Ramai warganet setuju. Dato Rizalman kejutkan orang ramai setelah dilantik menjadi Ahli Lembaga Pengarah UiTM selepas sahaja penamatan kontrak Vivy

artis

Pereka fesyen tersohor negara, Dato Rizalman Ibrahiim semalam telah dilantik menjadi AHli Lembaga Pengarah di Institusi pendidikan tersebut menerusi laman instagramnya. Menarik sekali dia juga pernah menuntut pendidikan dalam jurusan Seni LUkis dan Seni Reka ( Fesyen ) di Universiti Teknologi Mara (UiTM).

Saya pasti berkhidmat selagi diperlukan bakat dan kederat.” – Dato’ Rizalman.Pengumuman itu juga dibuat secara rasmi menerusi laman Facebook rasmi UiTM sendiri.Mendengar khabar gembira itu, komen di Instagram Dato’ Rizalman dibanjiri dengan ucapan tahniah. Ramai warganet yang anggap bahawa beliau adalah calon yang selayaknya menyandang jawatan ini memandangkan beliau merupakan alumni UiTM sendiri.

Ini baru betul, sesuai sangat – Warganet .Sebelum ini, usahawan muda Vivy Yusof yang juga Pengasas FashionValet dan dUCK Group pernah dilantik jawatan sama pada 26 Mei 2019.Bagaimanapun, pada 28 September lalu, UiTM telah membuat pengumuman mengenai penamatan kontrak Vivy sebagai Ahli Lembaga Pengarah.

Dikatakan Cemburu Dengan Hubungan Neelofa Dan PU Riz.Datuk Rizalman Raih Perhatian Ramai Bila Dia Cabar PU Riz Sekiranya Dia Ada Sesuatu Ini

Pereka fesyen tersohor negara Datuk Rizalman Ibrahim mencuri perhatian wargamaya apabila menunjukkan rasa cemburu terhadap Neelofa dan PU Riz yang menjadi bualan hangat di laman sosial.Menerusi laman sosial Instagram (IG), Rizalman memuat naik sekeping foto memakai beg biru dan sebuah video berjambang untuk tatapan umum. “PU, hang ada beg biru?” tanya Rizalman menerusi ruangan kapsyen.

Menerusi perkongsian video pula, Rizalman mengenakan jambang dan misai palsu bagi menyamakan rupanya seakan-akan PU Riz. “Kali ni aku pulak nak merasa ‘bttle’,” tulis Rizalman lagi. Malah di IG story, Rizalman turut memuat naik foto lama dirinya memakai baju melayu biru.
Di ruangan komen, ramai wargamaya yang terhibur dengan usikan Rizalman terhadap Neelofa dan PU Riz.

Malah, ada wargamaya yang telah menukar penggunaan tanda pagar #lori (gabungan Lofa dan Rizalman) kepada #loriz (gabungan Lofa dan Hariz).
“Datuk ada baju biru sedondon dak? Ok bye,” usik seorang wargamaya.“Datuk macam mana ni? #lori dan jadi #loriz,” tanya seorang wargamaya.“PU ada kepiah ja datuk, datuk kena keluarkan Ripiah,” cadang seorang wargamaya.

“Dulu bttle dengan Hael, ni dah move on dengan Hael, bttle dengan Hariz pulak,” kata seorang wargamaya.“Pi jahit baju melayu biru lekas, nak tengok siapa lagi segak,” komen seorang wargamaya.“Cepatlah masuk meminang datuk oit,” seru seorang wargamaya lagi. Minggu lalu, kehadiran PU Riz pada majlis perkahwinan adik Neelofa sambil mengenakan baju melayu sedondon menarik perhatian ramai. Malah, menerusi Instagram Stories kakak Neelofa, Noor Nabila, kelibat kedua-duanya sedang berbual-bual sempat dirakamkan dan disertakan emoji ‘love’.-gempak

Berpakaian Sedondon Ketika Menghadiri Sebuah Majlis Perkahwinan. Kehadiran PU Riz Raih Perhatian Warganet Gara Gara Sedondon Dengan Ahli Keluarga Neelofa

Adik lelaki Neelofa, Mohamed Aqief telah pun selamat bergelar suami kepada permaisuri hatinya, Aina Syahira pada Ahad.Dirai dalam suasana meriah dengan kehadiran tetamu keluarga kedua belah pihak, majlis tersebut turut diserikan dengan persembahan nyanyian daripada Hael Husaini.

Selain majlis raja sehari yang diperkatakan, kehadiran Muhammad Haris Mohd Ismail atau lebih sinonim dengan sapaan PU Riz turut meraih perhatian wargamaya.Apa tidaknya, foto serta video yang dirakam oleh para tetamu serta ahli keluarga yang hadir pada majlis berkenaan turut kembali dikongsikan oleh beberapa buah akaun di Instagram yang rata-ratanya teruja dengan hubungan rapat yang terjalin di antara PU Riz bersama famili bekas hos MeleTop itu.

Segak mengenakan persalinan Baju Melayu dalam rona senada dengan Neelofa dan ahli keluarganya yang lain, penampilan figura berusia 24 tahun itu nyata meraih tumpuan.Terdahulu, Neelofa sebelum ini menjelaskan dia dan Riz sudah lama saling mengenali dan pernah beberapa kali bekerjasama dalam program sebelum ini namun tidak mendapat perhatian.

Neelofa pada masa sama menyifatkan, lelaki tersebut merupakan seorang pendakwah muda yang bagus, bijak dan mempunyai tarikan tersendiri.Sementara PU Riz dalam satu temubual ketika sesi tayangan perdana filem Ada Apa Dengan Doa baru-baru ini pula menyifatkan, hubungan mereka tidak lebih sebagai rakan sekerja.Riz turut mendedahkan dirinya sudah lama bekerjasama dengan figura asal Kelantan itu sebelum ini.-ctto

Sama Sama Doakan Semua Dapat Jodoh Yang Baik. Akhirnya Setiah Sekian Lama Menyepi Akhirnya Terjawab Semuanya Tentang Hubungan Pu Riz Dan Neelofa. Rupanya Ini Hubungan Mereka Selama Ini.

“Orang bertudung… kita hargai usaha murni untuk menutup aurat,” demikian jawab pendakwah bebas dan pelakon PU Riz ketika diasak pertanyaan adakah Neelofa punyai ciri-ciri wanita idamannya. Tambah PU Riz lagi, dia lebih memandang tinggi golongan wanita yang berusaha untuk menjaga aurat dan maruah tidak kira apa juga latar belakang keluarga dan kerjaya.

“Mana-mana wanita yang berusaha untuk menutup aurat dengan baik kita hargai. Kita tak mahu ada kontroversi apabila membuat kerja-kerja agama. “Hubungan saya dan dia (Neelofa) atas dasar kerja. Saya sudah lama bekerjasama dengannya untuk beberapa program dan Alhamdulillah berjaya.

“Kita bekerja sahaja, pergi kemana-mana dengan dia pun untuk menyampaikan dakwah dan tidak membabitkan soal hati dan perasaan. Kita tengok ini satu usaha dakwah sahaja. “Jadi saya tak rasa ada apa-apa yang pelik. Kita menyeru orang untuk buat benda baik bukan melalaikan…

“Maka sama-samalah doakan semua mendapat jodoh baik dan paling penting mengutamakan agama. Sesungguhnya agama akan membantu kita,” jelasnya. Kata bintang filem Ada Apa Dengan D0sa itu, dia tidak boleh menghalang atau menutup mulut mana-mana pihak untuk mengaitkannya dengan Neelofa.

“Kalau warganet nak cakap apa, saya tak ada kuasa nak kawal apa yang mereka nak perkatakan. Apa yang pasti saya buat untuk akhirat. “Sebelum ini pun saya pernah bekerjasama dengan Lisa Surihani dan ramai lagi artis lain. Kita membantu sesama orang seni. Mana saya mampu saya nasihatkan, kalau tak saya minta orang lain tolong nasihatkan.

“Kalau boleh saya nak buat benda-benda maaruf sahaja dan mengingatkan kita tentang Allah,” ujarnya. Ditanya tentang status terkini dirinya, jawab PU Riz secara umum bukan caranya untuk bercinta sakan. “Belum kahwin lagi… Girlfirend-girlfriend tak ada dalam agama. Kalau nak kenal dengan seseorang tiada masalah. Kita tak ada nak mengorat, bukan stail kita,” tegasnya.

Sebelum ini timbul desas-desus mengatakan PU Riz menjalinkan hubungan rapat dengan personaliti popular Neelofa sejak Ramadan lalu. Dalam perkembangan lain, filem lakonannya Ada Apa Dengan Dosa bakal ditayangkan di 70 pawagam seluruh negara bermula 10 September ini.Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!Sumber : GEMPAK

Ada Yang Pertikai Soal Rezeki. Neelofa Tampil Beri Nasihat Untuk Masyarakat Umum Untuk Ubah Mentaliti Diri Masing Masing

Pelakon dan pengacara, Neelofa menyifatkan setiap individu di muka bumi ini mempunyai perjalanan hidupnya yang tersendiri. Menurut Neelofa, Allah telah mengurniakan rezeki buat seseorang itu dalam pelbagai cara dan sebagai manusia kita tidak patut mempertikaikannya.

“Janganlah kita suka mempertikaikan rezeki orang lain. “Ada orang, belajar tak cemerlang, alam pekerjaan top employee, business jual benda biasa je, tapi sebab usaha, boleh cecah juta-juta. “Nyanyi okay, tapi sebab atittude dan rezeki dapat lagu yang best, lagu jadi meletop. Begitulah,” tulisnya.

Kenyataan tersbut dikongsikan oleh pengacara program Next To Neelofa itu menerusi akaun Twitter miliknya. Melihat pula di ruangan komen, rata-rata warganet bersetuju dengan pendapat yang diberikan oleh Neelofa itu selain turut berharap agar kita semua belajar untuk mengenal erti bersyukur.

Terdahulu, program Next To Neelofa kini telah pun memasuki episod ke-7 yang menampil chef tersohor negara, Chef Wan sebagai tetamu undangan. Next To Neelofa boleh ditonton pada setiap Khamis jam 9.00 malam eksklusif di Astro Ria (123) dan Ria HD (104). Sumber: Twitter Neelofa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *