Baru lepas buat sntikan botox semulajadi. Sekali Harris Annuar apa sebenarnya yang berlaku pada bibirnya.

artis Viral

Bekas peserta Hero Remaja 2017/18, Harris Annuar yang lebih dikenali dengan tagline Bangkit Botak telah memuat naik satu hantaran video yang menunjukkan bibirnya yang bengkak disengat oleh tebuan.

Hantaran itu menerima pelbagai reaksi daripada pengikutnya. Rata-rata pengikutnya terhibur dengan kejadian yang menimpa Harris itu dan ada juga rakan artis yang risaukan keadaannya kerana bibirnya bengkak agak besar dan nampak sangat sakit dan pedih. Ada yang menganggap bibirnya bengkak kesan reaksi daripada alahan. Ramai pengikutnya mendoakan supaya Harris diberikan kesembuhan dengan segera.

“Allahuakbar. Get Well Soon! Semoga cepat sembuh sahabat, dah sembuh baru saya gelak ya. Maaf saya cuba tahan gelak..tapi saya tak bolej tahan lalu saya terkentut. Btw gws”

“Thanks for the prayer guys. Saya okay cuma botox original dari tebuan ni real sangat.” Harris ada beritahu yang dia disengat tebuan ketika hendak mandi pada waktu pagi dan tebuan itu terperangkap diantara tuala dan mukanya kerana itulah bibirnya disengat oleh tebuan. Jangan cover gelak guys mana taknya aku tengook diri sendiri pun aku hantuk dinding gelak,” katanya.

Menganggap tebuan yang menyengatnya itu ‘comel’, harris baru sahaja mendapatkan rawatan di KPJ Ipoh Specialist Hospital dan ditahan di wad buat sementara waktu untuk pemantauan. Selain daripada itu, Harris juga antara salah seorang artis yang sudah mula berhijrah ke arah yang lebih baik dan mengatakan dia terdetik untuk berhijrah selepas berita kematian Siti Sarah yang sangat menjentik hatinya untuk berubah dan muhasabah diri. Dia banyak terlibat dengan aktiviti berdakwah dan kelihatan aktif menyebarkan caranya berdakwah di sosial media. Sumber: Instagram Harris

Anak Merayu Minta Tolong. Secara Tiba Tiba Buka Mata Dan Pandang Ke Arah Ibunya Sebelum Pergi Buat Selamanya.

Tiada yang lebih memilvkan hati seorang ibu yang kehil4ngan anak kesayangan di saat anak masih kecil. Begitulah yang dirasai seorang ibu muda ini yang terpksa menerima ketentuan Il4hi, berpisah dengan anak kecil yang baru berusia dua tahun. ” Ibu tolong adik”. Itu rintlhan terakhlr seorang kanak-kanak berusia dua tahun kepada ibunya sebelum tidak sedarkan diri dan akhlrnya ‘pergi’ menghdap Il4hi di H0spital Kuala Krai semalam. Kanak-kanak berkenaan, Mohamad Aiman Mukhriz Mohamad Amirul, 2, telah pergi buat selamanya pada jam 5.20 petang akibat sakit barah di buah pinggng yang hanya diketahui selepas kehilangannya.

Ibu kanak-kanak tersebut, Emylia Safrina Zakaria, 21, yang tinggal di Paloh, Gua Musang berkata, kejadian berlaku terlalu cepat apabila anak bongsu daripada dua beradik itu dik3san bernafas singkat kelmarin. Katanya, dia menelefon Klinik Kesihatan Chiku 3, Gua Musang sebelum jururawat datang ke rumah melihat keadaan Mohamad Aiman Mukhriz lalu memintanya segera membawa kanak-kanak itu ke h0spital.

” Dia terus dimasukkan ke Unit Rwatan Rapi dan imbasan tomografi berkomputer (CT Scan) pagi semalam mendapati imej seperti ketumbvhan menyebabkannya perlu dirujuk ke H0spital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian. Ketika menaiki ambvlans menuju ke HUSM, anak saya semakin t3nat sehinggakan ambul4ns terpksa berp4tah balik ke H0spital Kuala Krai,” katanya.

Anak secara tiba-tiba pandang tepat ke arah mata

Katanya lagi, dia kemudian memangku ke riba anaknya yang mesra dengan panggil Abby itu sambil membisikkan kata-kata sayang dan reda serta menghalalkan susu yang pernah diberikan kepada anaknya itu. ”Ketika itulah Abby secara tiba-tiba membuka mata dan memandang tepat ke arah saya sebelum kemudiannya menghembvskan nfas terakhir serta pergi menlnggalkan saya buat selama-lamanya. Suaranya meminta tolong “ibu tolong adik” kelmarin adalah kali yang terakhir saya dengar. Dia minta tolong sebab doktor cucvk tangannya dengan jarvm untuk memasukkan ubat. Saya sudah reda walaupun begitu pantas, dia men1nggalkan kami sekeluarga,” katanya.

Jnzah Mohamad Aiman selamat diuruskan di Tempat Persemadian Kampung Paloh Gua Musang selepas Isyak malam tadi. Semoga ibu muda ini tabah menerima ujlan ini. Takziah buat keluarga. ” Anak syurga ALLAH..tunggu ayah ibumu di sana nanti..Aamiin.” tulis seorang warganet. Sumber:asiakini

Ibu Dedah Anak Lari Ketakutan Semata Mata Sebab Kening. Rupanya Ini Yang Berlaku Sampaikan Ibu Tidak Tahu Nak Respon Apa.

Kanak-kanak berusia enam tahun ini mencukur keningnya beberapa hari sebelum sambutan Aidilfitri. Bayangkan hanya tinggal beberapa hari lagi nak raya, tapi kening hilang sebelah! Itulah yang terpaksa dihadapi Nur Auni Saffiya Kameri yang berusia enam tahun apabila sifat ingin tahu akhirnya memberi pengajaran dalam dalam hidupnya.

Berkongsi kisah ini, ibu kanak-kanak berkenaan, Nur Farhana Kathan, 25, berkata kejadian berlaku dua minggu sebelum Aidilfitri baru-baru ini apabila anaknya itu sedang mandi bersendirian. “Saya panggil dia suruh mandi cepat sikit, dia jawab ya kejap, lepas tu tiba-tiba dia keluar bilik air lari dengan muka pucat ketakutan,” ceritanya yang menetap di Melaka. Menurut Nur Farhana yang juga seorang suri rumah, anaknya itu rupa-rupanya berjaya memanjat mangkuk tandas di bilik air untuk mengambil pisau cukur milik bapanya serta mencukur licin kening sebelah kiri.

“Bila saya tengok, Ya Allah Auni, terkejut sebab kening sebelah kiri memang habis kena cukur, saya tak tahu nak gelak ke nak menangis. Saya ada tanya dia kenapa dia cukur kening tapi dia jawab tak tahu, memang dia tak nak beritahu kenapa. Saya cakap dekat dia tengok apa dah jadi bulu kening dah hilang, awak tu perempuan, lepas tu dia menangis, terus saya tak jadi nak marah,” katanya.

Nur Auni Saffiya (depan, kanan) mencukur keningnya dua minggu sebelum Aidilfitri.

Menurut Nur Farhana keadaan keningnya yang ‘botak’ itu menyebabkan anaknya berasa malu untuk ke sekolah atau keluar bermain bersama rakan-rakannya. “Dia nak pergi sekolah tapi malu, jadi dia asyik menangis je sampai saya dah tak tahu nak pujuk macam mana. Saya beritahu cikgu, dia segan takut kena ejek kemudian cikgu suruh lukis kening dia.

“Bila saya dah lukis kening baru dia senyum dan nak pergi sekolah tapi dia tak sedar bila balik sekolah selalunya kening saya lukis tu dah hilang, nasib baik juga kawan dia tak ejek. Dekat rumah, dia tak nak keluar walau depan rumah sebab malu… dia tengok je kawan-kawan main melalui tingkap. Lepas tu dia tengok cermin sambil menangis cakap nak kening dia balik,” katanya.

Nur Auni Safiyya hanya ingin ke sekolah setelah keningnya dilukis.

Menyesali perbuatannya serta-merta, Nur Farhana berkata anaknya berjanji untuk tidak bermain dengan barangan tajam lagi. “Lepas hilang kening ni dia menyesal, katanya tak nak main benda tajam lagi sebab nak keluar rumah pun dia malu. Memang murung betul dia sepanjang kening dia tak ada tu,” katanya.

Saya panggil dia suruh mandi cepat sikit, dia jawab ‘ya kejap’, lepas tu tiba-tiba dia keluar bilik air dia lari dengan muka pucat ketakutan.

Menurut Nur Farhana kening anaknya kini telah tumbuh semula seperti sediakala selepas lebih kurang sebulan. “Mula-mula tu saya letak Vaseline, menjadi juga… dalam seminggu dah nampak bulu-bulu halus tumbuh, mula-mula risau juga ingat kening dia dah tak akan tumbuh lagi,” katanya. Sumber : Mstar

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *