Gempar bila peguam ini membicarakan mengenai isu Syamsul Yusof menduakan isterinya sehingga tanpa sedar dikaitkan pula dengan kes Fazura sebelum ini.

artis selebriti

SUSULAN keadaan rumah tangga pasangan selebriti Syamsul Yusof dan Puteri Sarah Liyana yang didakwa bermasalah selepas kedua-duanya dilihat muncul di pejabat agama. Ada pihak yang mengambil kesempatan dan sebarkan berita yang tidak sahih mengatakan Syamsul Yusof menduakan. Berita tidak benar itu disebarkan oleh satu channel youtube dan mendapat perhatian Syamsul. Tidak berdiam diri, Syamsul agak berang dengan siaran youtube itu, akan mengambil tindakan undang-undang terhadap channel itu. Syamsul mengatakan dia sedang hadapi masalah rumahtangga dan berita sebegini memburukkan lagi keadaan tanpa memikirkan perasaan orang lain. Dia agak berang kerana tidak menghormatinya dan anggap artis sebagai sampah.

Menerusi video itu Syamsul turut menunjukkan muat naik saluran YouTube Cabik Geronong dengan tajuk ‘TAK SANGKA! Rupanya Syamsul Yusof Menduakan dengan Puteri Sarah. Syamsul memuat naik video memberi amaran kepada saluran YouTube tersebut. “Anda semua nak main-mainkan saya kan? Berani tulis tajuk macam ini hanya untuk mendapatkan views di YouTube. Saya dah semak dan saluran ini adalah dari Malaysia dan kita akan dapatkan dia punya ID. Too much brother! “Jangan main-main dengan nama saya. Please stop playing around with my fu***g name bro. Sekarang ini dekat saluran YouTube saya tahu anda semua nak dapatkan views apa semua, saya tahu itu kerja anda tapi tolong hormati orang dan juga artis.

“Mereka ada keluarga juga, saya ada anak-anak. Saya dapat Cabik Geronong Channel, nama saluran pun macam apa ntah dia tulis tajuk yang boleh membawa fitnh, boleh membawa kepada kepincangan keluarga saya lagi,” katanya. Bagaimanapun hasil pemeriksaan video yang kandungannya dipercayai mengenai masalah rumah tangga Syamsul dan Puteri Sarah Liyana itu sudah tiada di saluran YouTube tersebut Sebelum ini, isteri kepada Syamsul iaitu Puteri Sarah sendiri yang membuat pengkongsian kata-kata hikmah di Instagram seakan-akan memberi bayangan hubungan mereka berdepan masalah. Puteri Sarah atau nama sebenarnya Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin, 35, memuat naik dua petikan kata berkaitan menduakan dan tidak setia.

Peguam Ini Ulas Tentang Isu Syamsul Yusof. “Hari ini saya baca beberapa update berkenaan isu pasal kes fitnh. Tentang kes Syamsul Yusof hendak saman Youtuber kerana tajuk yang mencetuskan kontroversi. “Tajuk yang digunakan “Tak Sangka Rupanya Shamsul Yusof Menduakan dengan Puteri Sarah”. Pilihan tajuk begini memang mengundang kontroversi dan penonton. Janganlah begitu. Hormatilah privasi keluarga orang. “Saya teringat kata-kata oleh Yang Arif Hakim Datuk Balia Yusof Wahi dalam memutuskan kes saman fitnh oleh Fazura terhadap Mingguan Warta Perdana.

Pelakon Nur Fazura Sharifudin (kanan), bersama peguamnya Fakhrul Azman Abu Hasan (dua, kanan) berjalan keluar dari Mahkamah Tinggi selepas gagal dalam tuntutan sa-mannya terhadap syarikat penerbitan akhbar tabloid ‘Mingguan Warta Perdana’ dan seorang wartawan setelah Mahkamah Tinggi di sini, hari ini menolaknya dengan kos. Hakim Datuk Balia Yusof Wahi membuat keputusan itu setelah mendapati Fazura gagal membuktikan wujudnya perkataan mem-f1itnh dalam artikel bertajuk “Fazura Rela Di tirai besi”, yang disiarkan 29 mei 2005. -Foto BERNAMA

“Sebelum membacakan keputusan kes itu, Balia menasihatkan akhbar seharusnya lebih bertanggungjawab dan bukannya memikirkan tentang keuntungan semata-mata. “Ini kerana dalam keterangan sump4h, pihak Defendan (Mingguan Warta Perdana) ada menyatakan tajuk artikel dibuat untuk menghasilkan faktor ‘wow’ bagi menarik minat pembaca’. “Jadi memetik kata-kata Yang Arif ini. Bertanggungjawablah! Jangan fikir diri sendiri semata-mata dan keuntungan semata-mata.

Sumber: Siakap Keli Press

Tajuk ke arah perkara negatif. Syamsul Yusof dedah akan saman satu saluran Youtube ini selepas menyebarkan berita yang tidak sepatutnya dibuat.

Pelakon Syamsul Yusuf berang dengan sebuah saluran YouTube yang menggambil kesempatan menggunakan tajuk berbaur ftnah mengenai hal rumahtangganya.Dengan menggunakan nama Cabik Geronong Channel, saluran itu meletakkan tajuk berjudul ‘TAK SANGKA! Rupanya Syamsul Yusof Menduakan dengan Puteri Sarah’ untuk mendapatkan jumlah tontonan yang banyak menimbulkan rasa kurang senang Syamsul.
Syamsul menerusi video pendek di ruangan IG TV di Instagram miliknya memaklumkan bakal mengambil tindakan undang-undang terhadap saluran berkenaan.“Anda semua nak main-mainkan saya kan? Berani tulis tajuk macam ini hanya untuk mendapatkan views di YouTube. Saya dah semak dan saluran ini adalah dari Malaysia dan kita akan dapatkan dia punya id.

Too much brother. Jangan main-main dengan nama saya. Please stop playing aroung with my f******g name bro.“Sekarang ini dekat saluran YouTube saya tahu anda semua nak dapatkan views apa semua, saya tahu itu kerja anda tapi tolong hormati orang dan juga artis.“Mereka ada keluarga juga, saya ada anak-anak. Saya dapat Cabik Geronong Channel, nama saluran pun macam apa tah dia tulis tajuk yang boleh membawa ftnah, boleh membawa kepada kepincangan keluarga saya lagi,” katanya.

Tegas Syamsul lagi, tindakan tidak bertanggungjawab pihak saluran itu boleh membuatkan keadaan menjadi lebih teruk.“Seperti yang saya cakap, saya tidak akan berdiam diri lagi. Saya akan saman anda, saya jumpa anda di mahkamah.“Ini bukan sebab duit, nak kasi ajar sikit. Kalau ada artis-artis lain sebelum ini pernah kena kalau diorang tak berani saman ke ha ni Syamsul saman kau sekarang ni.“Saya tak main-main dan tolonglah respek orang lain. Orang tengah ada masalah sekarang ni dan korang nak fikir tentang korang punya views, kau tak fikir orang punya perasaan. Kau nak buat macam ni, okay see you in courtlah.“Saya akan dapatkan peguam terbaik. Seriously bro, too much! Orang pun ada perasaan juga,come onlah respek people.

“Saya hormat anda, anda hormat saya. Saling menghormati, jangan buat kami, artis Malaysia ni like sh1t man. Malas cakaplah, see you in court!” tegasnya. Malah, Puteri Sarah bersama ibu mentuanya dikatakan masuk ke bahagian undang-undang keluarga meskipun tidak dapat dipastikan tujuan sebenar kehadirannya itu.Puteri Sarah juga sempat menimbulkan tanda tanya saat memuat naik kenyataan berkaitan menduakan di InstaStorynya baru baru ini.Selain itu, di Instagram Syamsul juga kali terakhir dia memuat naik foto bersama isteri dan anak-anak pada Mei lalu, manakala, foto bersama Puteri Sarah pula kali terakhir pada November tahun lalu.Pasangan Syamsul dan  Puteri Sarah berkahwin pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata Syaikhul Islam, 3, dan Sumayyah, 1.Kredit Foto: Instagram @syamsulyusoffilm-gmpk

Sudah Dua Tahun Tidak Tinggal Bersama Keluarga. Yusof Haslam Ulas Isu Hubungan Syamsul Yusof Dan Puteri Sarah Susulan Keadaan Rumah Tangga Pasangan Tersebut Bermasalah

Yusof dan isterinya sentiasa mendoakan yang terbaik buat Syamsul serta Puteri Sarah.SUSULAN keadan rumah tangga pasangan selebriti Syamsul Yusof dan Puteri Sarah Liyana yang didkwa berntakan selepas kedua-duanya dilihat muncul di Pejabat Agama, bapa pengarah filem itu Datuk Yusof Haslam enggan mencampuri urusan peribadi anak dan menantunya itu.Yusof ketika dihubungi mStar memberitahu dia tidak berhak memberi sebarang komen memandangkan pasangan itu tidak lagi tinggal bersamanya sejak dua tahun lalu.Bagaimanapun Yusof berkata, dia dan isterinya iaitu Datin Fatimah Ismail sentiasa mendoakan yang terbaik buat anak dan menantunya itu.

Puteri Sarah enggan mengulas dkwaan rumah tangganya dengan Syamsul kini berdepan dengan masalah.“Saya tak tahu apa-apa mengenai rumah tangga mereka. Biarlah Syamsul dan Puteri Sarah sendiri yang beri kenyataan sebab saya tak boleh nak beri komen.”Benda ini terlalu peribadi sebab melibatkan hal rumah tangga mereka. Lagipun, mereka berdua dah tidak tinggal bersama dengan saya sejak dua tahun lalu sebab mereka ada rumah sendiri.”Sebagai bapa, sudah tentu saya mendoakan yang terbaik untuk mereka berdua. Apa saja kemelut yang berlaku, saya dan isteri mendoakan agar mereka dapat selesaikan dengan baik,” kata Yusof kepada mStar.

Benda ini terlalu peribadi sebab melibatkan hal rumah tangga mereka.

Yusof diminta mengulas mengenai dkwaan Puteri Sarah Liyana dilihat muncul di Pejabat Agama Islam Daerah Gombak pada Jumaat lalu.Puteri Sarah dilihat mengenakan jubah dan bertudung hitam memasuki bahagian undang-undang keluarga ditemani seorang wanita yang dipercayai ibu mentuannya, Fatimah.Bagaimanapun, ditanya mengenai tujuan mereka mengunjungi pejabat agama tersebut, Puteri Sarah hanya memilih untuk tidak mengulas mengenainya.Puteri Sarah dan Syamsul dikurniakan sepasang anak.Usaha mStar untuk mendapatkan kenyataan daripada Syamsul yang juga seorang pengarah filem hebat gagal apabila panggilan telefon tidak dijawab.

Menerusi laporan mStar pada Ahad, tinjauan mendapati Puteri Sarah juga sudah berhenti mengikuti atau sudah ‘unfollow’ akaun Instagram suaminya, namun Syamsul masih lagi mengikuti IG aktres itu.Puteri Sarah mendirikan rumah tangga dengan Syamsul pada 8 Mac 2014 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 3, serta Summayah yang kini berusia setahun.-mstar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *