Kita tak tahu pengakhiran kita macam mana nanti. Tergamam Ayda Jebat beri peringatan dan nasihat kepada orang ramai menerusi satu postingnya.

artis selebriti

Pelakon dan penyanyi, Ayda Jebat ada memberi kata nasihat buat pengguna media sosial yang sering menghakimi perihal orang lain. Menerusi posting terkininya yang dirakam bersama tunang, Nabil Mahir, penyanyi Mata ini memberikan reaksinya berhubung perkara berkenaan. Baginya, lebih baik untuk tidak mengata mengenai keperibadian sesiapa kerana kita sendiri masih tidak tahu apa akan berlaku di kemudian hari.

“Salam Jumaat. Selfie dengan abang trending. Jangan mengata anak orang, Anak kita taktau lagi macam mana nanti. “Jangan mengata ibu tunggal/bapa tunggal, Perkahwinan kita taktau lagi macam mana nanti. “Senang kata jangan mengata semua oranglah, diri kita pun taktau macam mana pengakhirannya nanti,” tulisnya. Terdahulu, Ayda telah mengikat tali pertunangan bersama Nabil pada 28 April lalu.

Sumber: MediaHiburan

Masih belum halal tapi dah buat macam dah berkahwin. Ternyata gambar Ayda Jebat dan Nabil Mahir raih perhatian warganet sanggup kritik perbuatan mereka

Sebelum ini, foto aksi mesra yang dikongsikan pelakon dan pengacara Nabil Mahir bersama tunangnya, Ayda Jebat sempena Hari Kebangsaan Malaysia Ke-63 di Instagram mengundang kritikan warganet. Foto berpelukan di hadapan hiasan tanaman berbentuk bendera Malaysia itu menimbulkan rasa kurang senang warganet yang menyifatkan tindakan pasangan itu kurang sopan kerana belum lagi mempunyai ikatan yang sah.

Warganet turut memberikan cadangan daripada berpelukan sebegitu adalah lebih baik jika pasangan itu cepat-cepat mendirikan rumah tangga untuk mengelak daripada sebarang ftnh. Warganet juga turut berasa hairan mengapa kebanyakan artis tidak terus bernikah sedangkan sudah mempunyai kewangan yang stabil.

Malah, ada warganet membandingkan mereka dengan pasangan penyanyi Syamel dan Ernie Zakrie yang masih menjaga batas antara satu sama lain walaupun baru mengikat tali pertunangan. Untuk rekod, Nabil sebelum ini, melamar pelantun lagu Temberng itu pada sambutan hari lahirnya yang ke-28 pada 17 Mac lalu. Kemudian, pasangan itu mengikat tali pertunangan secara dalam talian pada 28 April lalu.

Warganet Syak Ayda Jebat Tinggal Sebumbung Dengan Tunang. Ternyata Jawapan Yang Diberi Oleh Ayda Jebat Buat Orang Ramai Terkedu

Pelakon Ayda Jebat jawab spekulasi warganet yang mengatakan dia dan tunangnya, Nabil Mahir tinggal serumah. LEBIH dua bulan mengikat tali pertunangan, pasangan pelakon Ayda Jebat dan Nabil Mahir kelihatan semakin mesra apabila banyak menghabiskan masa bersama sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP).

Namun yang kurang menariknya apabila warganet mula berteka-teki sama ada mereka tinggal serumah kerana kerap berkongsi perkembangan bersama di laman sosial. “Seronoknya… belum kahwin boleh satu rumah walaupun realiti ada ramai di rumah, ni berdua saja dalam video. “Dulu-dulu aku bertunang jangan harap dapat jumpa macam ni selalu,” komen seorang waraganet. Bagaimanapun kembimbangan yang dibangkitkan warganet terjawab apabila Ayda atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat, 28, membalas komen berhubung isu berkenaan.

Pelakon drama Bukan Gadis Biasa ini berkata dia masih tidak berani untuk keluar rumah dalam keadaan pandemik Covid-19 yang masih belum pulih sepenuhnya. “Kita masih tak berani nak keluar sangat… takut. “Jadi, lebih baik jumpa, mesyuarat, penggambaran di rumah. Lebih selamat dan selesa. Tak perlu pakai mask dan sanitizer,” tulis Ayda. Ayda dan Nabil mengikat tali pertunangan secara dalam talian (online) pada 28 April lalu. Kisah perhubungan pasangan selebriti ini mula menjadi perbualan hangat warganet apabila Ayda berkongsi foto cincin lamaran yang diterimanya semasa ulang tahun kelahiran ke-28 pada 18 Mac lalu.

Kes positif covid 19 makin meningkat setiap hari. Disebabkan itu Ayda Jebat mahu kawalan pergerakan dikuatkuasakan tapi ini reaksi warganet terhadap kenyataannya.

Penyanyi Ayda Jebat memohon agar ‘lockdown’ atau mengetatkan lagi kawalan pergerakan dikuat kuasakan berikutan kes jangkitan pandemik Covid-19 di negara kian meningkat sejak kebelakangan ini. Jelasnya menerusi satu hantaran terkini di Instagram, kes jangkitan boleh meningkat sekiranya Standard Operating Procedures (SOP) tidak diperketatkan kerana masing-masing akan keluar untuk bekerja dan sebagainya.

Justeru penyanyi Mata ini turut bertanya hal sama kepada para pengikutnya di platform berkenaan. “Assalamualaikum. Dengan dukacitanya, saya mohon tolonglah lockdown atau ketatkan kawalan pergerakan. “Kalau tak lockdown atau ketatkan SOP, kes meningkat, family dan kawan kawan akan keluar selain bekerja, ke sekolah, pergi makan, jalan-jalan dan sebagainya.

“Saya risau. Saya sayang family saya dan semua. Please.. Korang rasa? I’m so sorry. Need to post this. Semoga kita semua dilindungi dari gejala ni,” tulisnya. Bagaimanapun, perkongsian tersebut mendapat reaksi pelbagai peminat. Ada yang bersetuju dan tidak kurang yang turut memberikan pandangan berhubung perkara tersebut. Malah ada di antara komen yang ditinggalkan mendapat respon Ayda.

Kami tak mampu nak hadap lockdown. Namun, dalam pada itu permohonan perintah berkurung itu mendapat tentangan daripada warganet, yang rata-ratanya tidak bersetuju kerana ia boleh menjejaskan punca rezeki dan mengundang masalah kewangan. “Takut kena buang kerja lagi”. “Kalau lockdown susah la”. ” kami pon ada keluarga jugak”. Dalam setiap keputusan yang harus dibuat pasti ada kebaikkan dan keburukkannya, diharapkan rakyat Malaysia terus mematuhi SOP dan menjaga diri masing-masing dalam usaha mengekang penularan virus.

Foto: Instagram Ayda Jebat

Sumber: MediaHiburan, Oh My Media

Ayda Jebat, Nabil Mahir bertunang ‘online’

PELAKON dan penyanyi popular, Ayda Jebat selamat melangsungkan pertunangan dengan pengacara Nabil Mahir secara ‘online’, hari ini. Menerusi gambar yang dimuat naik di Instagram, Ayda berkata, pertunangan yang berlangsung hari ini itu bersempena dengan ulang tahun kelahiran Nabil yang ke-32. “Melamar pada hari jadi saya. Bertunang pada hari jadi anda. Saya yakin kita boleh lakukan sehingga majlis bahagia kita. Kini anda sah bergelar tunang saya,” katanya. Dalam pada itu, Nabil turut berkongsi perkhabaran gembira itu di Instagram. Melangsungkan pertunangan ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), pasangan ini dilihat kreatif dalam menjayakan majlis itu. Apa yang menarik, mereka turut berkongsi foto suntingan seolah-olah sedang berada di lokasi sama sedangkan upacara itu diadakan secara ‘online’ di kediaman masing-masing dan hanya berinteraksi di depan kamera.-hmetro

Ayda Jebat Memang N4kal, K4ntoi Makan’ Megi Di Bulan Puasa

Setiap orang mempunyai nostalgia tersendiri ketika mula bertatih untuk melakukan ibadah puasa. Memang bukan mudah bagi seorang kanak-kanak berpuasa lebih-lebih lagi perlu menghadiri 2 sesi persekolahan, iaitu sekolah kebangsaan dan sekolah agama. Ayda Jebat juga mempunyai memori apabila kantoi dengan ibunya ketika senyap senyap makan megi ketika semua orang sedang berpuasa.

“Saya mengaku ketika pada zaman persekolahan dahulu memang agak n4kal. Saya mengaku saya selalu ponteng puasa. Saya masih ingat lagi ketika itu di tingkatan satu, saya balik dari sekolah berjalan kaki. Ketika itu cuaca sangat terik dan saya tidak larat nak berpuasa. Akibat tidak tahan lapar dan dahaga saya masak megi sementelah mak tak ada di rumah kerana bekerja. Selepas selamat makan saya menutup semua bahan bukti agar mak tidak tahu saya tidak berpuasa. Tetapi saya ‘kant0i’ juga dengan mak apabila beliau dapati megi dah kurang satu dalam kabinet. Memang lucu kalau ingat balik masa k4ntoi tu. Kini, apabila sudah dewasa saya tidak pernah lagi p0nteng puasa seperti itu.

Apabila diingat kembali timbul rasa kelakar dengan telatah ketika kecil dahulu,” kongsi Ayda Jebat yang kini sudah semakin matang. Berbuka puasa tidak dapat lari daripada menikmati juadah istimewa mengikut kegemaran masing-masing. Bagi peminat Ayda Jebat sudah pasti tahu bahawa penyanyi lagi Temberang ini mengemari kuih lopes. “Juadah kegemaran saya ketika berbuka sudah pasti kuih lopes. Selain itu saya suka berbuka dengan air tau fu fa dan martabak. Jangan tak tahu, saya seorang yang suka makan kari. Kalau kat rumah mesti saya minta mak masakkan lauk kari. Kalau kat luar pula saya akan cari makanan yang berasaskan kari seperti nasi beriani. Saya tak pandai makan nasi kerabu, nasi dagang dan sebagainya. Berbeza dengan adik-beradik saya semua boleh makan mungkin saya jenis takut nak mencuba makanan yang baru. Saya hanya makan apa yang biasa dimakan,” ujar Ayda atau nama sebenarnya, Nur Suhada Jebat.

Menjadi pelakon membuatkan Ayda Jebat tidak terkecuali mencipta pengalaman berada di set penggambaran ketika berpuasa. “Secara jujurnya setelah saya bergelar anak seni, masa untuk bersama keluarga sangat terbatas. Sepanjang bergelar pelakon hampir setiap tahun drama saya akan keluar untuk tontonan ketika berpuasa dan hari raya. Jadi jadual penggambaran telah diatur ketika sebelum berpuasa dan sepanjang bulan puasa. Kalau ada pun mungkin sehari atau dua boleh balik Melaka berpuasa bersama keluarga. Kemudian pergi set penggambaran semula.

Berpuasa di set penggambaran sebenarnya masa berlalu lebih pantas berbanding bekerja bukan di bulan puasa. Ini kerana ketika shooting saya dan krew penggambaran kita tidak fikir soal makan atau minum. Tak ada lunch dan tak ada minum petang, jadi kita dah jimat banyak masa di situ. Bekerja di bulan puasa kita fokus hanya untuk bekerja semata-mata, jadi kerja lebih cepat dilaksanakan dan tidak terasa masa berlalu. Selalunya di set penggambaran meriah sebab kita akan habis shooting dalam pukul 6 petang.

Saya bersama krew yang lain akan naik van pergi bazar Ramadan bersama-sama mencari juadah berbuka puasa. Sebelum ini saya jarang pergi membeli juadah berbuka di bazar Ramadan kerana di rumah of course mak sudah menyediakan juadah berbuka puasa. Kalau di set memang terpaksa keluar kalau tidak tak ada makanan. Krew produksi merupakan keluarga kedua saya apabila kami berbuka bersama-sama sepanjang proses penggambaran,” tutur Ayda sambil tersenyum. Penyanyi dan pelakon yang sentiasa riang ini sangat bersyukur kerana terpilih buat tahun keempat kolaborasi bersama ARIANI.

Tersarung indah di tubuh penyanyi lagu Pncuri Hati koleksi ARIANI tahun ini benar-benar memukau pandangan mata. Pelakon drama Rindu Awak 200% ini teruja dengan keunikan rekaan yang diketengahkan oleh ARIANI. “Mungkin di luar sana terdapat banyak jenama yang terkenal, bagi saya semua ada keunikan tersendiri. Namun rekaan ARIANI ini begitu istimewa kerana membuat penampilan lebih eksklusif dan anggun secara natural. Koleksi ARIANI tahun ini banyak bermain dengan rona pastel membuat pemakai rasa lebih yakin dan selamat dan boleh digayakan ke mana-mana kerana nampak manis ketika digayakan,” bicara Ayda Jebat.-nona

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *