Lepas tular tentang wanita teman suami nikah kali ni giliran madu muda pul tampil bersuara bongkarkan kisah sebenar. Sampai macam ni sekali madu dia buka cerita.

Viral

Menerusi satu perkongsian di laman Facebook, giliran Ain Soleh selaku isteri muda kepada lelaki tersebut, wanita itu akhirnya mengulas tentang perkahwinan viral tersebut. Selain memohon maaf tentang video TikTok yang turut tular, dia turut memaafkan semua warganet yang telah berkata buruk tentangnya.

“Assalamualaikum, Memandangkan sekarang tengah hangat isu viral perkahwinan saya, di sini saya nak kongsi cerita bagaimana saya boleh berkenalan dengan suami saya. Sebelum itu saya ingin memohon maaf kepada semua tentang video tiktok saya yang mendapat kritikan ramai org.  Saya juga telah memaafkan semua kata² yg telah dilontarkan kepada saya dengan ikhlas hati 

Awalnya nak mencari kerja tapi tak sampai seminggu sudah dipinang jadi isteri muda Wanita yang baru sahaja berusia 21 tahun tersebut juga berkongsi kisahnya saat dipinang lelaki berkenaan. Menurutnya pada awal Februari lalu, dia telah menghadiri temuduga dan diterima bekerja di syarikat milik Khubaib. Tak sampai seminggu berkhidmat di tempat itu, dia telah dipelawa untuk diperisterikan sebagai isteri muda.

Begini ceritanya

1/2/2020 – saya pergi interview di syarikat suami saya. Petang tersebut saya mendapat tawaran utk bekerja disitu 2/2/2020- saya mula bekerja di syarikat suami saya. 6/2/2020- suami saya menyampaikan hasratnya/ melamar saya, dalam masa yg sama dia memberi tahu yang dia memang sedang mencari isteri lagi. Katanya isteri nya memberi kebenaran untuk tambah lagi. “beri saya masa utuk berfikir” itu shja balasan saya

Awalnya tolak pelawaan, lama-lama terbuka hati

Nurul Ain pada mulanya ingin menolak pelawaan tersebut dan berhenti kerja. Namun hari demi hari, hatinya makin terbuka untuk menerima lelaki berkenaan. Tambahnya lagi, dia juga perlu seorang pemimpin untuk membimbingnya. Walaupun mendapat kritikan ramai, tapi dia lebih yakin pada jodoh pertemuan itu di tangan Allah.

“Hari bertambah hari. En suami teruskan usahanya untuk dapatkan saya. Pada awal² nya saya tidak mahu menerima lamaran tersebut, saya ingin berhenti kerja..Tetapi hari semakin hari Allah membuka hati saya untuk menerima. Dalam masa yg sama saya cuma berfikir,

“Saya sebagai seorang permpuan perlukan seorang pemimpin yg boleh membimbing saya ke syurga Allah. Kerana akhirat la hujung kehidupan kita . Mak & ayah sangat support keputusan saya. “20/2/2020- saya menerima lamaran tersebut & en suami terus memberi tarikh² yang sesuai utk bertunang, Saya bertunang pada 15/3/2020. “Alhamdulillah majlis berjalan dengan sangat lancar. Pada 20/9/2020. Saya telah sah menjadi isterinyaa. Saya yakin jodoh & pertemuan semuanya hak Allah

Madu Calon Ke 8

Bagi kebanyakan wanita bukan mudah menerima hakikat dirinya dimadukan dan terpaksa berkongsi kasih apatah lagi untuk membuat persiapan majlis perkahwinan baharu suami. Namun, guru sains di Maktab Mahmud Padang Terap, Rosyilah Abd Rashid, 42, bukan sahaja membuat persiapan majlis perkahwinan malah menemani suaminya, Khubaib Ramli, 36, semasa majlis akad nikah ketiga di Masjid Kampung Kubang Palas, Ahad lalu.

Perkongsian Rosyilah mengenai persiapan majlis perkahwinan suami bersama isteri baharunya, Nurul Ain Md Soleh, 21, dan gambar bersama mereka bertiga yang dimuat naik sendiri olehnya tular di media sosial sehingga mendapat pelbagai reaksi warganet.

Rosyilah berkata, dia turut menjadi tulang belakang dengan membuat persiapan perkahwinan termasuklah menyarungkan cincin tunang ke jari Nurul Ain sehinggalah majlis persandingan suaminya yang juga merupakan pengetua sekolah agama di Padang Terap.

Menurutnya, dia tidak pernah menghalang suaminya berpoligami sama ada dengan anak dara atau pun janda, malah dia sendiri membantu mencari calon isteri lain buat suami. Katanya, madunya itu adalah calon kelapan buat suaminya sebagai isteri selepas gagal dalam pencarian sebelum ini.

“Saya tidak halang suami untuk berpoligami lagi sebab suami hajat untuk berpoligami selepas kami berkahwin. “Sebelum ini ada tujuh calon, namun mereka semua menolak disebabkan oleh tidak setuju dengan poligami ini,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di rumahnya di Jalan Padang Sanai, Kuala Nerang di sini hari ini

Sejak semalam tular gambar seorang wanita mengiringi ke majlis pernikahan suami sendiri. Hantaran yang ditulis wanita terbabit, “Ke majlis sanding suamiku..” bersama beberapa keping gambar suaminya lengkap persalinan perkahwinan telah mencuri tumpuan ramai.

Mungkin sesetengah orang bukan mudah menerima hakikat dirinya dimadukan dan terpaksa berkongsi kasih apatah lagi untuk membuat persiapan majlis perkahwinan baharu suami. Siapa sangka, guru sains di Maktab Mahmud Padang Terap, RosyiIah Abd Rashid, 42, bukan sahaja membuat persiapan majlis perkahwinan malah menemani suaminya, Khubaib Ramli, 36, semasa majlis akad nikah ketiga di Masjid Kampung Kubang Palas, Ahad lalu.

Perkongsian RosyiIah mengenai persiapan majlis perkahwinan suami bersama isteri baharunya, Nurul Ain Md Soleh, 21, dan gambar bersama mereka bertiga yang dimuat naik sendiri olehnya tular di media sosial sehingga mendapat pelbagai reaksi netizen.

RosyiIah berkata, dia turut menjadi tulang belakang dengan membuat persiapan perkahwinan termasuklah menyarungkan cincin tunang ke jari Nurul Ain sehinggalah majlis persandingan suaminya yang juga merupakan pengetua sekolah agama di Padang Terap.

Asiah Jalil kata toksahlah nak sanjung..

Namun ketika orang ramai memuji RosyiIah sebab wanita hebat seperti yang dikongsikan oleh sebuah laman Facebook, seorang peguam kntroversi berpandangan sebaliknya. Menerusi satu hantaran, peguam dan aktivis dikenali, Asiah Abd Jalil berkongsi tangkap layar yang mengucapkan tahniah dan memuji RosyiIah.

Asiah turut mengulas perkara itu dengan meminta orang ramai tidak menyanjung RosyiIah. ” Isteri-isteri Nabi pun kalau diberi pilihan, tak nak hidup bermadu. Setiap kali Nabi mengahwini isteri baru, isteri-isteri sedia ada akan bermasam muka.

”Ironinya, Nabi mengharamkan puteri baginda, Fatimah, daripada dimadukan oleh Saidina Ali. ”Walhal Nabi sendiri praktis poIigami. Sebab Nabi tahu, poIigami sangat melukakan hati seorang perempuan.”So toksahlah nak sanjung perempuan-perempuan lembik yang terima poIigami sebagai jalan ke syurga.” tulis Asiah.

Terdahulu, RosyiIah memberitahu dia tidak pernah menghalang suaminya berpoIigami sama ada dengan anak dara atau pun janda, malah dia sendiri membantu mencari calon isteri lain buat suami. Gambar RosyiIah yang juga jurumekap artis sambilan itu menemani suaminya ke majlis perkahwinan di lalu di Kampung Kubang Palas, Kuala Nerang yang tular di media sosial. Berikut pula perkongsian terbaru beliau di FB

Cukup lah Jujur Dengan Diri Sendiri

“CUKUPLAH SEKADAR JUJUR DENGAN DIRI SENDIRI..KERANA ITULAH NILAI DIRI KITA SEBENAR. No need to please org lain akibat ketidaksempurnaan kita atau ketidaksempurnaan mereka. “Alhamdulillah.Home sweet home.. Rasa tenang dan damai walaupun exhausted… Selesai 2 interview, 1 dgn cosmo ptg ni, 1 dgn metro malam tadi. Tiba2 org nak interview… Mcm pelik sgt je kan.

“Maybe akak tak berada di tempat uols akak tak blh rasa apa yg uols rasa kerana jiwa kita sgt berbeza. Apa pun akak terima segala ucapan uols dgn hati terbuka tak kisahla ia baik atau buruk… Dan akak ucapkan terima kasih ye sudi singgah ramai2 sampai crowded wall akak ni.

“Tq sgt atas ucapan semua..Tq jugak kpd semua whatsapp akak tanda prihatin dan melaporkan apa2 viral serta bertanya khabar hati dan diri akak… Ramai sgt tak terhitung. “Yg sebenarnya bukan hobi akak membaca kisah viral… Alang2 terjebak secara tiba2, akak terbaca jugak la sikit kisah sendiri. Tq jugak uols yg rajin melakarkan bermacam2 kisah di sebalik posting2 akak tu ye.. Pandainyerr uols.. Tq so much.

Dalam pada itu, ada juga warganet yang mengkritik, ini reaksi beliau. “Nah la akak kasi awak femes jugak ye… Ambiklaaa Uols tlg femeskan adik ni haaa Kesian dia…takut merana tak dpt femes” tulis RosyiIah. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : http://trendingsangat.pw

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *