Warganet kritik DSV bila jual sejadah dan siap kata macam ni untuk promosikannya.

artis Viral

Sebelum ini, Dato’ Seri Vida (DSV) pernah terpalit dengan kontoversi apabila dakwa produknya dikatakan mampu membantu dalam merawat pesakit barah dari tahap 4 ke tahap 2 bersama Elyana ketika ditemu bual olehnya saat hari penyikiran penyanyi lagu Kalis Rindu dalam Konsert Gegar Vaganza 2017 lalu.

Ia susulan dengan pengumuman mengejutkan oleh Elyana apabila dia mengumumkan bahawa dirinya menghadap barah tahap 4 di pengakhiran program itu dan mengundang simpati ramai pihak. Berbalik kepada isu DSV, namanya sekali lagi dihimpit dengan kritikan warganet susulan dengan pelancaran produk sejadah miliknya itu.

Sejadah Doa Makbul

Perkongsian itu telah dikongsikan menerusi IG story miliknya, namun memandangkan ia dah tamat tempoh 24 jam, ianya dikongsikan semula di Twitter dan tular. Difahamkan, DSV ada menjual sejadah jenama miliknya yang dinamakan Sejadah Doa Makbul, ia telah mengundang pertikaian warganet kerana harga yang dijual dan nama yang diberikan dalam produk tersebut. Rata-rata memberikan komen sinis terhadap nama yang diberikan, malah ada juga yang was-was dengan design yang di tunjukkan, tetapi masih belum dapat kepastian.

Namun begitu ada juga yang anggap bahawa ia hanyalah sekadar nama dan tak ada apa yang perlu dipersalahkan dan sekaligus telah membantu dalam membuat pemasaran percuma buat DSV. Sumber : Lobak Merah

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Usaha Jangnan Malas Dan Nak Harap Bantuan Bendera Putih. Niat Nasihat Golongan Yang Terjejas Pendapatan Sekali Ini Komen Yang Dsv Dapat Dari Warganet.

Berikutan penularan kempen mengibar bendera putih baru-baru ini, usahawan terkenal Datuk Seri Vida tampil menasihati golongan pendapatan terjejas sewaktu pandemik COVID-19 ini. Pemilik nama Hasmiza Othman itu berkongsi nasihat tersebut menerusi aplikasi TikTok yang mana dia dilihat singgah membeli makanan di sebuah gerai kecil milik peniaga muda. Difahamkan lagi, tujuan video berkenaan dimuat naik adalah bagi menjawab pertanyaan pengikutnya yang memohon bantuan makanan.

“Jangan guna alasan PKP, kena usaha!”

“Janganlah guna alasan PKP pendapatan terjejas nak beli pampers anak tak boleh, usaha. Tengok adik ni usaha. Pendapatan RM200-RM250 sehari kau mampu? Janji ada keinginan, janji ada usaha dan yang pentingnya kena bersih dan menu sedap,” ujarnya.

Dalam pada itu, usahawan berusia 50 tahun itu turut meminta golongan tersebut agar tidak terlalu bergantung pada bantuan bendera putih sahaja akan tetapi perlu berusaha juga. Menjengah ke ruangan komen, perkongsian itu meraih pelbagai reaksi daripada warganet. Ada yang menganggap kata-kata DSV itu merupakan sindiran buat individu yang betul-betul susah. Bagaimanapun, ramai juga yang berpendapat kata-kata DSV itu sebagai nasihat dan realiti kehidupan.

Tak semua keadaan sama

Sumber: TikTok @datoserividaofficial

Dalam diam rupanya anak bujang Dsv dah ada kekasih hati. Dedahkan wajah kekasih sekali benda ni pulak yang warganet perasan.

Siapa sangka rupa-rupanya dalam diam, anak bujang Dato’ Seri Vida iaitu Kacak atau nama sebenarnya Muhammad Eric Zaquan sudah mempunyai kekasih hati yang sangat cantik! Perkara itu didedahkan sendiri oleh Kacak di akaun TikTok miliknya sehingga membuatkan ramai yang berasa cembru!

Posting tersebut telah ditonton hampir 400ribu kali dan mendapat sebanyak 25,000 likes yang mana menunjukkan ramai ‘merestui’ hubungan mereka itu. Namun apa yang lebih menarik lagi ialah komen yang ditinggalkan oleh pengikutnya di laman TikTok!

Rata-ratanya terkejut selepas mengetahui Kacak sudah mempunyai kekasih hati dan ada juga yang sempat membawa watak sebagai DSV pada ruangan komen tersebut. Bermacam-macam gaya ala-ala DSV ada dekat dalam komen tu sampai ramai yang turut terhibur.

Nampaknya tak lama lagi nanti DSV dah nak dapat menantu, maka ramai lah gadis di luar sana yang patah hati dengan Kacak ya. Agak-agak DSV tahu ke tak ya yang Kacak dah ada kekasih hati, tak sabar pula nak tahu apa reaction beliau! Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:fm

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tular Perkongsian DSV Dan Kak KM Jadi Antara Bahan Penghibur. Boleh Pula Buat Aksi Macam Ni.

Usahawan, Liana Rosli atau lebih dikenali sebagai Kak KM yang tekenal dengan aksi dan gaya tersendiri bagi mempromosikan produk hingga mencetvskan kontr0versi. Namun terdapat satu video Liana Rosli telah mendapat perhatian selepas beliau berkongsi video beliau bersama dengan Dato Seri Vida.

Video yang berudasi beberapa saat tersebut telah mendapat pelbagai komen. Apa yang lebih menarik video tersebut menjadi video terhibur buat mereka. Jangan takut jatuh, kerana yang tak pernah memanjatlah yang tak pernah jatuh.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Berani Prank DSV Dan MK Tampil Berlakon Jadi PAk Guard Raih Perhatian Warganet. Ini Rupanya Cerita Di Sebalik Sehinggakan Ramai Yang Terhibur

Rasanya rancangan Trek Selebriti semakin membuatkan peminat seronok menonton gelagat lucu tetamu-tetamu jemputan yang terdiri daripada selebriti tanah air yang tidak pernah dilihat mereka apabila segmen prank perlu dilakukan oleh selebriti jemputan.

Tidak kurang lucunya pula pada episod seterusnya ini dimana seperti biasa pengacara rancangan hiburan tersebut berkongsikan sedikit sedutan prank dan pada kali ini nampaknya pelakon dan penyanyi yang dikenali sebagai Cik B menjadi tetamu.

Walau bagaimanapun, seseorang yang dipilih untuk menjadi ‘bahan’ prank pula merupakan mamanya sendiri iaitu usahawan popular, DSV sehingga mengundang lucu ramai dengan lakonan Cik B.Apatah lagi tidak disangka-sangka juga kemunculan penyanyi rap, MK turut serta melakukan prank terhadap DSV atau Datuk Seri Vida dimana Cik B yang pada mulanya memohon keizinan untuk membeli PS5 namun lain pula yang berlaku ketika itu.

Menerusi posting, ratusan reaksi yang ditinggalkan warganet apabila melihat MK pula berlakon sebagai Pak Guard dalam video prank Cik B terhadap DSV.Manakala ada yang terhibur menyaksikan gelagat DSV selepas diprank bukan sahaja anaknya itu malah penyanyi rap itu turut serta.“Kalau guard macam tu semua merelakan diri dijaga hahahaha”Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *