Neelofa dedahkan sebenarnya dia sudah pun 2 kali putus cinta. Disebabkan kekecewaannya yang lalu dia lakukan ini untuk menaikkan semangatnya.

artis Kehidupan Keluarga

Sudah menjadi adat pertunangan, pasti ada bermacam-macam ujian dan halangan melanda sebelum pasangan sehati sejiwa disatukan dalam satu ikatan perkahwinan yang sah. Begitulah juga seperti warganet yang kecoh di media sosial berkenaan hubungan antara pasangan selebriti Neelofa dan Haris Ismail atau dikenali sebagai PU Riz.

Baru-baru ini, akaun Instagram peminat pasangan tersebut @neelofaharrisofficial ada memuat naik satu posting dan menerima komen daripada seorang pengguna bernama @pidzyy. Individu tersebut seakan-akan memberi ‘bayangan’ dan mendakwa bahawa hubungan pasangan berkenaan sedang ‘bergelora’ akibat campur tangan ahli keluarga serta sahabat

Januari Lepas, Neelofa pernah dedah dua kali pu-tus cinta bakar semangatnya untuk berjaya

Siapa tak kenal dengan Neelofa, bukan sahaja cantik, popular, malah berjaya dalam bidang perniagaan menerusi jenama tudungnya Naelofar. Wanita berusia 31 tahun ini mendedahkan kejayaan dalam bidang perniagaan yang dikecapi hari ini bermula dari kisah putus cintanya.

“Sudah tentu saya pernah dilukai… saya memang dah plan nak cakap fasal benda ni cuma menantikan masa yang sesuai untuk berkongsi mengenainya. Sebenarnya masa mula-mula saya buat bisnes hijab dengan kanta lekap tu, memang saya tengah patah hati. Saya berpisah dengan ex-boyfriend saya ketika itu saya masih muda, baru 25 tahun dan masih tercari-cari identiti diri,” katanya.

Neelofa bercerita mengenai perkara itu menerusi program temubual Trek Selebriti terbitan Astro. Menurut pelakon drama Suri Hati Mr Pilot ini kesedihan yang dilalui itu membuatkan dia menghabiskan banyak masa bekerja di pejabat. Disebabkan kekecewaan dan kesedihan saya ketika itulah saya gunakan ke dalam bisnes. Katanya, setiap hari dia mula bekerja seawal pukul empat pagi selama beberapa bulan sehingga berjaya meraih kejayaan di peringkat antarabangsa.

“Disebabkan kekecewaan dan kesedihan ketika itulah saya gunakan ke dalam bisnes. Saya rasa perlu buat sesuatu, perlu fokus, saya duduk dekat office saja sampai pukul 4 pagi dan buat itu hari-hari sampai beberapa bulan. Saya nak buktikan kepada diri saya dan orang yang saya kenal masa tu, tanpa dia saya masih wanita yang kuat dan mampu lakukan sesuatu yang besar. Kali kedua saya sekali lagi kecewa, saya rancang nak buat benda sama tapi sasaran saya kali ini adalah untuk capai kejayaan di peringkat antarabangsa. Saya nak buktikan kepada bekas teman lelaki walaupun dia rasa dia cukup bagus, saya boleh buat lebih bagus dari dia. Saya bukan jenis yang duduk bilik dan menangis tengok gambar lama-lama semua, tidak. No… no… no,” katanya.

Perkongsiannya itu menerima pelbagai reaksi positif dari warganet yang menganggap ia sebagai inspirasi buat mereka. Lebih menarik apabila warganet dilihat turut cuba meneka siapakah gerangan bekas kekasih Neelofa memandangkan usahawan itu tidak pernah terbuka membicarakan mengenai perkara itu sebelum ini

ADIK NEELOFA, AMEERA KHAN PULA MEMUAT NAIK STATUS

Hubungan Neelofa dan PU Riz menjadi persoalan orang ramai apabila ramai warga maya yang membuat andaian hubungan pasangan tersebut kini berantakan. Noor Nabila yang juga kakak kepada Neelofa memuat naik beberapa foto yang tertulis kata-kata seperti menyindir seseorang.

“Warna sebenar seseorang akan terbongkar secara perlahan-lahan. Anda mungkin akan diperbodohkan buat sementara tetapi perlu bersabar untuk melihat apa yang akan terjadi nanti,” ujar bekas isteri Sharnaaz Ahmad itu.

Lebih mencetuskan spekulasi apabila adik Neelofa iaitu Ameera Khan turut memuat naik status yang agak sama seperti seseorang yang rapat dengan keluarga mereka mula menampakkan diri yang sebenar. Ini antara status yang di muat naik dalam akaun IG miliknya.

Pengguna media sosial tersebut mula memuat naik beberapa foto tangkap layar InstaStory beberapa orang adik-beradik Neelofa dalam ciapan mereka. Kata-kata yang sama turut dimuat naik oleh dua orang lagi adik Neelofa iaitu Atisha Khan dan Ameera Khan dalam Instagram mereka.

Lebih menguatkan spekulasi tersebut, kesemua mereka juga tidak lagi mengikuti bekas peserta Pencetus Ummah itu dan turut memadam foto majlis merisik Neelofa yang diadakan pada 1 November lalu.

Rata-rata warganet membuat andaian bahawa hubungan pemilik nama penuh Noor Neelofa Mohd Noor, 31, dan Haris akan berakhir tidak lama lagi dan majlis perkahwinan yang dijangka berlaku sekitar bulan Mac tahun depan seperti tidak kesampaian.

“Risau pula dengan khabar angin Neelofa dan Haris. Kalau benar putus, mesti ramai kecewa,” ujar seorang warganet. “Dengarnya keluarga Neelofa tak suka dengan Haris, betul ke?,” soal seorang lagi pengguna Twitter.

Terdahulu, pada 1 November lalu, bekas pengacara MeleTOP itu dilaporkan sudah dirisik oleh keluarga Haris dalam sebuah majlis sederhana yang berlangsung di kediaman keluarga Neelofa. Bahkan, pasangan tersebut juga dikatakan bakal mendirikan rumah tangga pada Mac tahun depan. Sehingga hari ini, masih tiada sebarang pengesahan daripada kedua-dua pihak mengenai majlis perkahwinan yang bakal diadakan itu.

Neelofa Mohd Noor, 31, dan PU Riz atau Muhammad Haris Mohd Ismail, 25, difahamkan bakal disatukan menjelang Mac tahun depan. Sumber yang turut menghadiri majlis merisik itu memaklumkan, keluarga kedua-dua pihak juga menyerahkan kepada Neelofa dan PU Riz untuk menentukan perancangan perkahwinan mereka termasuk jumlah hantaran. Dalam masa sama, sebagai ibu turut mendoakan yang terbaik buat anaknya itu.

“Neelofa ku sayang, jantung hatiku, intan permataku,setiap detik dan setiap saat mama mendoakan yang terbaik untukmu sayang .. Mama love you very much,” tambahnya lagi. Detik2 Indah Perkenalan Neelofa dan Pu Rizz Yang Ramai Tak Tahu

“Video ini buatkan saya menangis, masya-Allah,” kata pelakon dan pengacara Neelofa mengenai video istimewa yang dimuat naik di akaun Instagram Apa-apa pun sama-sama kita doakan yang terbaik untuk pasangan ini, bersangka baik dan berdoa agar semuanya dipermudahkan, itu lebih naik.

Neelofa Akan Lancarkan Sesuatu Ini. Warganet Menjadi Sangat Teruja Dan Tak Sabar Menantikannya.

Pengacara dan usahawan berjaya Neelofa akan melancarkan aplikasi islamik miliknya yang dikenali sebagai The Noor.  Menerusi laman sosial Instagram, Neelofa berkongsi pembikinan aplikasi itu yang akan dilancarkan tidak lama lagi. 

“The Noor, boleh didapati tidak lama lagi. Ciri kegemaran saya, penterjemahan suara Al-Quran dalam pelbagai bahasa seperti bahasa Melayu, bahasa Inggeris, bahasa Indonesia, bahasa Tamil dan juga Mandarin,” tulisnya di ruangan kapsyen. Malah, dia turut mempromosikan akaun Instagram aplikasi The Noor yang baru dibuka sekitar September lalu. 

Difahamkan, The Noor menjadi platfrom untuk orang beragama Islam mendengar alunan bacaan Al-Quran oleh tokoh-tokoh islamik terkenal dunia.  Meninjau ke ruangan komen, rata-rata wargamaya tidak sabar untuk memuat naik aplikasi ini di telefon pintar masing-masing dan menggunakan pelbagai kemudahan yang ada. 

Ada yang berharap The Noor boleh mengantikan aplikasi Muslim Pro yang didakwa menjual data penggunanya kepada pihak tentera Amerika Syarikat.  Malah, tidak kurang juga ada yang turut memuji usaha Neelofa mencipta satu aplikasi islamik yang akan memberi manfaat kepada orang ramai. 

“Hebat. Seronok saya melihat perkara yang baik untuk Islam. Saya turut berkongsi di Instastory saya supaya banyak orang boleh mendapat manfaatnya,” tulis Datuk Seri Aliff Syukri.  “Seronoknya. Kalau boleh ada bacaan Abdul Rahman Massod. Ya Allah suara dia sangat charming dan merdu dengar hari-hari jadi tenang,” komen seorang wargamaya. “Masya-Allah, terima kasih memudahkan urusan kami. Hopefully ada sekali azan, kiblat, waktu solat menggantikan Muslim Pro,” kata seorang wargamaya. “Alhamdulillah, rasa nak menangis. Banyak manfaat sejak perubahan Neelofa,” puji seorang wargamaya.  “Bila boleh guna ni aaaa tak sabar!” tulis seorang wargamaya lagi.  Sehingga kini, akaun Instagram rasmi The Noor telah mengutip seramai 24,000 pengikut. 

Neelofa Terlepas Cakap Soal Cintanya Di Dalam Siaran Langsung. Neelofa Terus Tersimpul Malu Kerana Itu.

Mesti ramai yang berbelanja pada 11 November yang lalu kan? Mana tidaknya, pelbagai promosi yang ditawarkan, rata-ratanya pada harga yang sangat rendah ketika itu.Antaranya termasuklah perniagaan yang dijalankan oleh usahawan Neelofa yang mengambil inisiatif untuk mengadakan siaran langsung bersama dengan influencer, Sarancak.

Namun ada yang menarik perhatian ketika program tersebut disiarkan dan sempat dirakam oleh pengikutnya. Menerusi program berkenaan, Neelofa ketika itu sedang memperkenalkan produk keluarannya yang memakai tagline Semanis Cinta Pertama.

Sedang asyik bercerita tentang perkara berkenaan, Sarancak selaku pengacara jemputan secara tidak sengaja bertanya “Siapa He?” Namun, siaran berkenaan terpotong dengan Neelofa tersipu-sipu tersenyum disebalik niqabnya.

Bagaimanapun, siaran berkenaan bersambung dengan Neelofa memaklumkan Haris yang juga seseorang yang istimewa baginya gemar susu pisang berbanding mangga. Apa-apa pun, kami di Hot FM mendoakan semoga perniagaan yang dijalankan oleh Neelofa sentiasa maju dan berkembang dengan jayanya. Tak sabar nak tunggu Neelofa disatukan dengan ‘cinta pertamanya’. Eh?

Untuk ketahui lebih lanjut, tontonlah video di @lofa.page di instagram.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *