Bukan setakat isteri Shuk yang diuji. Sekali jiran skandal Shuk Sahar pula dedah sesuatu sampai buat ramai yang dah hilang sabar.

artis Hiburan Kehidupan Keluarga Kisah Rumahtangga OH HIBURAN selebriti

Kontorversi melibatkan rumah tangga pelawak terkenal, Shuk Sahar dilihat masih lagi berlaku. Sebelum ini, isteri kepada selebriti tersebut mendedahkan sudah sebulan tidak tinggal bersama.

Rossalennah Natassyiah Asshaferah atau Sera juga memaklumkan yang dia sedang dalam proses menfailkan tuntutan penpisahan selepas sudah tidak sanggup berada dalam hubungan toksik tersebut.

Bergaduh sampai satu floor dengar.

Sejak dari itu, Sera kerap kali memuat naik beberada informasi yang diperoleh daripada warganet berhubung keberadaan suaminya dan ‘skandal’ dan berkongsi di ruangan InstaStory.

Kali ini, dia telah menyertakan beberapa tangkapan layar mesej yang diterima dari jiran-jiran teman wanita suaminya yang mendakwa wanita itu menjerit-jerit seakan bergaduh sehingga didengari penghuni yang berada satu aras dengan rumahnya.

Marah2 sebut nama Sera

Dalam salah satu mesej yang diterima, ada warganet mendakwa teman wanita suaminya itu membuat bising sehingga pengawal keselamatan terpaksa naik ke tingkat atas.

Suara jeritan marah-marah itu juga diselangi dengan suara lelaki dan kadang-kala kembali senyap dan kemudiannya bising semula.

Banyak lagi mesej diterima.

Sera juga turut memuat naik beberapa hantaran mesej yang memberikan kata-kata semangat untuk dirinya terus kuat menghadapi segala dugaan ini dengan memaklumkan bahawa teman wanita kepada pelawak tersebut sudah berani menukar profil gambar berdua walaupun selebriti tersebut masih mempunyai suami.

Dah berani gambar berdua.

Walau bagaimanapun, pelawak tersebut seakan ‘hilang’ dari industri seni sejak kebelakangan ini selepas pelbagai kontroversi terpalit kepadanya.

Namun, perbalahan di media sosial antara isteri dan ‘skandal’ Shuk itu masih berlarutan apabila mereka saling perli-memerli sehingga menjadi perhatian ramai.

Semoga perbalahan ini segera diselesaikan dan masing-masing dapat meneruskan hidup dengan lebih tenang.

Sumber: Instagram rossa.sera .

Tidak Peduli Dikatakan Macam Ini. Isteri Shuk Sahar Memberi Bayangan Bahawa Beliau Sudah Hilang Sabar.

Isteri kepada pelawak Shuk Sahar iaitu Rossa Sera, seakan-akan memberi bayangan bahawa dirinya sekali lagi menjadi mangsa penipuan dan diperdaya oleh suaminya.

Masih bersabar dan tenang dengan situasi yang telah terjadi, ibu kepada dua orang cahaya mata itu berkata dia mempunyai bukti yang kukuh terhadap kata-kata yang telahpun diluahkan olehnya sebelum ini.

Suka hatilah nak cakap aku meroyan ke apa, kau tahu apa yang kau dah buat. Masing-masing ada kegilaan masing-masing. Ada gila menipu. Aku lain. Kegilaan ku kalau hilang sabar lain.

Sera pada Jumaat lalu, memuatnaik beberapa hantaran status di Instagram Stories seolah-olah merujuk kepada dirinya yang sudah beberapa kali disakiti.

Bagaimanapun, Sera enggan mengambil pusing berkenaan isu terbabit dan ingin memberikan fokus sepenuhnya kepada perniagaannya.

Terkini, Shuk yang sedang berada di Pulau Pinang buat masa ini telah menutup ruangan komen di Instagramnya dan memberitahu kepada media bahawa berlakunya perselisihan faham dengan isterinya namun ianya bukanlah hal yang besar.

Kita tunggu dan lihat sajalah..

Sumber: Beautifulnara.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan ketinggalan untuk mengikuti kisah-kisah menarik di bawah.

Shuk Sahar Akhirnya Mengaku Dan Tampil Beritahu Cerita Sebenar Lepas Isteri Dikatakan Sudah Tawar Hati.

PETALING JAYA – “Terima kasih untuk semua rasa sakit ini.”

Itu antara luahan kekecewaan dan sakit hati isteri kepada pelawak Shuk Sahar iaitu Rossalennah Natassyiah Asshaferah yang masih dibelenggu masalah dengan suaminya.Menerusi beberapa muat naik status InstaStory, Rossalennah mendedahkan, dirinya seperti sudah tawar hati dengan suaminya itu yang masih tidak serik dan terus bermain kayu tiga dengan wanita lain.

“Tiada siapa pun mahu pilih perpisahan. Seboleh-bolehnya si isteri ini bersabar walaupun perit, sakit, t.rauma tetap juga dia tempuhi.

“Sayang sangat sebab peluang tak pernah dihargai. Mempersendakan perasaan dan hati yang sanggup memaafkanmu,” luahnya.

Ujar Rossalennah lagi, dia sudah tidak mahu lagi memaafkan suaminya itu atas masalah yang sepertinya tidak pernah menemui jalan noktah.

“Saya terkilan sebab saya masih mahu baiki dan bertahan lagi. Tetapi, Allah merancang sesuatu yang lain. Allah tidak izinkan kali ini untuk saya maafkannya. Sedih sangat tetapi bersyukur sebab Dia tunjukkan kebenaran.

“Ingat, jangan sebab anda dicintai, disayangi dan dimaafkan, sesuka hati memperlakukan hidup orang. Saya pun ada hati dan perasaan,” katanya.

Memberi bayangan perkahwinannya dengan Shuk atau nama lengkapnya, Mohammad Shukri Mohamed Sahar, 35, sekali lagi seperti retak menanti belah, Rossalennah tidak mahu lagi menerima sumpah suaminya yang berjanji banyak kali untuk berubah sebelum ini.

“K.ejamnya manusia yang sanggup bersumpah berjanji padahal sedang bersama yang lain. Tiada yang lebih z.alim daripada ini. Selama ini, saya percaya Allah bagi kekuatan untuk memaafkan sebab ini cara-Nya menjadikan saya kuat dan sabar mendepani masa depan,” tuturnya.

Shuk Beritahu Apa Yang Jadi

Tidak mahu memberi komen lanjut tentang kepincangan yang berlaku, Shuk mengakui memang ada m.asalah sedikit antara dia dan isteri dan mereka sedang mencari penyelesaian.

“Ada sikit salah faham dengan Sera tapi tiada apa yang serius pun,” katanya ringkas. Sekarang ini, Shuk berada di Seberang Perai , Pulau Pinang bagi mengembangkan perniagaan minumannya di sana.

Terdahulu, wanita yang dikaitkan mempunyai hubungan dengan Shuk, iaitu Fara Salleh mendedahkan lelaki itu masih tidak berhenti mengganggunya sehingga dia berasa rimas.

Tidak menyebut nama individu berkenaan, Fara bagaimanapun mengatakan lelaki tersebut menyertai t.abligh seolah-olah merujuk kepada Shuk yang juga baru-baru ini turut mengikuti jemaah berkenaan.

Menerusi muat naik dalam InstaStory sekitar pertengahan September lalu, Fara turut memuat naik gambar memaparkan bahagian belakang badan individu tersebut. Dia bagaimanapun bertindak memadam perkongsian itu selepas beberapa minit memuat naik gambar terbabit.

Terdahulu, Shuk beberapa kali ditangkap kerana masalah menjalinkan hubungan dengan wanita lain, namun atas dasar sayang dan masa depan anak-anak, isterinya itu memaafkan segala khilaf yang pernah dilakukannya.

Kredit : Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Selalu sangat buat hal. Isteri Shuk Sahar akui dah putus asa. Sebak rupanya ini yang terjadi pada rumahtangga Shuk.

Sebelum ini, rumah tangga pelawak, Shuk Sahar dan isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah nyaris runtuh apabila pelawak tersebut dipercayai menjalankan hubungan bersama seorang wanita. Terbaharu, Rossa dilihat memuat naik beberapa Instastory di Instagram mengakui bahawa dia sudah tidak kuat untuk lalui perkara yang sama seperti terdahulu.

“Jahatnya manusia yang sanggup bersumpah berjanji padahal sedang bersama yang lain. Tiada yang lebih jahat daripada ini. Sakit sangat.” Rossa turut mengakui bahawa dia sudah tidak kuat untuk melalui semua perkara ini namun reda dan dia percaya bahawa semua berlaku ini adalah sebaik-baik perancangan Allah SWT. 

“Aku terkilan sebab aku masih mahu baiki dan bertahan lagi tapi Allah merancang sesuatu yang lain. Allah tidak izinkan kali ini untuk aku maafkan lagi. Sedih sangat tapi aku bersyukur sebab Allah tunjukkan kebenaran.

Ingat, jangan sebab kamu dicintai, disayangi, dimaafkan kamu memperlakukan hidup orang sesuka hati. Dia pun ada hati dan perasaan. Doakan semoga urusan Sera dipermudahkan.” Dalam masa yang sama, Rossa turut mengatakan bahawa anak-anaknya merupakan sumber kekuatan untuk mempertahankan rumah tangga mereka meskipun sering menerima cacian serta makian daripada orang ramai kerana memaafkan suaminya. 

“Anak-anak lah penguatku. Aku maafkan kau sebab aku selalu pandang wajah-wajah kecil ni. Orang caci aku, maki aku sebab maafkan kau panggil aku b*d*h, tak ketat sampai suami cari lain aku hadam je tapi kenapa sanggup buat lagi.”

Di Instastory lain, Rossa mengatakan bahawa tidak ada sesiapa pun yang ingin berpisah dan sebolehnya si isteri tetap bersabar walaupun perit dan trauma. “Sayang sangat sebab peluang tu tak pernah dihargai. Mempersendakan, perasaan dan hati yang sanggup memaafkan kamu.”

Ujarnya, dia sudah tidak mampu untuk memenangi hati suaminya lagi dan berterima kasih kepada wanita yang telah mengganggu rumah tangga atas ‘kesakitan’ yang dialami olehnya. ” Kepada si dia yang juga seorang wanita, terima kasih untuk semua rasa sakit ini. Aku harap kau tak lalui rasa sakit yang aku rasa ini sebab kau tak akan sanggup berdiri di sini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Oh Bulan

Banyak sangat terpalit dengan kontroversi. Sekali Shuk Sahar tampil buka kedai kopi tepi jalan dan ini sebabnya.

Bukan mudah untuk mendapatkan semangat bagi memulakan perniagaan ketika diri sedang dilanda kontroversi rumah tangga namun pelawak Shuk Sahar tetap bersyukur atas sokongan daripada rakyat Malaysia. Pernah dikritik gara-gara terpalit dengan isu cvrang, Shuk atau nama sebenarnya Mohammad Shukri Mohamed Sahar berkata perniagaan kafe minuman miliknya iaitu Semooth Cafe tidak terjejas dengan apa yang berlaku.

“Sebenarnya empat bulan pertama memang agak mencabar sebab kena keluar duit sendiri dan saya sendiri terpak.sa turun pergi rumah ke rumah untuk buat kejutan hari lahir kepada pelanggan yang membeli minuman. Alhamdulillah… orang Malaysia semua baik-baik. Bila mereka tengok saya cuba buat sesuatu yang lain (berniaga) bersama keluarga, mereka lebih mendoakan dan menyokong. Malah, kawan-kawan saya pun ramai yang beri sokongan datang ke gerai saya.

“Perniagaan saya, Alhamdullilah tak terjejas pun dengan kontroversi yang berlaku dan Alhamdulillah juga kemelut yang berlaku pun sudah berakhir,” katanya.

Pelakon sitkom Jenaka Kampung Kalut (JKK) itu ditemui ketika pelancaran gerai minumannya, SemootNgopi di Denai Alam, Shah Alam, Selangor pada Isnin. Sebelum ini, Shuk berdepan dengan kontroversi apabila dia didkwa berlaku cvrang terhadap isterinya dengan seorang wanita yang dikenali sebagai Fara Salleh.

Bila mereka tengok saya cuba buat sesuatu yang lain (berniaga) bersama keluarga, mereka lebih mendoakan dan menyokong.

Sekitar awal Ogos lalu, konflik itu seakan-akan tidak berpenghujung apabila wanita terbabit menddahkan satu salinan lapo.ran po.lis berhubung dkwaan kes c4bul melibatkan pelawak itu.

Enggan membiarkan dkwaan serius itu terus menjadi bualan ramai, Shuk dan isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah atau dikenali sebagai Sera membuat lapo.ran po.lis terhadap Fara di Balai Po.lis Setapak, Kuala Lumpur pada 1 Ogos lalu. Dalam pada itu, bercerita tentang perniagaan baharunya, Shuk yang membuka sebuah gerai kecil menjual air kopi di tepi jalan itu berkata, bisnes tersebut juga bertujuan membantu orang ramai yang terminat untuk memulakan perniagaan dengan modal yang kecil.

“Idea untuk buka kedai kopi ini daripada isteri saya yang sememangnya minat dalam bidang perniagaan. Kita tengok ramai peminat kopi ni, jadi datanglah idea untuk buat kedai kopi tepi jalan.

“Bila dia bagi idea, saya bincang dengan rakan kongsi untuk buka kedai kecil macam ni. Selain itu, kami juga membuka peluang kepada peniaga kecil. Sebagai contoh, mereka ada modal kecil untuk mula berniaga. Jadi, kita bantu peniaga kecil dengan hanya bermodalkan RM4,000, mereka boleh buka kedai kecil dan kami akan sediakan sembilan jenis kopi dan satu air berperisa coklat untuk mereka terus mula berniaga,” ujarnya. Sumber:mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *