Setelah tular isu rakaman videonya di dalam gereja sehingga mendapat kritikan teruk dari warganet. Kini Ismail Izzani tampil beri penjelasan berkenaan isu tersebut.

artis Hiburan Viral

Bakal melancarkan video muzik untuk lagu baru ‘Ada Cara’, Ismail Izzani bersedia hadapi sebarang kritikan kerana memilih gereja sebagai salah satu lokasi penggambaran. Kata penyanyi berusia 20 tahun ini, walaupun sedar impak yang bakal timbul dek isu sensitiviti penonton namun dia berpegang kepada mesej yang mahu disampaikan dalam video ini.

Membawa kisah pasangan kekasih yang berbeza agama, lokasi itu dipilih supaya penonton mudah fahami konteks cerita. “Saya memilih gereja supaya senang orang faham konteks jalan cerita. ‘Ada Cara’ menyentuh soal agama. Jadi saya tidak rasa ada yang salah.”

Tambah Ismail lagi, penggambaran video muzik yang dilakukan di sebuah gereja di Damansara, Petaling Jaya itu merupakan satu pengalaman baharu buat dirinya. Bahkan penyanyi ini mengakui bahawa dia turut berasa pelik semasa pertama kali menjejakkan kaki ke rumah keagamaan itu. Berasa kekok, dia perlu mengambil masa selama 30 minit bagi menyediakan diri sebelum memulakan penggambaran.

“Tetapi apabila fikirkan tentang mesej yang ingin disampaikan kepada penonton, saya perlu buat yang terbaik. Lirik lagu ini sendiri pun sudah mendalam, ditambah dengan visual dalam gereja membuatkan hasilnya sangat mengagumkan.”

‘Ada Cara’ yang membawa kisah berkisar tentang agama, ia menonjolkan hubungan seorang lelaki yang setia dengan penciptanya. “Apatah lagi lagu ini berkisar tentang agama. Kisah cinta seorang lelaki yang berpegang teguh kepada agamanya. Manusia berbeza tetapi Tuhan hanya satu dan lelaki dalam lagu memilih Tuhannya.” Semoga ‘Ada Cara’ temui sukses!

Sumber: Kosmo!

Dedah badan dan tutup pusat. Warganet tetap pertikai gambar yang dikongsi oleh Ismail Izzani yang menayangkan badan berotot sehinggakan ramai yang berbalah

Penyanyi Ismail Izzani meraih perhatian wargamaya apabila memuat naik sekeping foto badan berototnya tanpa memakai baju. Menerusi laman sosial Instagram, Ismail berkongsi foto terbaru perkembangan badannya untuk tatapan umum. “Percaya pada proses, ia mengambil masa,” tulis Ismail sebagai kapsyen.

Namun, di sebalik pujian badan berotot yang diterima, ada wargamaya yang mempersoalkan aurat yang terdedah meskipun Ismail menutup bahagian pusatnya. “Aurat tunjuk kat orang berdosa,” tulis seorang wargamaya. Menerusi komen tersebut, ramai yang berbalah tentang aurat sebenar seorang lelaki pada mata seorang wanita apabila melihat foto tersebut. 

“Perempuan tengok macam mana? Aurat lelaki dekat perempuan menyeluruh,” balas wargamaya terbabit. “Apa ni lelaki saja tapi tak tahu aurat lelaki dari lutut sampai pusat apa la buat malu ja,” kata seorang wargamaya.“Dah tutup pusat bang, aurat lelaki dari pusat sampai lutut. Sekadar pencerahan,” jelas seorang wargamaya.

“Dia hanya tutup aurat pusat bukannya semua di bahagian pusat. Nampak tak beza dia? Masih aurat,” tegas seorang wargamaya.“Dia dah tutup la, tengok la getah boxer dia sampai mana,” komen seorang wargamaya lagi.  Sehingga kini, foto tersebut telah menerima hampir 53,000 tanda suka dan 450 komen daripada warga Instagram.-metro

Ismail Izzani jaga solat untuk elak perkara negatif – “Apa yang jadi sebelum ini kesilapan saya sendiri”

Ismail lebih terdorong melakukan perkara yang baik.PENYANYI Ismail Izzani memberitahu salah satu cara untuk dia mengelakkan diri daripada melakukan perkara negatif ialah dengan menjaga solat.Ismail, 19, berkata, biarpun masih belum sempurna namun dia yakin solat mendorongnya menjadi seseorang yang lebih baik.

“Nafsu nak buat jahat memang susah kita nak kawal tapi kita kena pandai bahagikan masa dengan benda-benda yang positif.Ismail sentiasa akan cuba untuk tunaikan solat.“Salah satu cara, jangan tinggalkan solat walaupun banyak dugaan tapi saya tetap akan cuba jaga solat.”Bagi saya, kita kena sentiasa ingat Allah sebab dia ingat kita. Mak saya selalu pesan, ingat solat, bila kita solat mendorong kita buat benda baik.”Tidak membawa kita ke arah yang negatif dan malah tidak terasa pun nak buat benda-benda jahat,” kata Ismail kepada mStar.Mak saya selalu pesan, bila kita solat mendorong kita buat benda baik.

Sebelum ini, penyanyi lagu Bidadari ini pernah beberapa kali terpalit dengan kontroversi negatif yang memberi persepsi buruk terhadap dirinya.Dalam pada itu, Ismail memberitahu dia banyak belajar daripada kesilapan terdahulu dan masih dalam proses memperbaiki dirinya.

Ismail mahu perbaiki diri.“Kesilapan itu boleh datang dari mana-mana, kita tengah berdiri pun boleh buat silap. Bagi saya, apa yang jadi sebelum ini adalah keputusan saya sendiri.”Itulah kesilapan saya. Sekarang ini masih dalam proses belajar macam mana nak buat keputusan yang betul untuk diri sendiri.”Bukan nak cakap saya berfikir seperti orang dewasa tapi apa yang saya fikir sekarang untuk kebaikan masa depan saya, keluarga dan peminat,” ujarnya.-mstar

Ismail Izzani sedih dan tertekan dikatakan bawa pengaruh buruk kepada rakan sebaya

2018 melihat Ismail Izzani ditimpa pelbagai kontroversi liar. PENYANYI Ismail Izzani berasa sedih dan terkilan apabila dianggap sebagai membawa pengaruh tidak baik kepada rakan-rakannya.Ismail, 19, berkata, perkara itu disedari apabila rakan-rakannya dihalang oleh ibu bapa mereka untuk berkawan dengannya.

Luahan Ismail di Instagram.“Sudah banyak kali sebenarnya saya menghadapi situasi ini, ibu bapa beberapa rakan saya mula menghalang anak-anak mereka berkawan rapat dengan saya kerana dikatakan membawa pengaruh buruk.”Namun perasaan yang saya pendam selama ini sampai ke kemuncak malam tadi sehingga saya alami mntal breakdown, saya akui sedikit terasa hati apabila apabila dilemparkan tudhan sebegitu,” kata Ismail kepada mStar.

Penyanyi yang terkenal dengan lagu Bidadari ini ditemui semasa konsert Kindness Stand Together pada Sabtu.Dalam perkembangan lain, Ismail berkata dia berasa teruja apabila dilantik untuk menjadi duta kempen #standtogether buat kali kedua.Ismail Izzani bersama barisan selebriti yang menyertai kempen #standtogether.

“Sebenarnya kempen ini memfokuskan untuk bersatu memberi bantuan buat para pelajar di sekolah seluruh Malaysia untuk menyebarkan kebaikan sesama mereka.”Ini merupakan tahun kedua saya menjadi duta program #standtogether ini, malah ia membantu saya untuk terus berfikir dengan positif biarpun saya sendiri terpalit dek beberapa isu negatif sepanjang tahun lalu,” katanya.-mstar

Kalau ada rezeki dalam bidang ini saya terima sahaja dan akan terus belajar dari kesilapan.

Sebelum ini, penyanyi lagu Nyawa ini pernah digandingkan bersama Nabila Razali dalam drama Lelaki Kelas Sebelah dan Kebaya Kasut Kanvas.Sementara itu, Ismail berkata dia kini bersedia menerokai dunia lakonan dan sedang berusaha memperbaiki mutu lakonan.Malah, dia banyak mempelajari teknik lakonan dengan sahabat baiknya yang juga penyanyi iaitu Naim Daniel.

Ismail Izzani mahu serius timba ilmu lakonan.“Sekarang ini saya sedang belajar perlahan-lahan mengenai ilmu lakonan. Industri hiburan ini luas dan bagi saya rezeki boleh datang dalam pelbagai bentuk.”Kalau ada rezeki dalam bidang ini saya terima sahaja dan akan terus belajar dari kesilapan. Saya mahu serius mencari ilmu lakonan.”Alhamudlillah Naim banyak kongsi ilmu dan kami sering bertukar pandangan dan idea. Cuma harapan saya penonton akan terima lakonan saya walaupun mungkin akan nampak kayu sedikit!,” ujarnya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *