Bangga anak dapat anugerah.Rita Rudaini tak kisah orang mengata dirinya kecoh.

artis Hiburan Kehidupan Keluarga

Pelakon sensasi, Rita Rudaini berkata dirinya tak kisah jika dianggap ‘kecoh’ mengenai pencapaian anak-anak meskipun ia dianggap biasa oleh sesetengah pihak.Kata Rita, dia hanya menunjukkan rasa bangga dengan apa yang dicapai oleh kedua orang anaknya itu kerana ia adalah momen yang sangat berharga buat dirinya.

Biarlah orang nak kata ‘ala exam biasa pun je nak bangga nak kecoh’. Tapi pada sistur walaupun anak-anak menang main guli atau lari dalam guni sekali pun, sistur tetap bangga. Sebagai ibu, setiap momen itu adalah sentimental value untuk sistur.

Kenyataan itu dibuat pelakon filem Anak Mami Junior ini setelah dia ada memuat naik sebuah video pendek memaparkan kejayaan anak sulungnya, Airit Rayyan Rizqin, 12, yang baru sahaja memperoleh Anugerah Kecemerlangan bagi semua subjek.

Lebih membanggakan, Rayyan juga mendapat Anugerah Pelajar Terbaik Kelas bagi tahun 2020 dan pelajar terbaik bagi subjek bahasa Arab dan Reka Bentuk dan Teknologi (RBT).

Dalam pada itu, Rita turut menzahirkan ucapan terima kasih buat para guru yang tidak lelah mencurahkan ilmu pengetahuan kepada murid-murid di sekolah.

“Dia malu tengok gambar sendiri..hensem ikut bapak, cerdik ikut mak..Alhamdullilah..” tulisnya lagi di bahagian kapsyen video tersebut.

Sekadar info, Rita Rudaini pernah mendirikan rumah tangga bersama pemain bola sepak, Aidil Zafuan Abdul Radzak pada tahun 2008 namun bercerai pada September 2013.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan dua orang cahaya mata lelaki iaitu Airit Rayyan Rizqin dan Airit Qaqa Arjuna.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan ketinggalan untuk mengikuti kisah-kisah menarik di bawah.

Lana Nordin dah selamat sampai As. Terkejut tiba tiba Rita Rudaini selamba je boleh komen macam ni tarik perhatian ramai.

Pelakon, Lana Nordin dan keluarganya telah selamat tiba di Amerika Syarikat (AS), semalam. Selepas menerima pelbagai kutvkan dan hinaan daripada warganet, Lana dipercayai enggan terus mendiamkan diri dan memilih untuk memberi penjelasan panjang lebar di Instagram Storynya.

Susulan daripada itu, pelakon, Rita Rudaini turut jadi perhatian ramai apabila dia memuat naik posting balas secara berseloroh dengan Lana Nordin berhubung setiap penjelasan yang diberikan.

Menerusi pemerhatian pihak OhBulan! Rita Rudaini dilihat ‘repost’ kembali kesemua story Lana Nordin di akaun Instagramnya. Pada masa yang sama, Rita dipercayai berseloroh dan bertanya kepada Lana mengenai dos vaksin yang mereka sekeluarga ambil sebelum terbang ke Amerika Syarikat. Bukan itu sahaja, warganet turut mndkwa kapsyen Rita seolah mengundang dan seakan seronok melihat telatah rakan baiknya itu.

Lana Nordin turut memuat naik sebuah video di mana mereka sekeluarga tidak perlu ‘scan’ My Sejahtera sewaktu dine-in di sebuah restoran. Malah, suaminya dilihat melakukan bunyi ‘scan’ ketika mereka sekeluarga hendak masuk ke restoran tersebut.

Terdahulu, Lana mendakwa warganet suka membuat spekulasi terhadap dirinya sehinggakan ada yang berandaian dia tidak akan berjaya untuk ‘terbang’ gara-gara belum divaksin. Namun begitu, Lana berjaya membuktikan bahawa perjalanannya untuk rentas negara itu mengikut undang-undang dan prosedur yang telah ditetapkan oleh pihak kerajaan. Tegasnya, tidak wujud dia menggunakan ‘kabel’ untuk pulang ke negara asal suaminya.

Sumber: Rita Rudaini & Lana Nordin

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : OHBULAN

Manakah hati perut anda wahai manusia. Peniaga tidak vaksin ditarik lesen perniagaan. Rita Rudaini anggap ini satu tindakan diskriminasi.

Pelakon popular Rita Rudaini berangapan tindakan menarik lesen peniaga yang tidak mengambil vaksin adalah satu bentuk diskriminasi.

Perkara berkenaan dikongsikan sendiri oleh pelakon berkenaan menerusi satu perkongsian di Insta Story miliknya.

“Diskriminasi… bukankah masih dalam ujian klinikal? Kena ada paksaan ke atas tubuh orang lain? Dan kalau jadi sesuatu, tanggung sendiri..

“Ambik lesen pun duit pensaga, renew lesen pun duit mereka… paksaan apakah ini? Perut anak bini mereka harus disuap. Kalau macam ni, di manakah hati perut anda wahai manusia?” tulisnya.

Sebelum ini, Rita merupakan antara barisan pelakon yang dilihat menolak untuk pengambilan vaksin Covid-19 sehingga dilabel sebagai anti vaksin oleh segelintir warganet.

Malah, pelakon berkenaan juga beberapa hari lalu memaklumkan namanya telah digugurkan oleh satu produksi untuk berlakon dalam sebuah drama 100 episod kerana tidak mengambil vaksin. –

Sumber: KopiPlanet.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan ketinggalan untuk mengikuti kisah-kisah menarik di bawah.

Difitnah sedang menjalani penggambaran .Rita Rudaini percaya rezeki Allah kerana semua orang mempunyai rezeki tersendiri.

PETALING JAYA: Pelakon terkenal, Rita Rudaini memberitahu ada rakan industri mendakwa dia sedang menjalani penggambaran walaupun belum mengambil vaksin Covid-19.

Tidak mengambil pusing terhadap dakwaan tersebut, pelakon itu percaya dengan rezeki yang akan diberikan Allah kerana semua orang mempunyai rezeki tersendiri. Malah, Rita memberitahu dia kini masih berada di rumah menjalani kehidupan seperti biasanya.

“Sudahlah itu menggelupur sangat dengan rezeki orang lain fasal apa… semua itu Tuhan sudah tulis untuk sekian hambanya. Kalau kau menyalak dengar sampai ke Perlis pun, jika Allah dah kata itu rezeki orang itu, rezeki dia lah.

“Ada rakan industri fitnah saya, dia cakap saya tengah menjalani pengambaran tetapi tiada vaksin. Kecoh ini tengah menjaja, alahai sabarlah wahai teman. Jangan takut dengan rezeki awak. Rezeki awak dan saya berbeza.

“Tuhan sudah asingkan. Tidak perlu nak berebut wahai teman. Saya di rumah sahaja, tidak pergi ke mana-mana pun. Saya percaya dengan rezeki Tuhan dah tetapkan,” katanya di Instastory.

Mengulas lanjut, dia menyifatkan dirinya sentiasa bersangka baik dengan kurniaan yang Maha esa.

“100 episod nama saya digugurkan pun okey. Sebab bagi saya, Allah dah tulis macam itu. Saya sentiasa bersangka baik dengan Dia.

“Sebab apa yang Dia tidak beri itu, ada sebabnya. Malah, Dia tidak pernah menghampakan hamba-hambanya.

“Jadi, percayalah. Apa yang dengki sangat saya? Tak rileks ke?” tulisnya.

Rita Rudaini persoalkan kenapa warga emas pun wajib terima suntikan vaksin. Sekali tak pasal pasal kena balik dengan warganet.

Tindakan pelakon jelita, Rita Rudaini yang didkwa memberikan pendapat mengenai v4ksinasi bagi mengekang penularan w4b4k C0vid-19 di InstaStory miliknya mengundang perhatian warganet di laman Twitter. Menerusi dua InstaStory tersebut, pelakon berusia 45 tahun itu mendkwa sesebuah keluarga akan melalui jurang perbezaan dan boleh menjadi ‘berpuak-puak’ kerana terdapat golongan v4ksin dan anti-v4ksin. Sekarang umat Islam dah jadi berpuak2.

“Yang tak nak v4ksin tak semestinya dia anti-v4ksin. Hak masing-masing kan, hebat permainan dunia memecah-belahkan manusia dengan benda ni je,” tulis Rita. Malah, pelakon filem Kerana Korona itu turut mempersoalkan mengenai golongan warga emas yang perlu dipaksa oleh orang sekeliling mereka untuk menerima suntikan vaksin. Menurut Rita, golongan berkenaan terutama yang menggunakan kerusi roda sudah tidak berdaya untuk kemana-mana. Jadi mengapa perlu ‘diangkut’ ke pusat v4ksinasi, adakah ‘larat’ untuk melancong ke luar negara selepas div4ksin? Apa agenda? Paksa orang tua2 v4ksin.

“Mereka dah tua nak jalan pun tak boleh, jadi nak v4ksin pergi mana? Paris? Milan? Daftar mak bapak yang dah uzur. Otak mana? Korang nak cucuk, cucuklah. Tak payah nak risikokan mak pak. Kalau boleh pergi melancong pun, korang bawak ke mereka?,” soal Rita. Berikutan itu, seorang pengguna Twitter @HermyRahim memuat naik semula tangkap layar InstaStory tersebut yang membidas kenyataan ‘tidak masuk akal’ ibu kepada dua cahaya mata berkenaan.

“Nanti bila ada artis lain perli dia mer0yan lima hari lima malam kata tak anti-v4ksin lah apa lah. Followers ramai-ramai pun gila. Dia ni ingat kita atau orang tua kita pergi v4ksin sebab nak suruh travel ke apa? Bo.doh gi.la. Membaca malas lepas tu sebar bukan bukan. Gi.la!,” kata @HermyRahim. Warganet lain turut mengkritik pendapat Rita dengan tingg4lkan kata-kata k3sat dan tidak memahami apa yang ‘bermain’ dalam fikiran pelakon tersebut. Hak masing2 jugak nak pergi v4ksin!Masalahnya bukan sebab melancong, nak elakkan dapat virus la!

Kena C0vid, baru sedar diri kot. Menerusi laporan media sebelum ini, Rita meluahkan rasa bengang apabila pengacara Fara Hanim Razak mendkwanya seorang anti v4ksin dan menganggap C4vid-19 adalah ilumin4ti.

Semua bermula apabila pengacara terbabit memuat naik ciapan di Twitter dengan menulis ‘Cuba teka jiran-jiran saya yang anti v4ksin? Dua pelakon bermula dengan RR dan LL. Selalu duk sebar dakyah rebus bunga cengkih untuk elak C0vid dan serta C0vid adalah ilumin4ti’.

“Begini kah sikap seorg muslimah..org muslim…dtg la jumpa depan2..bukan xpernah sembang pon kan… Sisturr lg lama duduk kawasan ni berjiran dgn schawal,lutfya..xpernah plak jumpa jiran mcm ni..elok je kita org…klau xpuas hati mai la sembang…kita org islam kn brjiran…apa masalah hang ni? Sisturr pon xpernah tulis sisturr antivac..pastu? Sisturr nak rebuih rumput ka,nak rebuih taik ka…itu sisturr punya pasal la..xpernah kacau hidup org pon…Eh nampak sgt tidak bijak,pasal v4ksin sj pon nk pandang serong kt org…islam plak tu…ayooo org mcm ni xle buat jiran…suka ckp belakang …dpn bukan main manis mulut…belakang busuk jugak ye…xyh la tulis RR LL..tulis je la nama…apa salahnya…klau nak cari publisiti… lps ni naik la follower ..jahat juggk mulut awak ye sis”

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan ketinggalan untuk mengikuti kisah-kisah menarik di bawah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *