Datang untuk buat bacaan lindungi rumah tapi bila ustaz scan rupa rupanya anak patung ni jadi punca. Sekali ni ustaz pesan.

Amalan Cerita Seram Dunia Uncategorized

Kisah ser4m yang berlaku di dalam rumah membabitkan anak patung pernah beberapa kali dikongsikan oleh mereka yang berpengalaman melaluinya, di media sosial. Terbaharu, kejdian yang serupa turut dialami oleh sebuah keluarga, sebagaimana yang dikongsikan oleh seorang pengamal perubatan Islam. Menerusi satu posting yang dikongsikan di laman Facebook Viral Media Johor, ustaz berkenaan menceritakan kisah ketika dia diminta untuk ‘memulihkan’ sebuah kediaman selepas berlaku kejdian.

“Pada mulanya tuan rumah suruh pagar rumah saja. Sebab katanya anak dia selalu nampak benda bukan-bukan dalam rumah, dan rasa ser4m bila masuk bilik dia. Jadi, kita pun mulakan dengan bacaan Yassin mubin di dalam rumah tersebut. Setelah selesai bacaan, sesi scan sorang-sorang anaknya pula. Diringkaskan cerita, anaknya yang bongsu apabila diruqyah, rasa s3dih dan men4ngis. Kemudian, saya mengajak dia pusing dalam kawasan rumah tkut-tkut ada benda yang tak sepatutnya ada dalam rumah,” kongsinya.

Ketika membuat ‘pemeriksaan’ di bilik-bilik di rumah tersebut, kanak-kanak tersebut menunjukkan reaksi yang berlainan apabila memasuki kamar ibu bapanya.

“Bila masuk ke bilik ayahnya, terus dia merem4ng dan rasa macam diperhatikan pada satu sudut. Saya pun percikkan air Yassin tetapi masih lagi rasa ada yang memerhatikan. Bila diperiksa seteliti mungkin, akhirnya saya menemui ptung Pooh yang sebesar saya. Aduhhh, macam kembr dah rasanya. Jadi, saya suruh dia pegang patung tersebut, tetapi dia menolak. Tkut katanya, rasa macam patung tersebut sedang perati,” tulisnya.

Ketika membuat pemeriksaan ke seluruh kawasan dalam kediaman, bukan hanya ‘seekor’ ptung sahaja yang ditemui, malah ustaz tersebut menjumpai satu lagi anak ptung yang bersaiz besar.

“Dan yang terakhir ada ptung harimau. Saya sarankan untuk cac4tkan ptung tersebut dan buang. Sebab depa (mereka) duduk atas flat, susah untuk buat aktiviti kehancuran ptung tersebut. Saya sebutkan pada pes4kit, jangan simpan p4tung yang cukup sifat sebagai hiasan. Simptom yang ada pes4kit juga menunjukkan ada gngguan jin .Kerap mimpi distubuhi dan teringin masuk ke alam buni4n katanya. Rasa tersebut membuak-buak setiap hari, pada masa yang sama tkut bila masuk bilik ayah dia,” ujarnya.

Dalam pada itu, ustaz tersebut juga memberikan beberapa pesanan kepada pemilik kediaman yang lain untuk mengelakkan sebarang gngguan, selain tidak digalakkan menyimpan p4tung yang cukup sifat di dalam rumah.

“Jaga aur4t ketika tidur, jangan terlalu terdedah. Sebab ada yang ger4m bila tengok kita sksi ketika tidur dan jangan pasang lagu-lagu yang melalaikan di dalam rumah,” katanya.

Sumber: mStar Online via Teh Tarik Kaw

Ada Satu Pasangan Suami Isteri Ini Buat Keputusan Untuk Pulang Ke Kampungnya Di Tengah Malam. Sekali Tak Sangka Ada Satu Perkara Misteri Yang Berlaku Pada Mereka.

Gambar sekadar hiasan.

Penghujung dunia mana pun kita pergi, pasti akan ada cerita misteri yang tersendiri di sebalik tempat tersebut. Antaranya tentulah kisah seram yang diceritakan sejak turun-temurun.

Kisah-kisah di sebalik tempat tersebut kebiasaannya adalah berdasarkan dari kisah benar yang berlaku sejak zaman dahulu lagi. Di sebalik cerita tersebut pastilah ada tokok-tambahnya yang hanya untuk menakutkan orang ramai. Tak kiralah ianya berdasarkan kisah benar ataupun tidak, pasti ianya mudah untuk membuatkan pembacanya berasa seram sejuk.

Antaranya, satu pasangan suami isteri ini memandu pulang ke kampung halaman mereka selepas menghadiri satu majlis perkahwinan ini. Dan seterusnya mereka membuat keputusan untuk pulang agak lewat malam. Rasanya antara anda juga pernah buat keputusan untuk memandu pada lewat malam kerana pastinya dengan angin yang agak sejuk dan kereta yang agak lancar sedikit berbanding waktu siang.

Namun ketika sedang dalam perjalanan, ada sesuatu yang berlaku pada mereka. Kereta proton yang dinaiki mereka tiba-tiba sahaja boleh hilang kawalan dan ketika suaminya sedang berusaha untuk cuba juga mengawal kenderaan tersebut, enjing kenderaannya tiba-tiba dipadamkan.

Si suami juga agak terkejut dengan perkara tersebut kerana dia baru sahaja lakukan penyelenggaraan pada kereta yang dinaiki itu. Lalu disebabkan itu, mereka tidak dapat meneruskan perjalanan dan duduk di tepi jalan pada waktu tengah malam itu. Dan ketika dipikirkan balik, sudah tentulah perjalanannya masih jauh untuk sampai ke destinasi tujuan mereka.

Lalu, ketika diperhatikan sekelilingnya, mereka dikelilingi kawasan hutan dan bukit-bukau yang agak sepi. Si suami cuba untuk menghidupkan enjin kereta semula, Tapi tidaklah berhasil dan si suami sudah berputus asa.

Si isteri cuba untuk menghubungi kenalannya untuk meminta tolong atas perkara yang sedang terjadi namun isyarat tidak mengizinkan. Disebabkan itu, si suami membuat keputusan untuk keluar dari kereta dan mencari telefon kecemasan untuk meminta pertolongan tapi tidak dipersetujui oleh isterinya atas faktor kawasan sekelilingnya itu kerana takut akan berlaku sebarang kejadian yang tak diingini ketika berjalan dalam gelap itu.

Namun tetap si suami hendak keluar dan sempat berpesan pada isteri untuk kekal di dalam kereta dan mengunci pintu kenderaan tersebut. Apabila si isteri sedang menunggu dengan agak lama, tiba-tiba ada bunyi berdentum yang agak kuat di atas bumbung kereta mereka dan diikuti dengan suara yang agak aneh.

Si isteri cuba untuk positifkan dirinya dengan menyangka itu hanyalah haiwan liar dan berkeras untuk tidak keluar dari kenderaan tersebut. Tiba-tiba ada sebuah kenderaan yang menghampiri keretanya dengan kelajuan yang perlahan sambil memerhati keretanya dan terus memecut laju setelah melepasi keretanya. Tapi si isteri mula hairan apabila beberapa kenderaan membuat perkara yang sama seolah-olah ada sesuatu yang aneh berdekatannya.

Lalu si isteri mula berasa bimbang atas sebab bunyi aneh tadi dan cara pandangan dari kenderaan lain itu. Dan dia berasa lebih aneh apabila suaminya tidak muncul setelah hampir 1 jam sejak dia mula pergi untuk mencari telefon kecemasan itu.

Tiba-tiba, muncul sebuah kereta polis menghampiri agak beberapa meter jauh dari kenderaannya. Anggota polis tersebut tiba-tiba meminta si isteri untuk keluar dari kenderaannya secara perlahan-lahan dengan menggunakan pembesar suara.

Apabila si isteri sudah selamat masuk ke dalam kereta polis tersebut, dia cuba untuk menoleh ke belakang kerana rasa ingin tahu di dalam dirinya sangat kuat. Dan lebih mengejutkan apabil dia ternampak suaminya di atas kereta mereka.

Seperti ada sesuatu makhluk aneh yang sedang lakukan perkara negatif pada suaminya dan rupanya ianya sudah berlaku beberapa jam yang lepas ketika dia berada di dalam kereta. Lalu, anggota polis tersebut melulu membawa si isteri pergi daripada tempat itu dengan segera. Dari situlah perkara ini mula tersebar dan tiada siapa yang tahu apa yang berlaku selepas itu.

DJ Terkenal Terkena Panggilan Misteri Pada Tengah Malam Untuk Menceritakan Satu Kisah Ini. Ramai Yang Tertanya Tanya Apa Kesudahan Panggilan Itu.

Sebut sahaja Lebuhraya Karak, pasti ramai yang biasa mendengar kisah-kisah seram dan misteri yang berlaku di sepanjang jalan tersebut. Antara yang menjadi sebutan adalah kereta Volkswagen kuning yang memotong kenderaan lain secara tiba-tiba.

Selain itu, muncul seorang kanak-kanak lelaki mencari ibunya di tengah-tengah jalan raya sunyi sebelum ‘lesap’ menghilangkan diri. Apa yang menggerunkan lagi, seorang penyampai radio popular dikatakan pernah menjadi individu gangguan pemanggil ‘misteri’ pada waktu malam. Pemanggil tersebut menceritakan kisah kejadian membabitkan keluarganya di Lebuhraya Karak.

‘Mak saya sudah tiada, isteri saya juga sudah tiada’

Memetik daripada sebuah video, DJ radio mengimbau kembali kejadian seram ketika dia bersiaran pada suatu malam. Dia menerima panggilan daripada seorang wanita yang tidak dikenali menceritakan kisah benar yang berlaku ke atas keluarganya.

Mereka sekeluarga menaiki van menuju ke Kuantan sebelum kenderaan yang dinaiki itu hilang kawalan dan jatuh ke dalam gaungg. Tambah pemanggil misteri itu lagi, kesan daripada kejadian tersebut seluruh ahli keluarganya tercampak ke dalam gaung.

Sebagai wakil pendengar, DJ radio mempersoalkan jika semua ahli keluarga terjatuh ke dalam gaungg, ia bermakna pemanggil turut terjatuh dan juga telah tiada. Selepas daripada itu, panggilan tiba-tiba sahaja diputuskan.

Dia nak bagi peringatan dikawasan tersebut perlu berhati hati jika bersua van berkenaan. Jika kita terlalu taksub dgn hal yg demikian hal begitulah yg mudah berlaku kepada kita.

“Sy pernah kerja dkt lebuh raya karak bahagian periksa kualiti jalan,sepanjng saya kerja ganggu tak pernah kena cuma,stiap hari ada sahaja kejadian yang berlaku ..kerja kadang-kadang lewat malam,kadang-kadang tidur pun tak menentu ..tp ganggu tu tak pernah kena. Saya pun ada dengar panggilan ni..masa tu duk study lewat mlm..sambil layan lagu isna halil.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *