Dikatakan ambil barang tanpa izin. Aliff Aziz dikenakan tindakan ini selama dua minggu beserta dengan denda kerana melakukan perkara yang tidak sepatutnya dibuat

artis

Aliff bakal menjalani hkmn tirai besi dua minggu.PENYANYI dan pelakon Aliff Aziz dikenakan tindakan tersebut dua minggu dan denda RM1500 ($500) pada Selasa selepas didapati bersalah mengambil barang tanpa izizn dan berkelakuan tidak sopan di khalayak ramai.

Aliff, 29, mengaku bersalah di Mahkamah Negara Singapura atas dua kes itu pada 7 Ogos lalu.Menerusi kertas kes yang dibacakan, Aliff didakwa mengambil wang sebanyak S $300 (RM915) dan 1 juta rupiah (RM285) milik seorang pelakon dan ahli polit1k Indonesia.

Timbalan Pendakwa Raya Sarah Siaw berkata, Aliff kemudian mengakui telah mengambil wang tunai itu kerana “dia memerlukan wang”.Aliff kemudian menggunakan wang tunai itu untuk makanan dan pengangkutan.Aliff dan Bella Astillah rujuk semula dalam tempoh edah.

Sementara itu, dalam kes berbeza, Aliff didapati tidak sedar kerana minum di bawah jambatan pusat membeli-belah Orchard Towers sekitar pukul 5.30 pagi pada 10 November tahun lalu.Seorang pegawai polis yang berada di sekitarnya melihat dia menjerit dengan kuat dan memberi isyarat kepada seseorang.

Sarjan Theodore Lee, 24, meminta Aliff untuk bertenang dan dia mematuhinya sebelum berlalu pergi, dia kemudian melakukan tindakan serupa lagi sekitar satu jam kemudian.Aliff mula dikenali sebagai penyanyi pada tahun 2007 selepas memenangi Singapore Idol versi Suria saluran Melayu iaitu Anugerah.

Penyanyi lagu Sayang-Sayang menjadi perhatian tahun lalu kerana isu menduakan dengan isterinya Bella Astillah.Pasangan yang berkahwin pada 2016 itu berpisah pada 16 Mei tahun lalu, namun kembali rujuk dalam tempoh edah.-mstar

Muat Naik Gambar Berurut. Bella Astilah Dikritik Teruk Dengan Perkongsiaannya Sehinggakan Warganet Tekad Tegur Dia Dan Ini Pula Reaksi Bella

Penyanyi Bella Astilah dikritik gara-gara memuat naik gambar dengan hanya berkain batik ketika sesi mengurut dalam pantang di laman Instagram. Bella dalam kemas kini tersebut memberitahu dia kini sudah selesai menjalani proses berpantng.

“Akhirnya saya selesai berpantang. Saya kini kembali,” katanya. Entri tersebut mendapat kritikan dari warganet yang rata-rata tidak senang dengan foto berkembn yang dimuat naik. “Kalau ya pun nak promote tolonglah tutup lah sikit aurat.

“Tak elok share picture macam ni.“Dunia…gambar macam ni pun perlu ke nak post. “Kak Bella delete lah aurat,” tegur warganet di ruangan komen. Pun begitu, Bella tidak membalas komen-komen tersebut sebaliknya hanya mendiamkan diri.

Bella rujuk kembali dengan penyanyi dan pelakon Aliff Aziz selepas berpisah pada 16 Mei 2019. Pasangan ini dikurniakan Ayden Adrean, 3, dan Ara Adreanna yang baru berusia 2 bulan. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Mstarkini Sumber:gempak

Tergamak Bella Astilah Bertepuk Tangan Lihat Video Kekasih Gelap Dilukakan Pasangannya. Dia Tampil Bersuara Dedah Sikap Sebenar Selama Ini

Pelakon dan penyanyi Bella Astillah menyokong perlakuan isteri berjumpa dengan kekasih suami seperti video yang tular di Twitter baru-baru ini. Dalam video berkenaan dua wanita berjumpa seorang lagi wanita lain ketika bersama seorang lelaki yang dipercayai suami kepada salah seorang daripada wanita yang sedang berang itu. “Kenapa time ni baru perempuan tu nak sorok belakang lelaki tu je? “Takkan takut pula? Sebab time seronok-seronok tak takut pula lelaki tu suami orang.

“I faham perempuan yang ingin lukakan tu dia nak settle perampas tu cukup-cukup tak nak bagi lepas sebab nanti kat rumah turn laki dia pula kena sesuatu yang tidak diduga,” tulis Bella. Dalam video berkenaan juga, wanita yang sedang bersama lelaki terbabit dilukakan, dilakukan dengan perkara negatif dan dikasari dengan gelas kaca hingga berderai oleh wanita yang datang kepadanya. Seperti sedia maklum Bella sebelum ini pernah terpalit dengan kejadian seakan-akan sama dengan situasi video berkenaan.

Julai 2017 kecoh apabila pelakon dan penyanyi kelahiran Singapura, Alif Aziz diambil keterangan oleh pihak polis kerana dikatakan berkasar dengan isterinya di sebuah pusat hiburan di Cheras, Kuala Lumpur. Ketika kejadian itu, Bella ke premis terbabit untuk mencari suaminya. Bagaimanapun ketiba tiba di sana Bella mendapati suaminya bersama wanita lain dalam sebuah bilik karaoke dan mengambil gambar mereka sebelum berlaku perbalahan mulut antara pasangan suami isteri itu.

Alif yang berang dengan perlakuan Bella telah mengambil telefon bimbit isterinya itu dan memadam gambar bukti diambil sebelum mencampakkan telefon ke arah Bella. Kejadian tersebut mengakibatkan Bella luka di muka dan lutut akibat dikasari, selain dikatakan ditolak dengan siku oleh suaminya.

Bella menerima rawatan pesakit luar di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) dan tampil membuat laporan polis selepas itu. Susulan laporan itu, artis berkenaan dipersoal dan kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun kerana sengaja mendatangkan kelukaan dan Seksyen 18(A) Akta Rumah tangga (KRT) 1994. Aliff dan Bella kemudiannya dikhabarkan berpisah talak satu pada Mei 2019 namun merujuk semula beberapa bulan kemudian. Pasangan itu baru dikurniakan cahaya mata kedua baru-baru ini.

Bella Astillah bersalin anak perempuan

Pelakon dan penyanyi Bella Astillah selamat melahirkan bayi perempuan yang juga anak keduanya bersama suami, Aliff Aziz, pada jam 6.10 pagi, hari ini. Bella, 26, berkata, proses bersalin kali ini sedikit lama berbanding melahirkan anak sulungnya Mohamad Ayden Adrean yang kini berusia tiga tahun. “Syukur alhamdullilah, saya sudah selamat bersalin. Terima kasih tidak terhingga kepada yang sentiasa mendoakan saya.

“Saya tiba di hospital tadi jam 3.30 pagi, puteri saya dilahirkan jam 6.10 pagi. Alhamdulillah, abang dulu satu jam setengah, adik pula dua jam setengah,” katanya. Pada April lalu, Bella berkongsi mengenai kehamilan anak kedua itu selepas memutuskan untuk rujuk semula dengan Aliff selepas berpisah pada 1 Mei tahun lalu.

Walaupun tanpa suami di sisi menemani proses kelahiran itu, Bella yakin doa suaminya sentiasa bersama walau sudah beberapa bulan tidak berjumpa akibat penularan Covid-19. Aliff dan Bella mendirikan rumah tangga pada 9 September 2016. Hasil perkongsian hidup itu, mereka dikurniakan anak lelaki, Mohammad Ayden Adrean, 3.

Bella Astillah ‘Cair’, Bakal Rujuk Dengan Bekas Suami?

Gara-gara sekeping gambar memaparkan kemesraan, bekas pasangan suami isteri Aliff Aziz dan Bella Astillah dikatakan kembali bersama. Apa yang menjadi perhatian warganet apabila Bella menerusi Instastory berkongsi gambar sedang mendakap erat lengan pemandu yang dipercayai Aliff. Pada masa yang sama, Bella turut memuat naik perkongsian ibu Aliff mengenai mutiara kata daripada akaun Twitter Mufti Menk.

Ia seolah-olah menggambarkan perhubungan Aliff dan Bella kembali jernih, dimana ada menyebut tentang “Jadilah manusia yang lebih baik daripada kita sebelum ini”. Lebih menguatkan lagi spekulasi, Aliff turut memuat naik  foto di dalam kereta yang menampakkan Bella berada di belakangnya.

Ogos tahun lalu, terdapat ura-ura memberitahu pasangan ini bakal merujuk semula selepas berpisah pada Mac. Bella memfailkan permohonan berpisah secara baik terhadap Aliff selepas penyanyi Sayang Sayang itu menduakan dirinya dengan beberapa wanita berbeza. Bella dan Aliff mendirikan rumah tangga pada 9 September 2016 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Ayden yang kini berusia dua tahun.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *