Mendoakan anaknya cepat sembuh selepas disahkan positif Covid19. Fizo Omar kongsi perkembangan anaknya di hari keenam

artis

Fizo Omar mendoakan anaknya cepat sembuh selepas disahkan positif Covid-19. BUKAN mudah sebagai seorang bapa melihat anak yang masih kecil dimasukkan ke hospital lebih-lebih lagi apabila melibatkan virus Covid-19.Itu luahan yang ditulis pelakon Fizo Omar menggambarkan isi hatinya sebaik mengetahui anaknya, Wan Maryam, 3, dijangkiti wabak tersebut.

“Sudah masuk hari keenam Maryam dirawat di hospital disebabkan jangkitan Covid-19. Alhamdulillah sekarang ini keadaan Maryam dah ok dan aktif seperti biasa.”Inilah satu-satunya anak yang saya ada dan macam-macam usaha dilakukan selama empat tahun sabar menanti anak yang hebat ini.

Fizo Omar mendoakan kesihatan anak tunggalnya, Wan Maryam.”Susah saya nak gambarkan perasaan seorang ayah yang menanti setiap detik keadaan anak di hospital yang sedang bertarung dengan Covid-19.”Ayah sanggup buat apa sahaja demi anak tapi disebabkan Covid-19, apa pun tak boleh buat.

“Saya hanya mampu berdoa dan berharap Maryam kuat dan Allah sembuhkan dia dan kembali ke pangkuan saya,” kata Fizo.Fizo atau nama sebenarnya, Wan Hafizol Wan Omar, 36, turut berpesan agar semua rakyat Malaysia mengamalkan prosedur operasi standard (SOP) bagi menangani masalah Covid-19 dengan ketat dan tidak leka dengan ancaman virus tersebut.

“Jangan pentingkan diri! Petugas barisan hadapan kerja siang malam tanpa rehat dah hampir setahun, ambil risiko yang sangat tinggi, kes makin naik, hospital penuh, ambulans sampai tak cukup.”Wang ringgit tak payah cakaplah berapa dah habis, tapi masih ada lagi yang jenis tidak ambil kisah dan ambil peduli sebab apa, sebab tak kena pada batang hidung sendiri.

“Semoga doa yang ikhlas dari semua ini Allah makbulkan dan hapuskanlah musibah yang melanda kita semua,” katanya.Bekas isteri Fizo, Mawar turut disahkan positif Covid-19.Menerusi laporan mStar pada Selasa, bekas isteri Fizo, Mawar Abdul Karim dan anak mereka, Wan Maryam, telah disahkan positif Covid-19 dan menerima rawatan di sebuah hospital sejak Isnin.

Fizo mendirikan rumah tangga dengan Mawar pada 10 November 2013 di Kajang, Selangor namun pasangan itu akhirnya berpisah pada 10 Julai 2019.Hasil perkahwinan, pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Wan Maryam yang kini berusia tiga tahun.Nak macam-macam info? Join grup Telegram mStar!Tags/Kata Kunci:

Sedih Tak Dapat Bersama Dengan Maryam. Lepas 5 Hari Disahkan Positif Covid 19 Mengejutkan Ini Keadaan Terkini Ank Fizo Omar. Terkedu Sampai Macam Ni Sekali Jadi Pada Maryam.

Pelakon dan usahawan terkenal Fizo Omar, 35, tidak mampu mengvngkapkan perasaan selepas anak tunggalnya, Wan Maryam yang berusia tiga tahun disahkan positif Covid-19, sejak 1 Januari lalu. Menurut Fizo atau nama sebenarnya Wan Hafizol Wan Omar, Maryam satu-satunya anak yang dia ada selepas empat tahun menanti.


Katanya, dia hanya mampu berdoa dan berharap agar Maryam terus kuat untuk berlwan dengan viirus merbhaya itu. “Daddy tau anak daddy kuat! Hari ni, 8 Januari 2021 hari yang kelima Maryam admitted disebabkan jangkitan virvs Covid-19. Alhamdulillah sekarang ni keadaan Maryam ok dan aktif seperti biasa.

“Harapnya antibodi dia kuat dan tak mengalami simptom Covid yang saya tahu melalui penyelidikan dan pengalaman mereka yang dah lalui memang skit dan sangat periit sehingga boleh mergt nyawa. “Sebagai ayah, inilah satu-satunya anak yang saya ada dan macam-macam usaha dilakukan selama 4 tahun sabar menanti kelahiran anak yang hebat ni.

Susah saya nak gambarkan perasaan seorang ayah yang menanti setiap detik keadaan anak di hospital yang sedang bertrng dengan Covid. “Ayah sanggup buat apa sahaja demi anak, tapi disebabkan Covid, apa pun tak boleh buat, nak pergi tengok, nak jumpa, nak bagi semangat.

Semuanya tak boleh dan hanya mampu berdoa dan berharap semoga Maryam kuat dan Allah sembuhkannya dan kembali ke pangkuan daddy. “Hanya video call sahaja dapat melepaskan rindu dan kerisauan, tapi di sebaliknya timbul satu perasaan sediih bila Maryam yang masih kecil belum tahu erti bahayanya Covid,

menangis, meronta ronta untuk nak keluar dari hospital, nak balik rumah, nak jumpa daddy, nak pergi bercuti, nak pergi taman permainan, nak main dengan daddy dan macam-macam lagi,” tulisnya di Instagram (IG), pagi tadi. Tambah pelakon drama Adellea Sofea, dia berharap agar orang dewasa boleh berfikir dengan waras serta tidak mementingkan diri sendiri kerana pandemik Covid-19 makin menggnas.

Tegas anak kelahiran negeri Kelantan ini, tidak perlu untuk menunggu diri sendiri atau ahli keluarga terdekat dijangkiti baru nak sedar betapa bahaya wbak tersebut. “Mungkin korang tak rasa apa yang saya rasa. Jadi kita dah dewasa ni dan boleh berfikir, sampai bila kita nak hidup dengan keadaan macam ni, kes makin hari makin meningkat,

SOP entah ke mana, keluar sana sini macam dah tak ada apa dah. Tak perlu lah sampai kena pada diri sendiri atau keluarga barulah semua nak berjaga-jaga dan ambil berat pasal Covid ni. “Jangan pentingkan diri!! Frontliners kerja siang malam tanpa rehat dah hampir setahun, ambil risiko yang sangat tinggi, kes makin naik, hospital penuh, ambulan sampai tak cukup,

wang ringgit tak payah cakap lah berapa dah habis, tapi masih ada lagi yang jenis tak peduli, sebab apa, sebab tak kena kat batang hidung sendiri. “Semoga doa yang ikhlas dari semua ni Allah makbulkan dan hapuskan lah musibh yang melanda kita semua dan selamatkan lah Wan Maryam dan semua pesakit yang sedang menentang dengan Covid-19 ni Ya Allah,” tulisnya lagi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Gempak

Lepas Bekas Isteri Dan Ank Positif Covid 19 Kali Ni Giliran Fizo Omar Pula Dedahkan Keputusan Ujian Saringan Dirinya. Tergamam Ini Keadaan Terkini Mereka.

Semalam, timbul pelbagai spekulasi dalam kalangan warganet, apabila Mawar Karim, memuat naik sekeping foto yang di laman Instagramnya memberikan gambaran dia telah positif C0vld-l9. Namun, ketika itu, tiada sebarang kenyataan rasmi daripada pihaknya dan hanya meminta orang ramai mendoakan dia bersama anaknya.

Terbaru, Fizo Omar menerusi status yang dimuat naik di laman Facebooknya, mengesahkan bahawa bekas isteri dan anaknya telah disahkan positif Covid-l9. Dengan berat hati dan penuh rasa tanggungjawab, sya nak maklumkan bahawa anak sya Wan Maryam, dan bekas isteri sya Mawar telah disahkan positive Covid-l9 sejak 1 Jan 2021 dan kini sedang menerima rawatan di hospital.

Menerusi status tersebut Fizo Omar mengesahkan bahawa bekas isterinya, Mawar Karim dan puterinya Wan Maryam telah disahkan positif Covid-l9 berluma 1 Januari yang lalu. Malahan, mereka berdua kini sedang mendapatkan rawatan selanjutnya di hospital.

Pada masa yang sama Fizo, turut mengambil kesempatan mengucapkan ribuan terima kasih kepada petugas barisan hadapan yang bertungkus lumus dalam membendung penularan wab4k ini. Syukur alhamdulillah keadaan mereka stabil.Saya telahpun menjalani Swab test pada 2 jan 2021 dan alhamdulillah keputusannya adalah negative.

Jelasnya lagi, dia sudahpun membuat ujian calit pada 2 Januari yang lalu dan keputusannya adalah negatif. Pesanan kepada semua, jangan ambil mudah dgn C0VlD-l9 dan patuhilah kepada segala SOP kerana ia memberikan kesan emosi yg sangat mendalam apabila terjadi kepada diri sendiri ataupun keluarga anda. Tidak berakhir di situ, dia amat menghargai doa rakyat Malaysia yang mendoakan supaya anak dan bekas isterinya cepat sembuh daripada virus itu.

Lama Meyepi Tiba Tiba Mawar Karim Muat Naik Status Beri Gambara N Dia Degan Maryam Dijangkiti Virus Covid 19. Rupa Rupanya Ini Keputusan Buat Warganet Terkedu.

Bekas isteri kepada pelakon terkenal Fizo Omar, Mawar Karim, menerusi satu foto yang dimuat naik di laman Instagramnya, memberi gambaran dia dan anaknya Maryam, telah dijangk1iti vi1us Covid-l9. Menerusi kapsyen yang diletakkan, dia dan anaknya perlu kuat menentang virus ini, dan mengucapkan ribuan terima kasih kepada mereka yang mendoakan supaya mereka kembali sembuh. Tidak berakhir di situ, dia juga menggunakan tanda pagar Covid l9,sebagai semangat untuknya.

Malahan, Mawar sempat memuat naik 2 Instastory memaparkan dia dijemput oleh pihak hospital yang datang lengkap memakai sut peralatan perlindungan diri (PPE). Pada masa yang sama Mawar, mengucapkan ribuan terima kasih kepada barisan petugas hadapan yang membantunya ketika itu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : OHBULAN

Paparkan Dirinya Bersama Satu Tangan Lelaki Misteri Di Laman Instagramnya. Mawar Karim Tampil Beri Jawapan Sama Ada Sudah Temui Pengganti Atau Belum Sebenarnya

Pengusaha tudung terkemuka, Mawar Karim yang juga bekas isteri kepada pelakon Fizo Omar baru-baru ini ada berkongsikan beberapa keping foto yang memaparkan dirinya bersama susuk tangan seorang lelaki misteri di laman Instagramnnya.

Namun, siapakah gerangan lelaki itu kekal misteri sehingga kini dan Mawar nampaknya hanya membiarkan peminat berteka-teki mengenai siapakah pemilik tangan tersebut.Dalam pada itu, Mawar turut menulis beberapa coretan sempena kedatangan tahun baru 2021, semalam.

“Wahai tahun 2021, saya mahukan lebih cabaran, berhubung dengan lebih ramai orang yang baik-baik, belajar sesuatu perkara yang positif dan menjadi lebih kuat. Selamat tinggal 2020.”Tidak lama kemudian, Mawar akhirnya tampil menjawab persoalan peminat sama ada dia kini sudah bertemu pengganti bekas suaminya iaitu Fizo Omar.

Malah Mawar turut diajukan soalan sama ada dia akan kembali bersama pelakon drama Adellea Sofea itu namun Mawar hanya menyifatkan soalan itu terlalu peribadi untuk dikongsikan kepada umum.Mawar dalam pada itu sempat mengucapkan terima kasih kepada mereka di luar sana yang memahami dan menyokong setiap perkara yang dilakukan olehnya.

Sekadar info, Mawar dan Fizo telah berkahwin pada November 2013 namun kecundang di tengah jalan. Hasil perkahwinan tersebut mereka dikurniakan seorang anak perempuan, Wan Maryam yang kini berusia empat tahun.SUMBER : Gempak.Com

Warganet Tak Percaya Lepas Je Bergelar Duda Hot Akhirnya Fizo Omar Tampil Bongkarkan Punca Dia Lepaskan Mawar. Terkejut Dan Tak Sangka Ini Puncanya.

Ikatan perkahwinan Fizo dan Mawar yang hanya mampu bertahan selama 6 tahun, berakhir dengan perpisahan. Fizo yang ditemu ramah oleh melodi memberitahu ramai keluarga, kawan, media dan orang sekeliling, semuanya  terkejut dengan keputusan yang diambil.

Ini kerana, sebelum ini perkahwinan mereka yang kelihatan tiada apa-apa masalah. Fizo juga memberithau, dia tidak pernah bercerita kepada pihak luar sebarang masalah rumah tangga mereka. Media sebelum ini melaporkan, HILANG keserasian menjadi alasan dan punca rumah tangga pelakon Fizo Omar dan Mawar Abdul Karim yang dibina selama enam tahun gagal diselamatkan.

Menurut Mawar, 30, mereka sudah cuba memperbaiki rumah tangga itu namun terpaksa mengorbankan kasih sayangnya demi kebahagian bekas suami sekeluarga.“Sudah tentu semua wanita sayangkan rumah tangga dan cuba sedaya upaya untuk selamatkan.

“Enam tahun tempoh perkahwinan ini, saya dan Fizo cuba (perbaiki hubungan) tapi saya redha. Mungkin sampai di sini sahaja saya cari keserasian dengan Fizo serta keluarganya. Saya korbankan kasih sayang saya untuk kebahagiaan Fizo sekeluarga,” kata Mawar kepada mStar.

Fizo dan Mawar mendirikan rumah tangga pada November 2013 dan dikurniakan cahaya mata perempuan Wan Maryam. Selain itu Mawar turut menafikan dakwaan kononnya rumah tangga mereka mula retak kerana harta, ego atau kehadiran pihak ketiga. “Saya dah cuba nak selamatkan. Kalau orang nak cakap… ia bukan kerana ego atau harta. Pihak ketiga pun tak ada,” katanya.

Hak penjagaan anak mereka iaitu Wan Maryam yang kini berusia dua tahun diberikan kepada Mawar. Menurut Fizo lagi, keputusan ini adalah hasil persetujuan bersama untuk kebaikan semua orang kalau dah takdir, kita tak boleh ubah. kalu dah takdir kita tak boleh ubah. Kalau kita nk hasil yang positif, tindakan kita kena positif 

Saya dan  mawar tiada sebarang  masalah..

Dalam pada itu, Fizo menganggap apa yang berlaku merupakan permulaan kehidupan dia dan bekas isterinya sebagai pasangan ibu bapa yang berpisah. Menurut Fizo, tiada berlaku pergaduhan antara dia dan Mawar namun ia terjadi disebabkan atas ketentuanNya. “Tiada pertelingkahan atau pergaduhan. Apa yang terjadi sudah ditentukan Allah,” ujarnya.

Isu anak mak

Menurut Fizo, dari dulu lagi dia memang dikenali sebagai anak mak. “Dari dulu saya menjaga mak saya, semenjak pemergian ayah saya”. “Mak saya single mother, dia ada penyait kencing manis, mata dia tak nampak”. “Macam mana mak saya mendidik saya dahulu, macam tulah saya akan mendidik Maryam untuk menjaga Mawar kelak”

“Saya korbankan kasih sayang saya untuk kebahagiaan Fizo sekeluarga,”-Mawar

Mengenai kenyataan Mawar sebelum ini, menurut Fizo, dia agak kurang jelas apa maksud Mawar tersebut. Dia juga percaya yang Mawar seorang wanita yang baik dan tidak akan memburukkan mak mertua dia. Mengenai hak penjagaan anak pula, buat masak sekarang Fizo tidak mahu memikirkan mengenainya lagi.” Saya tidak berhajat untuk flght penjagaan anak, cuma saya mahu hak yang adil dan sama rata

Pesan Fizo Kepada warganet..

Menurut Fizo, tiada isu pergaduhan, tiada keluarga campur tangan dalam urusan dia dengan Mawar. Jesteru itu, dia menyeru kepada warganet diluar sana untuk menghentikan sebarang spekulasi dan tuduhan yang tidak berasas kerana yang menjadi punca ialah mak dia. Menurut Fizo lagi, sedikit sebanyak ia memberi tekanan emosi kepada mak. Fizo juga percaya, dengan perpisahan ini, silaturahim antara mereka berdua akan lebih rapat lagi 

Saat Melafazakan talak.

Menurut Fizo lagi, ketika melafazkan talak, ia suatu saat yang cukup beremosi. Ia merupakan satu momen yang akan dia kenang. “Dengan penuh kasih sayang, saya melafazkan..” Ketika melafazkan talak, dalam hati Fizo, dia menganggap, perkara tersebut bukanlah satu pengakhiran, tapi ia merupkan satu permulaan buat mereka. Berikut temuramah penuh Fizo bersama pihak Melodi 

Allah Beri Saya Ketenangan

Perkahwinan pasangan itu mula dikatakan berdepan dengan masalah dan menjadi bualan hangat warganet apabila Fizo menyambut Aidilfitri berasingan dengan isteri dan anak. Fizo dan Mawar mendirikan rumah tangga pada November 2013 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Wan Maryam yang kini berusia dua tahun.Pasangan ini mendapatkan rawatan daripada Pakar Perbidanan dan Sakit Puan, Dr. Hamid Arsat untuk memperoleh zuriat.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Viral Network via TubeViral

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *