Ibu terpaksa ditidurkan dan lahirkan bayi 35 minggu. Suami mohon orang ramai doakan kesejahteraan isterinya.

Viral

Seorang lagi ibu yang kini bertrung nywa di Unit Rawatan Rapi selepas disahkan Positif C0VlD19. Nasib Puan Fazz Lyana sama seperti 4rwh Siti Sarah, mereka juga telah diduga disaat mengandvngkan ank mereka. Sebak apabila membaca Iuahan adik ipar mengenai status terkini kakak iparnya Puan Fazz yang kini bertrung nywa di dalam Unit Rawatan Rapi.

“Assalamualaikum minta toIong kepada semua, Mari kita sama sama doakan Kakak ipar saya. Dia sekarang sedang bertrung nywa dan masih beIum sedarkan diri selepas ditldurkan 4hari Iepas. Berharap agar doa kalian semua di angkat oleh Allah dan dimakbuIkan, Semoga kakak sedar dan sihat seperti sediakala Insyaallah amin.”

Kakak terpksa bersaIin bby Pramatang 35 minggu, Bby sekarang masih di N1CU dan keadaan bby Alhamdulillah sihat semangat dan sangat comel Iuahnya. Mari la kawan kawan d0akan utk Kakak ipar saya.. Terima kasih semua – Nor Shahirah Shahid.

Apa yang menimpa Puan Fazz juga mendapat perhatian insan insan yang mengenali dirinya dan suami. Tak thu nak cakap dari malam tadi hati ni rasa sbak sakit semua ada, Ya Allah perkenankanlah doa kami, Bagi keaja1ban untuk Kakak ipar saya terus berjua.ng.

Kau permudahkan lah urusan beliau, Kami masih menanti berita gembira dari dktor, minta semua toIong doakan kak ipar saya kuat. Beliau masih kritikal meIawan untuk mendapat 0ksigen dengan stabiI kata Nurafyfah Yacob. Ya Allah.. sorang lagi wanita hebat tengah berju.ang, sama ke.s sarah jugak, dia Sedang bertrung nywa. Ya Allah, Korang toIong d0akan Isteri En Syafiq, Puan Fazz Lyana supaya kembali smbuh sihat semula.

Bngun Fazz Lyana, Kuatkan semangat Demi anak anak Demi suami, Demi keluarga. Ya Allah dengarlah rintihan kami ya Allah, Berikanlah kesmbuhan kepadanya – Wiwin Kesuma. Beratnya dugaan En Syafiq apa yang menimpa isteri tersayang situasi ini lah yang Shuib rasa sehinggalah isterinya prgi dijmput IIIahi awal pagi semalam, sama sama kita doakan En Syafiq kuat. Semoga isterinya cepat sedar dan diberikan kesmbuhan. Syafakillah. Sumber : mt / dbongkar

Gadis Ini Sanggup Ulang Alik Hanya Untuk Jaga Mak Walaupun Sibuk Belajar. Rupanya Ini Sakit Yang Mak Sedang Hadapi.

Video penuh emosi itu meraih hampir 90, 000 tontonan di aplikasi TikTok. Hargailah ibu kita selagi mereka masih ada. Bagi Syarifah Aaqilah Alaydrus, 25, bukan mudah untuk dia berpisah dengan ibunya yang menghidap str0k sejak tujuh tahun lalu. Malah, rakaman video memaparkan ibunya, Sharifah Mazenah Syed Edrus, 64, yang menangis di atas kerusi roda cukup meruntun hati bakal doktor itu.

Mesra disapa Syaff, dia mendedahkan video itu sebenarnya dirakam pada 22 Mei lalu, sejurus dia dinikahkan dengan jejaka pilihan hatinya, Syed Ahmed Baalawi, 28, yang berasal dari Yaman. Dalam video tersebut, ibunya dilihat menitiskan air mata sambil bersalaman dan memeluk menantu serta anak perempuannya itu.

“Sejak saya tingkatan lima, kemudian sambung belajar bidang perubatan sampai habis, memang saya ulang-alik jaga mak. Saya dah lama jaga mak, bila dia tahu saya nak kahwin, dia agak sedih. Mak mana yang tak sedih kan? Tambahan pula saya anak bongsu daripada lapan beradik. Saya selalu ada dengannya. Ketika mak nangis selepas akad nikah tu, saya pun sebak cuma saya tak nak tunjuk masa tu,” ujarnya.

Syaff dan suami selamat disatukan pada 22 Mei lalu.

Kata graduan Universiti Lincoln itu, dia mengikuti pengajian (pre-clinical) di kampus yang terletak di Kelantan selama tiga tahun sebelum disambung ke kampus di Kelana Jaya, Selangor selama dua tahun. “Ketika saya belajar di Kelantan, mak juga tinggal di Kelantan bersama abang. Kemudian saya belajar di Kelana Jaya, mak pun pindah duduk dengan abang yang kat sini pula. Selain saya, kami semua adik-beradik turut jaga mak, kami bergilir-gilir jaga. Saya baru habis belajar tahun lepas, sekarang masih tunggu posting,” ujarnya lagi. Menurut Syaff, dia sama sekali tak menyangka video tersebut akan meraih hampir 90, 000 tontonan selepas ia dikongsi ke aplikasi TikTok. Malah, ramai warganet turut tinggalkan komen, berkongsi kisah mereka dengan ibu masing-masing.

Saya nak sampaikan mesej kepada semua agar hargai mak kita selagi mereka masih ada.

“Saya ada di Subang, mak pula di Puncak Alam. Jadi dah hampir sebulan tak jumpa kerana sekatan perjalanan. Setiap hari kami ada buat video call. Saya sebenarnya rindu pada mak. Jadi saya tengok balik video-video sekitar akad nikah tempoh hari. Saya post video tu sebagai pengubat rindu kepada mak. Pada masa sama, saya nak sampaikan mesej kepada semua agar hargai mak kita selagi mereka masih ada. Mak ni kan, insan yang tak ada hijab doanya. Tapi sejujurnya memang terkejut bila video tu viral. Saya kongsi sebab rindu dan nak sampaikan mesej saja,” ujarnya lagi.

Ibu Syaff (tengah) sudah menghidap strok sejak tujuh tahun lalu.

Bercerita mengenai dirinya, Syaff dan suami berkenalan di sebuah kolej pada tahun 2017. Katanya, suaminya yang bekerja dalam bidang perubatan tidak sukar untuk menyesuaikan diri dengan budaya tempatan kerana sudah lama berada di sini.

“Kami kenal masa satu kolej, tapi kawan yang kenalkan. Pada suatu hari, saya teman kawan pergi study group. Bermula dari situ saya kenal suami. Sepanjang perkenalan, dia datang jumpa keluarga dan minta kebenaran. Alhamdulillah, dia OK dan tiada masalah nak sesuaikan diri. Lagipun sesi perkenalan kami agak lama, dah lima ke enam tahun… jadi banyak benda dia dah belajar,” ujar Syaff lagi.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Ada Ahli Keluarga Dijangkiti Virus COVID19. Syukri Yahaya Dedahkan Dia Lega Keputusan Ujiannya Negatif Dan Ini Cara Dia Elak Untuk Terkena COVID19

Pelakon 7 Hari Mencintaiku iaitu Shukri Yahaya menerusi perkongsiannya di entri IG Story memaklumkan dirinya negatif Covid-19 susulan ahli keluarga termasuk kakak, adik perempuan, adik ipar lelaki dan anak saudara dijangkiti virus itu. Difahamkan keluarga ini telah hadir ke sebuah majlis ulang tahun kelahiran pada Sabtu lalu. Sebaliknya, Shukri tidak hadir ke majlis berkenaan disebabkan urusan kerja.

Shukri berkongsikan beberapa video di entri Ig Story dengan dukacita memaklumkan bahawa ahli keluarganya positif Covid-19. Mereka yang menghadiri sebuah majlis sambutan ulang tahun kelahiran itu pada hujung minggu lalu disahkan dijangkiti virus berkenaan.Benda ni dari Sabtu hari tu. Kami buat kuarantin sendiri dan swab test kelmarin.

Dan semalam saya dapat result yang saya negatif. Mungkin Allah bagi negatif sebab untuk saya jaga family saya. Terima kasih pada semua yang mendoakan. Terima kasih sangat. Alhamdulillah…Saya tiada direct contact dengan mereka. Pada Sabtu lepas dia orang celebrate birthday anak buah saya. Masa saya pergi kerja. Jangan risau, saya akan self quarantine diri saya selama 14 hari.

Tambah pelakon ini lagi, sebaik sahaja dia mengetahui berita akan kakak sulungnya itu, dia terus ambil keputusan segera untuk menjalani kuarantin di rumah.Jangan risau, saya dapat tahu kakak sulung saya positif tu hari Ahad. Saya dapat tahu, saya balik rumah terus kuarantinkan diri saya sampai ke hari ni. Hari ni saya keluar pergi ambil result swab test kelmarin. Ini saya balik dan terus sambung kuarantinkan diri di rumah. Doakan kami semua ye… terima kasih

Isteri Shukri Yahaya tayang wajah anak kedua, pilih nama Maleeq Miqayl – “Masa nak bersalin tu saya buat gimik sikit sampai doktor cuak!”SELEPAS lapan hari melahirkan cahaya mata kedua, isteri kepada pelakon Shukri Yahaya iaitu Tya Adnan buat pertama kali berkongsi wajah anak lelakinya yang diberi nama Maleeq Miqayl.Tya atau nama sebenarnya Siti Nurfatihah Ahmad Adnan, 28, turut memuat naik video selepas tiga jam anak keduanya lahir pada 20 Julai lalu di Instagram.

“Assalamualaikum semua. Nama saya Maleeq Miqayl. Video pertama itu, saya baru berusia tiga jam saja dekat dunia ni tau. Mummy bersalinkan saya normal 2.78 kilogram.”Hari isnin 20 Julai 2020 pukul 2.18 petang. Masa nak bersalin tu saya ada buat gimik sikit dalam labour room tau. Sampai doktor and semua midwife cuak. Nakal kan saya?

“Gimik apa tu? Haaa… nanti suruh mummy cerita ok. Ok bai. Maleeq sayang semua orang!” tulis Tya di laman Instagram miliknya pada Ahad.Rata-rata warganet meluahkan rasa teruja dan memuji kecomelan Maleeq banyak mengikut raut wajah ibunya.

Menerusi laporan mStar pada 20 Julai lalu, Shukri meluahkan rasa syukur dan teruja apabila isterinya iaitu Tya Adnan selepas melahirkan anak lelaki mereka.Tya mendirikan rumah tangga dengan pelakon drama popular 7 Hari Mencintaimu 2 pada 20 November 2015 di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya.Pasangan itu juga dikurniakan seorang cahaya mata perempuan iaitu Aaira Ameena yang kini berusia empat tahun.

Kisah hitam itu buat Shukri Yahaya jarang muncul

PELAKON Shukri Yahaya mahu melupakan kontroversi yang pernah dilaluinya pada tahun lalu kerana ingin menjaga hati isteri, anak dan keluarganya.Shukri atau nama sebenarnya Mohd Shukri Yahaya, 30, berkata dia pernah rasa tertekn apabila orang sekeliling menganggap perkara yang terjadi pada dirinya itu sebagai serius.

Disebabkan itu juga, Shukri memencilkan diri dan jarang menghadiri majlis atau acara hiburan selepas apa yang berlaku kepadanya.”Tambah-tambah pula saya sudah berkahwin, punyai isteri, anak dan keluarga yang perlu dijaga hati. Jujurnya itu sejarah hitam yang saya nak lupakan.

“Saya jadi lebih tertekan apabila orang sekeliling menganggap perkara itu serius dan ia menyusahkan saya hingga membuatkan saya mendiamkan diri.Shukri tidak mahu mengingati kontroversi yang membabitkannya pada tahun lalu.“Saya lebih bermuhasabah diri dan jarang turun ke acara hiburan sebab takut tersalah cakap. Tapi paling sukar untuk saya mendapatkan semula kepercayaan isteri,” katanya kepada mStar Online.

Pada awal Jun tahun lalu, seorang gadis bernama Sarah Danielle membuat pendedahan Syukri pernah menggodannya menerusi aplikasi WeChat.Sarah mendakwa Shukri menghantar kiriman mesej tidak senonh termasuk meminta untuk melihat buah dadanya.Bagaimanapun, Shukri telah menafikan perkara terbabit.Shukri Yahaya.

Baru-baru ini pula, tular rakaman video panas seorang pelakon mirip Syafiq Kyle bersama wanita bernama Mira.Menurut Syukri, dia memahami perasaan Syafiq kerana mereka melalui sejarah hitam yang lebih kurang sama.Kata pelakon drama Andainya Takdir ini, dia kini lebih berhati-hari dalam setiap tindakan yang dilakukannya terutama di media sosial.

Shukri juga banyak menghabiskan masa dengan bekerya kerana enggan mengingati sejarah hitam yang membabitkannya.”Saya banyak habiskan masa dengan bekerja supaya saya tidak ingat lagi perkara hitam itu. Apa yang terjadi kepada seorang pelakon lelaki baru-baru ini sama seperti yang pernah saya rasai pada bulan yang sama tahun lepas.”Jadi, sedikit sebanyak saya dapat rasakan apa yang dia rasa. Individu yang melaluinya akan menjadi lebih matang dan berjaga-jaga,” ujarnya.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *