Sudah dua minggu langung tidak berhubung. Iqbal tak jadi kahwin dengan Dato Seri Vida.

artis Kehidupan Kisah Rumahtangga selebriti

Usahawan selebriti, Ahmad Iqbal Zulkefli menyatakan dia sudah membatalkan segala tempahan dewan hotel untuk upacara perkahwinannya dengan Dato Seri Vida.

Menerusi perkongsian di Insta Story, Iqbal juga menyatakan dia sudah dua minggu tidak berhubung dengan usahawan berkenaan.

“Tidak henti lagi dari mulut Dato Seri Vida mengatakan kami akan berkahwin. Setiap hari, setiap kali beliau live saya lihat.

“Cukup-cukuplah pergunakan masyarakat, saya dengannya sudah dua minggu tidak berhubung. Saya telah batalkan segala tempahan dewan hotel. Kasihan, tidak hanya saya rasa dipermainkan, malahan masyarakat juga menjadi keliru,” luahnya.

Sebelum ini, Iqbal dan Dato Seri Vida dikatakan akan berkahwin pada bulan Disember ini.

Bagaimanapun, hubungan mereka seperti mendapat halangan apabila tidak mendapat restu anak-anak Dato Seri Vida iaitu Cik B dan kacak.

Dalam pada itu, Iqbal juga meluahkan rasa kekecewaannya apabila usahawan berkenaan menyebarkan cerita tidak benar sehingga menimbulkan salah faham orang ramai terhadap dirinya.

“Bertahun-tahun saya tidak pernah sesekali sebarkan, tetapi apabila semakin hari semakin merebak, saya harus pertahankan diri saya,” luahnya. –

Sumber: KopiPlanet.com

Selamba je campak duit. Bengang dengan gaya Iqbal yang macam tu sekali ini teguran dari Ac Mizal.

Belum lagi reda isu mengenai percintaan kontroversi diantara Datuk Seri Vida dan Iqbal di media sosial, kini timbul pula isu lain yang sedang hangat diperkatakan oleh warganet. Antara yang menjadi topik bualan hangat warganet kini di media sosial apabila, ada yang mendakwa Iqbal seakan riak dan takbur dengan menujukkan kemewahan yang dimilikinya.

Difahamkan dakwaan ini timbul apabila Iqbal telah menayangkan kemewahan yang dimilikinya menerusi satu sesi tembual yang dibuat oleh satu portal hiburan ‘online’. Menerusi sesi temubual terbabit, Iqbal juga turut menaikkan kemarahan dan kritikan warganet, apabila telah melemparkan duit dengan dakwaan niat untuk membuktikan kemewahannya pada warganet.

“Untuk warganet, saya kena ajar atau cerita macam ni ke?” “Okay aku kaya, aku tak nak duit orang, sampai bila saya kena buat macam ni, saya pun ada maruah, nak kahwin sebab harta ke?” “Saya geram tau, tujuh tahun saya simpan perasaan orang tkam saya,

cakap saya nak duit, sehingga saya nak buat perniagaan pun orang tdh saya nak ambil duit orang, ini duit saya sendiri, tak minta duit orang pun,” jawab Iqbal dalam sesi tembual berkenaan sambil melemparkan duit.

Menurut Iqbal, tujuan berbuat demikian adalah untuk membuktikan serta membidas dakwaan warganet yang kata niat untuk berkahwin dengan Datuk Seri Vida sekadar menumpang kekayaan dan populariti semata-mata. Ekoran perkongsian video berkenaan, ia telah menimbulkan pelbagai spekulasi oleh semua pihak, malah salah seorang selebriti yang berpangkat Datuk tampil menempelak serta kurang senang dengan tingkah laku yang dibuat oleh Iqbal berkenaan.

Selebriti yang dimaksudkan adalah Datuk Ac Mizal, dia berkata, seharusnya tidak menunjuk kekayaan yang diperolehi tetapi sepatutnya bersyukur dengan nikmat yang diberi oleh tuhan. “Jangan terlampau riak sampai campak campak duit, rezeki dari Allah bukan untuk menunjuk”

Meskipun niat Iqbal hanya untuk membidas dakwaan yang dilemparkan warganet terhadapnya, namun perbuatannya itu didakwa seakan tidak bersyukur dengan nikmat yang diberi kata Datuk Ac Mizal.

“Bersyukur lagi bagus, tak habis habis nak tunjuk duit, hmm macam dia seorang je yang kaya, ingat yang dicampak tu rezeki dari ALLAH,” tulis Datuk Ac Mizal. Menjengah diruang komen, rata-rata telah kurang senang malah ada yang turut menyelarnya dengan perbuatan riak berkenaan.

“Perangai… Nanti Allah tarik baru tahu, dalam satu dunia ada musibah, tolonglah jangan riak sangat. Istighfar” “Meluat! nampak sangat riaknya,” komen warganet. ‘Tak Semua Benda Dalam Hidup Sy Berkiblatkan Duit’- Catriona Ross Minta Maaf, Skali lqbal Dtg Komen

” Saya minta maaf kerana ambil masa yang lama untuk membalas anda..” Gara-gara video parodi berlakon sebagai Datuk Seri Vida disalah anggap, pelakon Catriona Ross semalam tampil memohon maaf kepada usahawan berkenaan dan bekas pembantu peribadinya iaitu Ahmad IqbaI Zulkefli.

Menerusi beberapa buah video InstaStory, Catriona mengambil masa yang lama untuk menjawab semua tudvhan dan ketidakpuasan hati IqbaI kerana sibuk dengan urusan keluarga. Catriona atau lebih mesra dengan panggilan Kak Kek menafikan tudhan IqbaI yang mendkwa vdeo parodi tersebut dilakukan semata-mata kerana wang ringgit.

” Saya sibuk menguruskan keluarga di rumah walaupun IqbaI merasakan Kak Kek sengaja nak berdiam diri. Hakikatnya apabila di rumah, masa kita sangat padat. Menjawab isu pertanyaan IqbaI adakah saya melakukan parodi itu disebabkan duit?

” Saya nak jelaskan kepada IqbaI, tidak semua benda dalam hidup saya berkiblatkan duit,” katanya. Tambah pelakon yang mula dikenali menerusi drama Sephia itu, video parodi tersebut dilakukannya atas dasar kerja sekali gus menafikan tudhan dia menerima tawaran lumayan.

”Sebagai seorang profesional, saya akan melakukan tugas mengikut kehendak, keperluan dan profesionalisme sebagai seorang pelakon. ”Tetapi menghormati pandangan dan perasaan IqbaI, saya minta maaf dengan hati yang terbuka. Mudah-mudahan IqbaI berasa lebih tenang dan damai selepas ini.

”Saya juga terkejut apabila IqbaI mengatakan dia mengalami tekanan kerana msaIah tersebut,” ujarnya. Dalam pada itu, dia juga sempat menitipkan pesanan kepada IqbaI agar berani dan terus kuat untuk menghadapi sebarang dugaan.

”Sebagai seorang kakak kepada seorang adik dan jauh lebih matang, saya nak nasihatkan IqbaI. Sekiranya takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai dik. Memang susah! Memang ujian kita sangat dahsyat.

”Kepada IqbaI yang seolah-olah menceburi dunia selebriti, dunia di mana orang mengenali kita, IqbaI kena sangat kuat. ”Jangan ambil benda yang kecil sebagai satu kudis dan mudah-mudahan IqbaI menerima permohonan maaf saya ini. Terima kasih,” katanya lagi.

IqbaI datang komen

Sementara, menerusi satu komen di akaun Istagram Catriona, IqbaI dilihat turut memohon maaf sekiranya segala dakwaannya melukan hati Catriona. ”Saya minta maaf seandainya kata-kata saya mengguris hati. Akak orang baik dan ramai sayang,” katanya dalam ruangan komen hantaran IG Catriona.

Komen IqbaI turut mendapat respon Catriona yang membalas, “Not an issue”. Terdahulu, sebuah video parodi MeleTOP lakonan Catriona, Jihan Muse dan Danial Zain yang melakonkan semula babak kejutan hari jadi IqbaI kepada Vida tular dalam media sosial.

Video parodi berkenaan mendapat perhatian ramai termasuklah IqbaI yang berpendapat hatinya terguris dan terkilan dengan gurauan tersebut. ”Pagi-pagi lagi saya dah nampak orang kongsi video parodi tentang saya dan DSV… sebelum ini banyak juga vdeo sinis mengenai kami di laman sosial.

”Sejujurnya saya sedikit terasa hati apabila isu serius ini orang buat main-main, sedih apabila tonton vdeo-vdeo sebegitu. Tapi bila fikir balik nanti orang kata saya hati tisu pula, sedangkan saya pun ada perasaan juga.

”Apabila ada orang jadikan ia bahan untuk gelak, saya rasa sedih tapi tak apa la kalau itu boleh buatkan mereka happy, saya pun tak boleh nak buat apa!” katanya kepada mStar. Menerusi Instagram, IqbaI ada berkongsi beberapa video memperlihatkan warganet mengajuk semula aksi dan ucapan Vida semasa melakukan kejutan ulang tahun kelahirannya, baru-baru ini.

IqbaI turut menegaskan kisah cintanya dengan Vida bukanlah gimik atau sengaja dicipta untuk mengejar populariti. ” Saya kena kritik bertubi-tubi… sampai saya pun tak tahu nak bercakap apa lagi sebab semua yang saya beritahu media adalah jujur.” luah IqbaI.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:Trending Sangat

Lebih rela berkasih dengan perempuan murahan. Sekali Iqbal beri komen padu bila DSV offer kereta mahal.

Usahawan dan bekas pembantu peribadi jutawan kosmetik, Datuk Seri Vida, Iqbal Zulkefli enggan tunduk pada rintihan p4lsu bekas kekasihnya. Jelas Iqbal, dia kini lebih waras untuk menilai kejujuran dan ketelusan hati seseorang termasuk Vida.

Malah dedah Iqbal, dia turut ditawarkan sebuah kereta mewah idamannya berharga RM3 juta daripada Vida sebagai usaha untuk memujuknya kembali.

“Rintihan p4lsu ini tidak sedikit pun memukau kew4rasan saya menilai kejujuran. Selama ini saya bukan lurus bendul, cuma mengalah. Setelah saya tarik diri, semalam pihak Vida tawarkan saya kereta idaman saya, Bentley yang bernilai RM3 juta. Nilai ini tidak boleh beli hati dan kejujuran saya yang telah dikhian4ti. Jika ada janda beri hadiah basikal pun saya sanggup berkahwin aidai keikhlasan dan ketelusan menyayangi saya,” kata Iqbal.

Menerusi siri hantaran di Instagram Stories tambah Iqbal dia lebih rela menerima kasih seorang pel4cvr atau wanita miskin andai punyai hati yang jujur. “Bagi saya, andai kekasih saya seorang pel4cur atau seorang yang miskin sekali pun, tidak terlalu rupawan, saya boleh terima. Tetapi jangan kurang satu perkara, iaitu ketelusan. Saya tidak terlalu baik namun saya tidak pernah mempergunakan wanita,” tegasnya.

Kisah sorong papan tarik papan Vida dan Iqbal terus menjadi buah mulut ramai apabila difahamkan Iqbal kini sudah tawar hati terhadap pelantun lagu I Am Me itu. Tentangan berterusan dari anak sulung Vida, Cik B menjadi antara punca Iqbal mengundurkan diri. Sumber  :  https://powerdailynews.com/

Iqbal dah kecewa dengan Dsv. Rupanya dalam diam banyak cerita yang dia putar belit dan nak jatuhkan maruah Iqbal.

Hasrat Ahmad Iqbal Zulkefli untuk memperisterikan bekas majikannya, usahawan sensasi, Datuk Seri Vida tidak kesampaian apabila dia mendapat tentangan hebat daripada anak-anak bakal isteri.

Iqbal dalam satu kenyataan berkata, dia tidak akan memaksa usahawan itu untuk berkahwin. Keputusan yang diambil ini bagi menjaga maruah dirinya yang seolah-olah dilihat sudah lama mengimpikan untuk mengahwini DSV.

Terbaru, Iqbal menerusi hantaran di Instagram mendedahkan cerita sebenar yang berlaku sekali gus menafikan dakwaan rancangan berkahwin ini adalah sekadar gimik. Dalam hantaran itu, Iqbal turut menyertakan screenshot Whatsapp daripada anak lelaki DSV iaitu Kacak. Kacak meminta maaf kerana mengeluarkan kenyataan yang menyakiti hati Iqbal.

Dakwa Iqbal lagi, sebelum ini dia pernah ditawar rumah banglo dan kereta mewah supaya kembali bekerja untuk DSV. Dia berkata terpaksa menolak tawaran kerana sudah mempunyai perniagaan sendiri.

https://www.instagram.com/p/CUJleI1MBJ-/

Iqbal turut menafikan dakwaan dia mahu men.gikis harta usahawan kosmetik terkenal itu. Dakwanya, sehingga kini tiada barangan berharga diterimanya daripada DSV. Malah, Iqbal turut menafikan tuduhan nafkah RM1juta hanya sekadar marketing untuk melariskan nama.

Dakwa Iqbal, selama ini DSV tidak pernah menjelaskan kepada anak-anak mengapa mereka ingin berkahwin.  Sebaliknya, DSV membiarkan anak-anak memberontak sehingga timbul tanggapan Iqbal mahukan harta.Kata Iqbal lagi, sekarang Cik B meletakkan syarat supaya dia membelikan kereta Mercedes bernilai RM1juta jika benar ingin berkahwin.  Iqbal walau bagaimanapun sudah terlalu kecwa dan mendakwa banyak perkara telah diputar belit sehingga men.jatuh.kan maruahnya. Sumber: beautifulnara via IG Ahmad Iqbal

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *