Teruk dikritik oleh warganet akhirnya Abu Syafiq tampil bersuara bocorkan rahsia macam mana dia boleh lepas pergi umrah walaupun tak vaksin.

Viral

Sejak semalam, tular berkenaan pengakuan mengejutkan seorang pendakwah yang dikenali di media sosial. Ia apabila mengaku tidak mengambil suntikan vksin dan membawa para jemaah yang turut tidak divksin menunaikan umrah. Seorang penceramah bebas bergelar ustaz baru-baru ini ada membuat pendedahan mengenai dirinya yang tldak divaksin dan mendkwa turut membawa jemaah yang tidak disuntik ubat pelali itu ke Arab Saudi untuk melaksanakan umrah.

Pengakuan tersebut telah dikongsikan ustaz itu di laman Instagram miliknya pada hari Sabtu yang lalu. Tulisnya dalam hantaran tersebut, dia mengaku dirinya tldak pernah divaksln dan membawa orang vaksin yang tidak vaksin ke Saudi. Tambah penceramah bebas itu lagi, vaksin adalah duit dan mata pencarian untuk mereka yang bergelar ‘pakar’ dan mendkwa ramai sebenarnya jemaah umrah yang tidak divaksin.

Terdahulu, Kementerian Kesihatan Malaysia memaklumkan bahawa pihak mereka telah mengesan 17 daripada 122 individu telah dijangklti varian Omicron setakat 4 Januari lalu dan didapati tldak mempunyai rekod vaksinasi COVlDl9. Mana tidaknya, jika berita tersebut sampai ke Arab Saudi, bimbang pihak mereka akan menyekat kehadiran jemaah dari Malaysia untuk beribadah ke sana.

Ia susulan vksin merupakan salah satu syarat untuk membolehkan masuk ke negara itu. Sememangnya ramai yang pelik bagaimana pendakwah tersebut boleh membawa jemaah umrah sedangkan Arab Saudi mewajibkan orang luar untuk melengkapkan suntikan vksin untuk pergi ke sana.

Walau bagaimanapun, diharap orang ramai dapat bersabar dan membiarkan pihak berkuasa melakukan siasatan ke atas tindakan tersebut. Ini kerana bimbang ada salah faham daripada mana-mana pihak. Ujar Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin, KKM kini sedang

menyiasat rekod pengembara dari luar negara yang tldak mempunyai sejarah vaksinasi, adakah kerana mereka memiliki msalah kesihatan atau semata-mata tldak mahu mengambil suntikan pelali itu. Apa-apapun, kita sebagai rakyat Malaysia perlu terus menjaga prosedur operasi standard (SOP) agar tiada sebarang penularan wabak berjangkit yang lebih serius di dalam negara.

Sumber: Instagram ustazabusyafiq, Twitter @magmalaya

Akhirnya Ellie Suriaty Dah Lengkap 2 Dos Vaksin. Terkejut Rupanya Ini Sebab Dia Ambik Vaksin Siap Sebut Pasal Kj Lagi.

Demi memenuhi permintaan suaminya, Azri Iskandar, pengarah dan pelakon berkaliber, Ellie Suriaty Omar mengakui dia sudah mengambil dua dos vaksin C0VID 19 pada November lalu di sebuah klinik swasta.  “Azri bagitahu saya, dia sudah dua tahun memberi peluang kepada saya untuk menyuarakan pandangan dan pendapat mengenai keberkesanan vaksin.  Jadi selepas dua tahun, dia menuntut saya untuk memenuhi permintaannya pula untuk saya ambil vaksin. 

“Apa yang boleh saya katakan, dia Azri telah bagi saya ultimate term dan sebagai isteri, saya tidak boleh ketepikan permintaannya itu. Dia suami saya. Ada perkara saya kena patuh,” katanya.  Jelas Ellie lagi, dari awal lagi dia bukanlah seorang yang anti vaksin. 

“Kalau saya anti vaksin, dari dulu saya takkan cucuk apa-apa vaksin pun. Lagipun, dulu saya pernah jadi pramugari. Untuk terbang ke sana-sini, saya perlu ambil vaksin-vaksin tertentu. “Bukan saya tidak  faham perkara-perkara  tentang vaksin ini. Cuma, apa yang saya persoalkan tentang vaksin C0VID 19 ini adalah tentang keberkesanannya kerana ia dibuat secara terburu-buru.

“Adakah kita ini tikus makmal?. Dan, apa yang saya suarakan ini bukanlah atas pandangan dan pendapat peribadi saya semata-mata. “Tetapi, ia juga adalah pandangan yang disuarakan kebanyakan pakar v.irologi dari seluruh dunia. Bahkan, yang membuatkan saya pelik apabila hampir 80 peratus penduduk di United Kingdom dan Amerika Syarikat menolak vaksin.

Sama Macam Khairy Jamaluddin

“Saya ambil Sinovac sebab Khairy Jamaluddin kan ambil Sinovac. Kita ikut Menteri Kesihatan lah. Dos pertama pada lewat Oktober dan kemudian, dos kedua November. Saya dapat tawaran bekerja di Sarawak. “Orang yang dah vaksin ke atau antivaksin, tiada siapa nak dijangkiti Covid 19. Jadi, masing-masing pun dia ada dia punya cara-cara pencegahan. Begitu juga saya semasa belum divaksin. Saya tak pernah kena Covid sebab saya buat langkah pencegahan,” katanya ketika ditemui sebentar tadi.

“Berbeza dengan Malaysia. Di negara ini, yang menerima vaksin adalah sebanyak 80 peratus. Yang menolak pula hanyalah 20 peratus sahaja. “Lagipun, pengambilan vaksin seperti satu mandatori di negara ini kerana berlaku sekatan terhadap kerja jika kita tidak mengambilnya. Jadi, dengan hal-hal seperti ini termasuk permintaan daripada Azri, saya akhirnya setuju mengambil v.aksin,” katanya. 

Sebaik sahaja lengkap dua dos v.aksin, Ellie terus terlibat dengan projek pementasan Putri Santubong The Warrior Princess yang telah pun dipersembahkan di Kampung Budaya Sarawak, pada 11 hingga 12 Disember lalu.  “Putri Santubong The Warrior Princess adalah projek pertama yang menyaksikan saya kembali semula dalam industri selepas PKP dan selepas mengambil v.aksin. 

“Penglibatan saya adalah sebagai konsultan keseluruhan pementasan projek tersebut. Ia satu pengalaman yang cukup menarik. Apatah lagi apabila saya terpaksa berkampung di Kuching selama sebulan. “Dan, saya juga seronok bekerja dengan seluruh tenaga kerja produksi dan teknikal Putri Santubong The Warrior Princess. Mereka memberikan kerjasama yang cukup baik. 

“Saya juga seronok bekerja dengan Madam Jane Jian Labang selaku Pengurus Besar Kampung Budaya Sarawak, Encik Zaini Haji Zainuddin , Hamzah Tahir dan Masfah Brahim.  Saya harap akan ada lagi projek yang seterusnya bersama mereka selepas ini,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Ellie juga bakal bertindak sebagai jurulatih lakon filem terbaharu arahan Osman Ali, Telaga Suriram. Karya ini bakal dibintangi Maya Karin, Farid Kamil, Nabila Huda serta Scha Al Yahya. “Ini adalah filem kelima kolaborasi saya bersama Osman Ali sebagai jurulatih lakon. Sebelum ini, saya pernah terlibat dengan Ombak Rindu, Pilot Cafe, Kau Yang Satu dan L.angsuir.

“Saya teruja untuk sama-sama menjayakan filem ini. Saya kira, saya punya keserasian yang baik dengan Osman Ali. Mungkin sebab itu, dia sering mengambil saya menjadi jurulatih lakon dalam filem-filem arahannya. “Saya juga pengarah filem, jadi ia memudahkan saya untuk faham apa yang Osman Ali cuba ketengahkan dalam karya sentuhannya.

“Andai kata saya tidak punya pengetahuan tentang filem atau lakon layar, barangkali sukar untuk saya memahami teori dan falsafah filem yang cuba disampaikan Osman Ali,” katanya. Mengenai pengarahan, Ellie berkata, dia ada perancangan untuk menghasilkan filem tahun ini.

“Saya sebenarnya sangat teruja dengan 2022. Harap tahun ini akan bawa banyak tuah buat saya. Saya masih ingat lagi kata-kata Mamat Khalid, bakat seperti kamu tidak boleh disorokkan. Anda harus keluar dan memberi tenaga, pemikiran serta nilai artistik anda kepada industri. Jika tidak, ia akan menjadi sia-sia. 

“Saya akan pegang kata-kata orang yang percayakan saya. Saya bersyukur kerana Mamat Khalid benar-benar menyedarkan saya akan hakikat itu,” katanya lagi

Kredit : Getaran/Kosmo

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Ramai Yang Marah Kj Pasal Vaksin Dos Keempat. Terkejut Sekali Tiba Tiba Rita Rudaini Tampil Backup Kj Pulak.

Pelakon popular Rita Rudaini mempersoal tindakan segelintir warganet yang seakan-akan kurang berpuas hati dengan berita pemberian dos keempat vaksin C0VID l9 seperti yang tular baru-baru ini. Hal itu dikongsi Rita menerusi ruangan Instagram Story miliknya beserta potongan artikel Astro AWANI dengan tajuk; Khairy jawab ‘kemarahan’ warganet mengenai dos penggalak keempat.

“Habis madu sepah dibuang, dulu dialah yang tolong korang bawa masuk penawar untuk korang, korang puji, korang puja dia, korang marah orang lain, korang kata penawar itu ‘ikhtiar’. “Sekarang korang nak marah dia kenapa? Korang ni memang tak kenang budi, mana ‘IKHTIAR’ korang?

“Dulu dia bagi 1, korang minta 2, sekarang dia bagi lebih korang marah kenapa? Bukan kena bayar pun…korang ni memang tak kenang dek untung! Biasalah YB, kena ingat, Melayu mudah lupa,” tulisnya. Terdahulu, Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin memaklumkan bahawa Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM) sedang menjalankan kajian untuk memberikan suntikan dos keempat.

Jelas beliau, apa yang di ketahui setakat ini hanya satu dos penggalak diperlukan untuk meningkatkan daya ketahanan penerima terhadap jangkitan C0VIDl9. Khairy jawab ‘kemarahan’ warga net mengenai dos penggalak keempat. Khairy berkata Kumpulan teknikal KKM sedang mengkaji keperluan memberikan suntikan dos penggalak keempat berikutan ancaman penularan omicron.

Keperluan untuk memberikan lebih daripada satu dos penggalak diputuskan berdasarkan kajian dan respons ‘evidence-based’, tegas Khairy Jamaluddin. Menteri Kesihatan itu berkata demikian menjawab ‘kemarahan’ seorang pengguna media sosial berhubung kajian yang sedang dijalankan oleh Kementerian Kesihatan(KKM) untuk memberikan suntikan dos keempat.

Jelas Khairy, apa yang diketahui, setakat ini hanya satu dos penggalak diperlukan bagi meningkatkan ketahanan penerima terhadap C0VIDl9. “Lebih dari itu, kita kaji dari masa ke semasa bila data saintifik baharu muncul. Yang penting respons kita ikut data yang baharu. Ini yang di maksud respons yang evidence-based,” demikian tulis Khairy dalam entri di laman Twtter. “Apabila kita lebih tahu kesan mutasi, respons kita perlu juga berubah. Di sesetengah negara flu jab diambil setiap tahun,” ujarnya.

Kredit:GEMPAK/AstroAwani

Selalu Beri Keyataan Terbuka Sampai Ada Tegur Suruh Jaga Diri Sendiri. Rita Rudaini Akhirnya Dedah Sebab Sering Bersuara Di Media Sosial.

Pelakon, Rita Rudaini tampil memberi penjelasan mengenai tindakan dirinya yang sering tampil memberikan kenyataan secara terbuka di media sosial terutamanya mengenai isu vaksin.

Tidak Suka Lihat Orang Lain Ditindas

Terbaru, Rita mendedahkan dia pernah mendapat teguran untuk tidak bersuara dan mengambil tahu terhadap sesuatu isu. Walaubagaimanapun, ibu tunggal kepada dua cahaya mata ini menjelaskan bahawa dirinya bukan seorang individu yang suka melihat penindasan terhadap orang lain terutama melibatkan dirinya sendiri. Dari awal dulu, ada yang menegur saya..supaya tak payah lah bercakap, tak payah lah ambil tahu. Biarkan..Kita jaga kita sudah..

Saya bukan jenis yang suka tengok penindasan pada orang lain apatah lagi penindasan pada diri sendiri. Saya taknak jaga bontot saya sorang-sorang.”-Jelas Rita. Tambah Rita lagi, dia pernah menolak bayaran untuk berlakon apabila mengetahui rakan-rakan kru tidak mendapat bayaran berikutan ia hanya dibayar kepada lead artist sahaja suatu ketika dahulu.

“Saya pernah tak ambik payment berlakon sampai ke sudah sebab rakan-rakan kru tak dapat payment , dan payment hanya dibayar pada artis-artis lead dulu dan tak bagi saya bising-bising kata dapat payment. Maaf saya bukan jenis orang yang penting periuk nasi sendiri.. Saya tolak semua ni, saya tak nak datang kerja sampai lah kru-kru semua dibayar gaji mereka.”-Kongsi Rita

“Orang Yang Membisu & Hanya Jaga Diri Sendiri Umpama Sy4itan Bisu”

Rita dalam pada itu, Rita turut menyifatkan  individu yang membisu dan hanya menjaga diri sendiri umpama sy4itan yang bisu yang sanggup melihat penderitaan orang lain asalkan diri tidak mendapat tempias.

“Pada saya, orang yang membisu dan hanya menjaga diri sendiri adalah orang yang selfish dan umpama sy4itan bisu ..Sanggup tengok penderitaan orang lain asalkan diri tak terkena tempias.” katanya lagi

Di akhir penjelasannya, Rita memberitahu bahawa dia boleh duduk di rumah berdiam diri dan hanya melihat kesusahan dan masalah orang lain kerana ia tidak akan menjejaskan kehidupannya.-Sumber: Murai.my

Ramai Pulak Yang Larang Apple Beri Sumbangan Banjir Melalui Kerajaan. Sekali Rita Rudaini Tampil Seolah Olah Sindir Warganet.

Pelakon, Rita Rudaini tampil mempersoalkan tindakan warganet yang tidak membenarkan Ketua Pegawai EksekutifApple, TimCook untuk menghantar sumbangan dan bantuan kepada individu yang terlibat dengan banjir di Malaysia melalui kerajaan.

CEO Apple Mahu Beri Sumbangan Pada Malaysia Dan Filipina

Untuk info, beberapa hari yang lalu,Tim mengumumkan mereka akan menghantar bantuan kepada Malaysia dan Filipina yang terjejas akibat banjir dan Taufan Rai. “Taufan Rai telah menyebabkan begitu banyak kemvsnahan di Filipina dan Malaysia- Banyak keluarga telah mengalami kehilangan. Apple akan menyumbang bantuan, pemulihan, dan usaha pembinaan semua untuk jangka masa panjang.”-Tweet Tim. Tweet Ketua Pegawai Eksekutif Apple itu telah di banjiri dengan pelbagai komen warganet dari Malaysia dan Filipina yang meminta individu itu untuk tidak menghantar sumbangan dan bantuan melalui kerajaan.

“Jangan sesekali mempercayai bantuan kerajaan Malaysia dengan sebarang bantuan. Sila hubungi NGO yang berada di barisan hadapan dalam membantu m4ngsa.”– ciap Warganet.

Perli Warganet Lupa Budi Kerajaan

Menerusi hantaran di Insta Stories, Rita seolah-olah memerli warganet yang telah lupa akan budi kerajaan yang telah memberikan pelbagai kesenangan selepas menerima suntikan vksin CVDI9. “Bukan ke korang sokong sangat kerajaan? Eh? Tak bagus ke kerajaan sekarang ni? Jangan lupa pulak budi kerajaan bagi kesenangan kat korang lepas terima vksin..Kerajaan bawak masuk v4ksin untuk korang sihat.”- tulis Rita.

Tambah Rita lagi, mereka yang tidak men yokong pihak kerajaan sebelum ini telah hilang punca pen dapatan dan tidak dapat menikmat pelbagai kemudahan yang di sediakan. “Kami yang tak sokong kerajaan ini hilang punca pendapatan, di tarik kemudahan. Tak boleh sedut udara sama-sama korang sebab membahayakan orang awam. Kenapa nak betr4y kerajaan?”- soal Rita. SUMBER: Murai

Baru Sahaja Syukur Dapat Solat Subuh Berjemaah. Rita Rudaini Berang Dengan SOP Pelik Yang Direka Oleh Warganet.

Pelakon cantik, Rita Rudaini sebelum ini meluahkan rasa syukur berikutan dapat menunaikan solat Subuh secara berjemaah di masjid. Bagaimanapun, perlaksanaan prosedur operasi standard (SOP) yang diamalkan membuatkan dia berasa sedikit ‘janggal’ berikutan setiap jemaah perlu menjaga jarak satu meter antara satu sama lain.

Respon balas Rita Rudaini

Terbaru, Rita menerusi Instastory tampil memberikan respon berhubung satu artikel diterbitkan sebuah portal hiburan terkemuka yang bertanyakan sama ada dia telah mendapatkan s.untikan v.aksin?

Dah boleh ke kalau tak va.ksin masuk masjid?

Susulan daripada itu, ibu kepada dua cahaya mata ini menjelaskan Islam merupakan agama yang mudah dan penuh dengan kasih sayang. Ujarnya lagi, syarat yang perlu diikuti adalah dengan menutup aurat dengan sempurna sebelum melangkah masuk ke tempat beribadat.

Ooo tak boleh eh kalau tak v.aksin nak masuk rumah Tuhan? Tapi Tuhan saya cakap kalau nak masuk rumah Dia cuma tutup aurat ja. Tak ada pulak Dia letak syarat pelik. Tak gitu A**** ****k?

Tuhan awak bagi syarat kena va.ksin dulu ke? Tuhan saya tak ada letak syarat pelik-pelik sebab Tuhan saya Maha Penyayang. Tak yah buat susah. Islam itu mudah dan penuh kasih sayang.

Bukan itu sahaja, pelakon Balistik ini turut membi.das komen seorang warganet yang mendakwa dirinya seorang yang ego dan sudah mendapatkan su.ntikan va.ksin C.ovid-19.

Kesian, salah satu komen di page content tak berapa bijak tadi. Maaflah aku bukan ego tapi aku tak b*d*h. Kalau aku senyap-senyap dah va.ksin baik aku p Masjid Nabawi. Ye idok? B*d*h.

Terdahulu, Rita menafikan dirinya anti v.aksin seperti yang didakwa segelintir pihak hanya disebabkan belum bersedia untuk menerima v.aksin C.ovid-19 sebaliknya, menggelarkan dirinya prosafe.

Rita juga masih kurang faham dengan SOP dimasjid, tulisnya.

“Kenapa jadi satu kesalahan ke saya stop cari masjid untuk solat subuh? ujarnya.

“Saya xsangka plak manusia pertikai saya vaksin ke x nak jumpa tuhan sedangkan tuhan x pernah k.jam dengan saya dan korang-korang yang pertakaikan ni” katanya. “Zaman sekrang ni p solat pon kena pertikai beksin ke x?” Kalau nk p ke jalan Allah semua lah x kena.” tulisnya.

Terdahulu, melaporkan pelakon ini  mempersoalkan sikap warganet yang ‘panas’ dengan dirinya yang masih tidak mahu divaksin. Akui Rita, dia hanya berada dalam rumah dan rasa pelik dengan sikap segelintir warganet yang telah menerima vaksin.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Rita Rudaini Syukur Dapat Solat Secara Berjemaah Subuh Di Masjid. Sekali Ada Sesuatu Yang Buat Dia Rasa Janggal.

Nama pelakon hebat, Rita Rudaini sering kali menjadi bualan ‘hangat’ warganet susulan dia lantang memberikan pendapat mengenai vaksin. Bagaimanapun, pelakon yang sinonim dengan filem Mami Jarum menafikan dirinya anti vaksin seperti yang didakwa segelintir pihak hanya disebabkan belum bersedia untuk menerima vaksin CvdI9 sebaliknya, menggelarkan dirinya prosafe.

‘Memang rasa lain…’

Terbaru, menerusi perkongsian Instastory Rita meluahkan rasa syukur berikutan dapat menunaikan solat Subuh secara berjemaah di masjid. Namun, perlaksanaan prosedur operasi standard (SOP) yang diamalkan membuatkan dia berasa sedikit ‘janggal’ berikutan setiap jemaah perlu menjaga jarak satu meter antara satu sama lain.

Pagi ini saya dapat solat Subuh jemaah di masjid. Alhamdulillah, tapi rasa lain bila kena solat jarak. Memang rasa lain. Terdahulu, nama Rita pernah menjadi bualan warganet dalam Twitter apabila ada pengguna memuat naik tangkap layar Instastory sedang merebus bunga cengkih. Sumber: Rita Rudaini

Doktor Bagi Tahu Daun Teh Untuk Kurus Adalah Mengarut. Tak Boleh Berdiam Sekali Rita Rudaini Tampil Bersuara Memang Padu.

Pakar Perunding Perubatan dan Pakar Nefrologi Hospital Putrajaya, Dr Rafidah Abdullah menerusi sebuah video di laman TikTok, tampil memberikan peringatan kepada orang ramai mengenai produk kurus yang semakin laris dijual di pasaran. Menerusi video tersebut Dr Rafidah menjelaskan tiada jalan singkat bagi seseorang itu untuk menurunkan berat badan melainkan mengamalkan gaya hidup yang sihat.

Pada masa yang sama, dia turut memohon kepada orang ramai supaya tidak percaya dengan janji-janji ‘palsu’ yang ditawarkan oleh produk tersebut. Teh dari daun senna bagi kurus? Hanya mampu termenung dengan maklumat sampah macam ini. Please tolonglah praktik gaya hidup sihat. Kenapalah susah sangat, jangan malas! Semua produk kurus adalah sampah. Kecuali anda mahu merisikokan organ dalaman sendiri.

Susulan daripada itu, pelakon cantik, Rita Rudaini dipercayai tidak bersetuju dengan kenyataan yang disampaikan oleh Dr Rafidah dan menjelaskan daun senna merupakan sunnah yang diamalkan oleh Nabi. “Doktor daun senna tu sunnah Nabi. Rajin doktor main TikTok, sister tolong promote account TikTok doktor ya. Cutenyaa buat macam tu. Geram macam nak cubit-cubit pipi sebab comel sangat macam heroin Korea.”

Ustaz Kazim pun respon

Menerusi semakan pihak OHBULAN! penceramah terkenal, Datuk Ustaz Kazim Elias (DUKE) turut tinggalkan komen menerusi video ‘peringatan’ Dr Rafidah. Menerusi komen tersebut, Ustaz Kazim menjelaskan terdapat khasiat yang terdapat dalam dalam daun senna dan meminta supaya Dr Rafidah lebih berhati-hati selepas ini. Bagaimanapun, mungkin berlakunya salah faham berikutan apa yang cuba ‘ditekankan’ oleh Dr Rafidah adalah produk kurus sampah bukannya daun senna semata-mata.

Sumber: Rita Rudaini & Dr. Rafidah via Oh Bulan

Anak Aidil Zafuan Digelar Malang Kerana Dapat Ibu Tak Vaksin. Sekali Ini Jawapan Padu Rita Rudaini.

Hampir setiap minggu, ada saja cerita mengenai pelakon Rita Rudaini berhubung pendapatnya mengenai vaksin Covid-19 yang dikongsi di laman InstaStory.

Terbaharu, berdasarkan laporan Cari Forum, pelakon berusia 45 tahun itu meluahkan tentang dua orang anaknya yang dikatakan bernasib malang kerana memiliki ibu yang belum mengambil suntikan vaksin.

Seolah-olah berbaur sinikal, pelakon filem Rumah Maduku Berhantu itu bersyukur anak-anaknya iaitu Airit Rayyan Rizqin dan Airit Qaqa Arjuna tidak dijadikan bahan uji kaji.

“Nasib baik Tuhan jadikan sisturr (gelar dirinya) seorang mak yang b0do tak serah badan dan anak-anak untuk uji kaji. Sisturr syukur sangat dipilih jadi b0do betholl,” tulisnya.

Malah, pelakon berasal dari Kangar, Perlis itu turut memuat naik tangkap layar sebuah laporan berita mengenai varian baharu Covid-19 iaitu Omicron yang mempunyai gejala seperti keletihan teruk.

“Tadi lepas Subuh, mop bilik kucing. Cuci 4 tandas, vakum, mop, letih gla. Awat letih sangat ni. Adakah salah mop? Ke sebab omicron megatron bagai? “Tapi hari-hari memang letih lah lepas buat kerja rumah. Geram ni sebab keliru,” luahnya.

Terdahulu, Rita atau nama penuhnya Rita Rudaini Mokhtar menafikan dirinya antivaksin seperti didakwa segelintir pihak sebaliknya memilih prosafe yang bermaksud belum bersedia bagi menerima vaksin. Sumber: Cari Forum , Instagram Rita Rudaini

Rita Rudaini Bengang Bila Ada Sekolah Yang Letakkan Guru Yang Tolak Vaksin Di Dalam Tandas Sebagai Bilik Khas Guru.

“Hati binatang is real!” Panas betul hati pelakon sensasi Rita Rudaini apabila mengulas mengenai nasib menimpa guru yang enggan divaksin. Menerusi Instastory, Rita menyifatkan tindakan meletak guru yang menolak vaksin di dalam tandas sebagai bilik khas guru adalah tindakan melampau. Justeru, Rita mempersoalkan nasib Guru Besar sekolah berkenaan di akhirat kelak atas tindakannya yang patuh pada arahan pihak atasan.

“Guru Besar sekolah ni rasa di padang mahsyar nanti tempat dia dalam air-cond ke sebab patuh dan sokong arahan atasan?” tulisnya. Dia juga nekad mendedahkan nama sekolah yang dimaksudkannya itu. “Binatang lagi mulia dari manusia sekarang,” katanya lagi. Kita tunggu Rita dedahkan nama sekolah ini dan reaksi pihak sekolah terhadap tindakan Rita itu. Sumber: cari

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *