Majoriti wanita pakai cincin atas satu sebab. Perkongsian ini ternyata raih perhatian lelaki selepas mengetahui satu fakta ini

Viral

Terbaru satu perkongsian di Twitter telah meraih perhatian orang ramai yang membincangkan topik sebab wanita memakai cincin. Mungkin bagi wanita,ia bukanlah satu perkara yang pelik. Namun begitu, rata rata lelaki terkejut apabila mengetahui ramai wanita terpaksa pakai cincin tunang atau kahwin di jari mereka semata untuk elak dari diganggu oleh mana mana lelaki

Dekat bawah ni korang boleh baca sendiri pengakuan dorang: Jika dilihat melalui perkongsian di bawah, majoriti yang cakap dorang dah tak kena ganggu lepas pakai cincin. Malah ada juga yang mengatakan tetap diganggu walaupun pakai cincin. Bukan setakat tu je,siap ada lelaki ajak jadi isteri nombor dua pun ada

Berpisah Dengan Suami Ketika Usia 50 Tahun. Suami Kahwin Lain Dan Tinggalkan Isteri Nombor Dua Atas Satu Sebab. Doktor Ini Dedahkan Kisah Sedih Pasangan Itu

Setiap orang ada dugaan masing masing. Bagi setiap masalah juga pasti ada penyelesaiannya. Setiap kesulitan itu adalah satu ujian, malah kebahagiaan juga adalah ujian dalam kehidupan.Begitulah pengalaman yang dilalui seorang doktor ketika berhadapan dengan wanita yang hadir menziarah pesakit lelaki yang dimasukkan ke unit rawatan rapi (ICU).”Doktor, saya bukan isteri. Tapi saya bekas isteri. Wajah wanita itu sayu melihat lelaki yang terlantar di atas katil ICU.

“Wanita itu berpisah pada umur 50 tahun, setelah 25 tahun bersama lelaki yang terbaring tak sedarkan diri diatas katil,” tulis Dr Nur Ilyani Bujang di halaman Facebook yang kini tular.Dr Nur Ilyani berkata, wanita itu kemudian memaklumkan mempunyai dua cahaya mata hasil perkahwinannya bersama pesakit.

“Anak semua dah besar. Mereka tak mahu datang melawat ayahnya. Sejak kami bercpisah anak-anak jauh hati dari ayahnya,” ujarnya yang memetik kata-kata wanita itu.Pakar anaesthesiologi dan rawatan rapi itu kemudian bertanyakan mengenai waris pesakit, dan dimaklumkan pesakit telah berkahwin lagi selepas penceraian pertama.

“Dia dah kahwin setahun lepas. Ada isteri baru. Tapi setahu saya isterinya dah lama tinggalkan bekas suami saya sejak kakinya membusuk dua bulan lalu.”Kepala aku makin pening. Namun, masih bersabar melayankan wanita di hadapan mataku ini. Di saat lelaki ini terdampar tak sedarkan diridi atas katil ICU,” tambah beliau.

Menurut Dr Nur Ilyani, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk mencari dan mengenal pasti waris pesakit, sambil menambah segala perihal pesakit, surat menyurat, kebenaran untuk rawatan perlu dibincangkan dengan waris.

“Bukan sekali aku jumpa keluarga yang berantakan di lanjut usia. Banyak. Kenapa? Kerana lupa diri.”Ramai yang berkata ‘wanita diuji sewaktu suaminya susah, lelaki pula diuji sewaktu dia sudahpun senang’. Itulah yang aku selalu lihat di depan mata.”Wanita yang berpisah kerana suaminya gelap mata. Bila anak sudah besar, rezeki pula makin mudah. Kerja dan syarikat semuanya sudah stabil, pekerja ramai.”Hanya rileks dan kaut untung sahaja. Masa, duit banyak. Jadi, hati pun kembali muda,” katanya sambil menambah ia sedikit-sebanyak mendorong kepada sikap menduakan.

Dr Nur Ilyani berkata, pesakit itu hembuskan nafas terakhir keesokan hari, tanpa dihadiri waris melainkan petugas kesihatan di hospital.”Hanya kami yang mengajar kalimat suci di telinga. Tanpa keluarga, isteri… atau lebih elok disebut bekas isteri. Tanpa isteri muda yang sudah lari.”Tanpa anak-anak yang menjauh hati, tanpa ibunya yang juga sakit, tidak boleh bergerak sendiri. Hanya dia dan kami.

“Kami kemas jnzh itu untuk dibawa pergi ke bilik mayat, tanpa waris yang mengiringi. Entah siapa yang tuntut kemudiannya, saya pun tak pasti. Tua sepatutnya menjadikan kita lebih dekat dengan keluarga, lebih dekat dengan Tuhan,” katanya.

Berkahwin Sejak Berusia 14 Tahun Dan Memiliki Dua Orang Anak. Ibu Muda Ini Kongsi Cerita Ditinggalkan Suami

Sudah menjadi lumrah setiap manusia yang hidup pasti akan pergi,tak semua kekal untuk selamanya. Kehilangan pasangan hidup disebabkan jodoh yang tidak berkekalan merupakan momen sedih yang terpaksa diterima walaupun agak pahit untuk ditelan. Lebih menyedihkan lagi apabila ikatan cinta yang terjali terputus dan anak anak langsung tidak dapat kasih sayang seorang bapa.

Kehilangan pasangan hidup disebabkan jodoh yang tidak berkekalan merupakan salah satu momen sedih yang terpaksa diterima walaupun pahit untuk ditelan. Lagi menyedihkan, apabila ikatan cinta yang terjalin selama ini terputus dan anak-anak sama sekali tidak mendapat kasih seorang bapa.

Berdasarkan perkongsian seorang wanita dikenali sebagai Siti Aishah, berusia 22 tahun, menceritakan pengalamannya menjadi ibu tunggal apabila dia telah ditinggalkan oleh suaminya. Tidak berakhir di situ, video tersebut juga telah trending dan ditonton hampir 200 ribu oleh pengguna laman TikTok.

Ceritanya bermula, apabila wanita ini mula mendirikan rumah tangga ketika dia baru sahaja berusia 14 tahun. Pada masa yang sama dia turut menjelaskan dia sudah melakukan prosedur yang telah ditetapkan oleh mahkamah bagi membenarkan dia berkahwin pada usia tersebut.

Dan nak dijadikan cerita hasil perkahwinan tersebut, dia dan suami dikurniakan putera sulung ketika dia baru sahaja berusia 15 tahun, dan selepas dua tahun dia sekali lagi dikurniakan puteri sulung ketika berusia 17 tahun. Kalau 17 tahun ni, tengah tunggu giliran nak ambil Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Namun begitu, jodohnya tidak berpanjangan dengan suaminya dan terpaksa membesarkan kedua-dua anaknya tanpa kehadiran suami yang sepatutnya menjadi tulang belakang di sisi. Pada masa yang sama, wanita ini turut menceritakan anak sulungnya sempat berjumpa dengan ayahnya.

Apa yang lebih menyedihkan apabila anak keduanya sama sekali tidak berkesempatan untuk berjumpa dengan ayah kandungnya sendiri. Hal ini demikian kerana, si ibu telah berpisah dengan si suami ketika dia sedang sarat mengandung tujuh bulan anak keduanya. Walaupun kedua-dua anaknya semakin membesar sehingga ke harini, mereka tidak lagi berjumpa dengan ayah mereka sendiri.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet turut bersimpati dengan nasib yang menimpa wanita ini bersama kedua-dua anaknya. Pada masa yang sama, warganet turut mendoakan supaya si ibu terus kuat menjalani hari-hari yang mendatang.

Dilabelkan Sebagai Antara Pasangan Kahwin Campur Yang Menjadi Kegemaran Rakyat Malaysia. Warganet Terhibur Lihat Pasangan Malaysia Amerika Ini

Keluarga Kumaar menarik perhatian ramai selepas video ‘burung merah’ menjadi tular, baru-baru ini.BUKAN mudah bagi pasangan yang berasal dari dua negara yang berbeza untuk menyesuaikan diri dalam budaya masing-masing.Sudah tentu aspek seperti agama, adat resam, makanan, bahasa pertuturan, pakaian dan sebagainya menjadi antara perkara utama yang menjadi cabaran.

Namun itulah keunikan hubungan cinta antara dua negara, sebagaimana pasangan Malaysia-Amerika ini yang mula meraih tumpuan ramai sejak kebelakangan ini.Baru-baru ini video gelagat Logesh Kumaar dan isterinya, Rachel Kumaar yang sedang membeli belah di sebuah pasaraya menjadi tular selepas dimuat naik di Twitter.

Menerusi video tersebut, berlaku situasi lucu di mana Rachel yang sedang mencari bawang merah tersasul menyebut ‘burung merah’, malah dengan yakin mengulang perkataan tersebut ketika ditanya oleh suaminya.”Bukan senang nak ajar isteri omputih (orang putih) Bahasa Melayu. Tapi saya akan terus mencuba sampai dia fasih,” demikian kapsyen pada video tersebut yang mencecah 16,000 retweet.

Berkongsi cerita dengan mStar, Logesh yang berasal dari Selangor berkata dia sama sekali tidak menyangka video tersebut menjadi tular di media sosial.Gelagat keluarga ini yang dipaparkan menerusi saluran YouTube Kumaar Family menarik perhatian ramai.“Mula-mula rasa terkejut tengok reaksi warganet tetapi kami gembira kerana dapat membuatkan ramai orang ketawa dan terhibur. Matlamat memperkenalkan Malaysia memang lebih senang dengan sokongan rakyat Malaysia,” kata lelaki berusia 33 tahun ini yang kini menetap di California.

Logesh yang bekerja sebagai Media Strategist di sebuah agensi pemasaran di Amerika berkata, dia sememangnya menerapkan budaya masyarakat Malaysia dalam kehidupan keluarga kecilnya kerana mahu mengangkat identiti negara yang begitu indah.”Ya, saya memang selalu mengajar pasal budaya, pakaian dan perayaan Malaysia. Kalian boleh melihat video-video kami di YouTube channel yang ada merayakan Hari Raya, Deepavali dan juga sekeluarga memasak banyak masakan Malaysia termasuk nasi lemak, nasi ayam, kuih-muih dan banyak lagi.

“Dari mula, saya rasa kaedah terbaik mengajar isteri adalah melalui pengalaman bertutur dalam bahasa Melayu hari-hari.”Rachel kadang-kala stres kerana tak boleh faham bila kami bertutur dalam bahasa lain tetapi dia memang rasa seronok boleh belajar bahasa baharu. Dari mula kami dating pun, Rachel dah suka loghat saya bercakap bahasa Melayu,” katanya sambil menambah isterinya gemar menikmati hidangan ayam rendang, kuih Puteri Ayu dan teh tarik, selain gemar mengenakan sari.

Logesh menerapkan budaya Malaysia bukan sahaja kepada isteri, malah anak-anaknya turut diajar mengenali budaya Malaysia.Tambah Logesh, sebelum berpindah ke luar negara, dia sendiri tidak kisah mengenai budaya dan adat resam negara sendiri, namun situasi itu berubah selepas menetap di negara Uncle Sam itu.

“Setelah menetap di sini, baru saya sedar bahawa budaya kita memang sangat indah dan ia lambang identiti saya. Hargailah budaya dan asal usul kita kerana kitalah ‘duta’ kecil mewakili negara tercinta apabila merantau ke negara asing. Jangan malu untuk mempamerkan cara-cara hidup kita,” ujarnya.

Memiliki akaun YouTube, Kumaar Family yang mendapat 112,000 langganan sejak ditubuhkan pada Mei 2020, Logesh berkata idea asal mewujudkan akaun itu tercetus ketika tempoh kuarantin dikuat kuasakan di negara tersebut.”Dari mula, kami hanya memilih untuk membuat video pasal budaya dan makanan Malaysia kerana ramai di luar negara tidak pernah dengar pasal Malaysia. Tujuannya adalah untuk memperkenalkan Malaysia ke mata dunia.

“Mula-mula kami memang tak sangka ramai orang akan menyukai konten kami ini kerana trend masa sekarang adalah video pranks (gurauan) dan juga video lawak. Tetapi kami tetap nak membuat konten yang kami suka dan mewakili identiti keluarga kami sebenarnya.”Dan kami sangat bersyukur kerana mendapat sokongan daripada rakyat Malaysia. Memang tidak boleh terus buat lebih banyak video tanpa sokongan semua,” ujarnya.

Dilabelkan sebagai antara pasangan kahwin campur yang menjadi kegemaran rakyat Malaysia, bapa kepada Zaden Kumaar dan Kyren Kumaar ini begitu terharu dengan sokongan yang diterima.Kumaar tidak pernah melupakan adat dan budaya negara sendiri meskipun sudah 10 tahun menetap di Amerika.

“Kami masih rasa kami orang biasa. Tapi kami gembira kerana dapat mempamerkan yang pasangan interracial boleh hidup dengan harmoni antara satu sama lain sambil belajar mengenai budaya masing-masing,” ujarnya.Sudah menetap di negara itu hampir 10 tahun, Logesh mengakui dia begitu rindu untuk pulang ke Malaysia, namun terpaksa memendamkan hasrat tersebut susulan situasi pandemik Covid-19.

“Kali terakhir pulang ke Malaysia adalah 2019. Kami selalu balik sekali setiap tahun tetapi terpaksa membatalkan pelan balik 2020 kerana Covid-19. Sebaik sahaja situasi Covid tenang sedikit, kami akan terus pulang melawat Malaysia kesayangan kami,” katanya lagi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *