Sanggup buat seorang doktor tempat bayar 335000 dolar semata untuk lampu ajaib. Namun akhirnya terbongkar aktiviti mereka setelah doktor itu buat sesuatu ini

Viral

Dilaporkan dua orang India dari negara bahagian Uttar Pradesh, India ditngkap minggu ini kerana didkwa mnipu seorang doktor tempatan untuk membayar $335,000 dolar kepada mereka hanya kerana tertarik dengan lampu ajaib yang didakwa ‘mampu mengabulkan segala permintaannya.’ Doktor dari daerah Khairnagar, di kota Meerut itu pertama kali bertemu dengan dua orang tersebut pada tahun 2018, ketika mengunjungi rumah pesakit untuk memberikan rawatan luka setelah operasi.

Suatu hari, ketika berada di rumah pesakit, doktor itu menemui  ‘tantrik’ yang digambarkan mempunyai kekuatan magisnya, dan kemudian berjanji untuk menjadikan doktor tersebut sebagai jutawan. Tantrik tersebut segera memperkenalkan doktor itu kepada pasangannya dan kedua mereka menawarkan untuk menjual Aladdin Ka Chirag (Lampu Aladdin) untuk memenuhi hajat dalam kehidupan sebenar dengan hanya 2.5 juta ($ 335,000). Doktor itu pun bersetuju.

Tert1pu kerana membeli lampu Aladdin, doktor tersebut mendkwa bahawa kedua-dua mereka itu sangat meyakinkan, kerana menggunakan minyak wangi untuk men1pu dia untuk berfikir bahawa jin (jin) keluar dari lampu.Dia kemudian menyedari bahawa jin ajaib itu sebenarnya seorang individu, tetapi pada masa itu dia telah membayar secara ansuran hampir semua wang yang telah mereka persetujui .

Setelah membuat berkali-kali pembayaran, doktor itu meminta untuk membawa pulang lampu Aladdin tersebut bersamanya, tetapi kedua lelaki itu terus memberitahunya bahawa itu adalah pntang larang, jika seseorang menyentuh lampu aladdin itu, maka akan menyebabkan perkara buruk terjadi kepadanya. Setelah permintaannya ditolak beberapa kali, doktor tersebut akhirnya menyedari dia dit1pu dan membuat laporan polis untuk menahan kedua-dua orang itu.

Individu serta seorang rakannya ditngkap polis, dan lampu “ajaib” itu dirmpas. Malangnya, polis tidak dapat ‘meyakinkan jin untuk keluar dari benda tersebut’. Mereka kini mencari seorang lagi individu, yang ternyata adalah isteri individu tersebut.

Selalunya Paling Besar Dan Panjang Pun Lebih Kurang Lengan Sahaja. Lelaki Ini Raih Tumpuan Warganet Setelah Menjumpai Petai Gergasi Sepanjang 1 Meter

Usah dinafikan,dalam keluarga mahupun rakan mesti ada yang suka makan petai. Mungkin ada preference cara nak amkan petai,rebus ke,masak dengan sambal ke atau makan mentah gitu ke. Apa pun cara korang makan petai,kita tak mampu nak judge. Minat masing masing kan

Tapi korang pernah dengar atau tengok tak petai gergasi saiz XXXL? Haa.. kalau korang tak pernah tengok, korang boleh tengok tweet @kayy_azman kat bawah ni.  Ini real punya, bukan edit.Besar sangat! Serius admin terkejut bila baca tweet dan tengok gambar ni. Biasa tengok petai paling besar dan panjang pun lebih kurang lengan je. Ini panjang lebih kurang satu meter tu memang rare habislah. Admin curious nak tahu bau dia kuat mana dengan saiz macam tu. Yang kecik pun bau dia menusuk hidung, besar ni macam manalah bau dia kan?

Kalau musim buah haritu memang pening weh sendawa bau durian. Ni kena bau petai time pakai mask memang takleh imagine bau dia macam mana.Admin tak tolak kemungkinan bau dia kuat lepas buang air kat tandas. Entah berapa botol perfume nak kena guna untuk hilangkan bau dia nanti.

Aduhai kesian aircond tersedak sebab bau petai ni. Silap-silap on the way nak balik rumah pun aircond dah tersedak sebab tengok petai besar sangat. Kalau korang pernah tengok petai saiz macam ni, roger admin ye, nak try gak sebijik dua.

‘Tak boleh imagine rasa dia’- Terkenal Kerana Baunya, Petai Kini Dijadikan Sebagai Aiskrim

Petai di negara kita sangat terkenal dan lazim nya dibuat sebagai ulam dan bahan dalam masakan. Tapi tahukah anda bahawa petai sekarang dah dibuat jadi aiskrim.What…Ya, selain durian, petai juga mempunyai bau yang kuat. Cuba korang bayangkan aiskrim durian. Ya, memang menggugat iman, tapi bagaimana pula dengan perisa petai?

Menerusi satu posting di Facebook, aiskrim ini dijual sangat limited dan hanya beberapa outlet sahaja yang ada.Aiskrim ini menjadi tular kerana ‘kepelikan’ perisanya. Ada yang turut meluahkan bahawa perisa petai itu tidak sesuai untuk dijadikan sebagai pencuci mulut.

Walaupun begitu, korang patut try dulu mana tahu sedap kan…Gambar hiasan petai. (Gambar: Facebook / Resipi Orang Kampung)Gambar hiasan petai. (Gambar: Facebook / Resipi Orang Kampung)
Jangan pandang petai dengan sebelah mata, inilah khasiat makan petai…

MERDEKA.COM: Mungkin ramai anak muda zaman sekarang langsung tidak menyentuh petai atau jering. Mungkin ada juga yang tidak pernah mendengar ‘makanan orang lama’ itu.Namun demikian, bagi orang lebih dewasa yang gemarkan petai, ia tetap makanan istimewa. Apatah lagi kalau dimasak dengan sambal tumis ikan bilis! Tetapi bagi sesetengah orang, mereka tidak dapat menahan bau petai yang begitu kuat.Namun tahukah anda bahawa petai mempunyai khasiat yang luar biasa?

MENINGKATKAN FUNGSI KOGNITIF OTAK.Zat kalium yang terkandung di dalam petai merupakan zat yang amat penting bagi tubuh. Tubuh kita memerlukan kalium kerana ia dapat menjaga cairan dan keseimbangan elektrolik.Dengan itu, ia dapat meningkatkan kadar oksigen ke otak, yang memberangsangkan kegiatan saraf dan meningkatkan kognitif. Justeru, ia memperkukuhkan lagi daya ingatan seseorang.

MENCEGAH ANEMIA.Anemia adalah keadaan apabila badan kita kekurangan darh. Seseorang akan selalu berasa letih, berkelihatan pucat serta merasakan dirinya hendak pitm apabila mengalami anemia.Petai mempunyai zat besi yang tinggi, yang dapat membantu dalam merangsangkan pembentukan hemoglobin dalam drah. Dengan itu, ia dapat mencegah anemia.

JAGA KESIHATAN JANTUNG.Seperti yang dikatakan awal tadi, petai mengandungi zat kalium yang tinggi, dan zat ini mampu mengurangi tekanan darh serta ianya baik untuk kesihatan jantung. Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menyatakan bahawa kalium amat penting bagi kesihatan jantung.

MENJAGA SISTEM PENGHADAMAN.Jika anda mengalami masalah penghadaman, anda boleh cuba memakan petai. Ini kerana petai mempunyai serat yang dapat membantu proses penghadaman yang lebih baik dan mencegah sembelit. MENCEGAH KEMURUNGAN.Petai mengandungi triptofan, sejenis protein yang diubah menjadi serotonin. Dengan jumlah serotonin yang tentu, ia dapat membahagiakan anda! 

Jangan Tak Tahu Tentang Khasiat Petai, Ia Boleh Mencegah Anemia & Menstabilkan Tekanan Darh

“Busuk dan menggelikan”. Ini adalah tanggapan kebanyakan orang setiap kali berbicara mengenai sejenis buah yang dinamakan petai. Pun begitu, tahukah anda sebenarnya terdapat banyak khasiat makan petai terhadap kesihatan kita?Ingin tahu lebih lanjut? Mari kita sama-sama ikuti artikel ini!

Seorang pelakon makan petai untuk elak kemurungan

Baru-baru ini, seorang pelakon wanita jelita iaitu Sharifah Sakinah telah memberi satu tip kesihatan dari perspektif yang agak unik menerusi laman sosial Instagram rasmi miliknya.Adik kepada Sharifah Shahirah ini mengamalkan petua tersendiri untuk mengelakkan masalah kemurungan iaitu dengan memakan petai.

“Petai mengandungi tryptophan, sejenis protein yang akan bertukar kepada serotonin ketika berada dalam tubuh badan sekali gus menjadikan orang lebih relaks, gembira dan emosi lebih stabil“, jelasnya dengan berpandukan kepada sumber yang diperolehi dari enjin carian Google.Sehingga kini, video pelakon utama drama Girlfriend Aku Dari Neraka yang memperkatakan tentang hal ini telah ditonton oleh kira-kira 95 ribu orang.Persoalannya, adakah petai memang benar-benar boleh mengelakkan kemurungan?

Kaitan petai dengan kemurungan

Menurut sebuah kajian yang dijalankan oleh pusat kebajikan kesihatan MIND terhadap beberapa orang pesakit kemurungan, rata-rata mereka mengatakan akan berasa lebih baik selepas makan buah ini.Ini disebabkan oleh kandungan petai mengandungi tryptophan, sejenis protein yang akan bertukar kepada serotonin ketika berada dalam tubuh badan sekali gus menjadikan orang lebih relaks, gembira dan emosi lebih stabil.Jadi, ternyatalah bahawa tip kesihatan yang diberikan Sharifah Sakinah ini adalah benar dan bukan hanya plasebo semata-mata.Pun begitu, tahukah anda bahawa terdapat banyak lagi khasiat makan petai yang lain?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *