Produk keluarannya berjaya dijual dalam masa 30 saat. Khairulaming jelaskan punca dia hentikan jualan Sambal Nyet

Viral

Mungkin ada yang tahu dan mungkin ada yang tak,Sambal Nyet yang dilancarkan Khairulaming 2 minggu llau laris di pasaran sehinggakan beliau terpaksa tukar strategi pemasaran. Malahan,ada pihak tidak bertanggungjawab sanggup menjual sambal tersebut dengan harga jauh lebih mahal.

Terbaru, selebriti media sosial itu membuat keputusan untuk menghentikan jualan sementara atas sebab sebab tertentu. Menurutnya, dia terpaksa menyusun kembali strategi memandangkan terdapat beberapa masalah dihadapi.

Percaya atau tidak, dalam masa 30 saat, produk keluarannya berjaya dijual sebanyak 800 botol.Walaupun dilihat bagus, namun bagi Khairulaming ianya bukan sesuatu yang sihat untuk pihak mereka dan pelanggan kerana terpaksa berebut di hadapan skrin telefon untuk menunggu.

Tambah Khairulaming lagi, dia perlu meneliti semula strategi pemasarannya memandangkan ianya boleh memberi kesan kepada pelanggannya yang akan kecewa menunggu. Lebih-lebih lagi jika produk itu tidak sempat dibeli. Perkara ini akan membuatkan semua orang cemas untuk mendapatkan Sambal Nyet.

I’m so sorry that you had to go through this tiring process. Aku pun baru berniaga 2 minggu and banyak lagi benda aku nk kena improve. I’m already in talk with shopee HQ on how to handle resellers yg claim ada sambal beratus botol (because they dont).Dalam pada itu, beliau juga memberitahu bahawa kekangan tenaga pekera, masa dan pembekal di musim pandemik ini disebabkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Khairulaming mengucapkan terima kasih kepada orang ramai yang menyokong beliau membeli Sambal Nyet dan berharap semua orang bersabar menunggu untuk beliau mengaturkan strategi baru demi kebaikan semua.Sumber : Khairulaming

Ada Yang Sanggup Menyamar Jadi Ejen Sambal Nyet Khairul Aming. Khairul Aming Buat Perkongsian Tentang Individu Yang Tak Bertanggungjawab Tersebut

Siapa je yang tak kenal dengan Khairul Aming kan? Baru-baru ini, sambal jualan Khairul Aming iaitu Sambal Nyet telah habis terjual dalam masa lebih kurang sejam je. Korang bayangkan 10 ribu botol sambal tu sold out, memang hebat lah penangan Khairul Aming ni kan. Admin pun tak sempat nak beli. 

Namun, ada pula yang cuba mengambil kesempatan dengan menyamar menjadi ejen dan dropship Sambal Nyet Khairul Aming ni. Perkara ini telah dikongsikan sendiri oleh Khairul Aming menerusi Twitter.Untuk pengetahuan korang, sambal tersebut hanya dijual di platform jualan Shopee sahaja buat masa sekarang ni. Jadi, kalau ada yang menyamar cakap dorang ejen Sambal Nyet, jangan mudah percaya sebab sah-sah dorang tu scmmer.

Menurut Khairul Aming, ejen yang menyamr terbabit dikenali sebagai Nur Fatihah di Facebook. Katanya, dia sendiri pun tak kenal orang yang bernama Fatihah ni.Difahamkan, wanita terbabit juga menu pelanggan dengan mengatakan sesiapa yang berminat boleh menjadi ejen sambal tersebut. Namun, mereka yang berminat menjadi ejen harus membayar duit pendaftaran. Suka hati dia je scam duit orang macam ni. 

Khairul Aming juga menasihati sesiapa yang dah tertipv agar berusaha mendapatkan duit mereka semula. Ye lah, dah lah ada yang dah transfer beratus-ratus ringgit dekat scammer ni untuk beli sambal tu. Kalau tak dapat duit tu balik, memang kecewa lah kan. 

Ada warganet yang mencadangkan agar Khairul Aming patenkan sambal jualannya supaya takde lagi orang yang suka mengambil kesempatan dalam kesempitan macam scmmer ni.Selain itu, ada juga yang berpendapat bahawa Khairul Aming patut membuat laporan polis terhadap terhadap scmmer tersebut. Betul jugak tu, barulah scmmer lain tak berani nak tipv orang. 

Sehingga kini, Tweet tersebut telah mendapat sebanyak 20 ribu Retweet dan 15 ribu likes daripada warganet(ketika artikel ini ditulis). So, korang jangan mudah terpedaya dengan modus operandi scmmer ni tau.Apa-apa pun, sebagai pelanggan dan pembeli, lebih baik kita check dulu sebelum membeli sesuatu barangan secara online. Sekarang ni ramai sangat yang sanggup men1pu untuk kaut untung lebih. 

Tak Menang Tangan Terma Tempahan Sehingga Terpaksa Tolak Beberapa Permintaan Pelanggan. Eksekutif Bank Ini Dedah Pengalamannya Mula Memasak

Nik mula membuat kek sewaktu awal PKP pada Mac lalu.BERMULA sekadar mengisi masa terluang di awal Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), kini dia tak menang tangan melayan permintaan pelanggan.Begitulah kisahnya mengenai Nik Mohd Shariff Nik Abdul Rahman, 28, yang kini laris menjalankan perniagaan kek batik.

Bercerita kepada mStar, pegawai eksekutif di sebuah bank itu mengakui tidak mempunyai sebarang pengalaman dalam bidang masakan, apatah lagi pembuatan kek mahupun pastri.”Masa bulan Mac tu saya baru balik dari Turki. Jadi saya kena kuarantin. Saya cuti dalam sebulan lebih juga.

“Pada waktu itu saya mula memasak. Ada juga cuba buat kek. Banyak yang tak menjadi sebenarnya.”Selepas itu saya mula bawa ke pejabat. Tapi nak promosi pada kawan-kawan pun rasa malu. Dapat feedback memuaskan, kawan-kawan minta jual. Jadi bermula dari situ saya buat kek secara sambilan,” ujarnya yang mesra disapa Nik.

Nik bersyukur dengan penerimaan pelanggan yang berpuas hati dengan kek hasil air tangannya.Menurut anak kelahiran Kelantan yang menetap di Cheras, Kuala Lumpur itu, dia bersyukur dengan penerimaan pelanggan yang berpuas hati dengan kek hasil air tangannya.

Malah, dia kini tak menang tangan menerima tempahan sehingga terpaksa menolak beberapa permintaan pelanggan kerana faktor masa.”Alhamdulillah. Macam minggu ni, ada yang saya terpaksa tolak sebab tempahan dah penuh.”Ada pelanggan sama yang repeat oder sampai lima ke enam kali dalam sebulan. Sambutan yang overwhelming. Saya teruja nak buat kek.

“Yang penting orang suka. Penat pun berbaloi. Orang suka, kita pun lega,” ujarnya yang biasa membuat kek pada waktu malam selepas seharian bekerja.Menurut Nik lagi, ilmu berkaitan penghasilan kek hanya dipelajari melalui YouTube sahaja.Malah, dia juga menolak tanggapan sekiranya ada yang menganggap kerja itu hanya bersesuaian untuk golongan hawa sahaja.

Antara kek batik yang dihasilkan jejaka itu.“Saya tak pernah buat kek. Belajar masa mula-mula PKP je. Tercetus kerana PKP.”Ada pelanggan yang tak sangka saya buat kek. Mereka tanya, betul ke saya yang buat?”Pada saya ia tak mengenal jantina. Kalau minat, teruskan je. Saya pun tak sangka serius nak jual kek.”Masa awal-awal PKP, duduk rumah tengok movie. Rasa buang masa. Dari situ saya mula belajar buat kek,” ujarnya lagi.Dalam pada itu, Nik turut berkongsi hasil air tangannya itu menerusi laman Twitter.

Persis Seorang Remaja Biarpun Usia Sebenarnya Menghampiri Angka 30. Jejaka Awet Muda Ini Dedah Rahsia Dia Rajin Ke Dapur

AKSI bersahaja jejaka ini memasak sambil tersenyum ternyata mengundang perhatian ramai.Selain Facebook dan Instagram, Mohd Shafiq Zulkarnain, 28, turut berkongsi video-video masakan ringkas menerusi aplikasi TikTok.

Bercakap kepada mStar, penjawat awam yang bertugas di ibu negara itu mengakui sudah meminati bidang masakan sejak di bangku sekolah rendah lagi.”Saya bukan tukang masak, ia sekadar hobi. Saya suka kongsi dengan orang cara memasak yang mudah, khususnya untuk orang bujang.

“Apa yang saya tunjukkan biasanya masakan yang boleh dibuat dengan bahan-bahan yang ada di rumah. Cmpak-cmpak je.Shafiq mula belajar memasak sejak kecil lagi.“Memang dari kecil diajar memasak dan berdikari. Sewaktu saya usia 10 tahun, ayah jatuh sakit. Mak pula keluar bekerja, jadi saya kena masak sendiri. Mak ajar saya memasak,” ujarnya.

Dengan ilmu itu, dia dengan sendiri meneroka bakat yang ada sehingga mampu menghasilkan pelbagai resepi.Ujar Shafiq, sambal garing hasil air tangannya cukup digemari rakan-rakan sehingga ada yang meminta untuk membelinya.

“Paling disukai sambal garing saya. Saya buat dan bagi pada kawan-kawan pejabat, ada pula yang minta supaya dijual.”Walaupun jual, saya tetap tak lokek kongsi resipi sambal tu dengan mereka. Saya banyak hasilkan lauk-pauk kampung.”Antaranya asam pedas. Kek buah dan biskut pun saya buat. Masa raya hari tu, saya buat dalam 20 jenis biskut,” ujarnya yang bekerja sebagai Pegawai Sains DNA Forensik.

Selain aneka juadah yang mudah, video yang dikongsi jejaka berasal dari Melaka itu turut meraih tumpuan ramai kerana paras rupanya.Ada segelintir pelayar media sosial turut mengusik mengenai rupa paras dan status dirinya.Kata Shafiq, dia tidak terlepas menerima usikan manja yang bertanyakan mengenai status dirinya.

“Ada yang puji paras rupa, kata saya ada pakej lengkap sebab boleh memasak.”Saya juga terima mesej-mesej yang nak kenalkan saya dengan anak mereka, kakak mereka dan sebagainya.”Saya juga tak terlepas menerima kritikan. Ada yang tegur sebab memasak pakai seluar pendek. Ada pula yang tegur sebab saya tak pakai sarung tangan.

“Tapi saya ambil kritikan dari sudut positif, saya tak ambil hati,” ujarnya yang masih bujang.Dalam pada itu, Shafiq juga sering ditanya mengenai petua awet muda memandangkan wajahnya kelihatan persis seorang remaja biarpun usia sebenarnya menghampiri angka 30.”Tak ada rahsia. Saya jalani kehidupan dengan gembira dan ceria. Saya suka senyum. Itu sahaja amalan saya.”Sewaktu masak pun saya suka senyum sambil pandang kamera,” ujarnya lagi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *