Main cak cak pula. Lelaki ini dengar bunyi blsing di dapur dan ini yang nampak lepas sempat ambil gambar. Tapi ini pula reaksi dari warganet

Viral

Sejak kebelakangan ini, tul4r di media sosial beberapa video ganggvan misterl hingga jadi bvalan orang ramai.Video yang menunjukkan jelas kedengaran serta keberanian individu tersebut berdiri di hadapan ketika pintu kaca diketukk serta rakaman cctv di mana kedengaran bunyi l0ceng pada pukul 4 pagi jadi perhatian warganet.

Berbeza pula kali ini, di mana seorang pengguna Reddlt memu.tuskan untuk berplndah dari rumah sewanya setelah mengambil gambar menyer.amkan di dapur ketika di rumah bersendlrian.Individu berkenaan yang tinggal bersama 2 orang rakan lain ketika itu berada di rumah seorang diri apabila dia mendengar bunyi blsing di dapur.

Dia kemudian memberanlkan diri untuk mengambil gambar dapurnya dalam keadaan gelapp dan terkejvt melihat hasil gambar tersebut.Lelaki tersebut berk0ngsikan klsahnya itu di Reddlt dan memvat naik gambar yang ditan.gkapnya yang menunjukkan satu lem.baga mena.kutkan.

Menurut empunya cerita, setelah beberapa kali terdengar bunyi ketukann dari arah dapur pada waktu malam, individu ini memberanlkan diri untuk mengambil gambar di dalam cahaya yang svram.Gambar yang tul4r memandang ke arah dapur yang sekali pandang kelihatan tiada apa yang ganj1l melainkan beberapa barangan dapur yang tidak dapat dilihat dengan jelas.

Warganet juga pada mulanya mengatakan mereka tidak dapat melihat apa-apa yang pelikk sehinggalah gambar dalam gelap tersebut di zoom.Menurut pengguna Reddlt berkenaan, selepas melihat lem.baga tersebut di dalam gambar yang diambil, dia memerlksa seluruh rumah untuk melihat jika ada orang lain bersamanya.

Dalam perk0ngsiannya lelaki berkenaan mengakul sedang mengemaskan baju untuk tinggal dengan keluarganya.Dia juga memberitahu rakan rumahnya yang lain berkenaan apa yang berlaku namun mereka memut.uskan untuk terus duduk di rumah tersebut.

Reaksi Orang Ramai

Dia ibaratnya kita menjengahh kepala dari balik pintu. Badan kat belakang pintu, kepala menjengahh. Did u get it? Dun know how to explain cz at first pn tercari2 jugak rupa apa. Tengok skali lagi nahh dia maln peek a bo0 rupanya.

X nk ckp besar sbb x el0k.. Tp dr sudut pandangan aku mcm t0peng budak2 jabbaw0ckey yg pakai. Cmtu la. Hmm.Tu la baru perasan la awak. Ng0k ngek betul. Dia ingat c0mel agaknya.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Lepas Tular Kes Yang Dekat Sabak Bernam. Kali Ni Lelaki Ni Dengar Ada Bunyi Ketukan Pintu Dekat Dapur. Terkedu Bila Tangkap Gambar Ini Yang Dia Nampak.

Sejak kebelakangan ini, tular di media sosial beberapa video gangguan misteri hingga jadi bualan orang ramai. Video yang menunjukkan jelas kedengaran serta keberanlan individu tersebut berdiri di hadapan ketika pintu kaca diketukk serta rakaman cctv di mana kedengaran bunyi l0ceng pada pukul 4 pagi jadi perhatlan netizen.

Ketukan Di Pintu

Berbeza pula kali ini, di mana seorang pengguna Reddt memutuskan untuk berplindah dari rumah sewanya setelah mengambil gambar menyeramkan di dapur ketika di rumah bersendirian. Individu berkenaan yang tinggal bersama 2 orang rakan lain ketika itu berada di rumah seorang diri apabila dia mendengar bunyi blsing di dapur.

Dia kemudian memberanikan diri untuk mengambil gambar dapurnya dalam keadaan gelapp dan terkejut melihat hasil gambar tersebut. Lelaki tersebut berkongsikan kisahnya itu di Reddt dan memuat naik gambar yang ditangkapnya yang menunjukkan satu lembaga menakutkan.

Menurut empunya cerita, setelah beberapa kali terdengar bunyi ketukann dari arah dapur pada waktu malam, individu ini memberanikan diri untuk mengambil gambar di dalam cahaya yang suram. Gambar yang tular memandang ke arah dapur yang sekali pandang kelihatan tiada apa yang ganjill melainkan beberapa barangan dapur yang tidak dapat dilihat dengan jelas.

Warganet juga pada mulanya mengatakan mereka tidak dapat melihat apa-apa yang pelikk sehinggalah gambar dalam gelap tersebut di zoom. Menurut pengguna Reddt berkenaan, selepas melihat lembaga tersebut di dalam gambar yang diambil, dia memeriksa seluruh rumah untuk melihat jika ada orang lain bersamanya.

Dalam perkongsiannya lelaki berkenaan mengakul sedang mengemaskan baju untuk tinggal dengan keluarganya. Dia juga memberitahu rakan rumahnya yang lain berkenaan apa yang berlaku namun mereka memut.uskan untuk terus duduk di rumah tersebut.

Reaksi Orang Ramai

Dia ibaratnya kita menjengahh kepala dari balik pintu. Badan kat belakang pintu, kepala menjengahh. Did u get it? Dun know how to explain cz at first pn tercari2 jugak rupa apa. Tengok skali lagi nahh dia maln peek a bo0 rupanya.

X nk ckp besar sbb x el0k.. Tp dr sudut pandangan aku mcm t0peng budak2 jabbaw0ckey yg pakai. Cmtu la. Hmm. Tu la baru perasan la awak. Ng0k ngek betul. Dia ingat c0mel agaknya.

Kredit : HCL

Lepas Tular Gangguan Ketukan Di Sabak Bernam Kali Ni Gangguan Di Melaka Berjaya Di Rakam. Pukul 4 Pagi Tekan Loceng Rumah. Tapi Bila Tengok Dekat Cctv Ini Pula Yang Jadi.

Misterl bunyi ketukan pintu kediaman yang berpindah dari Sabak Bernam, Selangor ke daerah ini sejak minggu lalu kian menggusarkan ramai penduduk. Bekas Imam Masjid Tok Janggut, Masjid Tanah di sini, Said Hassan berkata, kediamannya di Kampung Paya Rumput di sini, turut diketuk dari luar dengan kuat hingga menyebabkan pintu kayunya itu hampir tertanggal.

Dalam kejadian jam 3 pagi semalam dia dan isteri, Maimunah Hashim, 65, serta seorang anak perempuan berusia 24 tahun sedang tidur sebelum dikejutkan dengan bunyi ketukan kuat itu. “Saya segera membaca beberapa ayat al-Quran khusus untuk menjauhkan gangguan jln dan syaitan. Usaha saya itu berjaya menghentikan ketukan kuat pada pintu kediaman.

“Saya hairan kerana tidak pernah pintu rumah diketuk pada waktu awal pagi,” katanya ketika ditemui wartawan semalam. Pesara kerajaan itu berkata, sejurus membaca surah berkenaan, bunyi ketukan itu tiba-tiba terhenti dan dia menggagahkan diri untuk membuka suis lampu anjung rumah.

Said berkata, dia dan isteri kehairanan berikutan tiada sesiapa di luar rumah sejurus daun pintu dibuka. “Alhamdulillah, Allah SWT menjauhkan kami sekeluarga daripada bahaya. Kejadian ini benar-benar menimbulkan tanda tanya penduduk di kampung ini yang turut diganggu,” katanya.

Tekan Loceng 4 Pagi

Menerusi perkongsian dari laman facebook Nurul Azira, beliau kongsikan satu rakaman CCTV di mana dua kali bunyi loceng tapi tiada siapa di luar ketika itu yang menekan. Tidak pasti di mana lokasi tersebut. Lately ni banyak betul lsu pintu rumah kene ketuk la, main loceng la, ketuk tingkap la, macam2 laaa.

Berlaku tengah2 malam pukul 3 pagi sampai ke subuh… uisshhh SERAMM. Ada yang percaya pada benda2 haluss, ada yang percaya pada agnda rmpkan, kita pun tak pasti mana yang betul mana yang tak sebab benda tak nampak kan, nak buka pintu atau tingkap takut bhaya pun ya.

So benda ni akan terus jadi tanda Tanya dan ketakutan pada semua orang…tak selamat rasanya event dalam rumah sendiri kan. Tengok video kat bawah ni minit ke 1.55, dia dok main loceng pulak… 2x bunyi loceng tapi kat pagar tak dak orang.

Keluarga ini pula berjaya merakam kejadlan ketukan misteri di rumah kediaman mereka yang terletak di Alor Gajah, Melaka. Video yang dimuat naik berdurasi 1 minit menunjukkan jelas kedengaran dan waktu itu semua lampu rumah terpasang.

Ketukan misterill tersebut sangat kuat sehingga menggegarkan pintu (sliding door) rumah keluarga tersebut. Salah seorang ahli keluarga memberanlkan diri untuk berdiri di depan pintu kaca tersebut dan memang tiada siapa pun berada di luar.

Kredit : FBNurulAzira/HMetro/OM

Ketukan Pintu Berpindah Pula Ke Melaka. Seorang Ahli Keluarga Berdiri Depan Pintu Tapi Tiada Sesiapa Di Luar Dan Rupanya Ini Yang Berlaku

Misteri bunyi ketukan pintu kediaman yang ‘berpindah’ dari Sabak Bernam, Selangor ke daerah ini sejak minggu lalu kian menggusarkan ramai penduduk.Satu Video Dirakam ..Keluarga ini berjaya merakam kejadian ketukan misteri di rumah kediaman mereka yang terletak di Alor Gajah, Melaka.

Video yang dimuat naik berdurasi 1 minit menunjukkan jelas kedengaran dan waktu itu semua lampu rumah terpasang.Ketukan misteri tersebut sangat kuat sehingga menggegarkan pintu (sliding door) rumah keluarga tersebut.Salah seorang ahli keluarga memberanikan diri untuk berdiri di depan pintu kaca tersebut dan memang tiada siapa pun berada di luar.

Anda nilaikan sendiri video di bawah:‘Lmbaga’ gemar ketuk pintu berpindah ke Alor Gajah Melaka.SAID Hassan menunjukkan bagaimana pintu luar bahagian hadapan kediamannya diketuk pada awal pagi di Kampung Paya Rumput, Masjid Tanah dekat Alor Gajah.

Bekas Imam Masjid Tok Janggut, Masjid Tanah di sini, Said Hassan berkata, kediamannya di Kampung Paya Rumput di sini, turut diketuk dari luar dengan kuat hingga menyebabkan pintu kayunya itu hampir tertanggal.Dalam kejadian jam 3 pagi semalam dia dan isteri, Maimunah Hashim, 65, serta seorang anak perempuan berusia 24 tahun sedang tidur sebelum dikejutkan dengan bunyi ketukan kuat itu.

“Saya segera membaca beberapa ayat al-Quran khusus untuk menjauhkan gangguan jin dan syaitan. Usaha saya itu berjaya menghentikan ketukan kuat pada pintu kediaman.“Saya hairan kerana tidak pernah pintu rumah diketuk pada waktu awal pagi,” katanya ketika ditemui wartawan semalam.

Pesara kerajaan itu berkata, sejurus membaca surah berkenaan, bunyi ketukan itu tiba-tiba terhenti dan dia menggagahkan diri untuk membuka suis lampu anjung rumah.Said berkata, dia dan isteri kehairanan berikutan tiada sesiapa di luar rumah sejurus daun pintu dibuka.

“Alhamdulillah, Allah SWT menjauhkan kami sekeluarga daripada bahaya. Kejadian ini benar-benar menimbulkan tanda tanya penduduk di kampung ini yang turut diganggu,” katanya.Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan dan Keselamatan Kampung (JPKK) Paya Rumput, Azaman Abu Hassan berkata, anak kariah kampung itu sudah membaca surah Yassin beramai-ramai pada malam Jumaat lalu selepas beberapa kediaman penduduk diganggu ketukan yang sama bermula pagi Khamis lalu.

Beliau yang juga Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Masjid Tok Janggut berkata, majlis bacaan surah Yassin sememangnya diadakan pada setiap malam Jumaat.“Alhamdulillah setakat ini kampung kami aman dan damai dan kami berdoa Allah SWT memelihara kami daripada bahaya,” katanya.

SABAK BERNAM: Selepas 18 hari menghantui penduduk di daerah ini, misteri gangguan ketukan pintu rumah pada waktu malam berakhir apabila tiada lagi kes terbaharu dilaporkan berlaku.Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias ketika dihubungi, mengesahkan perkara itu.

Beliau berkata, pihaknya tetap melakukan kawalan rondaan di kampung dan taman perumahan meskipun gangguan itu telah berakhir.“Kita juga menggalakkan penduduk supaya membuat rondaan di kawasan masing-masing bagi mengelakkan perkara tidak diingini berlaku,” katanya kepada BH, hari ini.

Dalam pada itu, Agus Salim mengingatkan masyarakat agar tidak memperbesarkan lagi isu gangguan ketukan pintu misteri itu.“Orang ramai diminta tidak menokok tambah perkara sedia ada selain menyebarkan maklumat tidak sahih hingga menimbulkan ketidaktenteraman kepada penduduk,” katanya.BH sebelum ini melaporkan, penduduk daerah Sabak Bernam dilanda tanda-tanya dan ketakutan susulan gangguan ketukan pintu misteri yang berlaku sejak 18 November laluSumber: HM online

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *