Cari isteri yang hilang. Suami sanggup rawarkan Rm43 ribu lebih kepada sesiapa yang dapat jumpa isterinya.

Uncategorized Viral

Seorang lelaki dari Kampar, Indonesia tidak berputus, malah sanggup menawarkan 150 juta rupiah (kira-kira RM43,328) sebagai ganjaran kepada individu menemui isterinya yang hilang tanpa khabar berita sejak empat bulan lalu. Tribunnews melaporkan Khairuddin atau mesra disapa Ucok Regar itu dikatakan pernah menawarkan ganjaran 75 juta rupiah (RM21,707) pada April lalu.

Namun, tiada individu yang tampil menyalurkan maklumat. Isteri lelaki itu, Ervina Lubis, 40, juga masih gagal ditemui walaupun pelbagai ikhtiar dilakukan penduduk Kampung Tanjung Sawit, daerah Tapung dan Kampar untuk menjejakinya hingga Khairuddin nekad untuk menaikkan jumlah ganjaran.

“Ya, saya beri ganjaran 150 juta rupiah dengan harapan isteri ditemui segera,” katanya. Ervina dilaporkan hilang sejak 18 Mac lalu ketika Khairuddin mengajak isteri dan anaknya ke sebuah pusat beli-belah di bandar Pekanbaru.Khairuddin dikatakan menerima panggilan telefon daripada rakannnya dan beredar seketika ke Jalan Harapan Raya yang tidak jauh dengan pusat beli-belah berkenaan.

Sekembalinya ke pusat beli-belah itu, Khairuddin mendapati isterinya sudah tiada. Anaknya memberitahu Khairuddin yang ibunya mahu ke tandas tetapi tidak kembali semula. Khairuddin cuba mencari isterinya itu, tetapi tidak menemuinya dan akhirnya pulang ke rumah dengan anaknya. Lelaki itu dikatakan sudah membuat laporan di Balai polis Tampan, bandar Pekanbaru pada 19 April lalu dan disahkan oleh Ketua Balai polis Tampan, Hotmartua Ambarita.

Kredit:Hmetro

Sumber : ASN

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Bila Isteri Nak Bekerja Suami Tak Izinkan. Tapi Boleh Pula Beri Hanya Sebanyak Ini Saja Wang Nafkah Sebulan.

Tugas sebagai seorang suami wajib menyediakan buat isteri dengan menyediakan makanan dan pakaian serta tempat tinggal. Bagaimanapun, ada segelint1r lelaki mengambil rem3h soal nafkah isteri. Baru-baru ini, seorang pengguna Twitter bernama Maisarah berkongsikan kisah melibatkan adik rakannya yang mengadv suami tidak membenarkannya untuk bekerja sejak berkahwin dan kini mempunyai dua orang anak.

Lebih mengejutkan, dia hanya diberikan wang berjumlah RM100 sebulan untuk membeli keperluan rumah dan duit tersebut termasuk dengan nafkah. Malah, si isteri dimar4h oleh suaminya apabila meminta izin untuk bekerja dan dikatakan tidak bersyukur.

Kata Maisarah, dia bukan mahu menjaga tepi kain orang tetapi didatangi oleh wanita berusia 25 tahun itu yang mahu bertanyakan mengenai soal hibah untuk anak-anaknya. Dalam pada itu, Maisarah turut menasihati wanita di luar sana supaya bekerja terlebih dahulu dan mempunyai simpanan sendiri. Jika mahu berkahwin, bincang dengan bakal suami mengenai kewangan sama ada masih boleh terus bekerja atau tidak.

Perkongsiannya itu mendapat pelbagai reaksi daripada warganet yang turut terkejut dengan jumlah nafkah diberikan apatah lagi dengan harga barang yang mahal. Kata warganet lagi, harga susu anak sekarang pun sudah mencecah RM100 apatah lagi jika mempunyai dua orang anak. Warganet berkata jika tidak mampu, tiada salahnya untuk benarkan isteri bekerja untuk membantu keluarga.

Dalam pada itu, ada segelint1r netizen meluahkan rasa b1mbang untuk berkahwin selepas pelbagai kisah didengari melibatkan hal rumah tangga.

SUMBER: Kisah Dunia

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Selepas Rumah Tangga Goyah PU Dakwa Mahu Lakukan Ini Pada Rumah Bekas Isteri. Rupanya Ini Cerita Sebalik Rumah Tersebut.

Pada Aidilfitri tahun ini ramai yang berkongsi berita gembira termasuklah pendakwah Da’i Farhan yang memuat naik beberapa keping gambar bersama keluarga kecilnya seolah-olah memberitahu beliau sudah kembali rujuk dengan bekas isterinya. Kisah perkahwinan Da’i Farhan sebelum ini telah tular di media sosial apabila beliau telah berkahwin kali kedua dengan seorang wanita yang dikenali sebagai Dr. Erin.

Kontroversi rumah tangga seorang lagi PU. Sementara itu, ada pula timbul kontroversi rumah tangga mengenai seorang lagi pendakwah lain baru-baru ini. Seorang pendakwah PU Raihan atau dikenali sebagai Raihan Husni dilihat memuat naik satu status sedang mencari perkhidmatan bagi membantunya merobohkan sebuah rumah. Status tersebut bagaimanapun turut dikongsikan oleh bekas isterinya di ruangan Facebook Ain Qaiyimah.

Status berkenaan terbongkar apabila bekas isterinya berkongsi kisah sebenar yang merujuk kepada rumah yang dibina atas nama PU tersebut. Ain Qaiyimah turut berkongsi beberapa keping gambar rumah dan keadaan isi rumah yang cantik dan indah itu. Terkilan dengan mudah rumah ini mahu dimvsnahkan

Bekas isterinya turut terkilan kerana rumah yang tersimpan kenangan dan dibina menggunakan titik peluhnya sendiri itu dengan mudah mahu dimvsnahkan. Namun begitu, Ain Qaiyimah turut pasrah dan redho dengan ujian yang menimpa dirinya dan tidak akan menuntut apa-apa mengenainya.

“Tapi tu la. Dia memang silap pergi up status nak robohkan rumah. Ada tak selama ni saya kacau hidup dia sehingga dia sendiri up status untuk runtvhkan rumah “batu”. Tu dah macam ugvtan jenyh sbb k3s belum bicara di mhkmh. Dia yg mulakan pergi public benda ni.” Nak sabotaj pada harta orang. “Dia yang ded4h dulu. Lepastu saya pulak yang kene, pastu cakap saya yang fitnah dia?” Tu satu jenyh sebab mhk4mah belum putvskan. Nak lakukan sab0taj pada harta orang.”

Tak langsung mengaku status tu dia yang buat sendiri. “Dia sendiri up status nak robohkan rumah “batu”. Tak ada siapa pksa dia buat status tu.” Bila kena ser4ng, dia nak buat rep0rt. Maknanya dia secara tak langsung mengaku status ugvtan sab0taj tu dia yg buat sendiri.”

“Dengan kata lain, dia dah masuk per4ngkap sendiri. Buat ugutan jenyh utk buat sab0taj pada harta orang boleh kena rem4n.” So bagus la awak buat rep0rt. Awak serah diri pada p0lis. Selamat beraya dlm l0kap.” Hanya dengar sebelah pihak sahaja Dan khusus untuk kerabat awak yang tiba2 ser4ng saya kat wall saya, Selama ni awak pernah tanya apa mas4lah saya?” Ada pernah call? Wasap? Or datang rumah? So awak pun hanya dengar sebelah pihak sahaja. Awak nak saya tunjuk fail PU kenapa saya mohon cer4i ? Mana tabayyun yg awak belajar? Main terjah wall orang dan buat huru hara menambahkan lagi api.” Awak nak saya tunjuk f4il PU kenapa saya mohon cer4i? Saya boleh bagi. Tapi lepas saya bagi, awak kena up di wall supaya semua orang baca. Berani tak.

“Saya telah mendapat satu permintaan daripada seseorang untuk melihat rumah yang “Hangvs” atas Sebab dibina Di atas tanah bekas Suami.” Harini baru saya tergerak hati nak letak. Sebab nak post pun perlu ada kekuatan. Saya dah pen4t naik turun mhkmh Saya taknak tuntut apa2 Sebab saya dah penat naik turun mhkm4h. Dan dia pun pernah up status untuk runtvhkan rumah Ini.” Bagi saya, silakan buat apa sahaja yang dia nak, Mungkin dia tak rasa macam mana susahnya untuk keluarkan duit sampailah tertegaknya rumah Ini dan isinya. Mudah-mudah dia nak runtvhkan. Sebab itu mudah2 dia nak runtvhkan. Bayangkan Kalau dia yg keluar duit untuk rumah Ini? Mahu dia simpan rumah Ini untuk keturunannya. Tak apalah, Hari Ini Allah telah uji saya Dengan mengambil harta saya, Tapi saya yakin tak dapat kat dunia, Allah akan gantikan saya Dengan sebuah Rumah Di syurga nanti.”

Isteri kalau ada harta cipta sendiri. “Pengajaran, isteri Kalau ada harta, cipta harta sendiri.. Sebab kita tak tahu jodoh kita dengan dia sampai bila. Saya sendiri tak sangka jodoh saya sudah habis.” Selain itu, ain turut memberitahu isu rumah tersebut masing-masing belum dibicarakan di mhkmah.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet turut sedih dengan nasib yang menimpa Ain dan turut menitipkan semangat semoga wanita ini terus kuat mengharungi kehidupan mendatang.

Sumber:yoynetwork

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Kucingasm Media dan Kucing Media Online

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Perbuatan Suami Ini Seolah Olah Tidak Menghormati Perasaan Isteri. Suami Dikritik Oleh Warganet Disebabkan Perkongsian Ini.

Menduakan adalah satu situasi di mana ada orang ketiga dalam satu hubungan dan tindakan tersebut dilakukan secara sengaja dan ia adalah pilihan yang dibuat oleh si pendua. Kejadian menduakan dalam sesebuah hubungan bukanlah satu perkara yang baru namun ia masih janggal untuk diperkatakan dalam perbualan orang ramai.

Kejadian ini boleh berlaku di mana sahaja dan terbaru kes seperti ini dari Indonesia ini telah mendapat perhatian warganet apabila tindakan seorang lelaki dipercayai berstatus suami yang menunjukkan dia sedang menduakan menerusi aplikasi TikTok seperti sengaja menyebarkan aibnya sendiri. Situasi tersebut telah membuatkan warganet berasa marah dan geram dengan lelaki tersebut.

Menerusi rakaman video TikTok tersebut, seorang lelaki yang sedang berbaring di atas katil sambil berbual dengan isterinya melalui panggilan video. Di dalam video tersebut dilihat sang isteri tersenyum manis bertanya khabar suaminya yang dipercayai keluar bandar atas urusan kerja. Ketika isterinya berbual kosong dan bertanya tentang solat Subuh, lelaki tersebut kemudiannya menghalakan kamera telefonnya ke sudut lain di biliknya yang memaparkan seorang wanita sedang berdiri di hadapan cermin dengan berpakaian gaun tidur.

Lelaki tersebut bagaimanapun sempat menjawab persoalan isterinya sambil tertawa sedikit di hujung ayatnya. Perbuatannya yang seakan bangga dengan tindakannya itu telah membuatkan ramai warganet luahkan rasa sakit hati dengannya. Sepotong ayat diletakkan di dalam video TikTok itu semasa kameranya menghala ke arah perempuan simpanannya itu berbunyi ‘Tapi kadang inilah kenyataannya’ lagi menambah minyak kepada api yang sedang marak di kalangan warganet.

Tinjauan ke ruangan komen di Twitter, rata-rata warganet luahkan rasa marah dan kritik dengan tindakan lelaki tersebut. Ia seakan merendahkan martabat seorang isteri yang setia menunggu suaminya pulang kerja. Ada juga yang memberi komen bahawa lebih baik kahwin dengan lelaki penganggur kerana sudah tentu lelaki itu duduk di rumah dan tidak ke check in hotel mana-mana bersama perempuan lain.

Sumber : koolfm

Si Suami Ini Tunjukkan Lagak Yang Boleh Nikah Sampai 4. Sekali Kantoi Menduakan Isteri Sampai Terlibat Dengan Satu Kejadian Ini.

Gambar sekadar hiasan.

Lambakan kisah keruntuhan rumah tangga yang berpunca daripada sikap tidak setia, kadangkala membuatkan para isteri merasa insecure dengan suami masing-masing. Walaupun konsep ‘poligami’ salah satu perkara yang dianjurkan dalam agama, namun golongan lelaki tidak seharusnya mengambil kesempatan.

Betul ke, tak ada istilah selingkuh sebab lelaki boleh kahwin 4?

Terpanggil mengenai hal itu, saudara Firdaus Shakirin tampil berkongsi kisah rumah tangga yang dikirim oleh pihak isteri. Bayangkan selepas bersusah senang bersama, si suami tergamak mengkhianati kepercayaan apabila ‘kantoi’ bermain menduakan isteri di belakangnya. Setelah beberapa kali diasak isteri mengenai hal itu, ternyata jawapan yang diterimanya amat mengejutkan.

Terbabit kejadian tak diingini lepas buat pengakuan… isteri dilema nak tanggung suami tak setia

Tidak semena-mena lelaki berkenaan terlibat dalam kejadian yang tak diingini di jalan raya sewaktu dalam perjalanan ke tempat kerjanya. Akibat daripada kejadian itu itu, dia mengalami luka serius sehingga perlu bergantung penuh kepada isterinya. Bagaimanapun wanita berkenaan akui sedang dilema kerana tak kuat berhadapan dengan sikap ‘hidung belang’ si suami.

Layanan seorang isteri adalah cermin kepada tahap layanan suami pada keluarga..

Ikhtibar daripada kisah terbabit, Firdaus menyarankan para suami agar ikhlas dalam memberi layanan kepada isteri. Hal ini kerana, teman hiduplah yang akan menjaga kita hingga akhir hayat.

Sumber : Facebook Firdaus Shakirin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *