarat Bagan Dalam, Pulau Pinang ternyata meruntun hati warganet. Penangan kuasa viral membolehkan kisah pilu itu mendapat perhatian personaliti dakwah Ebit Lew, sehingga dia turun padang menyantuni pasangan itu pada Isnin. Menerusi perkongsian di Instagram, Ebit berkata, dia menghadiahkan sebuah kereta Proton Saga BLM buat pasangan suami isteri itu untuk memudahkan kehidupan seharian mereka.

“Sebak syukur baru selesai hadiahkan Proton Saga BLM buat suami yang viral tolak isteri dengan kerusi roda wheely tayar di trafic light Bagan Dalam Penang. Pasangan suami isteri ni ada kad Orang Kelainan Upaya. Sedih tengok suami isteri ni. Ujian mereka,” tulis Ebit kepada 5.5 juta pengikutnya. Tambah Ebit, wanita kurang upaya itu turut menangis terkejut apabila dihadiahkan kereta berkenaan.

“Semalam (Ahad) dari Terengganu terus ke Pulau Pinang. Semalam kereta Perodua Bezza hari ni kereta Proton Saga BLM. Menangis gembira kakak ni. Kenal saya. Terkejut dan tak sangka sampai ke sini. Kakak terkejut tak sampai sejam selesai dapat kereta baru. Bayar cash dekat kedai. Owner kedai pun baik je. Berkat Ramadan kedua,” ujar Ebit lagi.

Ebit menyantuni pasangan ini pada Isnin.

Sebak syukur baru selesai hadiahkan Proton Saga BLM buat suami yang viral tolak isteri dengan kerusi roda.

Selain pasangan kurang upaya ini, Ebit pada Ahad turut menghadiahkan sebuah kereta Perodua Bezza untuk seorang wanita dikenali sebagai Hijrah Soleh di Terengganu. Kisah Hijrah Soleh yang membawa ibu saudaranya berstatus kurang upaya menaiki motosikal roda tiga, tular baru-baru ini sehingga meraih perhatian rakyat Malaysia. Di ruangan komen laman Instagram, rata-rata warganet turut menzahirkan rasa syukur atas bantuan tersebut. Malah, mereka turut mendoakan Ebit diberikan kesihatan berpanjangan dan berharap segala urusan pendakwah itu dipermudahkan.

“Terima kasih Ebit Lew tolong pasangan ni. Beberapa hari lepas tengok video pasangan ni meleleh air mata. Allahuakbar… semoga Allah murahkan lagi rezeki ustaz untuk membantu orang yang memerlukan. Terima kasih, moga kita dimurahkan rezeki untuk membantu yang memerlukan,” tulis beberapa warganet. Sumber, Mstar

Kecoh Pasal Ebit Lew Bagi Kereta Baru Pada Wanita Yang Viral Baru Ni, Rupanya Ada Satu Benda Pelik Yang Warganet Persoalkan

KISAH di sebalik video tular berkaitan seorang wanita berusia berstatus kelainan upaya sedang terbaring di dalam ruang tepi motosikal roda tiga di Terengganu baru-baru ini turut mendapat perhatian personaliti dakwah Ebit Lew. Menerusi hantaran di Facebook peribadinya, dia menyatakan rasa syukur kerana dapat menghadiahkan Perodua Beza kepada penjaga wanita itu iaitu Hijrah Soleh. Ujarnya, wanita berusia yang duduk di dalam ruangan tepi motosikal merupakan orang kelainan upaya yang sentiasa dibawa berniaga oleh anak buahnya.

“Sebak syukur rasa. 1 Ramadan kami dapat hadiahkan kereta Perodua Beza baharu untuk kakak yang viral kerana kebaikannya menjaga makciknya sakit.Syukur pada Allah sangat-sangat. “Lepas Subuh terus ke Terengganu. Sampai tadi kakak ni terkejut dan gembira, saya terus bawa kakak ni beli kereta dekat Produa Kuala Terengganu. Baik layanan semuanya terus kami bayar tunai kereta ni untuk hadiah pada kakak ni,” ujarnya yang turut memuat naik foto bersama kedua-dua individu terbabit. Ebit Lew akui sebak kerana berpeluang menghulurkan sumbangan sempena hari pertama umat Islam berpuasa.

Bercerita lanjut, kata Ebit, individu berkenaan berniaga aiskrim potong dan dia akan menghantar hasil jualannya menggunakan motosikal roda tiga ke mana-mana sahaja mengikut permintaan. Malah, beliau turut memuji keluarga tersebut kerana tidak bergantung harap mahupun meminta simpati sesiapa. “Jika sesiapa nak bantu, boleh beli aiskrim potong yang dijualnya dan sponsor ke rumah anak yatim atau majlis buka puasa.

“Sebelum ini dia sambung pengajian peringkat ijazah sarjana tapi terhenti kerana keadaan kewangan dan perlu menjaga makcik yang sakit,” ujarnya sambil berkongsi perasaan terkejut kerana makcik kurang upaya berkenaan tiba-tiba memegang tangannya dan cium sambil ketawa gembira apabila mendapat kereta baru. Beliau turut mendoakan semoga Allah berkati keluarga terbabit dan memberikan rezeki yang mencurah-curah buatnya. Perkongsiannya itu membuatkan orang ramai meluahkan rasa syukur dan berterima kasih kepada Ebit Lew kerana tampil memberikan sumbangan sejurus selepas wanita tersebut tular di media sosial.

“Ya Allah, sepantas kilat sumbangan sampai… padahal ramai yang tengok gambar viral tu. Terima kasih kepada Ebit Lew dan pasukan kerana membantu rakyat marhein yang betul-betul memerlukan. Semoga lebih ramai rakyat dan penduduk yang kurang berkemampuan terbela dan dapat menikmati hidup dengan lebih selesa, tenang serta aman. “Alhamdulillah… rezeki datang tanpa disangka. Setiap kebaikan yang dibuat Allah SWT permudahkan segala urusan, terbaik ustaz Ebit Lew. “Syukur Alhamdulillah. Terima kasih Allah kerana jadikan orang hebat ini untuk membantu. Semoga Allah sentiasa permudahkan dan selamatkan segala urusan ustaz dan pasukannya.

“Terbaik ustaz Ebit hanya Allah saja yang dapat membalasnya, semoga dimurahkn rezeki, diberi kesihatan yang baik dan sentiasa dirahmati Allah,” tulis beberapa warganet. Bagaimanapun, perkongsian yang dibuat itu mengundang persoalan beberapa warganet berikutan kereta yang dihadiahkan itu boleh diperoleh dalam tempoh masa yang singkat. “Ustaz Ebit, bila order kereta? Cepat dapat, tak payah tunggu berbulan-bulan,” tulis salah seorang daripada mereka. Ia kemudian menjadi ‘perbahasan’ sehingga seorang individu menyatakan kereta baharu boleh dimiliki dengan cepat jika dibayar tunai serta tidak memilih warna idaman.

“Tak percaya! Perodua double standard layan B40 mcm kami ni! “Banyak bersedekah mana tahu saudara kaya nanti dapat bayar tunai kereta show room. Tiada yang mustahil… benda boleh adjust. “Kawan aku dapat Bezza ni tak sampai seminggu, janji tiga bulan sebab dapat kereta orang tak lepas buat pinjaman, warna tak boleh pilih. “Nak cepat boleh, ambil warna yang orang tak minat mesti ada stok,” hujah beberapa warganet tentang hal berkenaan. Pada 27 Mac lalu, mStar menyiarkan berita berkenaan seorang wanita yang membawa warga emas di dalam ruangan tepi pada motosikal roda tiga. Terdahulu, statusnya itu dikongsi kira-kira 3,000 pelayar Facebook dan menerima lebih 71,000 tanda suka serta 4,300 komen. Sumber, MSTAR ONLINE

Leave a Reply

Your email address will not be published.