Ibu teruk dikritik oleh warganet gara gara marah cikgu, Rupanya ini jadi

Viral

Baru baru ini tular di media sosial berkenaan seorang wanita menyerang seorang guru di tadika, memang kita ketahui sebagai ibu bapa, kita mahukan anak kita berjaya dalam akademik. Terdapat banyak faktor yang mempengaruhi perkara ini dan yang terbesarnya berkaitan dengan persekitaran sekolah anak kita. Tujuan menghantar anak-anak ke sekolah adalah dengan niat untuk memberi pendidikan di sekolah dengan pemantauan terbaik dari guru-guru. Justeru, ibu bapa haruslah memberi kerjasama dan kepercayaan buat guru dalam mengajar dan mendisiplinkan anak-anak di sekolah. Klik link

Ibu Datang Jumpa Cikgu

Namun begitu, berbeza dengan perkongsian yang tular hari ini, menunjukkan seorang ibu murid yang datang ke tadika dan meny.erang seorang guru wanita gara-gara tak puas hati anaknya dicubit. Menerusi perkongsian qaseh di Tiktok, guru tersebut dilihat mempert.ahankan dirinya dan memberitahu bahawa dia tidak pernah menyentuh mana-mana anak murid jauh sekali mencubit. Apa yang membuatkan warganet g.eram adalah ibu murid menjawab mungkin keja.dian berlaku pada beberapa minggu lalu, guru tersebut menyatakan bahawa tempoh diperkatakan adalah k.uarantin hingga ibu ini terus-terusan memutar belit kata-katanya. Rupanya apa yang tindakan ibu menyerang guru itu hanyalah sekadar trademark sahaja untuk membuat kejutan pada hari lahir beliau dan video itu tiada kaitan dengan mana mana pihak langsung. Owner video juga sudah minta maaf. Sumber, online malaya

Sedihnya Bila Hari Pertama Sekolah Ada Murid Yang Kongsikan Tentang Kehilangan Ibu Bapa, Rupanya Ini Punca Kehilangan Ibu Bapa Murid Tersebut. Umum kita ketahui sesi persekolahan bagi murid-murid sekolah rendah baru sahaja bermula bagi tahun ini. Pelbagai ragam dapat kita lihat menerusi gelagat mereka yang dirakam oleh lensa kamera telefon bimbit ibu bapa. Bagaimanapun, lain pula kisahnya dengan seorang murid. Menerusi video yang viral di media sosial baru-baru ini, seorang guru bertanya kepada seorang pelajar, apakah pekerjaan bapanya. Cikgu: Ok Tasya, ayah kerja dekat mana? Tasya: Ayah dah pergi menghadap ilahi, kejadian tidak diingini. Cikgu: Ibu? Tasya: Ibu pun… (geleng kepala) Berkecai hati warganet apabila melihat perkongsian yang dimuat naik oleh guru tersebut. Rata-rata tidak dapat menahan sebak apabila mendapat tahu ada pelajar yang terpaksa mengharungi hidup tanpa kehadiran ibu dan bapa. “Sayu rasa hati… teringat masa kecil dulu senasib dgn adik ni… tapi alhamdulillah, adik-beradik ramai yang dah bekerjaya masa tu. Tinggal pun dekat asrama. “Kalau takda yang jaga kebajikan adik, ni tolonglah siapa-siapa yang kenal tu hantarlah ke asrama anak yatim di bawah naungan PEYATIM. Insha-Allah terjaga kebajikan dia,” tulis seorang pengguna Facebook.“Semoga anak ini kuat, hiduplah jadi orang berguna membanggakan ibu dan ayahmu, doakan mereka ke Syurga,” ulas seorang warganet. “Melalui minggu transisi maknanya adik baru darjah 1 lah ye? Acik dah 35 tahun, maknanya ujian adik lagi berat. Betapa kuatnya bahu mu. Acik dah menjerit tengok caption cikgu awak. Belum melalui lagi. “Moga Allah jaga awak dan kesayangan acik dunia akhirat. Love u,” luah seorang lagi pengguna Facebook. Sumber, gempak

Balik Dari Hari Pertama Ke Sekolah Anak Buah Minta Nak Singgah Psara Ibu, Sedih Rupanya Ini Yang Dia Nak Bagi Tahu Dekat Ibu. Semalam bermulanya sesi persekolah baru untuk penggal ini. Pelbagai drama dapat dilihat terutamanya mereka yang pertama kali menjejakkan kaki di sekolah. Selain daripada anak-anak yang berasa teruja, ibu bapa turut sama berdebar melihat zuriat mereka melangkah masuk ke sekolah buat kali pertama. Hal ini lain pula ceritanya dengan perkongsian seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @sweetiepi418 apabila berkongsi momen hiba berkaitan anak buahnya yang kali pertama hadir ke sekolah tadika. Menurut @sweetiepi418,  ibu kepada kanak-kanak tersebut sudah pergi menghadap illahi dan hanya bapa serta ibu saudaranya sahaja yang mengalas tanggungjawab menghantarnya ke sekolah.

Apa yang menyedihkan adalah permintaannya anak buah kepada pengguna Tiktok itu yang mahu ke psra ibunya selepas habis sesi persekolahan kerana mahu memberitahu yang dia sudah masuk ke sekolah. Disebabkan dia tidak menangis sewaktu di sekolah, mereka telah menunaikan janji untuk sama-sama ke tanah perkbrn. Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah tinggalkan komen dengan mengakui sebak melihat situasi berkenaan kerana memang sukar bagi seorang anak kecil perlu berdikari tanpa kehadiran seorang ibu. Namun begitu, mereka juga sempat menitipkan doa agar kanak-kanak perempuan itu membesar menjadi anak yang solehah serta mampu membanggakan orang tua. Sumber, TikTok @sweetiepi418. Klik sini untuk lihat video.

Leave a Reply

Your email address will not be published.