Gubahan wang kertas berjumlah RM15 000. Isteri sanggup beri kejutan bunga duit puluhan ribu ringgit sempena ulang tahun yang ke 37 dan ini cerita di sebalik hadiah yang diberi oleh isterinya

Viral

Seorang suami menerima kejutan bunga duit daripada isteri sempena hari ulang tahun ke-37. BUKAN biasa-biasa! Begitulah kejutan yang diterima seorang suami apabila mendapat hadiah dalam bentuk jambangan bunga duit yang begitu besar.Gubahan menggunakan sejumlah wang kertas RM100 itu dibentuk menyamai ketinggian suami bertuah yang berbadan sado itu.

Menerusi beberapa foto yang tular di media sosial, timbul tanda tanya dalam kalangan warganet mengenai jumlah wang yang menghiasi jambangan bunga itu.Bercakap kepada mStar, isteri berkenaan berkata, kejutan itu dibuat di Kuala Terengganu, Terengganu sempena hari ulang tahun suaminya yang ke-37 pada 4 Disember lalu.

Gubahan wang kertas bernilai puluhan ribu ringgit untuk suami.Hanya mahu dikenali sebagai Attyra Saari, wanita berusia 29 tahun itu membuat persiapan sebulan lebih awal bagi memastikan rancangannya berjaya dengan kerjasama rakan-rakan.”Jumlah bunga duit itu ‘puluhan ribu ringgit’, tetapi cukuplah sekadar saya katakan bahawa nilainya mempunyai simbolik secara peribadi buat suami.

“Banyak mana pun, nilainya tak cukup untuk membalas besarnya pengrbanan dan kasih sayang suami terhadap saya dan anak-anak,” katanya kepada mStar.Lebih mesra disapa Attyra, anak kelahiran Kuala Terengganu itu berkata, ia bukanlah kejutan bunga duit pertama yang dibuat untuk suaminya, Zuraidin Shahrulrizal Zainuddin.

Attyra (kiri) bersama suami (kanan) dan anak-anak.Ibu kepada tiga anak itu mendedahkan, kali pertama diberikan sempena hari jadi suaminya pada Disember 2019 dengan gubahan wang kertas berjumlah RM15,000.Mengimbas kembali lima tahun lalu, jelas Attyra, banyak pengorbanan yang dilakukan oleh suaminya sehingga tidak mampu membalasnya dengan wang ringgit.

“Saya ni ada anx1ety disorder yang boleh membuatkan saya depresi. Jadi, saya memerlukan suami di sisi untuk memberi semangat dan sokongan.”Tapi ketika itu suami bekerja di laut (offshore) dengan syarikat minyak dan gas menyebabkan dia hanya pulang ke rumah sekali setiap bulan, manakala saya suri rumah.”Kerana sayangkan saya, suami mengambil keputusan untuk berhenti kerja dan meluangkan lebih banyak masa bersama saya,” katanya.

Suami Attyra mula aktif bersenam di gim sejak 2018.Menurut usahawan itu, suaminya mengalami kesulitan pada tahun pertama selepas berhenti kerja dengan bisnes yang diceburi tidak menentu selain bekerja dengan orang lain.”Suami memang struggle semata-mata nak berada di samping saya. Banyak duit simpanan digunakan untuk buat kami terus bertahan sebab bisnes tak berapa menjadi.

“Pada 2016, dengan modal RM100 guna duit raya anak, saya mulakan bisnes tudung. Alhamdulillah, bisnes kecil-kecilan itu menguntungkan,” katanya yang kini mengusahakan perniagaan minuman kesihatan.Menggelarkan suaminya sebagai sado kerana aktif bersenam di gim sejak 2018, Attyra berkata, di sebalik badan sasa itu, suaminya sebenarnya seorang yang penyayang.

Menurut Attyra, suami tidak lupa tanggungjawab sebagai suami dan bapa.“Suami ni jenis hormat pada isteri dan anak-anak. Memang tegas tapi dia tak garang. Urusan anak-anak banyak dia uruskan bila saya sibuk dengan kerja.”Walaupun suami kini ahli perniagaan dan kaki gym, tapi dia tak lupa tanggungjawab terhadap keluarga. Malah, dia sanggup bangun awal pagi untuk jaga anak kami yang baru lahir dan beri susu selain selalu juga masakkan untuk kami sekeluarga,” katanya yang melahirkan anak ketiga pada September lalu.

Dalam pada itu, Attyra berkata, niatnya untuk berkongsi rezeki bukan sahaja bersama suami, malah insan-insan di sekelilingnya iaitu ahli keluarga dan teman-teman rapat.”Saya suka bahagiakan orang dan tengok mereka gembira. Saya rasa betapa susahnya saya dan suami dahulu untuk berjaya seperti sekarang, jadi saya berkongsi rezeki dengan mereka yang lain di atas kejayaan saya,” katanya

Sayu Hati Ibu Bila Anak Istimewanya Ini Mahu Tinggi Seperti Ibunya Sebagai Hadiah Ulangtahun. Perbualan Ini Undang Sebak Di Kalangan Warganet

Anak adalah amanah, juga ujian kepada setiap ibu bapa. Ada pasangan suami isteri yang diuji dengan kurnian anak istimewa.Pasti ada kesulitan namun sebenarnya ibu bapa yang mempunyai anak istimewa ini tidak akan dipilih oleh Yang Maha Esa jika tidak mampu melainkan dalam kadar kemampuan mereka.

Perkongsian ibu kepada adik Syahmi ini mungkin sedikit sebanyak boleh membantu masyarakat di luar sana untuk memahami kenapa anak-anak syurga ini dipanggil anak istimewa.Berikut perkongsian dari Azlindahani dari FB beliau sehingga tular dan mendapat 2.8 reaksi dari warganet

“Perbualan menyayat hati .. luluh hati ibu … sedih xterkateIbu : syahmi bulan 10 nnt birthday cami … cami nk ape ?Syahmi : cami nk tu .. sambil tunjuk tgn die …“Ibu dgn keadaan xpaham tanye lg .. ape die cami ?Cami : ala yg ibu ngan nabil same tu … sambil samekan tgn die

Ibu : ape die xpaham laa .“Rupenyee die nak same KETINGGIAN ngan ibu ngan abg … nak ade kaki ..“Ibu hanya mampu berkata : xpe kt syurga nnt insyaAllah stahmi ade kaki  syahmi akan tinggi dan hensem mcm ayah :..“Kt dunia ni syahmi ade ibu dan ayah yg akan jadi kaki syahmi :. Ibu janji akan jaga syahmi sebaik mungkin ke akhit hayat ibu .. itu janji ibu syg ::Y”a Allah kau kuatkanlah hati kami … permudahkanlah semua urusan syahmi …cekalkan hati nyee utk mengharungi kehidupan ..

Rata-rata warganet sangat tersentuh dengan perkongsian ini dan mendoakan kesejahteraan adik ini“Saymi anak yg sgt sempurna disisi Allah… acik doa kan cami jadi anak yg soleh pada ibu bapa cami ye“Inn shaa allah dik awak ank yg baik dan soleh semua akn syg adik…semoga diberikan kekuatan dan kesabaran ye dik..kuat ye

“Aamiin..sedih nya….anak kita ni klu birthday nk mcm2 mintak kan…tengok dia cuma teringin nk sama tinggi je…nk kaki je ..“Selamat hari lahir adik Syahmi semoga urusan adik di permudahkan dan diberikan kekuatan serta kesabaran ya adik.. you must strongSumber fb : azlindahani

“Pernah Tak Tertanya-Tanya Kenapa Anak-Anak Syurga Ini Dipanggil Anak Istimewa? Ibu Ini Terangkan Sebabnya…Pernah tak tertanya-tanya kenapa dipanggilnya Anak Istimewa? Tahukah anda?(Did you ever ask why they are called as ‘Special Kids’? Do you know?)

Istimewa sebab.1. Istimewa sebab dunia mereka sendiri dalam imaginasi lebih cantik daripada dunia kita sebagai orang dewasa. Mereka boleh berada Dunia istimewa yang mereka ciptakannya pada bila-bila masa. Mereka tahu dunia yang kita sedang hidup ini adalah susah bagi mereka.

Oleh itu mereka ciptakan dunia yang cantik untuk mereka sendiri. Dan kita tidak dapat masuk dan tidak akan menikmatinya.(Special because their very own world is more beautiful than our world as an adult. There can always be in their special world created by them. They know that they are living in the difficult world, that’s why they created a beautiful world for themselves. And we can never enter and experience their beautiful world).

2. Istimewa sebab mereka mempunyai bakat tersembunyi yang mana kita sebagai orang dewasa tidak dapat melakukannya.(Special because they have hidden talent that we adult could not have).3. Istimewa sebab kasih sayang yang mereka dapat dari ibu bapa adalah tersendiri di mana ia hanya untuk mereka sahaja.(Special because they get the love from parents that is so unique and only for them).

4. Last sekali, istimewa sebab merekalah yang paling dekat dalam hati kita berbanding dengan yang lain. Cuba tanya diri sendiri, betul ke tidak.
(Lastly, special because they are the closest one to our heart. Don’t you think so?)Bila kita lihatkan anak-anak kita, cuba renung-renungkan apa yang dicakapkan di atas secara positive.(When you are looking at your own kids, do think about it positively.)Sumber: Facebook Hamidah Tajudin

Gadis Ini Sebak Lihat Lelaki Uruskan Ibunya Yang Sakit Dan Sempat Merakam Video Sehinggakan Ia Tular Di TikTok. Ini Rupanya Cerita Di Sebalik Rakaman Video Tersebut Dibuat

Rakaman video oleh Umi tular di aplikasi TikTok.RAKAMAN memaparkan seorang lelaki sedang menguruskan ibunya yang sakit ternyata mengundang air mata warganet .Dalam rakaman tular yang meraih hampir 100,000 tontonan itu, lelaki berkenaan sedang menyuap makanan kepada ibunya yang sedang terlantar di katil sebuah hospital di Terengganu.

Menurut pemilik video, Umi Qazrina, 24, dia tidak mengenali lelaki itu dan hanya membuat rakaman dari jauh sewaktu berada dalam wad sama untuk menjaga ibunya, Mehrunisah, 58, yang baru sahaja menjalani operasi kaki.

“Mak saya masuk wad. Sewaktu berada dalam wad, saya tertarik melihatnya sebab dia tolong buatkan air untuk mak dia dan suapkan makanan.”Lap rambut dengan air dan sebagainya. Saya rasa teruja sebab dia anak lelaki tapi dia boleh layan mak dia macam tu.”Sebab tu saya rakam dan kongsi di TikTok, tak sangka pula tular. Lagipun saya rakam senyap-senyap,” ujarnya kepada mStar.

Rakaman ini sudah menerima hampir 100,000 tontonan di TikTok.Mesra disapa Umi, gadis dari Pengadang Baru, Kuala Terengganu itu mengakui turut sebak melihat sifat penyanyang lelaki berkenaan yang disifatkan cukup bertanggungjawab terhadap ibunya.

Jika berkesempatan, dia juga mahu bertemu lelaki itu dan menceritakan mengenai video yang telah dirakamnya itu.”Rasa sebak dan terharu sebab dia lelaki, jaga mak dia. Jarang sangat anak lelaki jaga mak dia macam apa yang saya nampak ni.

“InsyaAllah saya nak slow talk dengan tuan yang saya rakam. sebab video dia dah tular.”Masa tengok dia, saya cakap dalam hati. Untung siapa dapat dia. Mak sakit pun dia layan macam tu apatah lagi isteri kan?”Tak semua lelaki dapat buat macam dia buat. Macam saya ni jaga mak sakit juga, tapi saya perempuan rasa normal lah bila kita layan mak kita macam dia layan mak dia tu.

“Sebab dia lelaki, nampak wow, hebat… untung mak dia,” kata Umi lagi.Dalam pada itu, Umi mengakui keadaan kesihatan ibunya juga beransur pulih.Ibunya yang juga penghidap diabetis baru sahaja menjalani operasi untuk merapatkan tulang sendi pada kaki dan dimasukkan ke hospital itu pada 18 November lalu.

Di kesempatan sama, Umi memohon orang ramai agar turut sama mendoakan kesembuhan ibunya serta ibu lelaki tersebut.Malah, dia juga sempat menitipkan pesan kepada semua individu agar mencontohi sikap yang dipamerkan lelaki dalam video itu.”Nasihat saya kepada anak-anak diluar sana, hargailah ibu bapa sementara mereka masih ada di dunia ini.

“Jangan sakiti hati mereka dengan perbuatan kita. Moga kisah lelaki itu mampu menjadi inspirasi kepada anak-anak muda semua,” ujarnya mengakhiri bicara.Nak macam-macam info? Join grup Telegram mStar!

Tidak Pernah Lupa Akan Satu Wasiat Besar Yang Disampaikan Oleh Bapanya. Gadis Ini Dedahkan Sesuatu Tentang Perkongsian Videony Yang Tular Di TikTok

Syasya (tudung merah jambu) membuat perkongsian video mengenai meja baharu yang dibeli untuk adiknya.PEMERGIAN bapa tercinta yang maut dalam kejadian kejadian yang tidak diingini 11 tahun lalu ternyata memberi impak cukup besar buat gadis ini.

Menurut Nurulayu Natasha, 19, dia juga sama sekali tidak pernah lupa akan satu ‘wasiat’ besar yang disampaikan oleh bapanya, Mohd Azahari Khan Mohd Sidik pada hari dia pergi buat selamanya. “Abah bekerja sebagai pemandu lori penghantaran. Lori abah dilnggar sehingga dia tercmpak keluar dari cermin depan dan terhntak di tiang lampu.

“Saya masih ingat pada pagi kejadian, saya merajuk dengan abah. Tapi saya lupa apa punca merajuk.”Abah pesan supaya jaga dua orang adik. Petang tu dapat call kata abah dah tiada. Saya baru bangun tidur, rasa macam tak percaya. Saya fikir ia satu guruan,” ujarnya kepada mStar.

Imbas gadis itu lagi, dia yang agak ralat kerana enggan bersalaman dengan bapanya pada pagi kejadian nekad menjaga amanah yang disampaikan kepadanya.Syasya (kiri) bersama adiknya, Nurulana Nabila (kanan).Malah, pemergian bapanya turut menyebabkan timbulnya minat dalam bidang perniagaan dengan azam untuk membantu keluarga.

“Ada rasa menyesal masa tu, sebak. Pagi tu kali terakhir dapat tatap muka dia. Walaupun masa tu saya sekolah rendah lagi, saya berazam nak buat sesuatu.”Nak bekerja keras, beri kebahagiaan kepada adik. Saya yang kena buat sebab abah dah tiada.

SYASYA

“Dari zaman sekolah saya berniaga. Jual pemadam, tabung, baju, kasut, makanan dan macam-macam lagi.”Tahun ni saya mula jual produk kecantikan dan Alhamdulillah ia memberi rezeki buat saya untuk bahagiakan adik-adik,” ujarnya.Terbaharu, tular video memaparkan Syasya membuat kejutan membelikan sebuah meja buat adik perempuannya.

Menurut Syasya, dia simpati melihat adiknya, Nurulana Nabila yang mengulang kaji pelajaran di atas lantai kerana meja lama sudah patah. “Saya tengok adik study atas lantai. Dia kata meja patah. Meja tu sebenarnya meja saya, sekarang diturunkan kepada dia.

“Saya buat bisnes pun untuk bantu keluarga, jadi dengan rezeki yang ada, saya belikan meja baharu untuk dia.”Masa mula-mula bawa pulang, saya minta dia angkat dari kereta ke dalam rumah.”Dia macam malas nak angkat, dia fikir itu barang perniagaan saya. Lepas pusing baru tahu ia meja baharu. Dia pun sangat gembira,” kata penuntut bidang Perniagaan di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Alor Gajah, Melaka itu.

Paparan skrin video yang dikongsi.Menurut Syasya, dia dan adiknya yang berusia 16 tahun menetap bersama nenek mereka di Melaka.Seorang lagi adiknya menetap di Johor bersama ibunya yang bertugas di sana.Selain itu, Syasya turut mempunyai seorang abang dan kakak, hasil perkahwinan terdahulu ibunya.

Dalam pada itu, video kejutan meja baharu oleh Syasya untuk adiknya sehingga kini menerima lebih 80,000 tontonan menerusi aplikasi TikTok.Malah, ia turut dihujani pelbagai komen yang memberikan kata-kata semangat agar dia terus cekal berniaga demi membantu keluarga.Nak macam-macam info? Join grup Telegram mStar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *