Setakat artis lalang baik move on jangan sibuk pasal orang. Lana Nodin buka mulut sindir seseorang.

artis Covid 19 Hiburan Kisah Rumahtangga OH HIBURAN selebriti

Ahad lalu, pengumuman kerajaan membenarkan orang ramai merentas negeri dan keluar negara tentunya ditunggu ramai, terutamanya bagi mereka yang ingin bertemu keluarga.

Susulan dari itu juga, pelakon Lana Nodin tampil memberi respon seakan membalas semula kenyataan-kenyataan yang pernah dilemparkan segelintir pihak terhadapnya sebelum ini berkaitan isu vksin COVlD-I9.F

Lana berkongsi perkara itu menerusi akaun Instagram miliknya beserta video orang ramai berlari merempuh pagar yang dibuka.

” Harap-harap rakyat Malaysia yang boleh rentas tu, hopefully jangan macam ni ya (merujuk video tersebut).

” Dulu yang suruh aku mereput duduk diam siap halau aku balik USA, sekarang bila aku balik USA kata biar aku dapat COVlD pulak.

” Haa ni turn korang pulak yang duk k3ji m4ki aku, ko rasa pulak bila korang yang menggeIetis the moment kerajaan kata boleh nak keluar Malaysia.

” Siap bagi info konon aku tak boleh lepas masuk airport la, nak masuk USA pun tak boleh (kau tahu kau siapa jangan malu pulak nanti bersua muka ya),” tulisnya berbentuk sind1ran.Dalam pada itu, Lana turut meny1ndir seorang artis yang disifatkan sebagai ‘lalang’ dan dikatakan sibuk berkongsi perihal pengambilan vksin di media sosial.

” Siap ada artis veteran dan seorang artis lalang ni konon kata dia artis..

” Tapi seriously aku pun tak kenal tapi kononnya anggap diri tu baik dengan orang politik, hari-hari sibuk, setiap masa sibuk upload pasal hal vksin ni!

” Kau tu move on jela tak payah sibuk hal orang, berlakon je dalam drama, tak payah buat drama, cukup dah drama politik. Orang industri pun meluat lah dengar cerita kau hari-hari tak habis habis diskriminasikan orang!” tulisnya lagi.

Meninjau ruangan komen, rakan industri Rita Rudaini juga menyokong kenyataan Lana dan mengatakan orang di luar negara kebanyakannya bercampur sahaja di satu tempat tanpa mengira status vksin.

Sebelum ini, nama Lana pernah menjadi hangat selepas dia menggesa Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Datuk Dr Noor Hisham Abdullah meletakkan jawatan.

Sementara itu bulan lalu, Lana bersama suami, David McKienzie dan dan anak-anaknya selamat tiba di Amerika Syarikat. Berita itu dikongsi beliau menerusi hantaran di akaun Instagram miliknya.

Menurut Lana, dia memuat naik video pendek itu sebagai bukti kepada sesetengah wargamaya yang memberikan kritikan melampau dan juga dakwaan anti-vksin kepada dirinya.

” Ni video khas aku buat untuk yang selalu menghina dan masih mencaci dan suka buat spekulasi sendiri tanpa tanya saya, tanpa selidik tanpa mengkaji kenapa dan apa yang saya buat!

” Ada yang kata oh dia tak lepas airport apa lagi berjaya ke nak balik usa… Kat USA sana lagi teruk semua tak boleh, dine in ke, riadah ke masuk mall ke atau masjid ke.

” Okay selama ni aku diam sebab orang kat portal ramai yang mengutuk, mengh1na bahkan ada yang lebih tahu fasal USA dari negara yang selalu aku keluar masuk dan negara asal suami aku sendiri.

” Okay ni aku balik, aku buktikan apa yang korang yang cakap tu lebih tahu dan teror pada aku!” kata Lana.

Menerusi coretan yang sama juga, Lana memaklumkan kepulangannya ke negara Amerika Syarikat itu adalah dengan cara yang betul.

Lana sebelum ini turut bertegas beliau bukan seorang antiv4ksin sebaliknya mempunyai alasan kesihatan dan mengatakan akan mengambil vksin juga satu hari nanti.

Sumber: gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Berang anaknya dihalau waktu mandi sungai di Malaysia. Kali ni Lana Nodin tampil tunjukkan sesuatu buat gadis yang menghalau anaknya.

” Tak boleh ‘dine-in’ di Kuala Lumpur, ‘sistur’ ‘dine-in’ di Miami. Jemput makan,”. Itu status dimuat naik pelakon, Laana Nodin di Instagram Story yang berkongsi videonya bersama keluarga menikmati sarapan pagi di Miami, Amerika Syarikat (AS).

Laana atau nama sebenarnya MazIina Hasan Nodin bersama suami, Daud McKienzie, anak sulung, Gia Quinn McKienzie dan anak keduanya, William Daud McKienzie kini berada di Amerika Syarikat seperti yang dimaklumkan menerusi hantarannya di Instagram semalam.

” Sekarang, aku balik (Amerika Syarikat), aku akan lihat sendiri siapa yang betul! Dari aku mohon MTP, buat dokumen yang sah mengikut undang-undang Malaysia dan bertolak ke KLIA sampai ke Amerika Syarikat. Alhamdulillah perjalanan aku sangat-sangat dipermudahkan. Tiada sebarang diskrim1nasi atau apa-apa masalah! Tiada sebarang kabel, ini semua kabel Allah SWT dan bila Allah kata kun fa yakun, jadilah ia,” tulisnya di Instagram.

Tambahnya, video dan kenyataan di Instagram itu adalah jawapan kepada segala t0hm4han yang dilemparkan terhadapnya selama ini apabila dia didkwa menoI4k vksin.

” Ini video khas untuk kamu, jangan DM aku tanya itu ini. Cuma tengok dan nilai sendiri! Kamu semua di Facebook dan portal-portal yang sibuk mengata aku, suruh aku balik Amerika Syarikat, siap h4Iau aku dari negara aku sendiri. Okey, ini aku balik. Aku buktikan apa yang kamu semua cakap itu, lebih tahu dan lebih pandai daripada aku,” tulisnya.

Anak dihaI4u ketika sedang mandi sungai

Di Instagram Story itu juga, Lana berkongsi bagaimana dia dan keluarganya dih4Iau oleh seorang individu ketika sedang beriadah di sungai.

” Okay hari tu anak-anak aku nak mandi kat sungai Kemensah tak boleh, sekarang aku bagi anak-anak aku puas mandi kat sini. Akak oh akak yang kat sungai hari tu, ni saya bagitau kat sini kami mandi puas-puas ya akak.. sebab hari tu anak aku tengah mandi ko sanggup h4Iau keluar. Walhal aku tak mandi pun, anak-anak jer mandi tapi sebab budi bahasa dan cara ko sikit pun aku tak hairan dengan sungai ko! Esok aku beli tanah belakang ada sungai baru ko tau! Jangan ingat orang tak mampu ya.. cuma tak menunjuk saje.

Terdahulu Lana menjelaskan ramai orang yang suka membuat spekuIasi sehinggakan ada yang berandaian dia tidak akan berjaya untuk ‘terbang’ gara-gara belum div4ksin. Menerusi Instagram (IG) miliknya, Lana berkongsi rakaman video perjalanan mereka sekeluarga bermula di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur hingga tiba Amerika Syarikat.

” Ada yang kata oh dia tak lepas airport apa lagi berjaya ke nak balik USA. Kat USA sana lagi tervk semua tak boleh, dine-in ke, riadah ke masuk mall ke atau masjid ke. Korang yang di Facebook dan portal yang sibuk meng4ta aku, sibuk suruh aku balik USA siap h4Iau aku dari negara aku sendiri..

” Okay ini aku balik! Dari aku apply MTP, buat dokumen yang sah mengikut undng-undng Malaysia dan bertolak ke airport KLIA sampai ke USA, Alhamdullilah perjalanan aku sangat-sangat dipermudahkan, jadi jgn nak sesuka hati nak jadi polis pencen ke, wartawan ke atau doktor yang korang sekarang dok buat di social media sedangkan korang tak tau mane yang sahih dan mana yang rumours! COVlD is real, its endemic but not pandemic! Sedarlah, nikmati hidup anda selagi ada peluang! semoga Allah swt melindungi kita! Stop discrim1nation and start respect others decisions! Kepada sahabat-sahabat, followers dan rakan-rakan artis yang selalu bersama saya, beri kata semangat dan doa pada saya,anda tau anda siapa, terima kasih dan teruskan perjuangan korang, semoga allah lindungi korang, negara dan rakyat malaysia.. tulis Laana. Sumber:IG Laananordin

Suami Lana Nodin nekad hantar surat saman pada Michael Ang. Tak boleh diam sekali ini jawapan dari Michael Ang.

Pengarah dan penerbit sensasi, Michael Ang tidak mahu mengulas lanjut mengenai tindakan suami kepada pelakon Lana Nodin iaitu David Mackienzie yang mengarahkan peguam menghantar surat tuntutan kepadanya selepas dikatakan mengeluarkan kenyataan salah terhadap isterinya. Michael sebaliknya masih menanti surat yang dimaksudkan.

“Tiada apa komen mengenainya. Saya tunggu sahaja surat saman dia,” katanya ringkas kepada Gempak. Michael dihubungi oleh Gempak selepas pasangan itu dilaporkan mahu menghantar surat tuntutan kepada pengarah berkenaan.

Dalam pada itu, Michael turut memberitahu dia akan bersedia dengan peguamnya jika surat itu sudah diterima. Terdahulu, Lana menerusi perkongsian di Instagram menempelak Michael yang dikatakan

telah masuk campur di atas kenyataannya berkaitan mengkritik Ketua Pengarah kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah. Perblhan itu tercetus selepas Michael didakwa telah melabel Lana sebagai seorang yang ‘bimbo’ dan tidak menyokong petugas barisan hadapan. Sumber : Gempak

Suami Lana Nordin pula akan tampil hantar surat tuntutan kepada Michael Ang hanya sebabkan ini. Tapi ini tujuan David sebenarnya.

Sebelum ini, pelakon Lana Nordin menerusi perkongsiannya di laman Instagram didkwa telah menempelak pengarah drama terkenal iaitu Michael Ang yang dikatakan telah masuk campur dengan kenyataannya mengkritik Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham.

Terbaharu, memetik laporan Harian Metro, suami kepada Lana Nordin iaitu David Mackienzie bertindak mengarahkan peguam mereka menghantar surat tuntutan kepada Michael Ang yang didakwa telah mengeluarkan kenyataan tidak sepatutnya terhadap pelakon wanita itu.

‘Komen yang tiada kelas’

Difahamkan, David bertindak demikian adalah untuk menyelesaikan masalah atau perbalahan yang telah dipercayai berlaku membabitkan Lana Nordin dan Michael Ang. Peguam saya akan hantar surat tuntutan. Ini adalah jalan terbaik untuk menyelesaikan perkara ini. Kita tengok berapa duit yang dia ada. Ini adalah satu pengajaran untuk tidak bercakap buruk mengenai orang lain. Saya pasti tiada siapa akan menghargai apa yang diluahkannya. Ia adalah komen yang tiada kelas. Lelaki ini mempunyai sedikit mulut yang jahat.

‘Itu kenyataan tidak masuk akal’

Tambah David lagi, dia berasa kecewa dan kesal apabila dikatakan Michael Ang melabelkan Lana Nordin sebagai seorang ‘bimbo’ dan tidak memberi sokongan kepada frontliners yang bertungkus lumus berdepan dengan pandemik. David bagaimanapun menafikan kenyataan yang dikeluarkan oleh Michael Ang itu. Dia sering mengulangi perkara yang tidak berfaedah. Tiada suami yang suka bila seseorang bercakap perkara yang tidak baik mengenai isterinya, terutama mengh1na macam itu daripada seorang lelaki ataupun wanita. Dia sering bercakap perkara buruk mengenai ramai orang. Dia juga mempengaruhi ramai orang untuk bercakap perkara yang buruk mengenai isteri saya. Dia cakap isteri saya tidak menyokong barisan hadapan dan itu adalah kenyataan yang tidak masuk akal.

Sumber: Harian Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan ketinggalan untuk mengikuti kisah-kisah menarik di bawah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *