Suhu dia tinggi iaitu mencecah 43 darjah selsius. Isa Khan dedah faktor abangnya terkena COVID19 dan perkembangan terkini Aliff Alli

artis

Isa Khan yang merupakan pelakon kini berasa lega apabila abangnya yang juga pelakon Indonesia, Aliff Alli,30, sudah stabil dan dibenarkan keluar dari hospital selepas dijangkiti wabak covid19 sejak pertengahan Disember tahun lalu. Menurut Isa,28, ALiff kini sedang berehat di kediamannya di Jakarta,Indonesia selepas disahkan bebas daripada wabak itu pada Rabu.

“Alhamdulillah, sekarang abang saya dah dibenarkan pulang ke rumah dan dia sekarang tengah dalam proses recovery.“Doktor pun dah sahkan dia bebas daripada Covid-19.”Sekarang memang kami sekeluarga buat panggilan video dengan dia, nak tahu perkembangan terbaharu dia. Dia duduk seorang di rumahnya dan memang hari-hari sekarang dia buat senaman ringan untuk keluarkan peluh.

“Alhamdulillah, selera makan dia pun dah kembali macam biasa,” katanya kepada mStar.Aliff Alli kini sedang berehat di kediamannya di Jakarta.Menceritakan pengalaman abangnya berhadapan dengan wabak tersebut, Isa berkata, Aliff berkemungkinan besar dijangkiti daripada rakan perniagaannya ketika menghadiri mesyuarat.

“Aliff ada beritahu kemungkinan dia dijangkiti ketika menghadiri mesyuarat. Lepas dia balik daripada mesyuarat itu terus dia rasa tak sedap badan dan lepas periksa memang suhu dia tinggi iaitu mencecah 43 darjah selsius.”Dia ke hospital dan disahkan positif Covid-19 dan dalam tiga hingga empat hari dia mengalami kesukaran untuk bernafas sehingga memerlukan alat bantuan pernafasan.

“Masa dia dalam keadaan itu saya dah rasa macam nak ‘lari’ ke Indonesia dah. Nak buat surat untuk lepas ke luar negara sebab benda kecemasan kan… tapi Alhamdulillah, sekarang dia dah semakin okay, lega sikit rasa,” katanya.Terdahulu, media Indonesia melaporkan Aliff menjalani rawatan rapi di Rumah Sakit Wisma Atlet, Jakarta hampir tiga minggu lalu dan keadaan kesihatannya dikatakan semakin kritikal.

Keadaan Aliff Alli Makin Teruk Akibat COVID19 Dan Kena Guna Alat Bantuan Pernafasan. Ini Keadaan Terkini Aliff Alli Yang Merpakan Adik Beradik Beradik Kepada Isa Dan Miller Khan

PELAKON yang mencipta nama di Indonesia, Aliff Alli disahkan positif covid 19 dan dilaporkan berada dalam keadaan teruk di Rumah Sakit Wisma Atlet, Jakarta.Menurut peguamnya, Asgar Sjarfi, adik-beradik kepada pelakon Isa Khan dan Miller Khan ini masih belum menunjukkan tanda-tanda semakin pulih biarpun sudah tiga minggu mendapatkan rawatan.

Malah, tambahnya, aktor itu kini perlu menggunakan alat bantuan pernafasan.”Selalunya selepas 14 hari dah boleh keluar, tapi keadaan semakin bertambah teruk malah makin teruk dan tidak menunjukkan tanda-tanda semakin pulih.”Keadaannya bertambah buruk sejak memasuki minggu ketiga pengasingan di Wisma Atlet. Ia disebabkan Aliff menghadapi tekanan dan stres kerana berdepan dengan proses kes perpisahan bersama bekas isterinya Aska Ongi yang masih berjalan,” ujarnya seperti dipetik CNNINDONESIA.

Sebelum itu, pada Selasa, Aliff tidak dapat hadir di perbicaraan kes gugatan itsbat nikah dan perpisahannya dengan Aska Ongi yang berlangsung di Pengadilan Agama Jakarta Pusat Selasa (6/1) kerana dijangkiti Covid-19.Aliff berpisah pada 11 November 2019 dengan Aska Ongi selepas 11 bulan mendirikan rumah tangga.

Adik Isa Khan berpisah selepas 11 bulan berkahwin secara rahsia dengan instafamous Indonesia

Aliff dan Aska Ongi mempunyai seorang anak perempuan yang kini berusia lapan bulan.TIDAK sampai setahun mendirikan rumah tangga, pelakon yang mencipta nama di Indonesia iaitu Aliff Alli dilaporkan berpisah dengan isterinya Aska Ongi selepas 11 bulan mendirikan rumah tangga.

Pendedahan itu dibuat selepas peminat bertanyakan mengenai status perkahwinan mereka di ruang komen salah satu foto yang dikongsikan Aska Ongi di Instagramnya.Menurut Aska Ongi, dia sudah tidak tinggal bersama adik kepada pelakon Miller Khan dan Isa Khan selepas perkahwinan yang dibina secara rahsia itu telah berakhir pada 11 November tahun lalu.

Aska Ongi dedah dia dan Aliff sudah berpisah pada 11 November tahun lalu.“Sudah berpisah pada 11 November tahun lalu dan saya juga sudah berpindah,” tulisnya.Pada Jun tahun lalu, sebuah portal melaporkan pasangan itu berhadapan dengan masalah rumah tangga selepas dikurniakan cahaya mata pada 2 Mei 2019.

Dalam pada itu, Aska Ongi turut mengakui dia tidak berasa kesal dan menganggap perpisahan itu merupakan keputusan yang terbaik buatnya.Katanya, biarpun perkahwinan mereka hanya sekejap namun kehidupan perlu diteruskan kerana keutamaan kini adalah anaknya.

Sehingga kini, Aliff mengambil langkah berdiam diri mengenai perpisahannya.Manakala menerusi laporan Kapanlagi, sehingga kini Aliff masih mengunci mulut mengenai perpisahan mereka.Pasangan tersebut mendirikan rumah tangga pada 19 Disember 2018 dalam sebuah majlis tertutup di Bali, Indonesia dan mempunyai seorang anak perempuan bernama Alyssa Ismillah Khan.Sebelum ini, Aliff pernah berkahwin dengan model bernama Nora Alexandra pada 2016 namun rumah tangga mereka hanya bertahan selama setahun

Miller Khan belum tahu hubungan Isa dan Risteena – “Kalau mereka pilih nak kahwin dan tanggung risiko, baguslah”

Miller diminta mengulas mengenai hubungan Isa dengan kekasihnya yang dipercayai pelakon Nur Risteena.PELAKON Miller Khan mengakui terkejut apabila mengetahui kekasih adiknya yang juga pelakon Isa Khan iaitu Nur Risteena pernah bertunang dengan ahli perniagaan dan sepatutnya berkahwin pada tahun ini.

Bagaimanapun, Miller, 32, berkata dia tidak mengetahui lebih lanjut mengenai hubungan cinta mereka memandangkan adiknya belum bersedia untuk berkongsi perkara itu.”Saya agak terkejut juga bila dapat tahu Risteena sebelum ini sudah bertunang dan sepatutnya berkahwin pada tahun ini.

Warganet membuat andaian individu disebalik foto lelaki yang dikongsi Risteena adalah Isa Khan.“Saya ada hubungi dia (Isa), cuma mungkin dia tak berani dan belum terbuka lagi nak kongsi mengenai hubungan cinta mereka itu.”Bagi saya, masing-masing dah dewasa. Kalau mereka pilih untuk berkahwin, nak tanggung risiko dan bersedia dengan komitmen itu baguslah,” katanya kepada mStar.

Miller atau nama sebenarnya Mohammad Suhaemi Ali Dad Khan ditemui ketika sesi fotografi bersama mStar di Menara Star, Petaling Jaya, pada Jumaat.Risteena sebelum ini dikatakan sudah bertunang dan bakal berkahwin dengan pelakon dan ahli perniagaan, Ikhwan Khairudin sepatutnya berlangsung pada November ini.

Bagaimanapun, khabar angin mengenai hubungan Isa dan Risteena mula menjadi perbualan hangat apabila aktres itu berkongsi video pendek di Instagram yang memperlihatkan dia disuap seorang lelaki. Warganet mula membuat andaian bahawa individu disebalik perkongsian Risteena itu adalah Isa memandangkan aktor tersebut juga ada berkongsi foto seorang wanita tanpa mendedahkan wajah.

Menerusi laporan mStar pada 31 Oktober lalu, Isa, 26, memberitahu dia hanya memerlukan sedikit masa lagi bagi membuat pengumuman istimewa termasuk mendedahkan identiti kekasihnya.Miller rancang kahwin ketika usia cecah 40 tahun memandangkan kekasihnya masih muda.

Dalam pada itu, pelakon yang menempa nama di Indonesia ini memberitahu dia tidak kisah jika adik bongsunya itu ingin berkahwin terlebih dahulu.Menurut Miller, dia merancang untuk menamatkan zaman bujang apabila usia mencecah 40 tahun berikutan kekasihnya masih muda.”Tak apa la kalau dia nak kahwin terlebih dahulu sebelum saya. Adik saya yang seorang lagi iaitu Aliff pun sudah berkahwin.”Mungkin perancangan untuk saya kahwin dalam sekitar usia 40 tahun. Lagipun kekasih saya masih muda,” ujarnya.

“Tuhan kirim kamu sebagai jodohku” – Foto cium kepala Risteena? Isa Khan akan umum sesuatu tidak lama lagi

TEKA-TEKI hubungan percintaan antara pelakon Isa Khan dan Nur Risteena masih menjadi tanda tanya berikutan kedua-duanya masih mengunci mulut apabila ditanya tentang hal itu.Isa, 26, yang dihubungi mStar berkata, dia hanya memerlukan sedikit masa sahaja lagi bagi membuat pengumuman itu termasuk mendedahkan identiti kekasihnya.

Isa meluahkan perasaan terhadap kekasihnya.“Apa yang saya tulis di IG itu saja yang mampu saya cakap buat masa sekarang ini. Demi menjaga hati beberapa pihak, saya minta maaf.”Nanti saya akan umumkan tak lama saja lagi,” kata Isa secara ringkas pada Khamis.Isa diminta mengulas mengenai foto yang memperlihatkan dia mencium kepala kekasihnya dengan kapsyen luahan perasaan terhadap wanita tersebut di Instagram.Adik kepada pelakon terkenal Indonesia Miller Khan ini menganggap kehadiran wanita itu membawa semangat baharu dalam kehidupannya.

“Sayang, kamu telah muncul dalam hidup aku pada saat aku tak punya siapa pun. Kamu telah memberi segala erti dan semangat yang baharu dalam hidup aku.”Kamu telah menerima aku walaupun banyak manusia jahat cuba untuk meracun fikiran kamu, kamu tetap berani untuk mencintai aku.

“Walaupun semuanya terjadi dengan sangat cepat, aku rasa kita sudah lama kenal. Kamu seorang wanita yang sangat sempurna, sayang. Aku janji dengan kamu, aku akan menjadikan kamu wanita yang paling bahagia di dunia ini,” tulisnya.Dalam pada itu, Isa memohon maaf kepada pihak media kerana tidak dapat mengeluarkan sebarang kenyataan buat masa kini namun mengharapkan segala urusannya dipermudahkan.

Peminat membuat andaian lelaki dalam gambar disebalik bunga yang dimuat naik Risteena di IG adalah Isa Khan.“Kepada sahabat media, minta maaf saya tak boleh beri apa-apa kenyataan buat masa sekarang. Minta doa daripada anda semua untuk permudahkan urusan saya dan dia,” katanya.

Khabar angin mengenai hubungan Isa dan Risteena mula menjadi perbualan hangat peminat apabila kakak kepada pelakon Ruhainies itu memuat naik video pendek di Instagram yang memperlihatkan dia disuap oleh seorang lelaki.Dia juga pernah berkongsi gambar seorang lelaki bertopi dan berbaju hitam disebalik sejambak bunga.Menerusi foto tersebut, warganet mula membuat andaian bahawa individu dalam gambar tersebut adalah Isa Khan.

Sweet! Risteena kongsi momen bahagia Isa Khan basuhkan kaki, potongkan kuku – “Kesungguhan dia tak semua orang boleh buat”

HAMPIR sebulan mengikat tali pertunangan dengan Isa Khan, pelakon Risteena Munim menyifatkan dirinya sebagai wanita paling bertuah kerana ditemukan dengan aktor tersebut.Menurut Risteena, 26, terlalu banyak memori yang tercipta dan berharap detik-detik indah itu akan berkekalan sepanjang perhubungan mereka.

Throwback zaman bercinta… terlalu banyak yang kami lalui bersama walaupun dalam masa yang singkat. Tak sangka saya berjumpa dengan seseorang macam dia dalam hidup saya.”Perasaan cinta yang terlalu dalam membuatkan saya seseorang yang istimewa dalam hidup dia. Terlalu banyak memori indah yang takkan dilupakan.

“Janji dia pada saya akan menjadikan saya wanita paling bahagia di dunia ni. Teruskan menjadi orang yang sama saya jatuh cinta dulu,” katanya.Risteena kongsi momen indah bersama tunang, Isa Khan.Risteena berkongsi rakaman pendek momen-momen indah ketika bersama dengan Isa Khan di laman Instagram miliknya pada Selasa.

Antara yang mencuri perhatian pengikut ialah aksi Isa Khan menyuapkan makanan, membasuh kaki dan memotong kuku pelakon drama Playboy Itu Suami Aku.Dalam pada itu, kakak kepada pelakon Ruhainies ini berkata dia kagum dengan kesungguhan yang ditunjukkan Isa dan berharap supaya ikatan perhubungan mereka akan berkekalan.

Pasangan ini mengikat tali pertunangan pada 23 November lalu di Bali, Indonesia.“Semoga hubungan ini terus berkekalan. Saya bangga dengan apa yang dia usaha sekarang, selalu bangga dengan dia, kesungguhan dia tak mungkin semua orang boleh buat.”I’m proud to say this, my Isa Khan,” ujarnya.

Terdahulu, Risteena dan Isa mula berkenalan ketika menjalani penggambaran drama bersiri Bulan Di Kota Langit dan mula menjalinkan hubungan cinta sejak lima bulan lalu.Pasangan itu mengumumkan berita mengenai pertunangan mereka di majlis sambutan ulang tahun kelahiran Risteena di Bora Ombak, Putrajaya, pada 6 Disember lalu.Tags/Kata Kunci:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *