Dikatakan bakal menamatkan zaman solo awal tahun depan. Ernie Zakri tampil dedah cerita di sebalik perkenalannya dengan Syamel sehingga mengambil keputusan untuk bertunang

artis

Siapa yang menyangka detik perkenalan menerusi sebuah pentas hiburan akhirnya membawa benih cinta hati pasangan penyanyi popular,Syamel,27 dan ernie Zakri,28. Sebelum ini,pasangan penyanyi duet menerusi lagu Aku Cinta itu sedaya upaya mengelak menjawab spekulasi dan kesahihan hubungan cinta yang terjalin. Namun,dari riak wajah dan bahasa tubuh yang ditunjukkan menerusi laman sosial,jelas ada bunga dalam taman hati.

Nyata, telahan ramai mereka ‘berpacaran’ tidak tersasar apabila berita pertunangan mereka tersebar. Syamel dan Ernie akhirnya mengikat tali pertunangan pada 16 Ogos lalu.Seperti dijanjikan, Syamel mahupun Ernie tidak menyembunyikan majlis ringkas yang berlangsung di kediaman keluarga Ernie dan berkongsi berita gembira itu.

Berkongsi kisah percintaan, Ernie ketika ditemubual menerusi kapsul hiburan BHTV, Apa Kes? mendedahkan, dia nekad memulakan langkah pertama selepas berasakan wujud keserasian antaranya dan penyanyi yang mula dikenali menerusi lagu Hidup Dalam Mti itu.

“Cerita bermula apabila saya dan Syamel menyertai program Duo Star, empat tahun lalu. Mungkin sebab saya selesa dan enggan berterusan menyembunyikan perasaan dalam hati membuatkan saya nekad untuk berterus-terang dengannya. Saya beritahu Syamel, saya menyukainya.

“Niat saya meluahkan perasaan supaya boleh bekerja dengan tenang. Sejujurnya, saya tidak mengharapkan balasan apabila meluahkan perasaan. Saya tak mahu tertekan.”Bagaimanapun, saya tak sangka pula tidak bertepuk sebelah tangan. Syamel menerima saya dan kami terus berkawan hingga memutuskan untuk bertunang, Ogos lalu,” kata penyanyi lagu Gundah dan Boneka itu kepada BH Online.

Mengulas tindakan berani Ernie, Syamel atau nama sebenarnya, Syameel Aqmal Mohd Fodzly berkata, pada awalnya, dia sangat terkejut dengan luahan hati tidak diduga. Bagaimanapun, bersikap terbuka dan percaya teman duetnya mempunyai alasan kukuh untuk berbuat demikian.

“Walaupun selalunya lelaki ada sikap berani, namun saya terkejut apabila ada wanita yang mampu berterus-terang dengan dalam meluahkan perasaan. Pun begitu, saya faham tujuan Ernie berbuat demikian.”Kami bertemu setiap minggu ketika menyertai program Duo Star. Sejujurnya, saya dan Ernie memang menyimpan perasaan, cuma awalnya belum meluahkannya.

“Saya tak anggap tindakan Ernie meluahkan perasaan sebagai perbuatan gelojoh. Sebaliknya, saya sifatkan agak lembap dalam soal ini,” jelas pemenang trofi Artis Baharu Terbaik, Anugerah Industri Muzik 22 (AIM 22).Berdasarkan khabar yang disampaikan, pasangan yang pernah memenangi trofi Vokal Terbaik, Anugerah Juara Lagu 32 itu bakal menamatkan zaman solo, awal tahun depan. Enggan terus berteka-teki, persoalan itu terus diajukan kepada si empunya diri.

“Jika mengikut perbincangan ahli keluarga kedua-dua pihak, kami mahu melangsungkan majlis pernikahan, awal tahun depan. Bagaimanapun, saya mahupun Ernie tidak berani berjanji memandangkan pandemik COVID-19 masih belum pulih. Malah, ramai bakal pengantin yang sudah menetapkan tarikh terpaksa menunda majlis.

“Apapun, ia bergantung kepada bagaimanakah situasi pada tahun hadapan. Jika keadaan mengizinkan, mungkin kami teruskan pada tarikh yang ditetapkan. Jika tidak, kenalah tunggu hingga keadaan pandemik COVID-19 kembali pulih,” jelas penyanyi yang bakal mencecah usia 27 tahun pada 26 November ini.

Adat pasangan pada alam pertunangan, pasti tidak boleh mengelak berdepan dengan situasi yang boleh menjejaskan keharmonian. Untuk mengelakkan perkara tidak diingini berlaku, Syamel dan Ernie menjadikan komunikasi dan perbincangan sebagai kata.

“Tidak dinafikan, kita memang sentiasa terdedah dengan ftnah yang boleh merosakkan sesuatu perhubungan dalam situasi teknologi media sosial. Jadi, kami memang amalkan perbincangan untuk mengekalkan keharmonian dalam perhubungan sejak awal perkenalan lagi.

“Jika ada perkara yang tak puas hati, kami akan duduk berbincang. Tak perlu nak simpan, takut nanti makan dalam. Lebih baik luahkan supaya apa yang terbuku dalam hati dapat dilepaskan.”Sebagai penyanyi, kami memang agak sensitif. Perkara kecil pun boleh jadi serius. Daripada perkara kecil menjadi melarat-larat, lebih baik selesaikan dengan cara lebih berdiplomasi,” kongsi pasangan ini.

Rupanya Ini Faktor Ernie Zakri Terdorong Untuk Mula Bertudung. Terkedu Bila Ernie Zakri Bongkarkan Kisah Sebelum Mula Berhijab Dan Reaksi Warganet Dengan Perubahan Penyanyi Itu.

Penyanyi Ernie Zakri menyifatkan situasi semasa banyak menyuntik kesedaran untuk dia istiqamah bertudung sejak Mac lalu. Jelas Ernie, biarpun sudah memasang niat untuk terus kekal berhijab sejak tahun lalu, faktor kerjaya sedikit sebanyak mempengaruhi keputusannya.

“Dari last year saya ambil keputusan untuk berhijab. Cuma pada masa itu agak teragak-agak sikitlah. “Banyak memikirkan tentang kerja-kerja semua. Pada tahun ini, dalam keadaan kita semua tengah susah, masa PKP hari tu, tiba-tiba tersedar timbul perasaan takut. ‘What if kalau tak sempat?’…

“Niat itu sudah ada dari tahun lepas, cuma saya sendiri tak terbuka hati atau betul-betul fokus nak pergi ke jalan yang baik tu. “Ketika PKP hari tu kita banyak habiskan masa seorang dan pada masa itu saya fokus… Alhamdulillah dapat dan sempat untuk buat keputusan untuk berhijab,” katanya.

Justeru, Ernie tidak memikirkan soal rezeki selepas berhijab memandangkan masyarakat kini lebih terbuka untuk menerima artis yang berhijab. “Masyarakat dan penganjur terbuka untuk menerima artis bertudung. “Ramai ikon wanita yang Ernie contohi seperti Neelofa dan Mira Filzah. Semua wanita-wanita yang aktif dalam kerjaya mereka memberi inspirasi kepada Ernie untuk terus bertudung. 

“Rezeki semua Allah yang rancang. Insya-Allah, bila dah bertudung mana tahu terbuka lagi penganjur yang lain untuk mengambil Ernie bekerja,” ujarnya. Ernie akui cabaran selepas berhijab tidak mudah. Ada juga segelintir warganet yang skeptikal dan menganggap hijrah Ernie hanya sementara.

“Ada yang cakap sekejap sahaja tu, ada yang tegur masih tak sempurna. Ya, saya sedang melalui fasa itu dan saya pun nak jadi lebih baik. “Apabila membuat keputusan besar dalam hidup saya perlu masa dan alhamdulillah saya dipermudahkan. “Jadi, saya buat tak tahu walaupun sedikit sedih, buat apa melayan benda yang menyedihkan,” tambahnya.. Selepas berhijab, Ernie dan Syamel mengesahkan mereka bertunang pada Ogos lalu. -GEMPAK

Kecoh temuramah antara Ernie dan Syamel sehingga meraih perhatian warganet. Tak sangka ini yang dikongsikan mengenai hubungannya selepas bertunang.

Seperti yang diketahui, kisah percintaan antara penyanyi Ernie Zakri dan Syamel tidak terlalu dikongsikan mereka namun selepas sekian lama berteka-teki dan pada Ogos lalu mereka selangkah lagi untuk menghalalkan hubungan mereka.

Siapa menyangka, penyanyi yang sering berduet diatas pentas ini sudah lama bercinta dan telahpun bertunang pada 16 Ogos lalu di kediamannya. Hubungan dan kisah mereka sangat mendapat perhatian ramai apabila Ernie Zakri dan Syamel disukai ramai kerana keserasian mereka diatas pentas disamping kedua-duanya juga memiliki suara yang sangat merdu.

Biarpun begitu, menerusi perkongsian Mbuzz (2020) di Youtube pasangan ini menjadi perhatian warganet lagi apabila ditemuramah mengenai kehidupan mereka selepas bertunang. Ujar Ernie bahawa dia bersyukur dan tiada apa yang berubah selain daripada gelaran dan sempat berseloroh mengenai statusnya itu. Pasangan yang sering menunjukan sikap lucu dan sporting mereka turut menjawab mengenai kerjasama mereka yang sejak sebelum bertunang lagi sering berkerjasama.

Menganggap itu sebagai rezeki dan meskipun sudah berkahwin juga akan teruskan seperti itu dan di akhirnya pula, Syamel turut menjawab mengenai hal tersebut. Lagu berjudul Aku Cinta antara nyanyian duet mereka yang telah melonjakkan lagi nama pasangan selebriti ini sehingga lagu mereka itu turut melayakkan Syamel dan Ernie mendapat trofi Vokal Terbaik di AJL 32.

Sumber: HCL

Terbongkar Sudah Rahsia Mereka Berdua. Ernie Zakri Sanggup Kantoikan Syamel Minta Couple Dekat Tempat Yang Orang Tak Jangka Dan Mengejutkan Ia Berlaku 2 Tahun Lepas

Baru-baru ini, pasangan penyanyi Ernie Zakri dan Syamel telah diundang menjadi tetamu jemputan pada segmen Johara Pagi Era.Pasangan selebriti yang baru sahaja mengikat tali pertunangan dilihat ada berkongsi kisah detik perkenalan bersama pendengar di stesen radio berkenaan bagi menyahut cabaran ‘Do You Know Your Lover’.

Menjawab persoalan yang diberi pada papan tulis, penyanyi lagu Aku Cinta ini juga antara lain turut mengimbau momen awal hubungan percintaan mereka terjalin bersama.“Depan rumah pun kira dating lah juga. Depan rumah ni masa awak minta ‘couple’ dengan saya! Kira dating lah tu.

“Tahun 2018 macam tu dia minta ‘couple’ dengan saya masa tu dia kata suka gila dekat saya,” akui Ernie.Lalu, pendedahan tersebut membuatkan Syamel tersipu-sipu selepas cuba memberikan penjelasannya.Meninjau ke ruangan komen pula, rata-rata peminat berasa terhibur melihat gelagat dan kemesraan pasangan sama cantik sama padan ini.Ernie atau nama penuhnya Nur Ernie Shahirah Zakri telah mengikat tali pertunangan bersama Syamel pada 16 Ogos lalu.Video: Instagram Syamel, Era.je

Kejutkan orang ramai dengan majlis pertunangan yang berlangsung bulan lepas. Ernie buat satu lagi pengakuan yang ramai tak tahu dan tak jangka tentang hubungannya

Mengejutkan ramai pihak apabila selamat mengikat tali pertunangan bulan lalu, Ernie Zakri memberitahu dia yang mengambil langkah pertama meluahkan perasaan suka kepada tunangnya, Syamel.“Tapi dia cakap dia suka saya cuma masa tu kami tengah bekerja dan dia taknak ganggu fokus saya,” katanya.

Dalam pada itu, Ernie mengakui dia merupakan seorang yang suka berterus-terang apatah lagi jika ia melibatkan soal hati dan perasaan.Pendedahan Ernie itu mendapat pelbagai reaksi daripada warganet yang memuji keberanian Ernie untuk meluahkan perasaannya.Malah, warganet turut mendoakan urusan pasangan ini untuk ke jenjang pelamin dipermudahkan.-rotikaya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *