Tular kisah Kamal Adli melamar Uqasha semasa Live AME2020. Sekali PU Rahmat tampil minta melamar secara terang terangan dihentikan hanya sebab ini.

artis Kehidupan Keluarga

Anugerah Meletop Era (AME) yang disiarkan secara langsung dari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) semalam nampaknya mendapat tumpuan dari lebih ramai peminat pada tahun ini. Bukan sahaja pakaian selebriti tanah air yang menjadi tumpuan peminat, namun nampaknya ada highlight lain yang berjaya mencuri spotlight anugerah tersebut.

Kamal Adli ambil langkah berani m4ti

Diganding bersama sebagai penyampai anugerah, Kamal Adli yang kini dikaitkan dengan pelakon Uqasha Senrose dikatakan mengambil langkah berani mati dengan melamar kekasihnya itu dihadapan peminat serta artis ketika anugerah tersebut ditayangkan secara langsung.

Menjadi pasangan dalam drama Setelah Terlafaznya Akad, tindakan Kamal Adli melutut untuk melamar Uqasha pada mulanya dianggap sebagai promosi kepada drama lakonan bersama mereka. Namun ternyata, Kamal yang sering dilihat mudah bergurau itu kali ini dikatakan serius untuk memikat hati kekasihnya.

‘Harap Trend Melamar Secara Terang-Terangan Dihentikan’ – PU Rahmat

Saat dilamar kekasih sebagai pasangan hidup merupakan salah satu momen yang paling indah buat sesetengah orang. Lamaran yang dibuat sebagai tanda berani dan ikhlas lelaki untuk menghalalkan hubungan yang terjalin. Walau bagaimanapun, Pencetus Ummah Rahmat Ikhsan menerangkan secara ringkas mengapa agama Islam tidak menggalakkan lamaran secara terangan-terangan dilakukan.

Dari sudut Islam

Saya sentiasa mendoakan mana-mana pernikahan kekal hingga ke syurga. Amin. Hanya sedikit nasihat saya yang memahami sedikit hukum islam. Kenapa Islam tidak menganjurkan melamar wanita secara terang-terangan di restoran mahu pun atas pentas?

1) Agar tiada tekanan kepada wanita, Islam tidak mahu wanita berada dalam serba salah atau tekanan apabila menerima lamaran lelaki. Tak dinafikan ada wanita boleh yakin dan kuat untuk mengatakan TIDAK kepada mana-mana lamaran tetapi ada wanita yang akan kasihan atau menjadi tidak berupaya menolak lamaran. Maka kaedah merisik lebih baik kerana memberi wanita masa berfikir, bermuhasabah dan membuat perkiraan. Islam sangat menjaga hak wanita maka wanita sangat digalakkan untuk bertenang apabila membuat apa-apa keputusan khususnya keputusan yang melibatkan masa depannya. 2) Menjaga air muka lelaki, lelaki yang melamar secara terang-terangan berpotensi ditolak secara terang-terangan juga. Jadilah seorang lelaki yang menjaga air muka sendiri dan keluarga.

Jangan diikut trend barat

3) Pernikahan bukan hanya mencantumkan dua jiwa tetapi mencantumkan dua keluarga. Kaedah merisik akan menemukan dua keluarga dan dua keluarga akan saling menilai ” nilai dan jiwa” dua keluarga. Ya saya tahu ada yang tak peduli hal keluarga dengan alasan “aku yang nak kawin” tapi yakinlah ada keberkatan dalam perbincangan dan restu ibu dan ayah. Jangan diikut trend barat yang penuh dengan kelompongan dalam menilai sesuatu. Barat bukan semuanya tahu.

Tumpang Gembira

Saya gembira atas kejayaan lamaran Kamal Adli dan Uqasha Senrose dan mendoakan kebahagiaan mereka, semoga mereka dikurniakan anak yang soleh dan solehah. Hanya saya berharap trend melamar secara terang-terangan dihentikan dan tidak menjadi budaya kita. Romantiklah dengan syariat, InsyaAllah berkat. Saya akhiri dengan kalam. Saya hanya menyampaikan tidak meng3cam. Saya menerangkan bukan menyerang. Akhukum Fillah, saudara mu dalam Islam, Rahmat Ikhsan

Sumber: Pencetus Ummah Rahmat Ikhsan

Kamal lamar Uqasha, Zizan yang trending

“MAAF saya katakan apa yang berlaku malam ini (tadi) pun bukan rancangan saya dan saya tidak tahu.” Begitulah perkongsian pelawak terkenal Zizan Razak setelah isu jodohnya kembali hangat selepas Kamal Adli melamar Uqasha Senrose secara live di pentas Anugerah MeleTOP Era 2020 (AME 2020) malam tadi.

Menerusi Facebook miliknya, Zizan berkata dia hanya memberikan reaksi sporting untuk menjadikan program itu lebih menarik. “Melihat apa yang berlaku malam ini menjadi perbualan di media sosial tentang jodoh saya. Saya cuma memberi respons yang ‘sporting’ untuk memberikan program nampak ‘best’,” tulisnya.

Seolah kecewa urusan jodohnya menjadi bualan ramai, Zizan meluahkan rasa menerusi media sosial miliknya. Katanya, jodoh, ajal dan maut bukan terletak di tangan manusia namun itu urusan Allah.

“Dan bila sebut bab jodoh saya tidaklah seb***sat itu dan seperti yang anda sangkakan. Segalanya saya serahkan pada Allah. Kerana jodoh ajal maut itu bukan urusan kita dan semestinya Dia,” tulisnya.

Zizan atau nama sebenarnya, Mohammad Razizan Abdul Razak, 36, pernah bergelar
naib juara rancangan Raja Lawak musim pertama. Kini semakin sukses setelah menjadi seorang pelawak, pengacara, pelakon, penyanyi dan ahli perniagaan Malaysia. Sama-sama kita doakan yang terbaik buat Zizan ya.

Ekoran Kejutan Dari Kamal Adli Melamar Uqasha Senrose Secara Langsung Di AME 2020. Sekali Ini Respon Nelydia Dan Raysha Rizrose

Malam semalam,Selepas dilamar dari Kamal Adli rancangan secara langsung di Anugerah MeleTop 2020 (AME2020) malam tadi, adik kepada pelakon Uqasha Senrose iaitu Nelydia dan Raysha Rizrose nyata tidak dapat menyembunyikan rasa amat teruja terhadap momen bermakna buat kakak tersayangnya.

Dengan menerusi plaform media sosial diInsta Stories, kedua-duanya saling memberikan dedikasi serta tumpang gembira atas perkara tersebut.“Alhamdulillah, tahniah Sha dan Kamal. Guys, our fav dah nak kahwin,” titip Nelydia sambil menanda nama akaun Instagram ahli keluarganya yang lain yang turut terlibat dalam seni.
 
Sementara itu, Raysha juga sempat menzahirkan ucapan tahniah buat pasangan selebriti itu.“Kakakku sudah dilamar. Im not crying, im not crying, im not crying. Tahniah kakakku!!,” tulis pelakon drama rantain Ryan Aralyn yang turut disertakan dengan foto lamaran.

Terdahulu, Perlakon tidak asing lagi di Malaysia iaitu Kamal Adli telah membuat satu kejutan apabila melamar Uqasha Senrose di pentas ketika siaran langsung AME2020 di Pusat Persidangan Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Kelihatan Sambil melutut di hadapan aktres terbabit, Kamal, 34, melafazkan kata lamaran dengan menyerahkan buat pelakon cantik berusia 28 tahun itu.Sambil menyatakan persetujuan apabila dilamar, pasangan pelakon Perempuan Tanpa Dosa itu mendapat sokongan penonton sekali gus meleraikan teka-teki mengenai hubungan mereka berdua.Sebelum ini, hubungan baik mereka menarik perhatian ramai lebih-lebih lagi selepas keduanya digandingkan dalam drama Setelah Terlafaznya Akad, tahun lalu.

Malah beberapa bulan lalu, pengarah drama Perempuan Tanpa Dosa, Michael Ang dilaporkan secara tidak sengaja turut bertanya kepada Kamal dan Uqasha apakah mereka pernah mengikuti kursus perkahwinan di Kuantan, Pahang, ketika penggambaran drama terbabit.Foto: Astro, Instagram Era.je, Nelydia, Raysha Rizrose. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Kecoh Pasal Kamal Adli Lamar Uqasha Senrose Masa Live Malam Tadi. Tiba Tiba Jodoh Zizan Pulak Yang Jadi Perbualan Hangat Warganet. Sekali Ini Respon Dari Zizan

Memang betul-betul kejutan dan tiada siapa menjangka Kamal Adli akan melamar Uqasha ketika siaran langsung. Akhirnya Kamal Adli dan Uqasha Senrose mengakhiri spekulasi hubungan asmra mereka apabila aktor itu membuat kejutan dengan melamar aktres tersebut untuk berkahwin sebentar tadi.

Lamaran tersebut dibuat Kamal Adli selepas mereka berdua menjadi penyampai anugerah dalam Anugerah MeleTOP 2020 (AME 2020). ” Uqasha Senrose sudikah awak menjadi isteri saya?” tanya Kamal Adli sambil berlutut.

Meski demikian, Uqasha meminta Kamal untuk mengulang lamaran tersebut. ” Uqasha Senrose sudikah awak menjadi isteri saya?” ulang Kamal Adli. ” Yes,” jawab Uqasha yang memakai pakaian dengan warna sedondon hitam.

Diketahui, Uqasha menerima sebentuk cincin tajaan dari Habib Jewels. Spekulasi hubungan mereka hangat diperkatakan sebelum ini. Ia selepas keduanya sering berganding dalam drama, termasuk yang terkini Perempuan Tanpa Dosa.

Zizan Kena Trll

Dalam pada itu, Zizan terus jadi bahan sindiran dan meme oleh warganet di media sosial selepas Kamal melamar Uqasha. Umum mengetahui yang Zizan masih hidup membujang walapun rakan-rakan artis yang sebaya sudah pun menempuhi alam perkahwinan.

Menyedari jodoh beliau menjadi perbualan hangat di kalangan warganet, Zizan tampil memuat naik satu status yang jodoh adalah rahsia dan milik Allah. Zizan juga kelihatan tidak selesa dengan sindirin seperti itu. “Melihat apa yang berlaku malam ni menjadi perbualan dimedia sosial tentang jodoh saya dimedia sosial selepas KAMAL ADLI melamar UQASHA SENROSE dipentas Ame 2020 malam tadi.

Maaf saya katakan apa yang berlaku malam tadi pun bukan plan saya dan saya tidak tahu dan cuma memberi respon yang sporting untuk memberikan program nampak best. Dan bila sebut bab jodoh saya tidaklah sebngst itu dan seperti yang anda sangkakan. Segalanya saya serahkan pada Allah. Kerana jodoh ajal maut itu bukan urusan kita dan semestinya dia”

Digelar ‘penjaga jodoh’ orang, warganet doakan Zizan cepat kahwin

Sebelum ini Zizan Razak  dikaitkan memandangkan sebelum ini ada gosip yang mengatakan dia pernah mempunyai hubungan istimewa dengan Mira Filzah. Tolong jaga ‘jodoh orang’. Akan tetapi mengimbau kembali gosip-gosip cinta Zizan, ramai yang perasan kesemua artis wanita yang pernah dikaitkan dengannya sudah pun berkahwin.

Tidak sabar juga mahu melihat Zizan menamatkan zaman bujang, rata-rata warganet mendoakan agar pelawak tersebut segera bertemu jodoh. Sebelum itu kisah pasangan sama cantik, sama padan yang sedang hangat di ulik cinta, Kamal Adli, 34, dan Uqasha Senrose, 28, sudah menghadiri kursus kahwin di sebuah negeri, baru-baru ini.

Pembongkaran dilakukan oleh pengarah, Michael Ang yang sedang melunaskan penggambaran drama Perempuan Tanpa Dosa membabitkan Kamal dan Uqasha menerusi entri Instagramnya. Menerusi satu video yang dimuatkan, pengarah yang terkenal dengan sikap selamba itu mendapatkan kepastian dua bintang berkenaan.

Kamal dilihat mengelak memberikan jawapan dan kepastian yang ingin diketahui Michael. Manakala, Uqasha pula selepas beberapa kali didesak terpacul perkataan berbunyi ‘kursus je…’, sekali gus mengiyakan kebenaran yang tersebar.

Ramai yang menganggap gosip cinta Kamal dan Uqasha sekadar gimik untuk menghangatkan siaran drama berkenaan yang kini bersiaran di Astro Ria. Michael berkata, dia tiada niat langsung nak bikin gimik atau menghangatkan kisah cinta mereka.

” Ceritanya, saya ada terdengar Kamal dan Uqasha pergi kursus kahwin ketika di lokasi penggambaran drama. ” Jadi, saya tanya mereka sejauh mana kebenaran cerita. Sikap saya memang selamba kalau rasa nak tanya apa sahaja.

” Jika dilihat dalam video yang dikongsi, Uqasha ada menyebut ‘kursus jer…’, rasanya betullah mereka sudah pergi kursus kahwin. ” Jika betul pun, apa salahnya. Ini untuk kebaikan mereka menambah ilmu pengetahuan, sebelum melangkah ke fasa perkahwinan. Andai betul jodoh mereka kuat dan merancang ke fasa seterusnya, doakan yang baik-baik. Percayalah, ada jodoh tak ke mana.

” Saya memerhatikan mereka ketika berlakon dalam drama arahan Setelah Terlafaznya Akad dan Perempuan Tanpa Dsa. Mata dan mulut saya tidak akan menpu. ” Mereka memang menjalinkan cinta lokasi atau cinlok. Saya dengar mereka pernah putus, sambung balik. Biasalah, adat bercinta,” katanya kepada BH Online.

Muat Naik Foto Mesra Dengan Kamal Adli Sekali Ini Yang Warganet Perasan Benda Ni. Terkejut Ada Yang Sampai Komen Macam Ni.

Foto mesra pasangan Uqasha Senrose dan Kamal Adli berpelukan telah mendapat perhatian warga maya. Pasangan  yang popular menerusi drama Perempuan Tanpa Dosa itu masing-masing berkongsi gambar dalam satu sesi fotografi yang sama dalam akaun Instagram masing-masing.

Menerusi foto tersebut, mereka menggayakan aksesori serta jam tangan dari sebuah jenama popular. Pun begitu masing-masing menulis kapsyen cinta dan dalam masa yang sama menyatakan ia merupakan quotes dari watak mereka dalam Perempuan Tanpa Dosa.

“A women who truly loves you will be angry with you for many things but will never leave you. – Lily,” tulis Uqasha. Sementara Kamal menyataakan ia quotes dari Rizal. “A man who truly loves you will never let you go no matter how hard the situation is. – Rizal,” tulisnya. Menerusi tinjauan Gempak dalam komen-komen yang diberikan oleh pengikut mereka rata-rata mendoakan agar mereka lekas kahwin.

Warganet perasan benda lain

“Tolong lah cepat kahwin,” pinta salah seorang pengikutnya. “Macam gambar pre wedding,” teka salah seorang warganet. “Masa gambar ini lalu, ingatkan dah bertunang,” kata salah seorang warga net. Perempuan Tanpa Dosa arahan Michael Ang kini sedang ditayangkan dalam slot MegaDrama di Astro Ria dan Ria HD setiap hari Isnin hingga Khami jam 10 malam. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : GEMPAK

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *